Witamy na Fiat Klub Polska
2lubi to! -
Master

Napisał
Kruk
Gdyby nie problem ze zwiększająca się ilością płynu w zbiorniczku wyrównawczym
Jest więcej na gorącym, czy zimnym?
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz

Napisał
Kruk
Gdyby nie problem ze zwiększająca się ilością płynu w zbiorniczku wyrównawczym i bulgotanie z rana w trakcie dodawania gazu to pewnie nie pytałbym o szybko wzrastającą temperaturę silnika, a tak szukam jakichś powiązań. Jeszcze jedno pytanie, po odpaleniu samochodu od razu zapala się pierwsza kreska na wskaźniku temp silnika?
Tak, po odpaleniu od razu zapala się 1 kreska temp
-
Nowy klubowicz

Napisał
krowka1978
Jest więcej na gorącym, czy zimnym?
Zawsze gdy sprawdzałem na zimnym to widziałem że poziom po każdej przejażdżce się zwiększa, ostatnio przestało się podnosić a nawet zaczęło po trochu spadać i ostatecznie na tą chwilę po każdej jeździe ilość pozostaje bez zmian. Jeszcze tylko to bulgotanie, ale to zapewne zapowietrzona chłodnica bo nic innego mi do głowy nie przychodzi
-
Klubowicz
Prędzej nagrzewnica....przelewanie się płynu jest dobrze słyszalne od wewnątrz właśnie w tym elemencie...nie wiem czy ma odpowietrznik,trzeba by podejrzeć.
-
Nowy klubowicz

Napisał
jaroslawrak
Prędzej nagrzewnica....przelewanie się płynu jest dobrze słyszalne od wewnątrz właśnie w tym elemencie...nie wiem czy ma odpowietrznik,trzeba by podejrzeć.
Odpowietrznika przed nagrzewnicą nie widziałem, na chłodnicy tez nie. Jeżeli byłaby zapowietrzona nagrzewnica to powinien być problem z grzaniem wnętrza samochodu? Jakiś czas temu sprawdzałem w trakcie jazdy i z nawiewów leciało ciepłe powietrze, przy najbliższej okazji sprawdzę na postoju.
-
Master
Mi tak bulgotało na poczatku, dolałem płynu chłodniczego chyba dwukrotnie i sie samo odpowietrzyło
-
Klubowicz

Napisał
Kruk
Odpowietrznika przed nagrzewnicą nie widziałem, na chłodnicy tez nie. Jeżeli byłaby zapowietrzona nagrzewnica to powinien być problem z grzaniem wnętrza samochodu? Jakiś czas temu sprawdzałem w trakcie jazdy i z nawiewów leciało ciepłe powietrze, przy najbliższej okazji sprawdzę na postoju.
Jak się płyn przelewa w nagrzewnicy to jest ona ciepła i jakoś tam będzie grzało ogrzewanie.Teraz nie wyczujesz,że słabiej grzeje....zimą łatwiej to wyłapać.Odpowietrzników nie ma.... układ chłodzenia jest tak zbudowany,że powinien się samoczynnie odpowietrzyć.
Sprawdź czy nie masz małego wycieku np. po nocnym przestoju,może gdzieś kapie lekko na zimnym silniku spod opaski.
Jak nie ma wycieku i ubytku płynu to przegoń silnik na wysokich obrotach kiedy jest już ciepły,a zawór nagrzewnicy otwarty(włączone ogrzewanie).
-
Nowy klubowicz
Mam wrażenie że sytuacja się normuje, bulgotanie coraz mniej słyszalne a być może nawet już ustalo.
-
Klubowicz
Co do temperatury cieczy, mam tak samo. Tjet z LPG fabrycznym. Temperatura jaka się utrzymuje stale podczas normalnej jazdy, w temperaturze otoczenia koło 0 stopni , to 78-81 podczas jazdy. Podczas postoju i utrzymywaniu obrotów na poziomie 3000, wzrosła do 97 i załączył się wentylator. Następnie spadła do 84 i wentylator się wyłączył. Też się martwiłem czy temperatura nie jest zbyt niska i czy czasem termostat nie jest uszkodzony i nie otwiera zbyt szybko. Jednak jeśli nie tylko ja tak mam to znaczy że raczej jest wszystko ok.
-
Nowy klubowicz
Dzień dobry. Miło do was dołączyć. Niedawno stałem się posiadaczem Tipo SW 1.4 T-jet. Przebieg 30 km. Mam podobne objawy co kolega "Kruk" tzn słychać przelewanie płynu w nagrzewnicy i na rozgrzanym poziom płynu lekko ponad max. W sobotę mam jechać trasę 400km w jedną stronę na święta. Pytanie czy jechać i się unormuje bo przebieg symboliczny czy robić larum w ASO?
Ostatnio edytowane przez Raven669 ; 20-12-2019 o 00:41 Powód: Literówka
-
Master
Jak pojedziesz to się może w końcu odpowietrzy :-)
-
Nowy klubowicz
Tak trochę przerażony byłem czytając forum bo tutaj większość taki objawów w Punto i innych starszych modelach Fiata kończyło się wymianą UPG. Majstry z ASO stwierdzili klasyczne, że to nic takiego na pewno się odpowietrzy "jeździć obserwować". Dziś walnąłem ok 30 km i jakby spokój. Zobaczę jak jutro rano po odpaleniu no i po trasie. Mam nadzieję, że to faktycznie kwestia nowego auta a nie nic poważnego.
-
Master
Po paru km odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego, na pewno pomoże to odpowietrzyć układ. pozdrawiam
Podobne tematy
-
Napisany przez azbach na forum Ulysse
Odpowiedzi: 13
Ostatni post: 12-10-2018, 21:38
-
Napisany przez Sajmones na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 16-01-2017, 09:13
-
Napisany przez bieniu na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 13
Ostatni post: 24-04-2013, 09:47
-
Napisany przez pavel12 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 19
Ostatni post: 15-12-2012, 17:03
-
Napisany przez zuladaniel na forum Ulysse
Odpowiedzi: 15
Ostatni post: 10-04-2011, 20:31
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
jaka temperatura 1.4 tjet
,
t-jet temperatura silnika
,
Fiat 1.4 t-jet temperatura silnika
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2021 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:00.
W sieci od 2007 roku.