Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 105
Like Tree2lubi to!

Temat: Temperatura silnika  

  1. #46
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Juz wiem czemu termostat na 80 stopni zrobili. Jak sie depnie do oporu wystarczy kilkanascie sekund to z 79-80 robi sie 86-87 a zimno jest. Bezwladnosc systemu robi swoje a w lato pewnie jeszcze gorzej . Przy poczatkowych 88-90 bez termostatu fazowego mogloby byc podbramkowo. Z drugiej strony mogli fazowy zrobic, wolny pin w ecu do sterowania chyba by sie znalazl.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 22-02-2018 o 00:10



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Z drugiej strony mogli fazowy zrobic, wolny pin w ecu do sterowania chyba by sie znalazl.
    Może lepiej, że nie ma. W autach od PSA stosowali, ale się wycofali. Jako części zamiennej nie można już kupić. Gdy wypaśny termostat się sypie, to zamieniany jest na klasyczny plus emulator.

  4. #48
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Opel stosuje. Nie wiem czy we wszystkich wersjach ale w turbobenzynie 1,6 200KM. Ludziska się skarżą że jak dadzą w palnik to im temperatura spada a to własnie ecu wymusza grzałką otwarcie termostatu zapobiegawczo. Ale osobiście mentalnie nie jestem przyzwyczajony do temp. silnika(tzn wody) np.76 stopni a taką często widać. No ale chyba wiedzą co robią bo ponoć T-jet ma wysokie EGT. Do tego mam LPG więc tym bardziej może miec to sens ale mam mieszane uczucia.
    Fajnie jakby ktoś z turbobenzyną też obadał jakie ma temperatury.
    Tak czy inaczej muszę przebadać uzyteczność tego wyświetlacza w aspekcie chłodzenia turbiny po ostrzejszej jeździe.
    Obserwacje czy temperatura rośnie czy spada i jakie ma wartości mogą być użyteczne. Jak np. po jakimś dynamiczniejszym kręceniu zjadę na parking i pokaże np. 90 i spada to znaczy że odbiera ciepło z turbiny i trzebaby poczekać z wyłączaniem do ustabilizowania się.

    Edit: jak to kogos interesuje to sądząc po dyskusji na forum alfaholików to te typy tak mają i regułą wydaje sie to być dla fiatowskich silników z turbo chłodzonych cieczą.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 22-02-2018 o 09:16

  5. #49
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Fajnie jakby ktoś z turbobenzyną też obadał jakie ma temperatury.
    Mam soft od interfejsu OBDLink MX, który czyta parametry Obadam mojego MultiAir'a i dam znać

  6. #50
    Klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    42
    Postów
    124
    Auto
    HB T-Jet S-Design
    Rocznik
    2017
    A z ciekawości... Jaką pokazuje temperaturę oleju (nie wody) w momencie gdy na wyswietlaczu pokażą się już dwie kreski czyli że temperatura silnika jest optymalna? To już będzie powyżej 80 stopni czy dużo mniej?
    Bo ja zaczynam agresywniej jeździć jak mi ta druga kreska się zapali.
    Pytam bo moze warto jeszcze chwilę poczekać przed wkręcaniem silnika na wyższe obroty.
    Ostatnio edytowane przez dramez ; 22-02-2018 o 10:59

  7. #51
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał dramez Zobacz post
    A z ciekawości... Jaką pokazuje temperaturę oleju (nie wody) w momencie gdy na wyswietlaczu pokażą się już dwie kreski czyli że temperatura silnika jest optymalna? To już będzie powyżej 80 stopni czy dużo mniej?
    Bo ja zaczynam agresywniej jeździć jak mi ta druga kreska się zapali.
    Pytam bo moze warto jeszcze chwilę poczekać przed wkręcaniem silnika na wyższe obroty.
    Optymalna wody to więcej niż dwie kreski - to połowa skali (+kilka minut bo połowę pokazuje już przy 70-72). Dla uściślenia ja mówię o wyświetlaczu w menu pomiedzy zegarami nie o linijce obok obrotomierza (ja tam nie mam temp. wody tylko poziom LPG stąd też pomysł zakupu cyfrowego i jak widać te niuanse chyba dość trafiony).

    Chyba że piszesz o tych segmentach od miernika oleju?
    Tak czy inaczej nie wiem, trzebaby z laptopem pojeździć -ten hud temperatury oleju nie obsługuje.
    Ale tak jak pisałem na poczatku dla 86 temp wody na postoju pokazywał 89 oleju. A chwile wczesniej tuz po jeździe mam jeszcze fotke dla temp wody 83 temp. oleju 88. Ale chyba z zasady o ile woda na postoju rosnie to olej ma tendencję spadkową ale kij wie bo to algorytm nie rzeczywisty pomiar temp. oleju. Ja staram się nie deptać jak olej nie pokaże dwóch segmentów a jak jednego to już w ogóle.
    A przy okazji w ogóle w wolnossących jest wskaźnik temperatura oleju, wie ktoś?
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 22-02-2018 o 11:21

  8. #52
    Klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2017
    Skąd
    śląsk
    Wiek
    40
    Postów
    197
    Auto
    PUNTO II FL 1.2 8v/TIPO HB 1.4 95KM
    Rocznik
    2005 FL/2017
    Jest wskaźnik temp. oleju

  9. #53
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Jest i przedmowcy o to chodzilo. Ile ma olej jak swieca sie dwa segmenty na wskazniku temp oleju

  10. #54
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Musiałbym z laptopem pojeździć. Ja staram się nie deptać jak olej nie pokaże dwóch segmentów a jak jednego to juz w ogóle.
    W aktualnych warunkach w MultiAir temperaturę oleju jako dwie cegiełki pokazuje po przejechaniu 15km, jedna cegiełka po 3-4km. Tyle, że pokazuje faktyczną temperaturę, bo czujnik temperatury oleju jest obecny.
    Dziś z ciekawości posprawdzam jak to wygląda.

  11. #55
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    W aktualnych warunkach w MultiAir temperaturę oleju jako dwie cegiełki pokazuje po przejechaniu 15km, jedna cegiełka po 3-4km. Tyle, że pokazuje faktyczną temperaturę, bo czujnik temperatury oleju jest obecny.
    Dziś z ciekawości posprawdzam jak to wygląda.
    No to u mnie drugi segment dzis zaświecił się gdzieś po około 7-8 km (z grubsza biorąć bo z pamięci) .

  12. #56
    Klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    42
    Postów
    124
    Auto
    HB T-Jet S-Design
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    No to u mnie drugi segment dzis zaświecił się gdzieś po około 7-8 km (z grubsza biorąć bo z pamięci) .
    Dokładnie o te segmenty od oleju mi chodziło i przy obecnych temperaturach 2 pokazują mi się mniej więcej po przejechaniu 5-6km. Mój Tipek ma PTC więc pośrednio minimalnie pewnie szybciej się zagrzewa oddając od silnika mniej ciepła do kabiny.

  13. #57
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Tylko zauważcie, że temperatura oleju w Tipo jest wyliczana. Na screenie z AlfaOBD jest pole "Estimated oil temp.", a to porównując z autem z czujnikiem może sporo od rzeczywistości odbiegać i odbiega. W moim MA po około 3 km temperatura chłodziwa ustawia się na połowie skali, pierwsza cegiełka oleju na wyświetlaczu pojawia się cegiełkę, czasem dwie, przed środkową pozycją temperatury płynu.

  14. #58
    Klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    42
    Postów
    124
    Auto
    HB T-Jet S-Design
    Rocznik
    2017
    Stąd też moje pytanie i ciekawość jaka jest faktyczna temperatura oleju w momencie gdy estymacja (2/4 cegiełki) mówi że jest już optymalnie.
    Bo może powinienem dawać mocniej w kość odczekując jeszcze z kolejne 5 przejechanych kilometrów.

  15. #59
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał dramez Zobacz post
    Stąd też moje pytanie i ciekawość jaka jest faktyczna temperatura oleju w momencie gdy estymacja (2/4 cegiełki) mówi że jest już optymalnie.
    Bo może powinienem dawać mocniej w kość odczekując jeszcze z kolejne 5 przejechanych kilometrów.
    Sprawdzę i dam znać.

  16. #60
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2017
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    36
    Postów
    40
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 t-jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał dramez Zobacz post
    Stąd też moje pytanie i ciekawość jaka jest faktyczna temperatura oleju w momencie gdy estymacja (2/4 cegiełki) mówi że jest już optymalnie.
    Bo może powinienem dawać mocniej w kość odczekując jeszcze z kolejne 5 przejechanych kilometrów.
    Dwie kratki na oleju i rura, tjet ma to do siebie że olej szybciej się nagrzewa niż w 1.4 16v.Dla turbo po rozgrzaniu oleju im jego niższa temperatura tym lepiej. Po to też jest chłodniczka oleju. Raz miałem 3 kratki ale nie powiem jak jechalem i jaki styl jazdy 😈 u mnie przy obecnych temperaturach, włączonym ogrzewaniu już na starcie płyn chłodniczy w połowie skali po ok. 4 km, olej w połowie skali po ok 8km.Im ciepłej tym adekwatnie szybciej.


 
Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Temperatura Silnika
    Napisany przez azbach na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 12-10-2018, 21:38
  2. Fiat Bravo 1.4 12V + LPG temperatura silnika/nierówna praca silnika
    Napisany przez Sajmones na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-01-2017, 09:13
  3. temperatura silnika
    Napisany przez bieniu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 24-04-2013, 09:47
  4. Mała temperatura silnika
    Napisany przez pavel12 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 15-12-2012, 17:03
  5. [osprzęt silnika] temperatura silnika ulysse 2.0
    Napisany przez zuladaniel na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 10-04-2011, 20:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534temperatura-silnika-402703

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534temperatura-silnika-40270

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534temperatura-silnika-402707

jaka temperatura 1.4 tjett-jet temperatura silnikaFiat 1.4 t-jet temperatura silnikanie pokazuje temperatury silnika fiat 500

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl