Właśnie pytam ludzi o taka skrupulatna stacje...
Właśnie pytam ludzi o taka skrupulatna stacje...
Lepszy
Power
Gamoniu
Qvadrat, ze 2 lata temu ze znajomym podjechaliśmy do Choroszczy, Sienkiewicza 30A przy Biedronce na SKP, pracownik bądź właściciel z miejsca poprosił o kluczyki auta i już sam wszystko sprawdzał. (Znajomy po nie całych 5min wrócił bez przeglądu). W tym roku brat był na SKP na nowym mieście na końcu Pułaskiego pod lasem przy stokrotce to nawet spaliny mu sprawdzali.
I o to mi chodziło, dzięki :-)
Jak coś jest nie tak i nie przejdzie przegladu to aso dało ciała bo nie usunęło usterek zgłoszonych 2 tygodnie temu, wtedy telefon do ciao Fiat, laweta i naprawiać...
Lepszy
Power
Gamoniu
wymieniony zostanie czujnik ciśnienia gazu w reduktorze. ten na listwie wtryskiwaczy był już wymieniany. cena poza gwarancją 135 zł. Mi na gwarancji wymienia.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
czujnik wymieniony. zatankowalem i jak na razie check się nie pojawił. zobaczymy co bedzie później.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
I ponownie od kilku dni wyskakuje check przy opalaniu po nocy na zimnym. Znów do ASO i będzie wymieniany ponownie czujnik cisnienia LPG na listwie na gwarancji. Zastanawiam się tylko czy to aby nie wtrysk któryś szwankuje. Czek wyskakuje jak jest na PB i jeszcze chwilę zajmuje zanim przejdzie na LPG. Po kilku zgaszeniach i odpaleniu czek znika i przez resztę dnia jest spokój. Zauważyłem też zwiększone spalanie LPG. Nie wiem czy te czujniki słabe są ale w przeciągu 30k km już trzeci raz będą wymieniane: dwa na listwie i jeden na reduktorze.
Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka
Instalacja lpg fabryczna? Jaki przebieg? Poza checkiem rano silnik pracuje równo wtedy? Zakręć zawór na butli lpg i wypal lpg z instalacji do momentu jak samoczynnie wróci zasilanie na PB lub po prostu przed nocnym postojem spuść lpg z przewodu pomiędzy listwą wtryskiwaczy a reduktorem. Jak rano nie będzie checka to wtryskiwacze lpg są nieszczelne podczas postoju.
Fab gaz Landi. Przebieg 63k km. Po odpaleniu i ruszeniu na samym sprzęgle bez dodania gazu lekko go zamula i prawie gaśnie. Dopiero podkręcanie obrotów stabilizuje ruszanie. Taki sam objaw pojawia się później na trasie jak jadę na LPG i dojeżdżam do czerwonych świateł. Wyłączam silnik z czekiem. Włączam i ponowne ruszanie go zamula. Dopiero po kilku odpaleniach czek gaśnie i wszytko wraca do normy. Dziś jeszcze nie odpalalem więc sprawdzę jakie są obroty po odpaleniu.
Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka
User niemiaszek wypowiada się w nw. temacie o wtryskiwaczach lpg LR że mu padły po 60kkm:
https://fiatklubpolska.pl/zawieszeni...zatora-37516/8
dopytaj go jakie on miał dokładne objawy. Ale problemy z porannym checkiem i ruszaniem mogą wskazywać m. in. na nieszczelne wtryskiwacze lub reduktor lpg.
Ostatnio edytowane przez steyr ; 02-10-2019 o 12:20
Objawy żadne. Świecący ciągle check i może z tym związane uszkodzenie sondy lambda.
Cześć.
W moim 1,6 jest zapisany stale kod P130A (check engine nie świeci się). Kod po skasowaniu natychmiast wraca.
Silnik czasami szarpie na wolnych obrotach - i nie ma znaczenia czy na LPG czy na benzynie. Przebieg 162 tys km. Może mieliście już coś takiego.
Dziś został wymieniony czujnik ciśnienia na listwie ( już drugi ten sam w przeciągu 30k km). Jadę do domu i parkuję. Po godzinie wychodzę i jadę do pobliskiej apteki: znów wyskoczył czek. Pojechałem od razu do ASO. Ten sam błąd. Panowie bardzo wporzadku lecz nie wiadomo o co Kaman. Będzie wysyłane zapytanie do działu pomocy. Może oni coś wiedzą i znają problem. Ewentualnie powiedza co do wymiany.
Moje przemyślenia:
-czy w fabrycznym LPG trzeba co jakiś czas regulować instalacje? Może po prostu coś z mieszanka lub mapą się rozlegulowalo?
-wtryski do wymiany?
Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka
Robi się zimno i pewnie znowu to mi powróci... na wiosnę samo przyszło i samo odeszło... masakra jakaś. Latem jak zgłosiłem w aso to tylko przeczyścił trzpień w parowniku...
Nie wiem o co kaman zapala się check, gaśnie... dobre w tym jest to, ze i tak i tak dobrze jedzie :-)
Może trzeba więcej na benzynie jeździć...
Lepszy
Power
Gamoniu
Ja obstawiam wtryskiwacze... Lub reduktor do wymiany, ale zobaczymy co odpiszą spece z dealer support. Poczekam do poniedziałku na info. Najlepiej by było dorwać specjalistę od Landi by sam ocenił. Chyba że ta mapa jest chroniona licencja przez FCA i żaden gazownik nie ma dojścia do regulacji.
Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka
Edit. Dzwonił dealer i powiedział ze mogą odesłać wtryskiwacze ( chyba do Jarosławia) na sprawdzenie. Auto by stało kilka dni. Robota na mój koszt bo na 99 % FCA nie zrobiło by na gwarancji gdyż takie rzeczy to do 38k km w zaokragleniu.
Ta opcja jak dla mnie odpada.
Postanowiłem pójść za radą Qwadrat i pojeździć dużo na PB. Jak na razie czek się z rana nie pojawiał przez 3 dni później znów wyskoczył. Wczoraj przejechałem znów 50km na PB i dziś jeszcze nie odpalalem ale zaraz to zrobię i dam znać. Zazwyczaj na drugi dzień po jeździe na PB jest spokój. Muszę sprawdzić statystycznie co ile muszę przejechać na PB i zobaczyć czy to jest to. Myślę jeszcze nad magikiem od Landi zeby dokładnie sprawdzili mapę itd.
Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka