Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2019
    Skąd
    Wodzisław Śląski
    Wiek
    35
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM LPG
    Rocznik
    2016

    Check Engine P2195 na LPG Tipo 1.4 95KM

    Mam w moim Tipo instalacje Tartarini zamontowaną w ASO w Zawierciu.
    Borykam się od dłuższego czasu z błędem P2195(i tylko taki jest zgłaszany przez sterownik silnika żaden inny błąd mu nie towarzyszy). Wg. różnych "dekoderów kodów" jest to problem z sygnałem z pierwsze sondy lambda: "sygnał zawieszony lub nieprawidłowy". Na PB błąd nie występuje - po przełączeniu się na benzynę i przejechaniu ok 200km Check sam znika.
    Byłem w sumie już 5 razy na wizycie serwisowej podczas których:
    - dwa razy regulowaną mapę gazu (po ok 300km błąd wracał)
    - wymieniono pierwszą sondę lambda (błąd wraca) - zamiast Bosha zamontowano NGK
    - zamieniono sondy miejscami(w tym modelu obie są identyczne),
    - wymieniono sterownik gazu na nowy i wtryskiwacze(ten sam błąd wrócił po ok. 500km),
    Dwie pierwsze wizyty w ASO, pozostałe 3 w Auto Gaz Śląsk(stwierdziłem że sobie lepiej poradzą jako autoryzowany przedstawiciel Tartarini).

    Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem, czy jest coś co można sprawdzić we własnym zakresie, coś zasugerować fachowcom z AGŚ ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    32
    Postów
    477
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Miałem ten sam błąd w 1.4tjet, też stawiałem na instalację lpg. U mnie błąd pojawiał się po paruset km, nie raz po 2-3kkm na lpg. Po paru kkm błąd P2195 przerodził się w P0036 [błąd grzałki sondy lambda za katalizatorem. P0036 jak zaczął się pojawiać to zaprzestał P2195, P0036 już po paru km wyrzucało. Zmieniłem sondę za katalizatorem i mam spokój od 7kkm. pozdrawiam

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2019
    Skąd
    Wodzisław Śląski
    Wiek
    35
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM LPG
    Rocznik
    2016
    Steyr a przy jakim przebiegu pojawiły się u Ciebie takie problemy? Ja mam aktualnie 55kkm a problemy zaczęły się przy ok. 50kkm.
    Sondy zostały już zamienione miejscami - więc chyba to nie to.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    32
    Postów
    477
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał KrzysztofK84 Zobacz post
    Steyr a przy jakim przebiegu pojawiły się u Ciebie takie problemy? Ja mam aktualnie 55kkm a problemy zaczęły się przy ok. 50kkm.
    Sondy zostały już zamienione miejscami - więc chyba to nie to.
    P2195 zaczął się pojawiać przy przebiegu ~25kkm, błąd grzałki zaczął się pojawiać przy przebiegu 36kkm. Zmieniłem wtedy sondę na używkę i obecnie 43kkm i nie pojawia się żaden błąd w sterowniku ECM.

  6. #5
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,414
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał KrzysztofK84 Zobacz post
    Na PB błąd nie występuje - po przełączeniu się na benzynę i przejechaniu ok 200km Check sam znika.
    Kod OBD2 P2195 jest wynikiem wykrycia przez komputer sterujący silnikiem ( ECM ), że wskazania czujnika O2 ("sonda lambda") wahają się poza optymalnym zakresem. Ten określony zakres to minimum 10 cykli na sekundę, ze zmianami napięcia od minimum (0,1-0,2 V) do wartości powyżej 0,45 V (albo około 50%). Czujnik ten (sonda lambda przed katalizatorem) nazywany jest czujnikiem stosunku powietrze / paliwo (AFR), ponieważ monitoruje stosunek powietrza do paliwa w spalinach między silnikiem a katalizatorem. Ten kod wskazuje, że silnik może mieć ubogą mieszankę lub że występuje usterka czujnika (sondy lambda).

    Normalnie (bez LPG) przyczyną jest przeważnie uszkodzenie kabli albo grzejnika sondy. Rzadziej pojawia się P2195 w wyniku uszkodzenia wtryskiwacza, sensora MAF ("przepływka") albo dziur w dolocie / wydechu - ale każdy z tych problemów może potencjalnie spowodować P2195, bo zmienia dawkę paliwa albo powietrza.
    Ale ... na benzynie działa poprawnie.
    Rozumiem że pierduły takie jak wężyki podciśnienia oraz kolektory wydechowy i dolotowy Panowie Mechanicy już raczyli sprawdzić, i nic ciekawego nie znaleźli.
    Czyli na moje układ zasilania LPG działa źle, nie od razu tylko dopiero po czasie. Za mała dawka gazu, nie powiem czemu bo musiał bym wróżyć z fusów. Może reduktor (parownik) za słaby? ja wiem że "to tylko 95 kucy", ale widziałem już takie cuda wiele razy. Może wkrętki pod wtrysk gazu zrobione "prawie dobrze"?
    Jest naprawdę wiele możliwości, ale dobry gazownik powinien to ogarnąć.
    Ja sie nie znam, nie jestem gazownikiem, jak mi sterownik silnika melduje "CheckEngine" to zaczynam od sprawdzenia "dlaczego", i który sygnał z czujnika wygląda nietypowo albo całkiem do dupy. Komputer (ECU) sam z siebie nie włączył tej lampki, coś musiało być na rzeczy. A to że na PB jest dobrze wskazuje że większość układów działa poprawnie - oczywiście to też trzeba to sprawdzić, bo cuda się zdarzają.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2019
    Skąd
    Wodzisław Śląski
    Wiek
    35
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM LPG
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Rozumiem że pierduły takie jak wężyki podciśnienia oraz kolektory wydechowy i dolotowy Panowie Mechanicy już raczyli sprawdzić, i nic ciekawego nie znaleźli.
    Trudno powiedzieć. Instalacja jest do sierpnia 2020 na gwarancji - przebieg na gazie to aktualnie 32kkm. I puki co na serwis jeżdżę do Autogaz Śąsk. Generalnie wizyta trwa ok 1h i kończy się przejazdem w czasie którego jest korygowana mapa. Spróbuję im coś zasugerować przy następnej wizycie...

    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Czyli na moje układ zasilania LPG działa źle, nie od razu tylko dopiero po czasie. Za mała dawka gazu, nie powiem czemu bo musiał bym wróżyć z fusów. Może reduktor (parownik) za słaby? ja wiem że "to tylko 95 kucy", ale widziałem już takie cuda wiele razy. Może wkrętki pod wtrysk gazu zrobione "prawie dobrze"?
    Jest naprawdę wiele możliwośćci, ale dobry gazownik powinien to ogarnąć.
    Przy ostatniej wizycie został wymieniony komputer i wtryskiwacze - niestety to nie to. Jutro do nich jadę, zobaczymy co wymyślą.

    Przypomniała mi się jedna rzecz: w trakcie postoju korekty szybkie(krótkoterminowe) przyjmują wartości bliskie zero(w zakresie +/-4). Ale sporadycznie wyskakiwały na wartości dwucyfrowe nawet rzędu 90. To były wartości odczytane z softu Tartarini. Niestety nie mam wiedzy żeby je interpretować. Pan gazownik też nie potrafił nic sensownego w tej kwestii stwierdzić.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-03-2019, 01:14
  2. check engine miga, gdy zimny start tipo 1.4 95
    Napisany przez Kolio na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-02-2019, 21:14
  3. Check engine
    Napisany przez f.lukas na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 28-05-2017, 21:22
  4. Check engine
    Napisany przez limak253 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-01-2015, 13:08
  5. Check engine
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 14-04-2014, 22:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl