Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 50
Like Tree5lubi to!

Temat: Rytmiczne "rzężenie" na biegu jałowym... (???)  

  1. #31
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2019
    Skąd
    Waganiec/Włocławek
    Wiek
    35
    Postów
    35
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    te dźwięki wynikają z kasowania się luzów na układzie sprzęgła.
    Jeśli jesteśmy przy skrzyni biegów...

    Generalnie według mnie to dramat. U mnie przynajmniej bieg 2 i 3 "haczy" podczas przełączania.
    Dodatkowo jak biegi przerzucam to zawsze słychać sławny "klik" i "przyszarpuje" w momencie zmiany...

    Muszę obchodzić się przekładnią jak z jajkiem... Jeśli polegam pod pewnymi względami podpowiedziom komputera i przełączam zgodnie ze strzałką to jestem w stanie uniknąć jednego i drugiego, ale WTF!!??

    Polówka mojej żony 1,2 2001 r. kulturalniej pracuje...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,490
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Zdarzy się że również mi przychaczy któryś bieg ale podczas szybkiej zmiany biegów. Generalnie nie narzekam żeby były aż takie problemy jak opisujesz. Może masz nadmierny luz na dwumasie, w drugim Tipo 1.4tjet w rodzinie dwumas już był 2 razy zmieniany na gwarancji i problem znów powrócił, nie tylko Fiat ma problem z dostawcami części. Wystarczy wrzucić w sieci hasło wadliwy dwumas, i jest wysyp ludzi z problemami z nowymi dwumasami ja zakładałem wątek odnośnie terkotania i problem dotyczył dwumasu.

    Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    366
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Panowie proponuje wam zacząć jeździć anie nasłuchiwać i na siłę szukać dziury w całym ... T-Jet tak pracuje, osobiście nic tam dziwnego nie słyszę ... te wszystkie odgłosy są słyszalne w każdym aucie w mniejszym lub większym stopniu bo to nie są urządzenia bezgłośne. Ale rozumiem was z hipochondrią ciężko jest jeździć T-Jetem ;-P

  5. #34
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    38
    Postów
    679
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet Pb Lounge
    Rocznik
    2018
    To kliknięcie przy odpuszczaniu sprzęgła też mam. To normalne, wiele wody musiało upłynąć bym się przekonał, że tak po prostu jest. Kolega Steyr Ci to dobrze wytłumaczył. Przy zmianie biegów też mam hałasy, sam to kiedyś opisywałem jako "przeładowanie kałasza" i dużo o tym było w innym temacie o zmianie biegów czy o dwumasie, nie pamiętam. Staraj się zmieniać biegi na trochę większej prędkości i nie strzelaj sprzęgłem. Zgodzę się też z tym że biegi potrafią wejść czasami nieprecyzyjnie. Wydaje mi się że powinna pomóc regulacja cięgien, u mnie dużo dała.
    Co do drżenia auta na postoju to może masz coś faktycznie z dwumasą. Po sobie wiem, że rozwalona dwumasa a nawet pogięte słoneczko i wyciek z wysprzeglika nie dają w tym aucie książkowych objawów. Dwumasa jest na tyle zjebana (podejrzewam że starsze wersje np z 2017 są jeszcze wolne od wadliwych dwumas) że pewnie jakbyś się uparcie domagał naprawy w aso bo np masz to drżenie, szarpie przy ruszaniu, ciężko wchodzą biegi to jak byś wywalczył zdjecie skrzyni to jestem wręcz pewny że dwumas ma już pewnie spory luz krawędziowy (nie mylić ze skrętnym) One teraz od nowości to szroty.
    Aktualnie wbijam w jakieś hałasy ze skrzyni. Jestem już po prostu zmęczony niekompetencja serwisów bo jedno zrobią inne rozwalą.
    Aktualnie moją uwagę zwrócił ten klekot diesla ale wychodzi na to że to chyba jednak normalna praca silnika a w zasadzie wtryskiwaczy Pb
    Pytanie to Steyr- napisz coś więcej o tej sprawie z tym drugim tjetem, piszesz że juz dwa razy miał dwumas zmieniany i problem wrócił? Pamiętam że kiedyś o tym gadaliśmy na pw ale nie sądziłem że to już kolejne wymiany były.

  6. #35
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    2,926
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Zawsze jezdze z włączonym radiem, raz wyłączyłem ale bardzo szybko włączyłem spowrotem i dzięki temu nie wymieniam się z Wami w tym temacie słuchowymi spoztrzezeniami akustyki silnika...
    nightingale79 lubi to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  7. #36
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    38
    Postów
    679
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet Pb Lounge
    Rocznik
    2018
    A może by tak do skrzyni dolac ceratec? Jakieś opinie? Mój mechanik mówi że po 5tys łożyska umrą. Przesadza?
    https://allegro.pl/oferta/liqui-moly...ource=facebook

  8. #37
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,490
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał harry.wesoly Zobacz post
    A może by tak do skrzyni dolac ceratec? Jakieś opinie? Mój mechanik mówi że po 5tys łożyska umrą. Przesadza?
    https://allegro.pl/oferta/liqui-moly...ource=facebook
    Nie kombinowałbym, to taki "zagęszczacz" oleju do zużytych skrzyń biegów w samochodach z gwarancją "do bramy". Przy 60kkm planuje zmienić olej w skrzyni biegów, co najwyżej doleję Archoila9100.

    Nowe sprawne koło dwumasowe ma pewien dopuszczalny niewielki kąt skrętu tarczy do której przykręcane jest sprzęgło względem reszto koła dwumasowego. Są odpowiednie filmy w sieci można zobaczyć. Stąd te dźwięki które wychwytujecie niczym lekarz z stetoskopem Przy nadmiernym ww. luzem dochodzą jeszcze inne objawy, m. in. terkotania jak i do jeszcze większych objawów dźwiękowych. Wszystko w granicach rozsądku oczywiście przy ustalaniu czy jest usterka czy nie. Sama tarcza sprzęgła ma w sobie jeszcze dodatkowo sprężyny śrubowe, które dodatkowo tłumią drgania. Zawsze możecie być pionierami w Tipo 1.4tjet i założyć standardowe koło jednomasowe.

    Odnośnie tego drugiego Tipo, po kolejnej wymianie dwumasy na org. problem powrócił z terkotaniem po ok 1kkm Sprawa zgłoszona do ASO, od miesiąca cisza pewnie przez wirusa.
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 08-05-2020 o 10:24

  9. #38
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    38
    Postów
    663
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Nie kombinowałbym, to taki "zagęszczacz" oleju do zużytych skrzyń biegów w samochodach z gwarancją "do bramy". Przy 60kkm planuje zmienić olej w skrzyni biegów, co najwyżej doleję Archoila9100.

    Nowe sprawne koło dwumasowe ma pewien dopuszczalny niewielki kąt skrętu tarczy do której przykręcane jest sprzęgło względem reszto koła dwumasowego. Są odpowiednie filmy w sieci można zobaczyć. Stąd te dźwięki które wychwytujecie niczym lekarz z stetoskopem Przy nadmiernym ww. luzem dochodzą jeszcze inne objawy, m. in. terkotania jak i do jeszcze większych objawów dźwiękowych. Wszystko w granicach rozsądku oczywiście przy ustalaniu czy jest usterka czy nie. Sama tarcza sprzęgła ma w sobie jeszcze dodatkowo sprężyny śrubowe, które dodatkowo tłumią drgania. Zawsze możecie być pionierami w Tipo 1.4tjet i założyć standardowe koło jednomasowe.

    Odnośnie tego drugiego Tipo, po kolejnej wymianie dwumasy na org. problem powrócił z terkotaniem po ok 1kkm Sprawa zgłoszona do ASO, od miesiąca cisza pewnie przez wirusa.
    A co myślisz o ceratecu do oleju silnikowego. Chodzi o to
    IMG_20200502_151203.jpg

  10. #39
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2019
    Skąd
    Waganiec/Włocławek
    Wiek
    35
    Postów
    35
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Cytat Napisał harry.wesoly Zobacz post
    Zgodzę się też z tym że biegi potrafią wejść czasami nieprecyzyjnie. Wydaje mi się że powinna pomóc regulacja cięgien, u mnie dużo dała.
    Harry 18 maja mam właśnie wizytę w ASO i poproszę żeby przyjrzeli się tym biegom co ciężej wchodzą (1-3, bo o dziwo 4-6 idealnie.. hmmm). u Ciebie pomogła regulacja cięgien, a na czym to polega? będą musieli rozbierać 1/4 auta?

  11. #40
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,490
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Gomez405 Zobacz post
    A co myślisz o ceratecu do oleju silnikowego. Chodzi o to
    IMG_20200502_151203.jpg
    Jaki cel jest jego stosowania? Tzn. coś Ci się dzieje z silnikiem? Stosowałem w poprzednim aucie Punto 2 tego Cerateca przy jednej wymianie oleju ze względu na stukające popychacze w temperaturze poniżej 5C jak silnik był zimny. Nic nie pomogło, jak stukał popychacz przy 78kkm tak dalej stuka teraz przy 254kkm a z silnikiem nic nie robiłem. Temat olałem bo po rozgrzaniu problem i tak znikał, a z tego co doczytałem to dużo ludzi na to się skarżyło więc stwierdziłem że TTTM. Stosowałem też w nim Archoil, nie zauważyłem + ani -.

  12. #41
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    38
    Postów
    679
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet Pb Lounge
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał Bronsky Zobacz post
    Harry 18 maja mam właśnie wizytę w ASO i poproszę żeby przyjrzeli się tym biegom co ciężej wchodzą (1-3, bo o dziwo 4-6 idealnie.. hmmm). u Ciebie pomogła regulacja cięgien, a na czym to polega? będą musieli rozbierać 1/4 auta?
    Nie wiem dokładnie ale z mojej wiedzy wynika że to nic skomplikowanego i nic nie będą rozbierać.

  13. #42
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    38
    Postów
    663
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Jaki cel jest jego stosowania? Tzn. coś Ci się dzieje z silnikiem? Stosowałem w poprzednim aucie Punto 2 tego Cerateca przy jednej wymianie oleju ze względu na stukające popychacze w temperaturze poniżej 5C jak silnik był zimny. Nic nie pomogło, jak stukał popychacz przy 78kkm tak dalej stuka teraz przy 254kkm a z silnikiem nic nie robiłem. Temat olałem bo po rozgrzaniu problem i tak znikał, a z tego co doczytałem to dużo ludzi na to się skarżyło więc stwierdziłem że TTTM. Stosowałem też w nim Archoil, nie zauważyłem + ani -.
    Wleje zobaczymy . Silnik chodzi, klepie jak każdy 95hp. Na pewno nie zaszkodzi

  14. #43
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    38
    Postów
    679
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet Pb Lounge
    Rocznik
    2018
    Miałem okazję nagrać tym samym telefonem pracę tjeta 120km w nowym tipo z przebiegiem 200km, silnik nagrzany. Brzmi to lepiej jak u mnie, nie zarejestrowałem tych odgłosów jakie u mnie biją po uszach. Sam filmik jako poglądowy może się komuś przyda.

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2009
    Skąd
    Bieszczady
    Postów
    277
    Auto
    Tipo HB pop t-jet,Grande 1,2
    Rocznik
    2008
    W 21 sekundzie słyszę rytmiczne rzężenie

  16. #45
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2019
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.4 t-jet
    Rocznik
    2018
    U mnie jest identyczny dźwięk jak w 21 sekundzie. Dźwięk silnika nie jest równy tylko tak jak w 21s filmu, widocznie to normalne


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-08-2019, 12:12
  2. Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 02-10-2017, 14:25
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 12-05-2017, 09:31
  4. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 18-04-2017, 19:46
  5. Dziwny "świst" przy biegu 5 i 6
    Napisany przez Adii na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 06-04-2016, 01:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wadliwe dwumasy t-jet

tipo terkotanie na buegu i na luzie

t-jet jednomasa

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl