Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 108
Like Tree8lubi to!

Temat: Fiat Tipo spalanie  

  1. #46
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał Rafal654 Zobacz post
    Jak ktoś podaje, że ma średnie po 7 l w mieście to pytam się jak to w ogóle jest możliwe w tym aucie.
    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
    Weź jeszcze co ktoś ma na myśli, pisząc "miasto" kuzyn np. za stanie w korku uważa konieczność czekania na 2. zmianę świateł



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    398
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał Rafal654 Zobacz post
    Podczas normalnej jazdy po mieście i okolicach (cykle mieszane, dystanse od 8 do 20 km) auto pali 10 l/100 km z dystrybutora (paliwo z Shella Fuelsave 95), a komputer zaniża u mnie o 0,9 l średnią. I to w lecie. Strach czekać na zimę.
    Przy jeździe autostradowej wychodziło z dystrybutora od 8 do 9 l/100 km, ale o to pretensji nie mam, bo koło 140-150 km/h może tyle być.
    Popytaj, bo są na forum osoby, którym Tjet pali 6,7 l/100km, gdzie 70% to miasto a w trasie 5,7 - wyniki z kompa, nie ma potwierdzenia ile z dystrybutora.
    Może zdradzą Tobie tajemnicę...

  4. #48
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    514
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Ale Ty nie kupiłeś auta z silnikiem 1.0 bez turbo. Jest powiedzenie turbo żyje, turbo pije. To normalne przy takich małych przebiegach. Ale można nauczyć się jazdy ekonomicznej i zejść do 8,5. Pamiętaj, że noga z gazu i nie pali nic.

  5. #49
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    777
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Moje sw też zawsze sporo paliło. Wokół komina trasy od 8 do 20km to zawsze 10L lekko brało. Założyłem lpg i już mam to w czterech literach. Najlepsze jest to że na stag qnext auto pali mi w zasadzie tyle samo co na Pb95.

  6. #50
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Rafal654 Zobacz post
    ot jeżdżę w tempie pozostałych na drodze, między 2 a 3 tyś obrotów
    I wszystko jasne, a potem płacz, że z turbo pali... Wróć, oszczędność, bo silnik i dwumasa nie pada.

  7. #51
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    398
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    I wszystko jasne, a potem płacz, że z turbo pali... Wróć, oszczędność, bo silnik i dwumasa nie pada.
    A co proponujesz?
    W jakim zakresie utrzymywać obroty dla silnika z turbo
    Ostatnio edytowane przez Killer King ; 26-09-2021 o 10:08

  8. #52
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Już wiele razy pisałem, spokojnie na płaskim można od 1500, ale zaraz były elaboraty o niszczeniu silnika i dwumasy. W moim MA spiętym z C635 jeżdżę w zakresie 1500-2100obr. przy spokojneji płaskiej jeździe, przy delikatnym przyspieszaniu, przy wyprzedzaniu też się da w tym zakresie - zależnie od warunków. Redukcja i wyższe obroty pod większe górki i przy potrzebie na lepsze przyspieszenie. Przeciąganie TB zawsze pociągnie za sobą wir w baku. T-Jet nie jeździłem, więc trzeba po prostu samemu sprawdzić jak się to zachowuje.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 26-09-2021 o 10:54
    kartonik lubi to.

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    398
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    T-Jet nie jeździłem, więc trzeba po prostu samemu sprawdzić jak się to zachowuje.
    Pytanie było o jazdę z turbo.
    Przy wolnossącym mam odmienne zdanie i nie podzielam Twojej opinii.
    Wiele razy testowałem różne wersje bez turbo i zawsze było podobnie.
    Przy zamulaniu a dla mnie zamulanie to jazda, toczenie poniżej 2k/obr. spalanie zawsze było większe.
    Przy jeździe z górki, bez znaczenia.
    Najlepsze wyniki osiągam jeżeli na płaskim utrzymuje obroty 2-2,25 a pod lekkie wzniesienie 2,30-2,5k/obr.
    Zmiany biegu na płaskim nie wcześniej niż 2,7-3,0k./obr.

    Ale to tylko moja własna opinia oparta na wynikach spalania.
    poprostumarek lubi to.

  10. #54
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    645
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Same obroty to za mało parametrów. Jak będziesz miał te 2000 obrotów i wciśnięty pedał gazu do dechy, to więcej paliwa pójdzie niż przy 3000 i wciśniętym pedale do 1/3.
    Dużo zależy (jeśli nie najwięcej) od tego jak operuje się pedałem gazu.
    Do tego dystanse. Jak czytam, że ktoś robi dystans 8 km to połowa drogi jest na nierozgrzanym jeszcze silniku i to też będzie miało niebagatelne znaczenie. Inaczej wyjdzie średnie spalanie na dystansie 20 km.

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    398
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał ochkarol Zobacz post
    Same obroty to za mało parametrów...
    Do tego dystanse.
    Zgadzam się, dlatego dodawanie gazu niskich obrotach mija się z celem i ta cała ekojazda.
    Lepiej delikatnie operować gazem przy wyższych obrotach i tu kłania się oszczędność.

    Dystans swoją drogą.
    poprostumarek lubi to.

  12. #56
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Killer King Zobacz post
    Pytanie było o jazdę z turbo.
    Przy wolnossącym mam odmienne zdanie i nie podzielam Twojej opinii.
    Na przykładzie jakiego silnika dałem opis? MultiAir, z definicji w 500X jest z turbo. Dopisałem, że T-Jet nie jeździłem, a on ma inny moment i skrzynię, więc nie rozumiem tego wyskoku z wolnym ssakiem.
    Co do wolnego ssaka, też "to zależy". 1.4 8V można nisko kręcić, bo maks moment ma przy 3tyś. obrotów.
    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Killer King Zobacz post
    Lepiej delikatnie operować gazem przy wyższych obrotach i tu kłania się oszczędność.
    Nie do końca, to zależy.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 26-09-2021 o 15:21

  13. #57
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    231
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    Bilans pierwszych 10tys.km Okres od maja b.r., ok. 80% jazda w mieście, faktyczne spalanie ok. 7l/100km

    20211002_194026.jpg

    20211002_194042.jpg
    Ostatnio edytowane przez Jacek K. ; 03-10-2021 o 11:38

  14. #58
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    398
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    No to ja dodam coś od siebie.
    Zrobiłem 400 km po mieście, średnia spadła z 50km/h do 36 km/h
    Nie używam S&S w korkach i nie wjeżdżałem na obwodnicę.
    Spalanie jak na obrazku - zobaczymy co pokaże "Instrybutor"
    Po opisach innych osób byłem przekonany, że będzie to wyniki 7,5l a "Instrybutor" 8,0

    IMG_20211003_095319_resized_20211003_092519848.jpg IMG_20211003_095322_resized_20211003_092519418.jpg

  15. #59
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    231
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    @Killer King

    Twoje wyniki są nie do przebicia , silnik mało pali, prawie nie zużywa oleju - jednym słowem trafiłeś na ideał, teraz rozumiem Twój nick
    Dzisiejsze tankowanie, cały czas V-power 95. Głównie miasto, 60 km trasa, wg. dystryb. prawie 7,3l/100km


    20211005_072347.jpg 20211005_072417.jpg

  16. #60
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    Moje spalanie (silnik 1.0, ok. 2500 przebiegu):

    1) 5,56 l/100km - trasa (ok. 2/3 drogi szybkiego ruchu)
    2) 6,50 l/100km - miasto bez większych korków
    3) 5,39 l/100km - większość (80%) trasy szybkiego ruchu
    4) 5,77 l/100km - drogi lokalne (standard dróg - niższy niż wojewódzkie).

    Generalnie potwierdza się obserwacja z fiata 500x - komputer zawyża spalanie i z dystrybutora wychodzi ok. 0,2l/100km niższe. W mieście, przy obecnych korkach, po powrocie studentów i takiej ilości remontów we Wrocławiu, komputer pokazuje około 9 l/100km.
    Generalnie - miłe zaskoczenie - pali mniej niż GP 1,4 77KM.


 
Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Tipo 1.4 T-Jet 120KM spalanie
    Napisany przez danielo91 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 182
    Ostatni post: 12-08-2023, 09:59
  2. Fiat TIPO 1.4 T-JET LPG Tartarini - spalanie
    Napisany przez baluciarz na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 24-11-2019, 19:44
  3. Tipo SW 1.4 Tjet 120 LPG - komputer spalanie
    Napisany przez drjudym44 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post: 08-08-2019, 08:59
  4. Fiat Tipo - wersja wyposażenia Tipo (podstawowa)
    Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
    Odpowiedzi: 216
    Ostatni post: 18-07-2017, 00:31
  5. Fiat Brava 1,6 Spalanie
    Napisany przez robson1977 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 31-05-2009, 21:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534fiat-tipo-spalanie-48191

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl