Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 10 z 10 PierwszyPierwszy ... 8910
Posty od 136 do 145 z 145
Like Tree18lubi to!

Temat: Śruba łącząca przewód olejowy z turbina  

  1. #136
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,922
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Wstawiona Nowa z sitkiem. Jak chcesz usunąć to usuń ze starej śruby, tam i tak już się rozwala, będzie łatwiej. Tylko jak wstawiasz stara śrubęq to mimo wszystko daj nowe podkładki.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #137
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał niko999 Zobacz post
    Panowie odświeżę temat

    Zakupiłem nową śrubę z sitkiem i się zastanawiam czy je usuwać czy nie? na forum alfa pisało kilka osób,że usuniętym niby lepiej ale cięzko ten plastik usunąć trzeba rozwiercać czy jakoś tak.Usuwaliście sitko? czy dalej nowa śruba z sitkiem?
    W weekend zmieniałem turbinę, sitko usunąłem śrubokrętem cienkim i wydmuchałem kompresorem. Wkładki plastikowej do które zgrzewane sitko nie usuwałem, jest wtłaczane więc nie łatwo usunąć a szkód nie narobi.

  4. #138
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,107
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Niedługo powstanie tutaj doktorat na temat ; wyzszość śruby z sitkiem nad śrubą bez sitka- wpływ na losy wojny na Ukrainie i zdrowie obecne Putina
    siwymw lubi to.

  5. #139
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Wkładki plastikowej do które zgrzewane sitko nie usuwałem, jest wtłaczane więc nie łatwo usunąć a szkód nie narobi.
    Wkładkę łatwo usunąć jak się całość podgrzeje opalarką. Założyłem nową ale gdybym mial wybierać w wariancie gdyby nie dało się to tak łatwo wymienić wybrałbym bez sitka. Przecież na wale korbowym, korbowodach itp. też są łożyska ślizgowe a nikt tam sitek nie wkłada. Co więcej wymiana tychże to armagedon w porównaniu z regeneracją/wymianą turbiny. Wygląda to tak. Takie gówienko za dolara w detalu pełni wymienne a trzeba nowe śruby kupować. Jak zwykle dojenie usera a im nowsze auto to bardziej.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 07-01-2023 o 22:29
    siwymw i nightingale79 lubią to.

  6. #140
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2017
    Skąd
    Słupsk
    Wiek
    42
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.4 Tipo 1,4 T-jet SW Lounge
    Rocznik
    2009, 2018
    Cytat Napisał cislaw Zobacz post
    Załącznik 40103 Śruba po 60k przebiegu. Po wymianie zniwelowane wibracje na postoju. Silnik teraz chodzi jak nówka.
    przebieg 58k i jak u kolegi: wcześniej wskazówka obrotomierza lekko drgała a po wymianie śruby z filtrem stoi bez najmniejszych ruchów w miejscu na dębowo. Aż jestem w szoku że taka rzecz mogła wpłynać na pracę silnika na biegu jałowym!
    Moja śruba jest lekko zmęczona w sposób każący powątpiewać czy w ASO wymieniali mi olej (auto miało przedłużoną gwarancję do 5 lat i było serwisowane tylko w ASO). Niestety poniewczasie wiem z opowieści znajomych że ASO Fiata w Słupsku potrafiło wpisywać w książkę wymianę pewnych rzeczy i ich nie wymieniać.411905504_889342546181458_4095531241899484684_n.jpg

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    a u mnie tak po 5 latach i 58k przebiegu z tym że przez ost 2 lata auto robiło po ok 5k rocznie. Sitko zdeformowane a śruba wygląda tak że co najmniej co drugą wymianę oleju w ASO robiono mnie w chooja.

    Każde ze zdjęć śruby w tym wątku wygląda o niebo lepiej od mojej pod względem barwy i mam na to pewne wytłumaczenie. Przed demontażem dokręciłem z powodzeniem kluczem dynamometrycznym śrubę z momentem 23 NM. Z wątku Fiata 500 wiem że moment powinien być 24-27 NM. Tj. była niedokręcona i być może to wpłyneło na rozprowadzenie oleju nawet na gwincie. Stay tuned bo to mogło wpłynąc na niewłaściwe smarowanie turbo i jej przedwczesną śmierć.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez eryk82 ; 28-12-2023 o 23:40
    MariuszLu lubi to.

  7. #141
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,922
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Ja to na oko dokręcam.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  8. #142
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2017
    Skąd
    Lublin
    Postów
    74
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 T-Jet HB (Easy + pakiety)
    Rocznik
    11.2017
    Śrubę też wymieniłem w ASO przy przebiegu około 45000 km w lecie 2023 r. (o cenę lepiej nie pytajcie) żadnej różnicy w pracy silnika nie było. Jak troche popytałem to mechanicy twierdzili żeby wyjąć ten filterek (jeśli jeszcze tam jest) i jeździć bez.

    Przepraszam za OT ale eryk82 napisał "Niestety poniewczasie wiem z opowieści znajomych że ASO Fiata w Słupsku potrafiło wpisywać w książkę wymianę pewnych rzeczy i ich nie wymieniać." nawet słyszałem o tym od Rodziny ze Słupska można powiedzieć, że tego doświadczyli.

  9. #143
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,922
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Różnice poczujesz nie po wymianie a po jej zaniechaniu i to może a nie na pewno. Można mieć pecha a można farta. Ta śruba i jej wymiana to profilaktyka i dmuchanie na zimne. Wielu, w tym ja, woli się zabezpieczyć niż potem płakać.
    MariuszLu lubi to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  10. #144
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,922
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Dziś wymieniona śrubka po kolejnych 44000.

    Syf jest ale sitko się nie odkleiło jak we wcześniejszych.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    MariuszLu lubi to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  11. #145
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2015
    Skąd
    S-rz
    Postów
    9
    Auto
    500L
    Rocznik
    2014
    IMG_20240423_122057997.jpg
    A ja wymieniłem filtr multiair przy 75 tyś. km i wygląda jak nowy. Siateczka tylko lekko kolor zmieniła na brązowy.

    A w śrubie olejowej do turbiny od nowości w ogóle nie ma filtra i też nie jest czarna a lekko brązowa.IMG_20240423_130814896.jpg

    IMG_20240423_130448222.jpg
    Ostatnio edytowane przez boguslawz ; 23-04-2024 o 14:24


 
Strona 10 z 10 PierwszyPierwszy ... 8910

Podobne tematy

  1. Serwis olejowy
    Napisany przez dkedziora19681 na forum 500X
    Odpowiedzi: 89
    Ostatni post: 20-11-2023, 20:12
  2. Zerwana śruba
    Napisany przez turek86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-05-2014, 21:04
  3. Przewód pomiędzy turbina a intercoolerem
    Napisany przez Rop99 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-08-2012, 13:58
  4. Nieszczelny przewód olejowy
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-08-2010, 16:18
  5. Śruba do holowania
    Napisany przez mynie1981 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 27-08-2009, 16:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534sruba-laczaca-przewod-olejowy-z-turbina-455165

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534sruba-laczaca-przewod-olejowy-z-turbina-455166

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534sruba-laczaca-przewod-olejowy-z-turbina-455163

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534sruba-laczaca-przewod-olejowy-z-turbina-455167

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl