Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 35
Like Tree4lubi to!

Temat: Fiat Tipo II, 1,4 benzyna + lpg, check engine  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2019
    Skąd
    Opole
    Postów
    10
    Auto
    Tipo II
    Rocznik
    2017

    Fiat Tipo II, 1,4 benzyna + lpg, check engine

    Witam, po 2.5 roku uzytkowania fiata, przejechalem nieco ponad 50 tys km (30 tys km na lpg), po czym nieoczekiwanie podczas jazdy pojawil sie blad, "sprawdzic silnik". Komputer pokazal sonde lambde nr 1 (przed katalizatorem). Mechanik skasowal, po 2 dniach problem sie powtórzył. Dodatkowo przy temp - 6 st C mial problemy z odpaleniem, jak sie zagrzal to palil normalnie. Sonde wymienilem na nowa z boscha.
    Wobec powyszego, czy ktos z Was mial podobne problemy? Czy ktos moze zna przyczyne awarii?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,369
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    No przyczyna to prosta odpowiedź : LPG.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2019
    Skąd
    Opole
    Postów
    10
    Auto
    Tipo II
    Rocznik
    2017
    Myslisz ze lpg? Czytalem troche na forum ale nie spotkalemnsie z podobnym problemem...

  5. #4
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Sonda przed katalizatorem zaraz po odpaleniu od razu nie pracuje, dopiero po zagrzaniu po paru sekundach. Jaki to był konkretny błąd sondy? Jaki był problem z odpalaniem? Odpalał i gasną, czy w ogóle nie chciał odpalić? Po wymianie sondy problem znikł?

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,369
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Olek9 Zobacz post
    Myslisz ze lpg? Czytalem troche na forum ale nie spotkalemnsie z podobnym problemem...
    Nie no to taki żart, ale ogólnie ludzie z lpg zakładanym przez ASO przeważnie mają jakieś tam problemy.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2019
    Skąd
    Opole
    Postów
    10
    Auto
    Tipo II
    Rocznik
    2017
    Nie wiem jaki dokladny nr bledu sie pokazywal, nie zanotowalem. Wygladalo to tak, ze Fiat dlugo krecil zeby zapalic, ale jak juz zaskoczyl to nic innego sie nie dzialo. Jak bylnzagrzany to nirmalnie zapalal. A kontrolka od silnika po skasowaniu bledu po niedlugim czasie znowu sie swiecila i pokazywalo ten sam blad. Narazie dziala wszystko bez problemu, wiec mam nadzieje ze innych problemow juz z tym nie bedzie
    Ostatnio edytowane przez Olek9 ; 04-01-2020 o 15:41

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Mechanik kiedyś mi mówił jak instalacja lpg nie jest wyregulowana jak należy to mogą pojawić się problemy przy rozruchu zimnego silnika...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Mechanik kiedyś mi mówił jak instalacja lpg nie jest wyregulowana jak należy to mogą pojawić się problemy przy rozruchu zimnego silnika...
    Silnik jak jest zimny to odpala na Benzynie a na gaz przełącza się dopiero jak się zagrzeje tak że jak by gaz był źle wyregulowany to nic nie ma do rozruchu silnika problemy były by na pracy silnika na LPG. Jedynie że przedostaje się gaz podczas uruchamiania i jest zbyt bogata mieszanka i wtedy jest problem z odpalaniem.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Nie, to nie to. To co mówił powiązane było z tym, ze jak złe wyregulowany gaz i jak się gasi na gazie auto to potem jak zimny na benzynie ciężko zapala... Nie dopytywałem ale jakoś logicznie to opisał i uzasadnił z przykładami.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  11. #10
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Nie, to nie to. To co mówił powiązane było z tym, ze jak złe wyregulowany gaz i jak się gasi na gazie auto to potem jak zimny na benzynie ciężko zapala... Nie dopytywałem ale jakoś logicznie to opisał i uzasadnił z przykładami.
    Tak rozjeżdżają się mapy PB od nie prawidłowo wyregulowanej instalacji lpg, i wtedy zdarzają się problemy z odpalaniem. Znany temat np. 1.4tjet w Bravo. Druga kwestia jeśli problemy są z rozruchem to nieszczelne wtryskiwacze lpg i reduktor lpg puszczający lpg podciśnieniem do kolektora ssącego. Jest sposób żeby wykluczyć instalację lpg, tj nieszczelne wtryskiwacze i reduktor lpg. Przed zgaszeniem auta przed dłuższym postojem zakręcić zawór na butli, wypalić lpg z przewodów aż silnika samoczynnie powróci na zasilanie PB [lub na skróty odkręcić po zgaszeniu silnika przewód pomiędzy reduktorem a wtryskiwaczami lpg i wypuścić lpg do atmosfery]. Wtedy próbować odpalać rano standardowo na PB.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    353
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Przed zgaszeniem auta przed dłuższym postojem zakręcić zawór na butli, wypalić lpg z przewodów aż silnika samoczynnie powróci na zasilanie PB [lub na skróty odkręcić po zgaszeniu silnika przewód pomiędzy reduktorem a wtryskiwaczami lpg i wypuścić lpg do atmosfery]. Wtedy próbować odpalać rano standardowo na PB.
    Lepiej zakręcić butlę bo miałem kiedyś takie autko z LPG i problem był podobny a winowajcą okazał się sterownik LPG który po przekręceniu stacyjki chwilowo dostawał do głowy bo myślał że autko pracuje i puszczał gaz. Doszedłem do tego w ten sposób że odłączyłem wąż z LPG od listwy i wsadziłem go do słoiku z wodą po przekręceniu stacyjki poszły bodajże 2 bańki gazu, a w tym momencie zawór na parowniku nie powinien puszczać LPG. Nie wiem jak tam jest z seryjną instalacją LPG w Fiacie ale w Oplu to ta instalacja królowała 10 lat temu a nie teraz.
    Ostatnio edytowane przez szary1977 ; 04-01-2020 o 23:37

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2019
    Skąd
    Opole
    Postów
    10
    Auto
    Tipo II
    Rocznik
    2017
    2 dni minely od wymiany sondy, zrobilem okolo 500 km i ponownie podczas jazdy zapalila sie kontrolka "sprawdzic silnik". Na pewno nie jest to problem z sonda. Byc moze problem dotyczy instalacji lpg, bo w polowie grudnia robilemnprzeglad gazu z wymiana filtrow... Czy ma ktos z Forumowiczow jeszcze jakies pomysly?
    Znajomy podpowiadal, ze w innym aucie kilka lat temu kuna przegryzla mu jakis przewod (nie pamietam jaki, chyba od powietrza) i tez pojawial sie blad sondy lambdy, wymienil polowe osprzetu po czym dopiero zauwazyl usterke. Przewod kosztowal go 20 zl i problem juz sie nie pojawil...

  14. #13
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Olek9 Zobacz post
    2 dni minely od wymiany sondy, zrobilem okolo 500 km i ponownie podczas jazdy zapalila sie kontrolka "sprawdzic silnik". Na pewno nie jest to problem z sonda. Byc moze problem dotyczy instalacji lpg, bo w polowie grudnia robilemnprzeglad gazu z wymiana filtrow... Czy ma ktos z Forumowiczow jeszcze jakies pomysly?
    Znajomy podpowiadal, ze w innym aucie kilka lat temu kuna przegryzla mu jakis przewod (nie pamietam jaki, chyba od powietrza) i tez pojawial sie blad sondy lambdy, wymienil polowe osprzetu po czym dopiero zauwazyl usterke. Przewod kosztowal go 20 zl i problem juz sie nie pojawil...
    Chujowy filtr lub źle założony utrudniający przepływ gazu bez problemu rozwali skład mieszanki, będziu ubogo a za chwilę polecą zawory. Chyba ze w druga strone i ma za bogato. Warto zatem przyjrzec sie sygnałowi z sondy, a nie na zasadzie lekarz mowi ze jestem chory to zmienie lekarza i bede zdrowy
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 06-01-2020 o 02:29

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2019
    Skąd
    Opole
    Postów
    10
    Auto
    Tipo II
    Rocznik
    2017
    Jutro postaram sie podjechac do mechanika i podlaczyc pod komputer, zobacze jaki blad bedzie i umowie sie na wizyte u gazownika...

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2019
    Skąd
    Opole
    Postów
    10
    Auto
    Tipo II
    Rocznik
    2017
    Witam, ogolnie diagnoza komputerowa pokazala ze sonda lamda (przed katalizatorem) wysyla nieprawidlowy sygnal.
    Rozpoznanie- bosch ME 17.3.0, sonda ustala sklad mieszanki, sygnal stanowi wielkosc zasadnicza w petli regulacji skladu...
    Dowiedzialem sie, ze moze byc cos nie tak z gazem. Pojezdze kilka dni na benzynie, jezeli nie pojawi sie blad to wroce na gaz. Gdy wtedy pojawi sie ponownie komunikat to bede jechal do serwisanta od LPG
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Check Engine P2195 na LPG Tipo 1.4 95KM
    Napisany przez KrzysztofK84 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 05-03-2024, 21:01
  2. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 08-05-2021, 10:56
  3. check engine miga, gdy zimny start tipo 1.4 95
    Napisany przez Kolio na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-02-2019, 21:14
  4. check engine - Fiat Doblo 1.6 16V 2004
    Napisany przez synio77 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-03-2017, 19:51
  5. Fiat Bravo II 1.6 mjet: check engine + limit obrotów do 2 tys.
    Napisany przez marfiu na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-01-2017, 00:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534fiat-tipo-ii-1-4-benzyna-lpg-check-engine-46075

chek tipo iihttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534fiat-tipo-ii-1-4-benzyna-lpg-check-engine-460752

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl