Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
Like Tree4lubi to!
  • 1 przez jacek2
  • 1 przez JackTheNight
  • 1 przez janek133
  • 1 przez krowka1978

Temat: Gasnący silnik - bez wyraźnej przyczyny  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2022
    Skąd
    Katowice
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2011

    Gasnący silnik - bez wyraźnej przyczyny

    Cześć,

    mam problem z TIPO i nie wiem już co może być jego przyczyną. Doradźcie proszę, bo nawet mój znajomy mechanik załamuje ręce.

    Pacjent: TIPO 1.4 95 KM bez LPG, 2016 rok, 125 000 przebiegu.
    Objawy: Gdyby były stale, pewnie łatwiej byłoby zdiagnozować problem, ale pojawiają się sporadycznie - raz na tydzień mniej więcej. Rano wychodzę do auta, auto nie odpala. Słychać że rozrusznik się kręci ale silnik nie odpala. Myślę - słaby akumulator. Po pracy próbowałem odpalić z kabli rozruchowych i nic... Dalej rozrusznik kręci a auto nie odpala. Wreszcie po 20 próbach odpalił, ale przez dobre dwie minuty nie można było wykręcić obrotów powyżej 3000 - tak jakby była jakaś blokada. Po tym czasie silnik zaczął normalnie pracować. Dojechałem na warsztat, zgasiłem auto i po chwili odpalam - od przysłowiowego strzału, bez żadnych problemów. Wstawiłem na noc na warsztat, rano odpala bez problemu.
    Co zostało zrobione: akumulator na wszelki wypadek wymieniony na nowy, świece nowe, rozrząd robiony w zeszłym roku, dwa różne komputery diagnostyczne nie wykrywają żadnych błędów. Na desce nie ma żadnych komunikatów.

    Poratujcie bo nie uśmiecha mi się codziennie rano wychodzić do pracy z myślą że do niej nie dojadę bo TIPO znów się rozkraczy... Najgorsze jest to że komp nie wywala żadnych błędów, a problem nie pojawia się ciągle - łatwiej byłoby go zdiagnozować. A rozbieranie połowy auta bez jakiegokolwiek pomysłu i wymienianie elementów na ślepo to też nie metoda...

    Pozdrawiam!
    Ostatnio edytowane przez Krriss15 ; 01-02-2023 o 12:41



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,106
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Może pojawia się problem z pompą paliwa? ale to tylko moje domysły. Kieruj pytania do JackaThenihta. Może ma gotową odpowiedź popartą własnymi doświadczeniami. Mi pomógł kilkukrotnie....
    Krriss15 lubi to.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,369
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Jak nie odpala to musi być błąd, a
    błędy odczytasz mesem lub alfaobd.
    Przychodzi mi jeszcze pomysł że woda w paliwie zamarzła w rurkach, dolej setkę denaturatu do zbiornika przy pełnym tankowaniu.
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 10-02-2023 o 19:20
    Krriss15 lubi to.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2010
    Skąd
    warszawa
    Postów
    11
    Auto
    Tipo 1,4 t-jet HB
    Rocznik
    2017
    Miałem podobny problem w Grande Punto 1.4 .Przyczyną był czujnik temperatury zasysanego powietrza. Jest to czujnik zintegrowany z mapsensorem. Zawyża temperaturę i nie włącza się "ssanie", dlatego zimny nie odpala a jak odpali to nie wkręca się na obroty. Nie generuje żadnego błędu, ale można rano sprawdzić w programie diagnostycznym temperaturę zasysanego powietrza. Powinna być zbliżona do temperatury otoczenia.
    Krriss15 lubi to.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał janek133 Zobacz post
    Nie generuje żadnego błędu, ale można rano sprawdzić w programie diagnostycznym temperaturę zasysanego powietrza. Powinna być zbliżona do temperatury otoczenia.
    Jest też inny objaw - widać to na wskaźniku temperatury płynu chłodzącego, jest nienaturalnie wysoko w początkowej fazie rozgrzewania, może być podobnie w Tipo - miałem okazję diagnozować wadliwy map sensor w Albei 1.4 8V. Oczywiście MES też w użyciu, na którym pięknie było widać. Co ciekawe w związku z temperaturą silnika fachury wymienili czujnik temperatury płynu w termostacie... ECU odczytując bzdurę, bo na 2 czujnikach ma rozjazd (płyn zimny, a powietrze w dolocie gorące), wybiera czujnik z map jako wiarygodny i podaje wartość na zegary - tak to wygląda.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 09-02-2023 o 16:38
    Krriss15 lubi to.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    527
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Krriss15 Zobacz post
    bo nawet mój znajomy mechanik załamuje ręce
    Typowa pipa męska, nie "mechanik". Źle dobierasz znajomych. Kopnij go w zad.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2022
    Skąd
    Katowice
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2011
    Dzięki za wszystkie porady. Mechanika z pewnością muszę zmienić - wiecie jak to jest ze znajomymi.

    Na razie Tipo odpala bez problemu. Przetestowałem go komputerem: żadnych błędów nie wywala (także historycznych). Natomiast zauważyłem coś dziwnego - wręcz przeciwnego do tego o czym pisał krowka1978. Temperatura cieczy chłodzącej na wyświetlaczu w trakcie jazdy nie osiąga pozycji roboczej (środkowej). Dlatego kilka razy pojeździłem z wpiętym komputerem podglądając dane na czujnikach (dane z dzisiejszego poranka):
    temperatura cieczy na zimnym silniku: 5 C
    temperatura po rozgrzaniu silnika w czasie jazdy: (maks. 67 C). Stojąc w korku skoczyła do 75 C, po czym w trakcie jazdy znowu spadła do 65 C. Do 90 C daleko.
    Przetestowałem też czujnik temperatury powietrza dolotowego. Wydaje mi się że wskazuje wartości poprawne: na zimnym silniku 2C, po około 15 przejechanych kilometrach temperatura powoli podnosiła się i zatrzymała na 11 C.

    Zgodnie z Waszą radą chciałem zamówić cały map sensor do Tipo i go wymienić (markowy zamiennik to koszt około 200 złotych, więc żaden majątek), ale po spojrzeniu na te dane nie wiem czy jest sens... Pomożecie?

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,369
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Z tego opisu na pewno masz do wymiany termostat.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2012
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    33
    Postów
    140
    Auto
    Fiat Tipo Lounge 1.4
    Rocznik
    12.2017
    Cytat Napisał Krriss15 Zobacz post
    Dzięki za wszystkie porady. Mechanika z pewnością muszę zmienić - wiecie jak to jest ze znajomymi.

    Na razie Tipo odpala bez problemu. Przetestowałem go komputerem: żadnych błędów nie wywala (także historycznych). Natomiast zauważyłem coś dziwnego - wręcz przeciwnego do tego o czym pisał krowka1978. Temperatura cieczy chłodzącej na wyświetlaczu w trakcie jazdy nie osiąga pozycji roboczej (środkowej). Dlatego kilka razy pojeździłem z wpiętym komputerem podglądając dane na czujnikach (dane z dzisiejszego poranka):
    temperatura cieczy na zimnym silniku: 5 C
    temperatura po rozgrzaniu silnika w czasie jazdy: (maks. 67 C). Stojąc w korku skoczyła do 75 C, po czym w trakcie jazdy znowu spadła do 65 C. Do 90 C daleko.
    Przetestowałem też czujnik temperatury powietrza dolotowego. Wydaje mi się że wskazuje wartości poprawne: na zimnym silniku 2C, po około 15 przejechanych kilometrach temperatura powoli podnosiła się i zatrzymała na 11 C.

    Zgodnie z Waszą radą chciałem zamówić cały map sensor do Tipo i go wymienić (markowy zamiennik to koszt około 200 złotych, więc żaden majątek), ale po spojrzeniu na te dane nie wiem czy jest sens... Pomożecie?
    Jeśli chcesz kupić map sensor to smiało możesz brać ten:

    https://allegro.pl/oferta/bosch-czuj...45-10636198751


 

Podobne tematy

  1. Gaśnie silnik, gasną kontrolki
    Napisany przez edwardo65 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 22-10-2022, 17:15
  2. Gasnący silnik.
    Napisany przez slaveta na forum Croma
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post: 07-03-2018, 20:43
  3. Gasnący silnik
    Napisany przez w1907v na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-02-2015, 09:52
  4. gasnący silnik 1.9 JTD w Stilo
    Napisany przez pablooooo21 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-12-2010, 10:32
  5. [silnik] Gasnące Uno
    Napisany przez vinci na forum Uno
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-07-2009, 12:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl