Podłaczjakies obd i zobacz kształt przebiegu. ten komunikat nic nie mowi
Podłaczjakies obd i zobacz kształt przebiegu. ten komunikat nic nie mowi
Przy błędach z sondami i składem mieszanki i przy lpg to w 90% pierwsze podejrzenia to instalacja lpg. Pojeździj parę dni na PB i obserwuj czy błąd się pojawi, błędy z czytasz w własnym zakresie ELM327 za 50pln a aplikację na telefon z androidem ściągasz za darmo z sieci.
Cześć.
Gdzie tankujesz gaz?
Trzeciego fiata mam w gazie, 2 poprzednie, to dołożona Tartarini, obecnie fabryczna instalka.
Gaz na Shellu tankuje, jak zmieniałem miejsce, to po krótkim czasie się kontrolka zaświecała.
Ciekawostka, "gazownicy" sami Shella polecali.
Witam a ja mam ciagle przypadlosc iz chcek zapala sie tylko wtedy kiedy skonczy sie lpg auto przechodzi na pb i na drugi dzien kiedy butla jest pusta auto jedzie na pb po przejechaniu kilometra check. Blad nieszczelnosc instalacji lpg. Nikt nic nie wie wszystkie opcje przeanalizowane filtry szczelnosc o tak po pfostu. Zastanawiam sie czy po gwarancji bedzie wiadomo co to jak bedzie trzeba zabulic l. Moze ktos cos podpowie. Auto jezdzi dobrze na pb mam wrazenie jakby troche sie dlawil przy przyspieszaniu napewno na lpg jezdzi plynniej. Gaz fabryczny
Po jakim przebiegu zaczął się ten problem?
Lepszy
Power
Gamoniu
A wiec tak: pacjent TIPO 1,4 T-Jet Lpg fabryczne.
Serwisy robione na bieżąco (wymiana filtrów itdâŚ)
Auto zakupione w 04,2018
Opis usterki: kiedy skończy się w butli LPG auto przechodzi automatycznie na zasilanie PB, przy kolejnym i kolejnym uruchomieniu auto dopala na PB później przełącza się na LPG (ale na krótko i wraca na PB â pewnie jeszcze trochę gazu jest w butli), po kolejnym odpaleniu zazwyczaj po nocy auto odpala na PB (wiadomo) ale już się nie przełącza na LPG ponieważ pewnie gaz wyjechano do końca i tak jedziemy dalej (około 1 km) i wywala CHECK. (P01A8-00 Niskie ciśnienie gazu w rail LPG â Wyciek płynu lub uszkodzenie uszczelnienia)
Objawy pierwszej usterki to 11,2018 po 7 miesiącach od kupna. (przebieg około 23 tys.)
1. ASO Długołęka Wrocław: (P01A8-00 Niskie ciśnienie gazu w rail LPG â Wyciek płynu lub uszkodzenie uszczelnienia)
wymiana Reduktor LPG, Regulator ciśnienia, sprawdzenie szczelności â nic to nie dało.
2. ASO ADF WROCŁAW BIELANY WR.: (P01A8-00 Niskie ciśnienie gazu w rail LPG â Wyciek płynu lub uszkodzenie uszczelnienia) ORAZ (P008A-00 Niskie ciśnienie gazu w rail LPG â Siłownik zablokowany otwarty)
ponoć usunęli jakiś wyciek przy listwie LPG â objawy ustały aż do 11,2019 (prawie rok) â i znowu to samo. (przebieg około 48 tys.)
Obydwa ASO twierdza, że nie powinienem wyjeżdżać gazu do końca baku a jak chce jeździć na PB to mam użyć przycisku na desce rozdzielczej i wymusić jazdę na PB. Zupełnie ignorują moje tłumaczenie, iż układ powinien pracować automatycznie. (zmiana PB na LPG)
Ciekawostka taka ze jak skończy się gaz do 0 w butli i faktycznie jak przed odpaleniem załączę przycisk na desce âjazda na PBâ to CHECKU nie wywali.
Po wizycie w ASO ADF auto zauważalnie zaczęło więcej palić LPG na pełnej butli przejeżdżam około 300 â do max 340 km (to trzeba się starać, bardzo)
Niedawno znalazłem warsztat który zajmuje się instalacjami LPG (LandiRenzo) pojechałem do nich z problemem sprawdzili szczelność instalacji jest ok, błąd skasowali, przeczyścili jakieś 2 filtry przy reduktorze i przy butli.
Co ciekawe jak gościu zajrzał do bagażnika to zobaczył, że mam jakiś zawór zakręcony przy butli i się bardzo dziwił, że jeżdżę na gazie (to był chyba zawór bezpieczeństwa ).
Oczywiście nic to nie dało CHECK już się pokazał.
Bardzo się zastanawiam dlaczego CHECK wyskakuje tylko wtedy kiedy jadę na PB przy pustej butli LPG, (a błąd ewidentnie odnosi się do LPG) , czy coś nie działa w tych zaworach przy butli ?
Zastanawia mnie tez błąd (P008A-00 Niskie ciśnienie gazu w rail LPG â Siłownik zablokowany otwarty)
?
A jeżdżąc na PB mam wrażenie a właściwie pewność, że auto delikatnie przy przyspieszeni tak jakby muli (zatyka się) jest to minimalne ale na jeździe na LPG tego niema, przyspiesza płynnie.
Tyle w temacie może ktoś coś wymyśli ciekawego â czekam na sugestie, wielkie dzięki.
Ja ostatnio jak wyjeździłem gaz do końca razem z oparami i nie miałem czasu 3 dni pojechać tankować lpg to w pewnym momencie po próbie przełączenia na lpg z pusta butla wywaliło mi błąd wypadania zapłonu na 1 cylindrze, po skasowaniu na drugi dzień wypada IE na cylindrze 3.
Po zatankowaniu błędy nie wróciły. Nie mając gazu on i tak próbował przełączać. Wydaje mi się ze nie powinien.
Mi w aso wyczyścili trzpień w parowniku jak miałem błąd niskiego ciśnienia i na razie błąd nie wraca...
Lepszy
Power
Gamoniu
Można ten trzpień samemu wyczyścić ? jest tam gaz przy odkręcaniu? w ASO wymienili filtry i pomogło, ale Check włączył się raz przy ostrym przyspieszaniu. Błąd ten sam, za niskie ciśnienie paliwa.
Bezpieczeństwo aktywne
Samochód ten ma jednakowe
parametry bezpieczeństwa aktywnego
jak inne wersje.
Mimo, iż układ LPG posiada liczne
zabezpieczenia, przy każdorazowym
dłuższym nieużywaniu samochodu lub
transportowaniu go na skutek usterki
lub wypadku zaleca się wykonać
przedstawioną poniżej procedurę:
odkręcić mechanizmy
zabezpieczające 1 rys. 47, a następnie
zdjąć pokrywę 2;
zamknąć zawór LPG, obracając
w kierunku zgodnym z ruchem
wskazówek zegara pierścień 1 rys. 48;
zamontować pokrywę na miejsce
i wkręcić mechanizmy zabezpieczające.
I mam pytanie jak zakręcę ten dyngus (zawór ) na butli to dalej mogę jechać na LPG czy tak powinno być? czy to jest błąd i wywala te CHECKI?
Jak zakręcisz zawór na butli odcinasz dopływ gazu do parownika .. oczywiście gaz zostaje jeszcze w przewodzie i parowniku wiec przez jakiś czas będziesz jechał jeszcze na gazie a potem wywali check i auto przejdzie na PB.
Maniek_wroc widzisz walczę z tym CHECKIEM i jak byłem u gazowników to mi koleś powiedział ze miałem ten zawór zakręcony (sam się dziwił ze jeżdżę na gazie) - i z tym zakręconym zaworem jeździłem dobry rok (ile butli z gazem tak wyjeździłem, nie wiem ale sporo)
Dario123 jak masz zrypany ten zawór to kiepska sprawa ... a co do twojego problemu to może ten czujnik ciśnienia na listwie szwankuje przy niskim ciśnieniu gazu i stąd takie jaja u ciebie? ja bym zaryzykował te 120zł i go wymienił. Tym bardziej że check wywala ci tylko kiedy masz auto w trybie gotowości do zasilania gazem a kiedy wymusisz jazdę tylko na benzynie wszystko jest ok. Może auto próbuje załączyć zasilanie gazowe bo myśli że jest odpowiednie ciśnienie gazu a tak naprawdę tego gazu już nie ma i stąd twoje problemy.
Auto jeździło z CHECKIEM jakiś czas (około 2 tankowania LPG) wczoraj gdy zona jeździła już na BP (gaz wyjeżdżony do spodu) zaparkowała na wzniesieniu (przód auta do góry). Po ponownym odpaleniu CHECK zgasł (może przypadek z tym wzniesieniem, może po kilku podpaleniach po prosu zgasł), ale rano pojechałem zatankować LPG i jak dojeżdżałem do stacji (ok 1km) znowu się zapalił.
Nowa nazwa silnika, juz nie T-Jet a T-Check
już zmieniony profil, a tak nawiasem mówiąc ciężko jest znaleźć taka usterkę - chyba na liczniku w miejscu ikony CHECK nalepie czarna taśmę izolacyjna i po problemie