Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 16 z 20 PierwszyPierwszy ... 61415161718 ... OstatniOstatni
Posty od 226 do 240 z 289
Like Tree79lubi to!

Temat: Kultura pracy silnika 1.4 16V 95KM  

  1. #226
    Klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Kraków
    Postów
    208
    Auto
    TIPO Easy 1.4 95KM
    Rocznik
    08.2017
    Takich rzeczy ja u siebie nie zauważyłem, od początku na zimnym pracuje cicho. Jedynie teraz gdy się oziębiło to na wolnych obrotach czuć lekkie wibracje pomimo osiągnięcia właściwej temperatury (wg wskaźnika). Dopiero po przejechaniu jakiś 10 km się to uspokaja a temp. pokazuje tą samą.
    Jeszcze zauważyłem ciekawostkę. Chodzi o wskazanie zużycia paliwa. Ja rozumiem, że są one orientacyjne ale gdy jadę na luzie, lub hamuję silnikiem to niezależnie od prędkości zawsze pokazuje 2 l/100 km. Jakaś dziwna matematyka.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #227
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    W sytuacji gdy silnik jest na luzie lub hamuje otrzymuje dawke paliwa jak dla biegu jalowego. Czyli tak jakby samochod stał.Nie ma takiej matematyki ktora umialaby to przeliczyc na l/km conajwyzej moze podac litry na godzinę. I dla swietego spokoju zeby userowi sie calkiem nie podupcylo podaje jakies usrednione 2 litry na 100 km

  4. #228
    Klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    51
    Postów
    205
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    Teraz ja trochę o kulturze.... teraz gdy na zewnątrz coraz zimniej (u mnie rankiem to ok 0* C się pojawia) to po odpaleniu tuptusia, zanim się wygramolę coby bramę otworzyć, to silnik tak klekocze jakby tłoki były pasowane z luzem 1cm. Zastanawiam się dlaczego tak jest. gdy złapie temp normalną, to ładnie cicho pracuje. Czy u was też jest taki klekot z rana gdy silnik zimny??. Mam jeszcze coś takiego, że gdy na zimnym go odpalę i przejadę np w drugi koniec podwórka (ok 20m) i wyłączę "motór" i zniknę bo np zapomniałem wziąć portfel- to po ponownym odpaleniu auta po ok 15-20 min przerwy silnik dziwnie nie równo pracuje. Jakby zawór któryś się przycinał, lub do końca nie otwierał. Jest to jakby niepełna praca jednego z cylindrów. Gdy się nagrzeje podczas jazdy wszystko ok. gdzie szukać dziury w całym/ coś podpowiecie? najechane 25oookm.
    Zmień poranny rytuał
    Dopiero po otwarciu bramy odpalaj samochód. Jak najmniej pracy na jałowym biegu, silnik musi się rozgrzewać pod obciążeniem w czasie jazdy.

    U mnie najechane 36500. Rano klekocze.
    Staram się rozgrzewać silnik podczas jazdy, 2 - max 3 tys obrotów, wtedy nic się nie trzęsie.
    TipoSedan i jacek2 lubią to.

  5. #229
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    41
    Postów
    1,582
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Wydaje mi się, że przy hamowaniu silnikiem paluwo nie jest podawane, dopóki obroty nie zbliżają się do wartości dla biegu jałowego.
    Bo i po co paliwo jak silnik jest napędzany skrzynią biegów.

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  6. #230
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2018
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    39
    Postów
    52
    Auto
    Tipo SW 1.4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Szary83 Zobacz post
    Wydaje mi się, że przy hamowaniu silnikiem paluwo nie jest podawane, dopóki obroty nie zbliżają się do wartości dla biegu jałowego.
    Bo i po co paliwo jak silnik jest napędzany skrzynią biegów.
    Też mi się wydaje, że tak to działa zwłaszcza w dobie wyśrubowanych eko wymagań. Bezsensem byłoby podawanie paliwa w czasie hamowania silnikiem bo z punktu widzenia ekonomiki jazdy lepszym rozwiązaniem byłoby toczenie się na luzie: zużycie byłoby to samo ale dalej się "dotoczysz" bez przygazowania.

    @jacek2

    Mi na zimnym silniku pracuje dość cicho na jałowym natomiast jak wyjeżdżam z podjazdu i mam akurat uchylną szybę to przy pracy pod obciążeniem świeżo po uruchomieniu słychać metaliczne szklanki. Nie wydaje mi się to jednak niczym niezwykłym, wszak luzy w mechanizmach są projektowane dla jednostki rozgrzanej więc nie oczekuję aby na zimnym silniku wszystko chodziło gładko i cichutko. Z resztą po złapaniu temp. roboczej kultura pracy jest bardzo ładna i niezbyt przyjemne dźwięki znikają.

  7. #231
    Klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Kraków
    Postów
    208
    Auto
    TIPO Easy 1.4 95KM
    Rocznik
    08.2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    W sytuacji gdy silnik jest na luzie lub hamuje otrzymuje dawke paliwa jak dla biegu jalowego. Czyli tak jakby samochod stał.Nie ma takiej matematyki ktora umialaby to przeliczyc na l/km conajwyzej moze podac litry na godzinę. I dla swietego spokoju zeby userowi sie calkiem nie podupcylo podaje jakies usrednione 2 litry na 100 km
    Oczywiście jak samochód stoi to wychodzi zużycie nieskończoność (dzielenie przez zero),w niektórych samochodach przełącza się wtedy na l/godzinę. Ale gdy jedzie to jest to obliczalne i zależy od prędkości.

  8. #232
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    We włoszczyźnie komputer 2l pokazuje zawsze na postoju lub podczas hamowania silnikiem, bez względu na rzeczywiste zużycie. Jest tak chyba we wszystkich samochodach FCA, bynajmniej wszystkich które miałem okazje prowadzić.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  9. #233
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,111
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Mi na zimnym silniku pracuje dość cicho na jałowym natomiast jak wyjeżdżam z podjazdu i mam akurat uchylną szybę to przy pracy pod obciążeniem świeżo po uruchomieniu słychać metaliczne szklanki. Nie wydaje mi się to jednak niczym niezwykłym, wszak luzy w mechanizmach są projektowane dla jednostki rozgrzanej więc nie oczekuję aby na zimnym silniku wszystko chodziło gładko i cichutko. Z resztą po złapaniu temp. roboczej kultura pracy jest bardzo ładna i niezbyt przyjemne dźwięki znikają.
    O coś koło tego. Po nagrzaniu też nie ma się do czego przyczepić- jest cicho i równiutko.

    Tylko moj 30letni polonez z oryginalnymi plombami na liczniku i skrzyni przy przebiegu prawie 100ooo km (taką mam zabawkę) czy zimny czy ciepły chodzi jak zegarek. A przeskok w czasie to przecież ponad ćwierćwiecze

    Za komuny jak chciano to umiano dokładnie składać silniki.....

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    U mnie najechane 36500. Rano klekocze.
    Staram się rozgrzewać silnik podczas jazdy, 2 - max 3 tys obrotów, wtedy nic się nie trzęsie.
    Dobra rada- robię podobnie, ale bramę muszę otworzyć podjeżdżając autem. Nie chce mi się biegać po długim podwórku tam i z powrotem a potem do auta. Sąsiad pomyśli że mi na dekiel siadło i z rana lubię sobie krótki joging zapodać

  10. #234
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał koczis Zobacz post
    Oczywiście jak samochód stoi to wychodzi zużycie nieskończoność (dzielenie przez zero),w niektórych samochodach przełącza się wtedy na l/godzinę. Ale gdy jedzie to jest to obliczalne i zależy od prędkości.
    No tak ale nikt sie nie bawi w aptekę.

    Z tego co pamietam mierzyłem w alfie to czasy wtrysku były większe od zera w okolicach ok. 3000 i ponizej.
    Tam zreszta tez jest jakiś algorytm zależny od prędkości zróbcie eksperyment i wrzuccie na luz przy wiekszej prędkości i w miare jej spadku obroty jałowego nieco spadają. Nie zawsze to widać na tym "oszukanym" fabrycznym obrotomierzu który i tak pokazuje to samo niezależnie czy jest 900 obr czy 750.

  11. #235
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    36
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    Teraz ja trochę o kulturze.... teraz gdy na zewnątrz coraz zimniej (u mnie rankiem to ok 0* C się pojawia) to po odpaleniu tuptusia, zanim się wygramolę coby bramę otworzyć, to silnik tak klekocze jakby tłoki były pasowane z luzem 1cm.
    U mnie też jest ten dźwięk i dość mocno mnie irytuje ale oleju nie ubywa żadne kontrolki się nie zapalają więc na razie jakoś muszę z tym żyć

  12. #236
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Klekocze hydraulika zaworowa. Ale to kilk sekund nie minute

  13. #237
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,117
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Nie hydraulika popychaczy tylko faktyczne 95KM napierdziela jak stary diesel zanim się rozgrzeje gdy jest mniej niż 5*C. Niezależne od stanu oleju. Zrobiło się chłodno, znowu jest tak samo i się zacznie odkrywanie ameryki od nowa (Osłona termiczna kolanka, osłona kolektora, popychacze, olej). I teraz będziecie znowu przez 4-5 stron prowadzić pustą dyskusję na temat co powinno, a co nie. TTTM (Ten Typ Tak Ma). Kupiliśmy badziew i musimy się do wiosny przemęczyć. Co roku to samo.
    Qvadrat i jacek2 lubią to.

  14. #238
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Nie hydraulika popychaczy tylko faktyczne 95KM napierdziela jak stary diesel zanim się rozgrzeje gdy jest mniej niż 5*C.
    Wow, pierwsze słyszę a starego dieselka nawet jeszcze tata ma. Dzwięk zupełnie nieporównywalny i jak coś Wam klekocze na zimnym jak w dieslu to ja bym jechał natychmiast do ASO (to tylko moje zdanie - wiadomo że dzwięk jest trochę inny na zimnym niż na ciepłym, jak w każdym aucie poza starymi benzynami ale do klekotania diesla to temu bardzo daleko).
    zbychbor lubi to.

  15. #239
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No to w alfie ja tego nie mam. Tylko te popychacze czasem i dosc zadko bez korelacji z temperatura.

  16. #240
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,117
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    To, że silnik jest ten sam nie koniecznie znaczy, że materiały do jego wykonania są te same. Też sporo jeździ Fiorino i innych mułów roboczych z tym silnikiem i na LPG trzaskają przebiegi w hardkorowych warunkach pracy i nic się nie dzieje. A u nas jak widać. Teoria teorią, praktyka jak widać.
    zbychbor lubi to.


 
Strona 16 z 20 PierwszyPierwszy ... 61415161718 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.2 odgłosy pracy silnika w głośnikach
    Napisany przez tomekbravo94 na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-06-2014, 23:24
  2. Dziwne i głośne dzwonienie/stukanie podc zas pracy silnika...brava 1.4 12v 97r
    Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 26-01-2014, 21:00
  3. 1.9 jtd parametry pracy silnika proszę o podpowiedź jeśli widzicie coś dziwnego :)
    Napisany przez puzoniasty22 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-01-2014, 00:11
  4. Parametry pracy silnika 1.2 8V
    Napisany przez jolszyczka na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-05-2013, 22:45
  5. Diagnoza pracy silnika na 3 cylindrach
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-05-2012, 12:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534kultura-pracy-silnika-1-4-16v-95km-34436

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534kultura-pracy-silnika-1-4-16v-95km-344368

kultura pracy silnika fiat tipo

kultura pracy silnika 1.4 16v fiat

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534kultura-pracy-silnika-1-4-16v-95km-3443610

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534kultura-pracy-silnika-1-4-16v-95km-344363

czy silnik fiat 1.4 16v 95km ma przeplywomierz powietrza

tipo 1 4 16 v kultura pracypraca silnika fiattipo95kmsilnik fiat 1.4 16v 95km opiniefiat tipo drganiafiat 1.4 16v przebiegisilnik fiata fire 1.4 16v 95 kmhttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534kultura-pracy-silnika-1-4-16v-95km-3443618Grande Punto 1.4 kultura pracyfiat klub polska tipo 95km site:fiatklubpolska.plFiat tipo dziwna praca silnikapraca silnika tipohttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534kultura-pracy-silnika-1-4-16v-95km-3443613praca zaworow silnik 16v fiatpraca silnika w tipo1.4 95 elastycznoscfiat tipo drzeniewykres 1.4 16v fiatfiat tipo przyspieszenie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl