Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    108
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013

    Gaśnie silnik, gasną kontrolki

    Witam. Mam od roku Bravo II z sil 1,4 120KM 2013 rocznik. I od kilku miesięcy ma miejsce takie zjawisko. Po przekręceniu kluczyka i odpaleniu gasną wszystkie kontrolki, po paru sekundach się wszystko włącza ale z komunikatami że ABS jest niedostepny, ASr jest niedostępny, Hill Holder niedostępny no i przez chwilę nie działa wspomaganie układu kierowniczego.. Teraz doszło do tego że po zapaleniu wszytko ok ale tylko przez powiedzmy minutę a potem wszystko na tablicy gaśnie wraz z silnikiem. Za moment znów odpalam, ale zachwilę samochód znów gasnie i te komunikaty że wszystko jest niedostępne. Panowie, co to może być ? Wspomnę że do poniedziałku żaden serwis mnie nie przyjmnie bo jest tzw długi weekend



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    585
    Auto
    Fiat bravo 2,0 mjtd, fiat stilo 1,9 jtd 2003
    Rocznik
    2009
    No witam kolege ! Jeszcze z forum fiata (jareq08). Na poczatek niech kol. Edzio sprawdzi skrzynke bezpiecznkow w komorze silnika , polaczenia mas, i przekazniki.Skrzynka jest rozbieralna, (podobnie jak w stilo).Nie zaszkodzi sprawdzic stan baterii(moze jakies zwarcie wewnetrzne?) W moim walczylem ostatnio z trudnym zapalaniem w okresie letnim, poginely mi swiatla p.mgielne i dlugie ,tak z niczego, Winne byly przekazniki.Powymienialem wszystkie na nowki.Wszystko dziala.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    17
    Auto
    Fiat Bravo II LPG/PB
    Rocznik
    07.2011
    Może coś z wyłącznikiem w stacyjce/łączy - nie łączy/ - zrobić ewentualnie próbę zmostkowania styków? Bo to jest urządzenie ruchome a póżniej sprawdzić przekaźniki - bardzo ciekawa i trudna do namierzenia usterka/elektryk musi pomóc/.Powodzenia

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,944
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Takie objawy na pewno pozostawiły jakiś ślad w sterownikach. Pełna wersja MES, kabel od ELM 327 USB v2 od VIAKEN, połączyć się po kolei ze wszystkimi centralkami lub użyć funkcji skan DTC i jeśli coś tam się zapisało to problem namierzysz.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    108
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Takie objawy na pewno pozostawiły jakiś ślad w sterownikach. Pełna wersja MES, kabel od ELM 327 USB v2 od VIAKEN, połączyć się po kolei ze wszystkimi centralkami lub użyć funkcji skan DTC i jeśli coś tam się zapisało to problem namierzysz.
    Byłem dzisiaj w serwisie Fiata (prywatnym) i komputer pokazał tylko ,,napięcie akumulatora" Żadnych innych błędów. Mechanik potem przyniósł tester samego aku i wyszło że aku pod obciażeniem daje ponad 10V - więc dobrze. Ale napięcie w sieci podczas pracy silnika wynosi tylko 13,8V zamiast 14,4. No i staneło na tym że niby winny jest alternator. I wyszło na to że trzeba go wymienić co zleciłem. Ale z każdą chwilą mam co do tego watpliwości. Przecież jak by nawaliło np całkowicie ładowanie to co ? Na 12 voltach na samym aku auto nie pojedzie ? Poza tym doświadyłem takieg zjawiska jak somistne otwieranie się przedniej szyby, załaczanie tylnej wycieraczki szyby. Tu coś nie gra. Tylko co ? Komputer nic nie wykazał.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    585
    Auto
    Fiat bravo 2,0 mjtd, fiat stilo 1,9 jtd 2003
    Rocznik
    2009
    Podejrzewalem,ze nic nie znajdą,a nie chcialem byc mądrzejszy od "radia".Obwody "pradowe" nie sa monitorowane przez kompa.Az tak dobrze nie jest. Mozesz miec slaby szczotkotrzymacz w altku , mogla sie posypac ktoras z faz w nim lub dioda (rzadko). Mogl Ci zmierzyc napiecie na srubie altka i porównac z tym na baterii. Mozesz miec straty na instalacji.Jak pisalem wczesniej , fiaty mają "czarodziejską" skrzynke bezpiecznikow. Mam 4 sztuki, przerabialem juz podobne tematy w moich autach i zawsze byly drobiazgi ,tylko ciezko je bylo znalezc.?!

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    108
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Ano zobaczymy za parę dni co z tego wyjdzie. Będę pisał

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    17
    Auto
    Fiat Bravo II LPG/PB
    Rocznik
    07.2011
    Cytat Napisał edwardo65 Zobacz post
    Ano zobaczymy za parę dni co z tego wyjdzie. Będę pisał
    Napięcie w instalacji samochodowej /13,8V/ nie tylko zresztą Fiata jest moim zdaniem na bardzo dobrym poziomie /przy obciążeniu światłami, zapłonem/ja mam 13,9V - mam stały pomiar wskażnikiem elektronicznym wpiętym w gniazdko zapalniczki /warto mieć takie urządzenie bo kontroluje się na bieżąco stan instalacji elektrycznej/.Odchyłki od optymalnego napięcia zawsze są. To nie jest ten problem, wg. mnie regulator alternatora działa prawidłowo i naciągają ciebie na koszty! Pochwal się na forum jaki był problem bo na pewno nie z alternatorem,który daje napięcie 13,8 volta!!!

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    108
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    No niestety. Po wymianie Alternatora problem po tygodniu powrócił. Dlatego będę musiał ten warsztat odwiedzić ponownie. Tylko co to może być skoro komputer pokazuje tylko ,,napięcie akumulatora" ? A może sam aku nawala ? Widziałem kiedyś coś podobnego u kumpeli w Astrze. Wskaźniki wariowały auto gasło i okazało się że akumulator mimo że potrafiła na nim odpalić. A swoja drogą mam pecha. Obecnie warsztat jest zamknęty do połowy lipca ze względu na urlopy

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    585
    Auto
    Fiat bravo 2,0 mjtd, fiat stilo 1,9 jtd 2003
    Rocznik
    2009
    To nie sprawdzili akumulatora?Noż ku...a, za co te "fachowcy" biorą pieniadze? Prawdopodobnie mozesz miec zwarcie w jednej z cel akumulatora.Paradoks jest taki ,ze auto zapala, tylko system "wali" bledami. W wozkach bateryjnych mamy identyczne problemy i przewaznie winna jest bateria(ogniwo).Nie masz innej baterii na podmiankę?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    108
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    To nie sprawdzili akumulatora?Noż ku...a, za co te "fachowcy" biorą pieniadze? Prawdopodobnie mozesz miec zwarcie w jednej z cel akumulatora.Paradoks jest taki ,ze auto zapala, tylko system "wali" bledami. W wozkach bateryjnych mamy identyczne problemy i przewaznie winna jest bateria(ogniwo).Nie masz innej baterii na podmiankę?
    Tzn sparwdzili aku ale pod obciążeniem dawał ponad 10 V więc wygląda na dobry. Ale ale moja koleżanka miał w Astrze taką podobną sytuację. Nagle zaczeły szaleć kontrolki i..... okazało się że tylko aku do wymiany. No i włąśnie nie mam nic na podmiankę

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,944
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał edwardo65 Zobacz post
    No niestety. Po wymianie Alternatora problem po tygodniu powrócił.
    A na jakim poziomie masz aktualnie ładowanie po regeneracji alternatora? Ja mam u siebie w Stilo 13,9V i też myślałem nad jego regeneracją lub wymianą na mocniejszy ponieważ mam alternator 90A, który w przypadku diesla z grzałkami PTC może zimą nie wyrabiać.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    108
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    To szokujące ale od mojego pierwszego wpisu mineło już 2 miesiace a mój Fiat dalej jest zepsuty. Dwa miesiace ! I nikt w Polsce nie potrafi tego naprawić. Najnowsza wersja to że padł mi body komputer. W środę jadę do mechanika. Zobaczymy jak teraz będzie. Przypomina mi ten mój problem problem tych których znam a maja automatyczne skrzynie biegów - też nikt tego nie jest w polsce w stanie naprawić. Kumpel miał Lacie Y i dziewięc razy mu z rzędu wymieniali automat. Jakaś masakra

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,944
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał edwardo65 Zobacz post
    To szokujące ale od mojego pierwszego wpisu mineło już 2 miesiace a mój Fiat dalej jest zepsuty. Dwa miesiace ! I nikt w Polsce nie potrafi tego naprawić. Najnowsza wersja to że padł mi body komputer. W środę jadę do mechanika. Zobaczymy jak teraz będzie. Przypomina mi ten mój problem problem tych których znam a maja automatyczne skrzynie biegów - też nikt tego nie jest w polsce w stanie naprawić. Kumpel miał Lacie Y i dziewięc razy mu z rzędu wymieniali automat. Jakaś masakra
    Skontaktuj się z Cinsoftem. Może ma wiedzę, ewentualnie kontakty w ASO.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    585
    Auto
    Fiat bravo 2,0 mjtd, fiat stilo 1,9 jtd 2003
    Rocznik
    2009
    Masz jeszcze firmę "Kocar" w Tychach. zajmują się glownie fiatowską elektroniką...możesz zapytać.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Gasnące kontrolki,nie pali
    Napisany przez mariobedni@gmail.com na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-12-2018, 13:40
  2. Gasnące kontrolki,nie pali
    Napisany przez mariobedni@gmail.com na forum Zabezpieczenia samochodów, alarmy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-12-2018, 08:57
  3. Siena 1.2 Ne gasnące kontrolki po wyłączeniu zapłonu
    Napisany przez Gazor na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-06-2015, 18:07
  4. Dziwne brzęczenie pod schowkiem i gasnące kontrolki
    Napisany przez gotique na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 03-12-2014, 09:30
  5. Gorąc - kontrolki gasną, wskazówki zamierają co to za objaw?
    Napisany przez Taxus na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-06-2014, 13:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl