Są lepsze i tańsze oleje niż fiatowski szczoch.
Są lepsze i tańsze oleje niż fiatowski szczoch.
Może poprzesz tezę dowodowo? Na sieci są testy oleju Tutela Technyx na przykładzie skrzyni padaki M32 i złego zdania o tych "szczochach" nie mają, są testy również oleju GM na tej samej padace. Na tych "szczochach" w skrzyni ludzie jeżdżą bez wymiany po ponad 300tyś. km, albo lepiej. Co w takim razie jest według Ciebie lepsze? Mądrego nic nie napisałeś. Rozwiń proszę przed forumowiczami swoją "złotą" myśl, jestem bardzo ciekaw informacji.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 13-06-2017 o 10:58
Po pierwsze do skrzyni wersji 1.4 zalecany jest Tutela Transmision Gearforce 75W GL-4 nie Tutela Technyx, jeśli już jesteśmy tacy skrupulatni jak ginekolog przy skrobance.
O wiele lepsze parametry ma np. Motul Gear 300 75W-90 GL-4/GL-5, kosztuje tyle samo, najwyżej parę złotych więcej, a dobre właściwości smarujące zachowuje w o wiele wyższej temperaturze niż fiatowski szczoch 75W.
Uważam ze TTG 75W jest o wiele za drogi na to co ma do zaoferowania.
Dobra, z nazwą oleju pomyliłem się, napisałem, że trzeba zajrzeć do instrukcji, żeby się upewnić, Technyx leje się do skrzyni w GP, 5 i 6 biegowej.
Nadal nie udowodniłeś, że "szczoch" jest be. Porównujesz go z tylko i wyłącznie z Motulem, który ma inne parametry lepkościowe. Co takiego gorącego jest w skrzyni?
Po pierwsze myślę że mógłbyś zmienić ten protekcjonalny ton nadętego belfra, nie jesteśmy w szkole.
Po drugie, jak napisałem kilka postów wyżej, nie zamierzam tutaj niczego udowadniać, wyrażam tylko własne zdanie w kwestiach w których mam jakieś doświadczenie.
Znam przypadki gdy mocno rozgrzane długą jazdą skrzynie zaczynały haczyć, zjawisko to nie występowało na skrzyni zimnej lub średnio rozgrzanej.
Po spuszczeniu rzadkiego fiatowskiego szczocha i zastąpieniu go olejem którego nie tyle nazwę, co parametry wymieniłem powyżej, zjawisko to nie występowało, nie mówiąc już o cichszej pracy.
Jak nie wiesz co gorącego jest w skrzyni biegów, pojedź kilkadziesiąt km w upalny dzień, zatrzymaj samochód, podnieś maskę i dotknij obudowy.
Trafiłeś w sedno. Wyrażasz tylko własne zdanie. Mi nie zdarzyło się w żadnym aucie, w tym w starym UNO, żeby praca skrzyni zmieniała się pod wplywem temperatury. Nic nie napisałeś o stanie technicznym skrzyni, przebiegu. Dla mnie po prostu jeździłeś szrotami, w których inne parametry lepkosciowe ukrywaly zly stan synchronizatorów. Jaki był poziom oleju też jest niewiadomą.
Wiele mądrości na forach ludzie piszą, w tym np. "do silnika wchodzi niecałe 3l oleju, a po przechyleniu 4".
Co do gorącej obudowy skrzyni to zabłysnąłeś, szacun. Myślałem, że chociaż wejdziesz na wyżyny i napiszesz o łożyskach, nacisku na nie i zęby zebatek.
Podsumowując, moje obydwa auta jeżdżą na fiatowskich "szczochach" i dobrze mi z tym. Jesli coś zacznie się dziać, to będę naprawiał - taka drobna różnica w podejściu.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 13-06-2017 o 19:24
Yezu ja już wiem czego mi brakowało - nie brakowało mi kebaba po nocnych baletach, nie brakowało mi mocy w moim TIPKu, nie brakowało mi ostatnio sexu a brakowało mi tych słownych przepychanek Krówka vs wszyscy
Krówka normalnie AJLOWIU
Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear
Jakie wszyscy? Jeśli ktoś pisze o szczochach, nie podając na to dowodu, to przepraszam. Ja też mogę jeździć ruiną, w której skrzynia czy tylny most rzęzi i dolać mieszaninę trocin z motodoktorkiem (tak kiedyś robiono, a potem na giełdę). Jeśli ktoś nie potrafi poprzeć swojej tezy dowodowo, a ma tylko swoją opinię, to coś jest nie tak.
Dodam jeszcze, że zmiana oleju w skrzyni na olej innej lepkości niż zaleca producent jest, jak dla mnie, tym samym, co zmiana lepkości oleju w silniku na wyższe wartości, gdy bierze olej. Przedłużeniem, a nawet wręcz przeciwnie, przyspieszeniem agonii silnika.
Motul, wiadomo, oleje z wyższej półki, ale pisanie, że Tutela to szczoch, to lekkie nadużycie. Przede wszystkim tego FIAT nie produkuje, polecam sprawdzić na etykiecie. Selenię produkuje Petronas, nie FIAT. Tutelę? Petronas. Firma z Malezji, więc co ma to wspólnego z FIAT-em (umowy handlowe pomijam)? FIAT tylko składa auta, bo podzespoły również inni produkują.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 14-06-2017 o 08:27
Nie, ja wysiadam...
Pisząc "szczoch" mam na myśli to, że jest rzadki.
Pisząc "fiatowski" mam na myśli to, że zaleca go fiat.
To chyba oczywiste dla przeciętnie inteligentnego człowieka.
To nie jest zmiana na olej o innej lepkości, tylko zmiana na olej zachowujący właściwości smarne do wyższej temperatury, co dobrze świadczy o jego jakości.
Jak za 18 zł. masz do wyboru myśliwską i zwyczajną to co kupisz?
O moje rzęchy się nie martw, na cztery które w życiu kupiłem trzy były nowe, a jeden używany w stanie BDB.
Spostrzeżenia które opisuję poczyniłem na warsztacie gdzie dorabiałem sobie latami, jeśli mam czas i chęci dorabiam nadal, naprawiało się też skrzynki przekładniowe C514. w wersji 510 i 513.
Te bardzo proste skrzynie mają problem z powtarzalnością - jedne pracują głośno od nowości i innych nie słychać po 150000 km. Zdarzała się głośno pracująca przekładnia główna po obu stronach zębów wyglądająca wzorcowo. Nie wiem za czego to wynika - w środku skrzynie wyglądają dobrze.
Dlatego można spróbować zastosować lepszy olej.
Nigdzie nie pisałem o wyrypanych synchronizatorach, łożyskach i niskim stanie oleju.
Jako ciekawostkę powiem że w starszych dokumentacjach dla skrzyń w wersjach 510, 513 i 610 producent zalecał olej SAE 80W EP.
Na podstawie autopsji: kiedyś w moim stilo 1.4 95km zmieniłem fabryczny olej na dedykowany do tej skrzyni Motul - zmiana oleju miała wyciszyć trochę łożyska oraz poprawić zmianę biegów - efekt poprawy nie zauważalny a nawet mogę powiedzieć, że zanim nagrzał się olej w skrzyni to biegi wchodziły gorzej niż na Tuteli. Więc stwierdzam, że Tutela nie jest taka zła. Pozdrawiam