Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 50
Like Tree5lubi to!

Temat: Rytmiczne "rzężenie" na biegu jałowym... (???)  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    40
    Postów
    463
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-Jet LOUNGE
    Rocznik
    2017
    Ja też nie słyszę nic nadzwyczajnego.Normalna praca silnika i jego osprzętu.

    W sprawach poruszonych przez Bronsky:
    1.Rolka zaznaczona na zdjęciu to element napinacza automatycznego...może się trochę kołysać,podskakiwać.
    2.Koło zębate"nieładne" nie musi się podobać....ma spełniać swoją rolę.Jest to koło sygnałowe dla czujnika położenia wału.Nawet jeśli po kilku latach całe pokryje się rdzą to i tak będzie spełniać swoją funkcję.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2019
    Skąd
    Waganiec/Włocławek
    Wiek
    35
    Postów
    35
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Cytat Napisał harry.wesoly Zobacz post
    Wysłuchałem filmu Bronsky na słuchawkach i swoich i to ten sam dźwięk.
    Mam takie wrażenie, że u mnie to rzężenie jakby głośniejsze. Nasza jednostka napędowa ma kilka lat, ale ja mam porównanie w poprzednim aucie (Zafira 1,8 2008) koła zmiennych faz rozrządu i brak turbiny, a jednak kultura, praca i dźwięk na wyższym poziome...

    Nie wiem to moje zdanie, może współczesne auta cofają się w kulturze pracy wstecz??

    Może tak jak napisałeś
    Cytat Napisał harry.wesoly Zobacz post
    Przy okazji rzucania filmów na kanał yt posłuchałem filmiku sprzed 7 miesięcy i na moje usłyszałem to co dziś. Może faktycznie to normalne? Może ktoś z t-jet się wypowie po obejrzeniu i posłuchaniu swojego silnika czy ma tak samo?
    Może to normalne i rzeczywiście nie ma co się przejmować???

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał jaroslawrak Zobacz post
    Ja też nie słyszę nic nadzwyczajnego.Normalna praca silnika i jego osprzętu.

    W sprawach poruszonych przez Bronsky:
    1.Rolka zaznaczona na zdjęciu to element napinacza automatycznego...może się trochę kołysać,podskakiwać.
    2.Koło zębate"nieładne" nie musi się podobać....ma spełniać swoją rolę.Jest to koło sygnałowe dla czujnika położenia wału.Nawet jeśli po kilku latach całe pokryje się rdzą to i tak będzie spełniać swoją funkcję.
    Dzięki, to jakaś otucha na nasze "zmartwienia"

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    38
    Postów
    679
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet Pb Lounge
    Rocznik
    2018
    Film sprzed 7 miechów ale miał wtedy przebiegu 8700km także w zasadzie to nic nie znaczy bo już wtedy mogło być coś nie tak. Byłem wtedy po wakacjach i zaczynałem serię przebojów z serwisami bo tematem była dwumasa. Nie skupiałem się na innych dźwiękach. Poczekajmy, może się ktoś jeszcze wypowie i oceni swój egzemplarz.
    Ps. W ramach ciekawostki kumpla bravo 2014 1.4 tjet 120km przebieg 65tys

    Ostatnio edytowane przez harry.wesoly ; 03-05-2020 o 19:34

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2019
    Skąd
    Waganiec/Włocławek
    Wiek
    35
    Postów
    35
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Cytat Napisał jaroslawrak Zobacz post
    W sprawach poruszonych przez Bronsky:
    1.Rolka zaznaczona na zdjęciu to element napinacza automatycznego...może się trochę kołysać,podskakiwać.
    2.Koło zębate"nieładne" nie musi się podobać....ma spełniać swoją rolę.Jest to koło sygnałowe dla czujnika położenia wału.Nawet jeśli po kilku latach całe pokryje się rdzą to i tak będzie spełniać swoją funkcję.
    Dzięki jaroslawrak. Gdyby tak odpowiedział mi od razu pan z ASO to byłbym spokojny, a nie że: "to pasek nierówno się okręca na rolce". To było tak głupie, że nawet ja laik nie mogłem w to uwierzyć...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał jaroslawrak Zobacz post
    Ja też nie słyszę nic nadzwyczajnego.Normalna praca silnika i jego osprzętu.
    Twoje zdanie tyczy się tylko kolegi harry.wesoly ?? Słyszałeś pracę mojego silnika w w tym temacie - pierwszy post? U mnie oprócz tego klekotania słychać to rzężenie i tego nie słyszałem praktycznie u harrego. Jak miałbyś trochę czasu to odłuchaj - koniecznie słuchawki bo nagrywałem telefonem i na kompie nie słychać.

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    38
    Postów
    679
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet Pb Lounge
    Rocznik
    2018
    Mi dziś znajomy mechanik posłuchał silnika, podotykał żółtych kostek od wtrysliwaczy i wg niego na bank u mnie klekoczą wtryskiwacze. Jeżeli chciałbym uderzyć do aso i zgłosić głośną pracę wtryskiwaczy że klekoczą zbyt głośno to jak sądzicie mogą do tego podejść? To przez paliwo chujowe, zatankuje pan na innym cpn i powinno być lepiej itp czy np to normalne panie itp? Klekot wtryskiwaczy przy 15tys w ogóle podstawa do serwisu? Ps jeśli faktycznie to one tak klekoczą a kiedyś były cichsze to oznaka ich popsucia czy wynik zwykłej eksploatacji i nie podlega gwarancji?

  7. #21
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,490
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał harry.wesoly Zobacz post
    Mi dziś znajomy mechanik posłuchał silnika, podotykał żółtych kostek od wtrysliwaczy i wg niego na bank u mnie klekoczą wtryskiwacze. Jeżeli chciałbym uderzyć do aso i zgłosić głośną pracę wtryskiwaczy że klekoczą zbyt głośno to jak sądzicie mogą do tego podejść? To przez paliwo chujowe, zatankuje pan na innym cpn i powinno być lepiej itp czy np to normalne panie itp? Klekot wtryskiwaczy przy 15tys w ogóle podstawa do serwisu? Ps jeśli faktycznie to one tak klekoczą a kiedyś były cichsze to oznaka ich popsucia czy wynik zwykłej eksploatacji i nie podlega gwarancji?
    TTTM jeśli chodzi o wtryskiwacze PB i ich pracę. Wrzucę jak będę miał czas jak u mnie pracuje silnik na PB i lpg. To cykanie to jest praca wtryskiwaczy PB. Taka ich natura. Jeszcze mi się nie zdarzyła awaria wtryskiwaczy PB w silniku benzynowym, to są z reguły jedne z trwalszych elementów silnika to nie Diesel.
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 05-05-2020 o 21:19

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    38
    Postów
    679
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet Pb Lounge
    Rocznik
    2018
    Mi nie chodzo o cykanie tylko o te klekotanie. Może tu będzie lepiej słychać.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2019
    Skąd
    Waganiec/Włocławek
    Wiek
    35
    Postów
    35
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Cytat Napisał harry.wesoly Zobacz post
    Mi nie chodzo o cykanie tylko o te klekotanie. Może tu będzie lepiej słychać.
    Teraz o wiele lepiej słychać. Wiem o jaki turkot Ci chodzi. Mam to samo - identycznie. Mnie martwi tylko to, że ja u siebie słyszę oprócz tego jeszcze takie rzężenie rytmiczne - coś na zasadzie sinusoidy...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    harry.wesoly, a spróbuj nagrać jeszcze jeden filmik, ale na rozgrzanym silniku, przy zamkniętej masce na wprost grilla. Ja przynajmniej najgłośniej wtedy słyszę to rzężenie...

  10. #24
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,490
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Bronsky Zobacz post
    Teraz o wiele lepiej słychać. Wiem o jaki turkot Ci chodzi. Mam to samo - identycznie. Mnie martwi tylko to, że ja u siebie słyszę oprócz tego jeszcze takie rzężenie rytmiczne - coś na zasadzie sinusoidy...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    harry.wesoly, a spróbuj nagrać jeszcze jeden filmik, ale na rozgrzanym silniku, przy zamkniętej masce na wprost grilla. Ja przynajmniej najgłośniej wtedy słyszę to rzężenie...
    No a wciśnięcie sprzęgła coś zmienia?

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    38
    Postów
    679
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet Pb Lounge
    Rocznik
    2018
    Nic nie zmienia. Mechanik mi mówi coś o wtryskiwaczach że to one tak klekoczą jak diesel. Jak mi powiecie że to normalne to fajno, gorzej jak to nienormalne. Ten film był z rana zaraz po wyłączeniu ssania. Na rozgrzanym też tak klekocze. To w ogóle możliwe że wtryski benzynowe mogły się posypać?

  12. #26
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,490
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Ja się osobiście nie spotkałem z awarią wtryskiwaczy PB. W 1.4tjet są znacznie słyszalne wtryski PB.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Tak to u mnie wygląda:

    - zasilanie Pb



    - zasilanie lpg



    na lpg jakiś dziwny pogłos mi wyszedł, jakby silnik głośniej pracował na lpg niż na PB a w rzeczywistości jest na odwrót.

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    38
    Postów
    679
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet Pb Lounge
    Rocznik
    2018
    Tak sobie słucham to wychodzi że Twój na pb też ma ten klekot. Nie wiem chyba to jednak u mnie normalne jest.

  14. #28
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,490
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał harry.wesoly Zobacz post
    Tak sobie słucham to wychodzi że Twój na pb też ma ten klekot. Nie wiem chyba to jednak u mnie normalne jest.
    Ja tam się nie wtajemniczam, nie szukam dziury w całym Póki co 55kkm przebiegu i jeszcze jeździ
    nightingale79 lubi to.

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2019
    Skąd
    Waganiec/Włocławek
    Wiek
    35
    Postów
    35
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    No a wciśnięcie sprzęgła coś zmienia?
    Nie pomaga. W momencie puszczania sprzęgła wydostaje się dziwny odgłos rozłączania. Dodatkowo podczas puszczania sprzęgła zauważyłem za każdym razem podczas pracy delikatne "zakołysanie obudowy silnika" - na filmie pewnie tego nie widać, ale odgłos słychać. Polecam słuchawki bo wtedy najlepiej.



    Nie przypominam sobie, żebym w poprzednich autach słyszał taki odgłos....

    Przypominam wcześniejszy filmik z pracy silnika:


  16. #30
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,490
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Bronsky Zobacz post
    Nie pomaga. W momencie puszczania sprzęgła wydostaje się dziwny odgłos rozłączania. Dodatkowo podczas puszczania sprzęgła zauważyłem za każdym razem podczas pracy delikatne "zakołysanie obudowy silnika" - na filmie pewnie tego nie widać, ale odgłos słychać. Polecam słuchawki bo wtedy najlepiej.


    To słychać moment załączania sprzęgła i następnie wirujący wałek sprzęgłowy w skrzyni biegów. Normalna sprawa, te dźwięki wynikają z kasowania się luzów na układzie sprzęgła. Podejrzewam że u mnie też to występuje, nawet nie sprawdzałem.
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 07-05-2020 o 22:44


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-08-2019, 12:12
  2. Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 02-10-2017, 14:25
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 12-05-2017, 09:31
  4. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 18-04-2017, 19:46
  5. Dziwny "świst" przy biegu 5 i 6
    Napisany przez Adii na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 06-04-2016, 01:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wadliwe dwumasy t-jet

tipo terkotanie na buegu i na luzie

t-jet jednomasa

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl