Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 51
Like Tree5lubi to!

Temat: Rytmiczne "rzężenie" na biegu jałowym... (???)  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2019
    Skąd
    Waganiec/Włocławek
    Wiek
    38
    Postów
    78
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019

    Rytmiczne "rzężenie" na biegu jałowym... (???)

    Witam,

    Auto "rzęzi" rytmicznie na biegu jałowym...
    Możecie wsłuchać się na nagraniu (najlepiej w słuchawkach). Wcześniej tego nie było słychać i obecnie delikatnie jest to słyszalne również w kabinie podczas postoju na biegu jałowym.

    Hmmm??
    Dołączone pliki Dołączone pliki



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    34
    Postów
    8
    Auto
    Tipo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Po wciśnięciu sprzęgła problem ustaje? Pytam, ponieważ coś podobnego u mnie ostatnio zaczęło się pojawiać. Niestety nie mogę znaleźć prawidłowości od czego to zależy. Wybieram się z tym do aso oczywiście.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Dociśnij górną osłonę silnika ręką, a dokładnie tą aluminiową jej część i zobacz czy ustanie.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2019
    Skąd
    Waganiec/Włocławek
    Wiek
    38
    Postów
    78
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Cytat Napisał rdeswaq Zobacz post
    Po wciśnięciu sprzęgła problem ustaje?
    Niestety nie ustaje.


    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Dociśnij górną osłonę silnika ręką, a dokładnie tą aluminiową jej część i zobacz czy ustanie.
    Też nie pomogło.

    Ten dźwięk dochodzi jakby w tyłu silnika.
    Dodam, że od samego początku zgłaszałem do ASO, że silnik podczas pracy na biegu jałowym nierównomiernie drży (wskazówka obrotomierza stoi idealnie w miejscu). Pan podłączył pod komputer - obroty w normie i stwierdził, ze wszystko w porządku.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Ściągnąć pasek osprzętu i sprawdzić czy dalej jest problem przy wyłączonym alternatorze i sprężarce klimy.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    40
    Postów
    774
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Czy autor tematu rozwiązał swój problem? Mi ostatnio kolega zwrócił uwagę że coś głośno moja benzyna klekocze, jeszcze mnie wkur... bo głupio pyta czy to diesel. Zabolało ale muszę przyznać że też to od jakiegoś czasu słyszę. Dźwięk w zasadzie identyczny jak w tym egzemplarzu. Wduszenie sprzęgła nic nie zmienia a klima wyłączona. Ostatnio mnie to irutuje jak rano do pracy i auto se pyrka na jałowym. Dociśnięcie pokrywy silnika nic nie pomogło. Wstępne oględziny komory silnika nic co by mogło wchodzić w drgania. Auto 15tys. Olej selenia zmieniany przy 2 i 14,5tys. Reasumując u mnie identycznie. Wtryskiwacze pykają równo jak u Kolegi a w drugim planie klekot diesla.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    41
    Postów
    769
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Spróbujcie rezonator dolotu docisnąć

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    40
    Postów
    774
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    20200501_091903.jpg
    Nie jestem pewny czy chodzi Ci o miejsce wskazane żółtą strzałką? Jeśli tak to jest tam łączenie dwóch rur i faktycznie miałem je lekko nasuniete, poprawiłem ale dużo wcześniej zanim napisałeś. Czerwona strzałka przód auta, pas zamka jakby zdjęcie było mało czytelne. U mnie słychać wtryskiwacze a w tle taki rytmiczny dźwięk jak u autora tylko że ciszej chyba. Obstawiam na rolkę jakaś

  10. #9
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Jak obstawiasz rolkę, to ściągnąć pasek. Tutaj jest dużo miejsca, napinacz jest sprężynujący to wystarczy klucz kopytkowy i szybko pasek osprzętu się demontuje.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2019
    Skąd
    Waganiec/Włocławek
    Wiek
    38
    Postów
    78
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Witam,

    Cytat Napisał harry.wesoly Zobacz post
    Czy autor tematu rozwiązał swój problem?
    Niestety nie rozwiązałem problemu. Generalnie kultura pracy jednostki według mnie ma bardzo wiele do życzenia.. Nie kupiłbym drugi raz chyba Fiata. Napiszę na dniach odrębny post bo jest kilka mankamentów i one mnie strasznie drażnią, a ASO nie widzi problemu...

    Czy u Ciebie harry.wesoly po rozgrzaniu silnika jednostka niejednostajnie drży podczas pracy? U mnie tak jest jakby obroty falowały, byłem w ASO podłączyli do kompa. Super nic nie jest. Obrotomierz ani drgnie, ale niestety np. na światłach czuję te drgania na fotelu... Chyba nie tego oczekuje się od nowego auta (nowoczesnego)...

    Zauważyłem również, że jedna rolka podczas pracy na rozgrzanym silniku jakby delikatnie się kołysze. Oczywiście w ASO przyglądali się i powiedzieli, że to pasek, nie rolka i że jest OK. Poniżej na zdjęciu w zaznaczeniu:

    IMG_20200502_205120.jpg

    Inne rolki IDEALNIE się obracają - tak jakby w "miejscu stały"

    Oraz to koło zębate takie wrażenie jakby te zęby podczas obrotów były "nierówne" Nie wiem może to złudzenie, ale dobrze by było jakbyś się też u siebie przyjrzał.

    IMG_20200502_205151.jpg

    Bo jak rozumiem silnik to precyzyjna konstrukcja i podczas jego pracy nie powinny dziać się rzeczy, o których piszę powyżej?

    Najlepiej to by było porównać te wszystkie sprawy mając przed sobą ten sam silnik w innym aucie...
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2009
    Skąd
    Bieszczady
    Postów
    297
    Auto
    Tipo HB pop t-jet,Grande 1,2
    Rocznik
    2017/2008
    Cytat Napisał Bronsky Zobacz post
    Witam,
    Generalnie kultura pracy jednostki według mnie ma bardzo wiele do życzenia..
    U mnie tak jest jakby obroty falowały, byłem w ASO podłączyli do kompa. Super nic nie jest. Obrotomierz ani drgnie,
    Najlepiej to by było porównać te wszystkie sprawy mając przed sobą ten sam silnik w innym aucie...
    No ja bym się zgodził z tą teorią o kulturze pracy, jednak kiedyś czytałem test o tipo t-jest i zachwytach o pracy tego silnika, cholera o czy oni mówią, ale ostatnio na obwodnicy dałem mu ostro w palnik i rzeczywiście nieźle brzmi na wysokich obrotach, na niskich beznadzieja. Co do falowania u mnie jest (ja to zauważam) i wskazówka obrotomierza delikatnie pokazuje no i nie stoi w miejscu tak jak w innych autach. Generalnie jakbym miał oceniać ten silnik pod względem słyszalności dla ucha (to słabo) ale elastyczność, spalanie, przyspieszenie, niezawodność ( niesprawdzona) to suma sumarum nie jest źle. Kiedyś (wiele lat temu) miałem rozmową z kolegą, który był pasjonatem motoryzacji a zwłaszcza samochodów Ferrari (to było jego marzenie żeby takie coś mieć-lata 80 -te). No i on mówi mi, że widział na własne oczy Ferrari jakieś tam, i słyszy jakieś gówno, terkoczący silnik, gorzej niż Ursus C-360, ale jak kierowca dał mu gazu i ruszył to była największa poezja jaką kiedykolwiek słyszał, po prostu nigdy czegoś takiego nie przeżył

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    41
    Postów
    769
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał Bronsky Zobacz post
    Witam,



    Niestety nie rozwiązałem problemu. Generalnie kultura pracy jednostki według mnie ma bardzo wiele do życzenia.. Nie kupiłbym drugi raz chyba Fiata. Napiszę na dniach odrębny post bo jest kilka mankamentów i one mnie strasznie drażnią, a ASO nie widzi problemu...

    Czy u Ciebie harry.wesoly po rozgrzaniu silnika jednostka niejednostajnie drży podczas pracy? U mnie tak jest jakby obroty falowały, byłem w ASO podłączyli do kompa. Super nic nie jest. Obrotomierz ani drgnie, ale niestety np. na światłach czuję te drgania na fotelu... Chyba nie tego oczekuje się od nowego auta (nowoczesnego)...

    Zauważyłem również, że jedna rolka podczas pracy na rozgrzanym silniku jakby delikatnie się kołysze. Oczywiście w ASO przyglądali się i powiedzieli, że to pasek, nie rolka i że jest OK. Poniżej na zdjęciu w zaznaczeniu:

    IMG_20200502_205120.jpg

    Inne rolki IDEALNIE się obracają - tak jakby w "miejscu stały"

    Oraz to koło zębate takie wrażenie jakby te zęby podczas obrotów były "nierówne" Nie wiem może to złudzenie, ale dobrze by było jakbyś się też u siebie przyjrzał.

    IMG_20200502_205151.jpg

    Bo jak rozumiem silnik to precyzyjna konstrukcja i podczas jego pracy nie powinny dziać się rzeczy, o których piszę powyżej?

    Najlepiej to by było porównać te wszystkie sprawy mając przed sobą ten sam silnik w innym aucie...
    Wlej ceratec lub cos podobnego bedzie lepiej

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    40
    Postów
    774
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Chciałem dziś nagrać z rana jak to u mnie słychać i wygląda bo rzężił na zimnym ale że zaspałem do roboty to już sobie darowałem. Chyba zamknąłem temat wycieku ze skrzyni bo aso jak im palcem pokazałem, że uszczelniacz puszcza to wymienili, dolali oleju i zaraz ciszej podczas zmiany biegów. Teraz skupię uwagę na tych hałasach. Ps nigdy nie zdejmowałem paska osprzętu. Z tego co napisaliście to żadna filozofia ale może jakaś podpowiedź dla laika �� to bym może to sobie dziś ogarnął. Bronsky a Ty pasek zdejmowałeś? Co dokładnie aso u Ciebie robiło wtej kwestii. Pamiętam jak na początku kumpel zachwycał się moim silnikiem jak to on cicho chodzi. Faktycznie chodził wówczas jak marzenie także nie daj sobie wmówić że tttm bo nie ma a kultura pracy była wręcz idealna.
    Ostatnio edytowane przez harry.wesoly ; 03-05-2020 o 16:11

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    40
    Postów
    774
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Przesyłam to co udało mi się dziś nagrać. Wysłuchałem filmu Bronsky na słuchawkach i swoich i to ten sam dźwięk. Przy okazji rzucania filmów na kanał yt posłuchałem filmiku sprzed 7 miesięcy i na moje usłyszałem to co dziś. Może faktycznie to normalne? Może ktoś z t-jet się wypowie po obejrzeniu i posłuchaniu swojego silnika czy ma tak samo?



  16. #15
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Jak na moje oko (ucho) to nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Klekocze tak jak silnik z nastoletnim rodowodem na pośrednim wtrysku.


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-08-2019, 12:12
  2. Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 02-10-2017, 14:25
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 12-05-2017, 09:31
  4. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 18-04-2017, 19:46
  5. Dziwny "świst" przy biegu 5 i 6
    Napisany przez Adii na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 06-04-2016, 01:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534rytmiczne-rzezenie-na-biegu-jalowym-461713

wadliwe dwumasy t-jet

tipo terkotanie na buegu i na luzie

t-jet jednomasa

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534rytmiczne-rzezenie-na-biegu-jalowym-46171

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl