Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 58
Like Tree12lubi to!

Temat: Od wrzesnia koniec z silnikiem 1.4 95KM, bedą DPF do benzyny  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    485
    Auto
    Fiat Tipo - 1.4 16V
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Szkoda, że do Tipo nie kładą 1,0 turbo, bo fun z jazdy byłby nieporównywalnie większy. Przejedź się 1.0 Ecoboostem Forda to zdziwisz się, jak fajnie to jeździ.
    Panie co z tego że ta skoda czy ford z 1.0 nieźle jadą. Miałem okazje 2 tygodnie użytkować Skoda Rapid z silnikiem 1.2 TSI. Co z tego że ładnie przyspieszał, jak naprawa główna tego wysilonego silnika przytrafia się już przy 80000km - wystarczy poczytać. Zdarzały się takie awarie, że taniej było silnik wymienić. Ogólnie bardzo awaryjne jednostki.
    Dlaczego Alfa Romeo ma opinie awaryjnej? Bo wkładali jako pionierzy turbo do benzyny - czyli robili 15 lat temu to co robią wszystkie marki dziś.
    duzybobek, pchris i slawcio74 lubią to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2016
    Skąd
    Szamotuły
    Wiek
    36
    Postów
    183
    Auto
    Volvo 850 2,5 TDI / Tipo HB 1,4 95KM
    Rocznik
    1996
    Ja wcześniej planowałem kupić toledo z 1,2 TSI, ale wybrałem tipo HB i mam lepsze wyposażenie, da się zagazować i jeszcze mi zostało kasy względem toledo ;]

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    KRAKÓW
    Postów
    199
    Auto
    Tipo Sw 1.4 t-jet lpg żony
    Rocznik
    2017
    15 i więcej lat temu człowiek na palcach jednej ręki wymieniał silniki niepolecane. Teraz na palcach jednej ręki wymienia polecane.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    428
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Szkoda, że do Tipo nie kładą 1,0 turbo, bo fun z jazdy byłby nieporównywalnie większy. Przejedź się 1.0 Ecoboostem Forda to zdziwisz się, jak fajnie to jeździ.
    Bardzo dobrze, że nowy normy zmuszają Fiata do wycofania silnika 1,4 i wprowadzenia nowych silników. 1,4 16v to stary silnik, mocno przeciętny w dzisiejszych czasach. Jak Fiat się przyłoży to nowy silnik będzie sporo oszczędniejszy i dynamiczniejszy. Jedynie gaziarze mogą być zawiedzeni bo pewnie wprowadzą już bezpośredni wtrysk.
    Taaak super są te malutkie benzynowe silniki , mocno wysilone ... W szczególności że wysokie koszty usuwania typowych napraw i ceny części zamiennych potrafią wyprowadzić użytkownika z równowagi
    ZAFFERANO i mixturiusz lubią to.

  6. #20
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,584
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Bezpośredni wtrysk powoduje to, że jest sadza. To może wyjaśniać wprowadzenie DPF w benzynach. Jednak tylko wieśwagen pochwalił się, że będą to montować u siebie w benzynach.

    Jeśli chodzi o silniki z turbo, to absolutnym minimum moim zdaniem jest 1,4. 1.0, do tego trzy cylindry, dla mnie porażka.

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał leinad Zobacz post
    Dlaczego Alfa Romeo ma opinie awaryjnej? Bo wkładali jako pionierzy turbo do benzyny - czyli robili 15 lat temu to co robią wszystkie marki dziś.
    Szkoda, że piszesz o czymś o czym nie masz pojęcia. Alfa na opinię marki awaryjnej pracowała całe lata 80 i 90te, nie dotyczyły to tylko silników. Silniki turbo, które były w niej montowane to konstrukcje Fiata i były montowane także w Lanciach i topowych Fiatach z tamtego okresu. I to nie one narobiły największego zamieszania a wolnossące silniki Twinspark w których siadały wariatory i przekręcały się panewki jak ktoś się z nimi nie pieścił.
    Cytat Napisał leinad Zobacz post
    Panie co z tego że ta skoda czy ford z 1.0 nieźle jadą. Miałem okazje 2 tygodnie użytkować Skoda Rapid z silnikiem 1.2 TSI. Co z tego że ładnie przyspieszał, jak naprawa główna tego wysilonego silnika przytrafia się już przy 80000km - wystarczy poczytać. Zdarzały się takie awarie, że taniej było silnik wymienić. Ogólnie bardzo awaryjne jednostki.
    Kto Ci każe kupować TSI ? Wiadomo, że od nich jak i 1.6 turbo Peugeota/BMW trzeba trzymać się z daleka.
    Fiat odrobił lekcję i w XXI wieku nie wypuścił żadnego nieudanego silnika. 1,4 turbo są chwalone za swoją bezawaryjność, nawet 0,9 twinair nie zaliczył żadnej wpadki. Ja sam ciągle żałuję, że w swojej Lancii nie wziąłem z twinair-em, miałem okazję kiedyś zrobić taką Lancią jak moja kilkaset kilometrów i turbo robi tam konkretną robotę. W trasie bardzo dynamiczny samochód jak na swoją moc (85KM). Osobiście wolałbym w swoim samochodzie 0.9 Twinair 105 KM niż 1,4 16v 95 KM - tym drugim w G. Punto zrobiłem 50 tys km i uważam, że Twinair-em jeździ się dużo przyjemniej.
    Jak silnik jest dobrze zaprojektowany to nie ma znaczenia czy jest turbo czy nie - jeździ bezawaryjnie i tyle. Fiat ma teraz jedne z najlepszych silników na rynku i trudno wyrokować, że nowe silniki które wyjdą będą nagle do bani.
    marnyd4d lubi to.

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    36
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Ja też słyszałem że silniki Twinspark były nie zbyt udaną konstrukcją co wpłynęło na awaryjność samochodów tej marki

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2016
    Skąd
    Drogomysl
    Wiek
    38
    Postów
    71
    Auto
    Tipo 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    Ale jak kupiles alfe w jtd to silnik potrafil zajechac dwie budy te silniki robily po 700 tys bez jakiegos remontu. Mialem Alfe 156 z 2.4jtd przebieg 320 tys oficjalnie. Silnik suchy, żadnych problemow, palil 8 litrow a najlepeij przyspieszal w granicah 120-220. Odpalal od pierwszego strzalu a nawet dymka nie puszczal przy przyspieszeniu. No i ten dzwiek...

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    36
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Silnik jtd jest świetną jednostką napędową i alfy z tymi silnikami nie były jakoś strasznie awaryjne.

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    KRAKÓW
    Wiek
    49
    Postów
    664
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    XI 2016
    Mam za sobą 6 lat jazdy 1,9 JTD i potwierdzam! Najlepszy silnik pod słońcem!
    FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
    LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
    FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
    -------------------------------------------------------------
    FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG


  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2016
    Skąd
    Drogomysl
    Wiek
    38
    Postów
    71
    Auto
    Tipo 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    Ja sie przesiadlem z 1.9jtdm 150km na 1.4 95km lpg. Roznica w przyspieszaniu to tak jakbym za kazdym razem, gdy wsiadam do alfy i przy kazdym delikatnym nacisnieciu na gaz, ktos mnie kopal w d.... Do tego mialem ostatnio awaryjne hamowanie w alfie, to myslalem że będę zęby z kierownicy wyciagal.

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2017
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    177
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-jet 120 KM Lpg
    Rocznik
    2017
    Na początku witam wszystkich. To mój pierwszy post. Tipka nie mam, na razie czytam i zastanawiam się nad zakupem. Chciałem kupić może dopiero w przyszłym roku, jednakże informacja o dpfie trochę mnie zaniepokoiła. Gdyby tak było rzeczywiście musiałbym zamówić fiata do września tego roku, co jest mi trochę nie na rękę. W związku z tym dzwoniłem do dwóch dealerów oraz do centrali fiata. Ani dealerzy ani w centrali nic nie wiedzą na temat wycofania się z produkcji silnika 1,4 16v 95km. Pytanie czy rzeczywiście będzie jak pisze kolega w pierwszym poście czy może jednak nie. Czy fiat ukrywałbym taką informację ? Z jednej strony informacja ta może spowodować wzrost sprzedaży do września, ale jednocześnie ewentualny spadek fiatów po wrześniu 2017r. Wydaję mi się, że jeśli planowali by coś takiego, to jednak już teraz by o tym informowali. Może jest ktoś, kto wie coś więcej na ten temat. Byłbym wdzięczny za wszelkie informacje.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    31
    Postów
    471
    Auto
    Tipo 1.4 sedan
    Rocznik
    2016
    Przecież zawsze zostaje wyprzedaż z poprzedniego rocznika, do tych aut nie zamontują DPF, czy się mylę?

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2017
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    177
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-jet 120 KM Lpg
    Rocznik
    2017
    Nie zamontują, ale wtedy jest do wyboru tylko to co zostalo już wyprodukowane. Nie ma możliwości zamówienia samochodu w takiej konfiguracji jakiej by się chciało. Pytanie, czy faktycznie od września nie będą produkować już silnika 1,4 95km, czy to tylko plota. Jeśli prawda, to dlaczego wie o tym tylko jakiś dealer z którym rozmawial kolega z pierwszego postu, dlaczego inni o tym nie mają pojęcia, ani tez w centrali fiata nic o tym nie wiedzą. Nie ma również żadnej informacji na stronie fiata.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2016
    Skąd
    Katowice
    Postów
    266
    Auto
    Fiat 500X Lounge 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015
    Filtry GPF obowiązkowe w silnikach benzynowych od 2017 r. - MotoFocus.pl

    Filtry GPF obowiązkowe w 2017 roku? | www.samar.pl

    Bo dilerzy sami nic nie wiedzą . Fca nie przyzna sie do tego tylko po cichu w prowadzi i tyle
    Skoda oficjalnie w prowadza takie auta
    Volkswagen wprowadza filtry cząstek stałych w silnikach benzynowych - Moto


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Koniec z silnikiem 1.6 E-Torq od 2017 nowy silnik 1.9 E-Torq
    Napisany przez lukasz.zst na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post: 25-08-2017, 12:46
  2. Koniec z silnikiem 1.6 E-Torq od 2017 nowy silnik 1.9 E-Torq
    Napisany przez lukasz.zst na forum 500X
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-01-2017, 17:13
  3. 1.4 16v 95km + lpg ?
    Napisany przez Seba1976 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 24-10-2016, 10:36
  4. Linea 1,3 Diesel 95KM
    Napisany przez loqinrock na forum Linea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-07-2014, 19:20
  5. Unoszaca się woń benzyny lub niedokońca spalonej benzyny
    Napisany przez Darksaience na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 27-08-2012, 12:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

dpf w benzynie

fiat tipo dpf

1.0 ecoboost gpf

jakie nowe silniki do tipo w 2018

Fiat Tipo 1.4 dpf

fiat tipo 1.3 jtd dpf opinie

silniki fiata z dpf

filtr PDF fiat Tipo opinie

fiat tipo filtr dpf

czy tipo ma dpf

fiat tipo 14 95 km filtr dpd

gpf 1.6 valvematic

fiat tipo 1 4 95km z filtrem dpf

e6d silnik tipo filtr

czy tipo 356 ma filtr dpf

nowy fiat tipo dpf

koniec silnika 1 4 95 km gpf

1.9 jtd koniec silnika

gpf w silnikach forda

gpf 1.0 ecoboost

filtr dpf ecoboost 1.0

nowy silnik fiata 1.0

dpf a gpf roznica

dpf w tipo

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534od-wrzesnia-koniec-z-silnikiem-1-4-95km-beda-dpf-do-benzyny-349634

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl