Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 93
Like Tree14lubi to!

Temat: Optymalne obroty dla 1,4 16V  

  1. #46
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Co do luksusowych samochodów. Bardziej dba o to automatyka automatycznej skrzyni, tak jak 9-biegowa ZF z 500X, która uczy się stylu jazdy kierowcy, ma czujniki przechyłu itd.
    500X to nie jest "luksusowy samochód". Chyba że to miał być żart, albo poziomem odniesienia jest 126p



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Czy ja gdzieś napisałem, że 500X jest "luksusowe"? Podałem przykład automatycznej skrzyni w zwykłym aucie, do tego we Fiacie :-P

  4. #48
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    300
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2017
    Czyli Panowie ile na tej jedynce? Bo jak mam poniżej 3000 to dwójka wchodzi zamulona i na chwilę spowalnia auto a potem przyśpiesza...
    Ostatnio jak próbuje troche dynamiczniej jeździć to przy wrzucaniu 4-ki słyszę lekki zgrzyt ( sprzęgło wciśniete to oporu) , gdy zrobię to wolniej , z "namysłem" to nie ma problemu... miał tak ktoś?

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

  5. #49
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    36
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Ja u siebie nie zaobserwowałem żadnych zgrzytów

  6. #50
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2017
    Skąd
    Jasło
    Postów
    132
    Auto
    Tipo Sedan 1,4 POP
    Rocznik
    2016
    Ja też nie mam zgrzytów. A z wrzucaniem biegów też nie mam takiej sytuacji, żeby z 3000 wrzucenie na 2-kę zamulało. Na prostym odcinku wrzucam przy 2200 i spada do 1900 czyli niewiele. A optymalne obroty najlepiej mierzyć jadąc 90kmh na 6-ce i chyba wychodzi coś ok. 2200.

  7. #51
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    KRAKÓW
    Wiek
    49
    Postów
    664
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    XI 2016
    Ja zmieniam biegi w zakresie 3 - 3,5 tyś. obr. i wtedy wszystko jest płynnie i całkiem dynamicznie! W tej chwili mam 2200 km przejechane i na powrót nauczyłem się jeździć benzyniakiem Tipo zaskakuje mnie na plus. Z każdym kilometrem jeździ mi się lepiej W serwisie powiedzieli mi że optimum swoich możliwości silnik i skrzynia osiągną około 5 tyś. km przebiegu.
    FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
    LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
    FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
    -------------------------------------------------------------
    FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG


  8. #52
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Maksymalny moment tego silnika jest przy 4500 obr. wiec typowo jest to benzyniak ktory do dynamicznej jazdy potrzebuje obrotów, lecz jako że skrzynia jest dość "krótka" to trzeba sie namahać troche zmieniając biegi

  9. #53
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,390
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Ja zauważyłem, że optymalne obroty do zmiany biegów to około 3tyś - dynamika jest już wtedy wystarczająca do przyśpieszania.
    Natomiast ciekawostka - obroty przy których następuje odcięcie zapłonu to 6520 obrotów - nie sprawdzałem tego, ale w konfiguracji silnika taka wartość jest ustawiona.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  10. #54
    Klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    okolice Tarnowa
    Wiek
    50
    Postów
    116
    Auto
    brava 1.6 16V +BRC Sequent 24, Fiat Tipo Pop 1.4 16V 95 km +Stag Qbox Plus
    Rocznik
    2000 , 2016
    JackTheNight napisał
    Ja zauważyłem, że optymalne obroty do zmiany biegów to około 3tyś - dynamika jest już wtedy wystarczająca do przyśpieszania.

    Mało tego też zacząłem swojego ostatnio kręcić i zmieniać biegi w przedziale 3 do 4 tyś i dynamiczniej się poruszać a spalanie na kompie po przejechaniu 120km spadło z 6.4 do 5.9, zobaczymy czy takie odbicie będzie przy dystrybutorze /
    Ps. Wskazanie kompa 6.4 to okolice 7l z dystrybutora .
    TIPO 1.4 16V POP Fiat Tipo Pop 1.4 16V 95 km +Stag Qbox Plus

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2016
    Skąd
    Będzin
    Postów
    290
    Auto
    Tipo tipo 1.4 16v + LPG
    Rocznik
    2016
    A po 10 000 to dopiero fajnie silniczek chodzi. Na trasie uczy mnie ze woli jechać powyżej 110 niż poniżej

  12. #56
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    582
    Auto
    Tipo sw
    Rocznik
    2017
    koledzy powiedzcie z jaką predkością stałą można jechać autostradą na długim odcinku aby było to zdrowe dla silnika? Przy 140km/h jest 3,5 tyś obrotów. Taka prędkość jest ok na długim dystansie?

  13. #57
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Talarsw Zobacz post
    Przy 140km/h jest 3,5 tyś obrotów. Taka prędkość jest ok na długim dystansie?
    Dla jaj pytasz? To "żadne" obroty.

  14. #58
    Klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2017
    Skąd
    PL
    Postów
    278
    Auto
    Tipo 1.4 Lounge
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Talarsw Zobacz post
    koledzy powiedzcie z jaką predkością stałą można jechać autostradą na długim odcinku aby było to zdrowe dla silnika? Przy 140km/h jest 3,5 tyś obrotów. Taka prędkość jest ok na długim dystansie?
    Z tego co czytałem to najbardiej mu służy autostradowa prędkość, tak około 160h/h. Ale na lawecie, heh

  15. #59
    Klubowicz
    Dołączył
    17 sierpień 2018
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    211
    Auto
    Tipo SW 1.4 95KM + Punto Classic II 1.2 60 KM
    Rocznik
    2018
    Odkopię temat
    Trochę się uśmiechnąłem czytając niektóre odpowiedzi, ale wracając do meritum - przyznam szczerze, że po jeżdżeniu od kilku lat wyłącznie starymi dieslami ciężko się przestawić teraz na jeżdżenie Tipo 95KM, który lubi wysokie obroty Mam wrażenie, że 2500 obrotów to już dużo. Przyzwyczajenie z diesla robi swoje.

    Obecnie jestem na etapie docierania silnika, przejechane niecały 1 tys. kilometrów i nie chcę go piłować do maksymalnego momentu obrotowego jak i nie miałem okazji za dużo po autostradzie pojeździć, jedynie po odebraniu z salonu wyszła mi trasa autostradą ale to rozkulałem się do 95 kmh/h i grzecznie jechałem przy tych 2200 obrotów żeby go nie zmęczyć

    Powiedzcie mi, jak to jest przy tym silniku z jechaniem autostradą 140 km/h? Jakie obroty mniej więcej i czy jest to już męczące i lepiej jechać te 110-120?

  16. #60
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,917
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Jak chciałem poznać odpowiedzi na takie pytania to po prostu wsiadłem i wyjechałem za miasto. Sprawdziłem i już bo każdy odbiera to inaczej... moje wrażenia mogą być diametralnie różne od Twoich. Dlaczego sam nie sprawdzisz? Kupiłeś zabytkowy chiński wazon porcelanowy czy przeciętne auto do jeżdżenia? Jednak po takich wpisach wychodzi ze obiegowa opinia o kierowcach fiatow nie kija się tak bardzo z rzeczywistością...

    Po co ja to czytam........
    Lepszy
    Power
    Gamoniu


 
Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Obroty/wężyk
    Napisany przez debiutant na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-05-2015, 22:02
  2. Optymalne ciśnienie w kołach
    Napisany przez miloszk na forum Zrób to sam
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-07-2014, 11:27
  3. 1,2 16v obroty
    Napisany przez Patryk1988 na forum Punto
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 15-01-2014, 18:26
  4. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 29-07-2011, 14:24
  5. Obroty
    Napisany przez Roxy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-07-2009, 09:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tipo jak jezdzic oszczednie

optymalne obroty silnika

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534optymalne-obroty-dla-1-4-16v-348004

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534optymalne-obroty-dla-1-4-16v-34800

jak jezdzic na biegach w tipo

jakie obroty sa optymalne dla silnika 1.4 t jet

tipo jazda oszczedna

silnik 16v czy lubi wyspkoe obroty

przy jakiej pretkosci zmieniac biegi w tiop

Jakie obtoty Fiat Tipo

optymalne obroty silnika benzynowe go 1.4 90 km

optymalne obroty silnika benzynowe go 1.4 90km

tipo obroty na 6 biegu

jakie max obroty silnika benzynowego ciagle

optymalne obroty dla silnika benzynowego

1.4 mpi volkawagen jazda na jakich obrotach

fiat tipo turbo obroty

1 4 mpi na jakich obrotach jezdzic

oszczedna jazda benzyna 16v

hjak jezdzic benzyna 16v

Fiat 14 8v silnik w jakich obrotach pracuje najlepiej

optymalne obrotu silnika 16v

niskie obroty fiat tipo

Jakie optymalne obroty silnika benzynowego

tipo jakienobroty przy jakiej predkosci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl