Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 36
Like Tree10lubi to!

Temat: Fiat Tipo 1.4 T-Jet wymiana rozrządu  

  1. #1
    ere
    ere jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2023
    Skąd
    Bierutów
    Postów
    32
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2019

    Fiat Tipo 1.4 T-Jet wymiana rozrządu

    Cześć,
    zwracam się z serdeczną prośbą o pomoc, gdyż zamierzam wymienić rozrząd w swoim aucie. Nie jestem mechanikiem. Nie mam też rozległej wiedzy. Liczę na Wasze porady. Dużo grzebię, więc nie jest tak, że nie wiem nic. Jednak nie chcę wyjść na kogoś kto udaje, że się zna. Mam pokorę i dlatego piszę do Was.
    Otóż w sieci są jakieś poradniki, jednak nie idealnie do Tipo z moim silnikiem. Widzę, że jedni stosują blokady, a inni robią znaki. Blokady też widzę, że są różne, co kogoś bez zaplecza zwanego doświadczeniem wprowadza w lekką niepewność.

    Z tego co wyczytałem, to rozrząd robi się jak wszystkie tłoki są w połowie w jednej linii. Do tego stosuje się przymiary wkręcane w świece nr 1 i nr 2. Ale są też blokady wałków. W zestawach są dwa. Widziałem jendnak, że stosują najczęściej jedną. Procedura mówi o poluzowaniu górnego koła pasowego. Czy to ma sens? Zastanawiające. Na etapie produkcji, po generalce, OK. Ale przy wymianie zestawu rozrządu? Hmm...

    Przyjmijmy, że rozrząd przed wymianą ustawiony jest dobrze i wymieniam go w ten sposób że kręcę kołem pasowym wału korbowego do momentu aż wszystkie tłoki znajdą się w połowie następnie blokuję to koło. Później wkładam blokadę wałka rozrządu (wystarczy jedna, bo są w zestawach dwie?). Powinno pasować idealnie. Następnie zdejmuję napinacz, luzuje koło pasowe wałka rozrządu, zakładam napinacz, pasek i tyle (czywiście w trakcie pompa wody ale to sprawa oczywista). Napinam napinacz żeby znaki się pokryły, dokręcam koło pasowe, zdejmuję blokady i dwa obroty kołem wału korbowego. Następnie zakładam blokady i w ten sposób weryfikuję czy wszystko pasuje. Sprawdzam też czy napinacz nadal jest na znakach. Jak tak to mówię: mamy to.

    Dobrze rozumuję?

    Przyjmijmy, że mam źle ustawiony rozrząd. Jak ustawić go zatem dobrze?

    Będę bardzo wdzięczny jeśli mnie nie skrytykujecie, a pomożecie. Kilka dni szukam i coś mi się układa powoli ale potrzebuję kogoś kto cierpliwie i życzliwie pozwoli mi to wszystko usystematyzować. Mam nadzieję, że znajdzie się pomocna dłoń.
    Ostatnio edytowane przez ere ; 10-04-2023 o 09:27



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Jest tu caly temat o tym. Ja robilem na znaki na pasku bez luzowania kola faz rozrzadu. Ale rozrzad byl fabryczny dobrze ustawiony a i tak zdania są podzielone

  4. #3
    ere
    ere jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2023
    Skąd
    Bierutów
    Postów
    32
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2019
    Nie widziałem tego tematu tu na forum. Owszem w sieci na jakieś informacje trafiłem, ale nie mam pewności, że odpowiadają 100% mojemu przypadkowi. Dlatego chciałbym prosić o pomoc. Może ktoś ma PDFy z jakimiś instrukcjami?

    Zapewne wymiana jaką Kolego wykonałeś też była OK, tylko ja przed zrobieniem chciałbym na tyle temat pojąć aby zrozumieć czy aby na pewno blokady są niepotrzebne i wystarczą znaki. Też mam fabryczny rozrząd. Tak jak piszę dla mnie cenne byłoby to dobrze zrozumieć. Jeśli masz taką wiedzę, to wyjaśnij mi proszę te kwestie. Jak nie Ty, to może ktoś inny?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Jak nie masz pewnosci czy rozrzad jest zlozony dobrze same znaki odpadają. Ja do tjeta mam niepelne blokady te wkrecane w glowice ustalające walki oraz w swiece pokazujace ułozenie tloków. I od tego zaczynalem ale nanioslem znaki. I bez tego pomylilbym sie o jeden ząbek.
    ere lubi to.

  6. #5
    ere
    ere jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2023
    Skąd
    Bierutów
    Postów
    32
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2019
    Gdyby coś było nie tak z moim rozrządem, to bym pewnie miał checka i błąd jakiejś synchronizacji? Nic takiego nie mam. Autko jest żywe i żwawe. Bardzo je polubiłem. I chyba dlatego chcę je zrobić sam
    Chciałbym jednak zrozumieć jak działa ten rozrząd oraz jakie dokładnie blokady idą do 1,4 T-Jet w Tipo. Zakładając, że miałbym rozrząd przestawiony o jeden ząb. To rozumiem, że jak zakręcę kołem wałka korbowego żeby wszystkie tłoki były w linii w połowie i zablokuję to koło blokadą to w tej pozycji blokady wałków rozrządu nie powinny pasować. Dobrze kminie? Wtedy trzeba zdjąć pasek i delikatnie ruszyć kołem z wałka rozrządu (w praktyce dwoma) żeby blokady wskoczyły (dwie czy jedna?). Byłby to minimalny ruch w prawo lub w lewo. Nie można byłoby wykonać dużego ruchu bo groziłoby to ustawieniem tego wałka w "dobrej" pozycji lecz przestawionej o 180 st. Czyli remont silnika. Dobrze myślę? Skąd wiadomo kiedy wałki rozrządu są w odpowiedniej pozycji? Wał korbowy wiadomo - te przymiary wkręcane w świece. A wałki rozrządu? Blokady można wkręcić podobno w pozycji obróconej o 180 st. i to chciałbym aby zostało tu wyjaśnione.
    Ostatnio edytowane przez ere ; 10-04-2023 o 17:24

  7. #6
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Tu jest wiekszosc info: https://fiatklubpolska.pl/silniki-be...-90kkm-47015/7
    Imho Nie mozna wkrecic blokad w walki odwrocone o 180 stopni. I po drugie calą zabaw3 należy rozpocząć przy prawidlowym ustawieniu walu.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 10-04-2023 o 19:14

  8. #7
    ere
    ere jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2023
    Skąd
    Bierutów
    Postów
    32
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2019
    Dziękuję Ci za link. Widziałem już ten temat. Tam jest jednak w większości o wersji 95KM. Fakt czytałem ileś tematów o wersji 95KM (nie tylko na tym forum) jak o wersji T-Jet. I ogólnie mam już jakiś obraz tego, tylko właśnie zastanawiałem się nad tym że trafiłem na info gdzieś w sieci, że można zablokować omyłkowo wałki obrócone o 180 st. Tzn. wydaje mi się to dość trudne, bo trzeba by kołami mocno ruszyć, ale chciałem się upewnić jak to jest. Moje auto ma 60kkm przejechane. Fabryczny rozrząd. Domyślam się, że jest OK. Ale chciałbym zrobić to dobrze. Myślę nad blokadami i znakami dla świętego spokoju. Tylko, że jeśli zablokuję wał i wałek to po co mam luzować koło na wałku. Tego nie rozumiem. Istnieje obawa, że omyłkowo więcej zębów niż powinno będzie po jednej stronie i po zdjęciu blokad koło się przestawi? No to w takim wypadku robię ręcznie dwa obroty wałem i próbuję zamontować raz jeszcze blokady, żeby się sprawdzić. I na moją logikę po ustawieniu tłoków w linii zablokuję wał a wałki nie dadzą się zablokować bo będzie przesunięcie o np jeden ząb. I tak wiem że trzeba zdjąć pasek i to skorygować. Dobrze myślę? Pytam, bo wolałbym uniknąć odkręcania koła na wałku. Do tego trzeba kolejną blokadę której nie widzę w zestawach. Z drugiej strony może jednak trzeba ją dokupić jakoś osobno i powalczyć z tym. Bo dokręcając koło po napięciu paska napinaczem kiedy wszystko jest na blokadach mamy pewność, że po obu stronach jest jednakowy naciąg. Co o tym Ty Kolego osobiście sądzisz?

  9. #8
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    1.4 95KM i 1.4tjet ma ten sam rozrząd. Zmieniam rozrządy w tych silnikach bez luzowania górnego koła, jak nie ma potrzeby. Ostatnio wymieniałem rozrząd w 1.4 95KM w 500L i tam musiałem luzować górne koło, po ustawieniu rozrządu okazało się że nie da się ustawić na znaki idealnie. Ktoś wcześniej wymieniał rozrząd na pisaki, poluzował górne koło i rozrząd był przestawiony o ok pół zęba. Klient przejeździł na takim ustawieniu 140tkm, nie było żadnych błędów od synchronizacja rozrządu i itp. Widocznie rozjazd mieścił się w granicach normy.
    ere lubi to.

  10. #9
    ere
    ere jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2023
    Skąd
    Bierutów
    Postów
    32
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2019
    1.4 95KM i 1.4tjet ma ten sam rozrząd.
    To wiele wyjaśnia. Dziękuję za te słowa. Ale w niektórych poradnikach widzę, że stosują blokadę wkręcaną w bok silnika z prawej strony. To nie dotyczy silnika w moim aucie?

    Zmieniam rozrządy w tych silnikach bez luzowania górnego koła, jak nie ma potrzeby. Ostatnio wymieniałem rozrząd w 1.4 95KM w 500L i tam musiałem luzować górne koło, po ustawieniu rozrządu okazało się że nie da się ustawić na znaki idealnie. Ktoś wcześniej wymieniał rozrząd na pisaki, poluzował górne koło i rozrząd był przestawiony o ok pół zęba. Klient przejeździł na takim ustawieniu 140tkm, nie było żadnych błędów od synchronizacja rozrządu i itp. Widocznie rozjazd mieścił się w granicach normy.
    Czyli podsumowując mogę zrobić tak. Blokada na wał (tłoki w linii w połowie suwu). Blokada wałka. Znaki na kołach i pasku (dla świętego spokoju). Luzuję napinacz. Wymieniam pompę. Zakładam napinacz. Zakładam pasek na znaki. Zdejmuję blokady. Dwa obroty wałem. Zakładam blokady (tłoki w linii w połowie suwu). Jeśli pasuje mi jednocześnie blokada wału i wałka tzn., że był synchron i nie było powodu odkręcać koła na wałku. Jak założę blokadę na wale ale nie będzie chciała mi wejść blokada na wałku tzn że jest rozjazd i należałoby poluzować koło na wałku i przestawić tę minimalną różnicę?
    Ostatnio edytowane przez ere ; 11-04-2023 o 08:16

  11. #10
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ere Zobacz post
    To wiele wyjaśnia. Dziękuję za te słowa. Ale w niektórych poradnikach widzę, że stosują blokadę wkręcaną w bok silnika z prawej strony. To nie dotyczy silnika w moim aucie?
    Od której strony ta blokada? Jak od strony skrzyni biegów i blokada wkręcana w głowice to temat dotyczy silników 8v. W 16v niektóre zestawy mają blokadę wału. Osobiście nie korzystam, wystarczają popychacze wkręcane w gniazda świec.


    Cytat Napisał ere Zobacz post
    Czyli podsumowując mogę zrobić tak. Blokada na wał (tłoki w linii w połowie suwu). Blokada wałka. Znaki na kołach i pasku (dla świętego spokoju). Luzuję napinacz. Wymieniam pompę. Zakładam napinacz. Zakładam pasek na znaki. Zdejmuję blokady. Dwa obroty wałem. Zakładam blokady (tłoki w linii w połowie suwu). Jeśli pasuje mi jednocześnie blokada wału i wałka tzn., że był synchron i nie było powodu odkręcać koła na wałku. Jak założę blokadę na wale ale nie będzie chciała mi wejść blokada na wałku tzn że jest rozjazd i należałoby poluzować koło na wałku i przestawić tę minimalną różnicę?
    Zależy od zastosowanych blokad i tolerancji ich wykonania. Ale można przyjąć taki tok postępowania.

    Do wymiany pompy stosuję się masę uszczelniającą. Osobiście stosuje Reinzosil-a.
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 11-04-2023 o 08:45
    ere lubi to.

  12. #11
    ere
    ere jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2023
    Skąd
    Bierutów
    Postów
    32
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2019
    Jak od strony skrzyni biegów i blokada wkręcana w głowice to temat dotyczy silników 8v
    I właśnie brakowało mi takiego kogoś z wiedzą jak Ty Kolego. Niby drobnostka, a jak bardzo pomogłeś mi usystematyzować wiedzę. A mi to robiło zamieszanie w głowie.
    Napisz proszę czy w moim T-Jet blokady wałków mam wkręcić dwie czy jedną? Bo widziałem filmiki, zagraniczne, że jest różnie i nie wiem czy to wynika z różnych konstrukcji silników czy z podejścia wymieniającego?

    Zależy od zastosowanych blokad i tolerancji ich wykonania. Ale można przyjąć taki tok postępowania.

    Do wymiany pompy stosuję się masę uszczelniającą. Osobiście stosuje Reinzosil-a.
    Czyli wiem o co chodzi. Super. Też mam Reinzosil. I też go użyję. Dziękuję za poradę.

    Znasz Kolego firmę która robi zestawy blokad w dobrych tolerancjach (poza ASO gdzie podejrzewam bardzo drogo)?

    Dodatkowo chciałbym sprawdzić jaką mam synchronizację obecnie w AlfaOBD. Są tam różne opcje wyrażone w stopniach i nie do końca wiem, która odnosi się do tego o czym mówimy. Na przykład żeby wymienić tylko kilka: wyprzedzenie zapłonu, kąt rozpoczęcia wtrysku, kąt zakończenia wtrysku, średnia wartość opóźnienia zapłonu, zmniejszenie wyprzedzenia dla detonacji cylinder 1...2...3...4
    Czy pośród tych opcji jest pozycja jaką mogę sprawdzić przed dotknięciem rozrządu aby zweryfikować czy po pierwsze jest teraz dobry a po drugie czy po mojej pracy będzie taki sam?

  13. #12
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ere Zobacz post
    I właśnie brakowało mi takiego kogoś z wiedzą jak Ty Kolego. Niby drobnostka, a jak bardzo pomogłeś mi usystematyzować wiedzę. A mi to robiło zamieszanie w głowie.
    Napisz proszę czy w moim T-Jet blokady wałków mam wkręcić dwie czy jedną? Bo widziałem filmiki, zagraniczne, że jest różnie i nie wiem czy to wynika z różnych konstrukcji silników czy z podejścia wymieniającego?
    W 1.4tjet przy samej wymianie rozrządu wkręcam blokadę w wałek ssący, żeby wkręcić w wałek wydechowy blokadę jak dobrze pamietam trzeba zdejmować turbinę. Wałki są połączone w obudowie kołami zębatymi. Zeby wkręcić blokade i trafić na wycięcie podgląd robić za pomocą lusterka i latarki.


    Cytat Napisał ere Zobacz post
    Czyli wiem o co chodzi. Super. Też mam Reinzosil. I też go użyję. Dziękuję za poradę.

    Znasz Kolego firmę która robi zestawy blokad w dobrych tolerancjach (poza ASO gdzie podejrzewam bardzo drogo)?

    Dodatkowo chciałbym sprawdzić jaką mam synchronizację obecnie w AlfaOBD. Są tam różne opcje wyrażone w stopniach i nie do końca wiem, która odnosi się do tego o czym mówimy. Na przykład żeby wymienić tylko kilka: wyprzedzenie zapłonu, kąt rozpoczęcia wtrysku, kąt zakończenia wtrysku, średnia wartość opóźnienia zapłonu, zmniejszenie wyprzedzenia dla detonacji cylinder 1...2...3...4
    Czy pośród tych opcji jest pozycja jaką mogę sprawdzić przed dotknięciem rozrządu aby zweryfikować czy po pierwsze jest teraz dobry a po drugie czy po mojej pracy będzie taki sam?
    https://allegro.pl/oferta/blokada-ro...4-4dbd3464240d

    Ja mam ten zestaw, blokada koła wałka rozrządu ma otwór i śrubę na M10 w zestawie. W głowicy jest otwór na M8, ale blokada spełnia swoją role mimo luzu na srubie M8. Lub dokupić śrubę pasowaną lub dorobić. Ja działam na zwykłej M8. W Tipo w 1.4 np. Mes-em nie ma możliwości sprawdzenia synchronizacji rozrządu. Nie ma takiego parametru. Być może w AlfaObdII jest.

    Od razu wymień pasek osprzętu i rolkę napinacza paska osprzętu jeśli ma luz. I tak demontujesz pasek osprzętu.
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 11-04-2023 o 13:42
    ere lubi to.

  14. #13
    ere
    ere jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2023
    Skąd
    Bierutów
    Postów
    32
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2019
    Właśnie z uwagi na to połączenie dwóch wałków zastanawiało mnie dlaczego niektórzy dają dwie blokady. Teoretycznie nie mogą być wałki w różnej pozycji między sobą.
    Dziękuję za link do zestawu.
    Miałem go w ulubionych. Kilka dni temu znalazłem, ale nie byłem pewien czy jest OK.
    No to mam pytanie. Czy narzędzie do napinacza paska rozrządu nie uszkodziło się? Daje radę? Bo opinie są różne. Dodatkowo gdyby była konieczność jednak odkręcenia koła wałka (zakładam że nie ale...) to zdaje się potrzebny jest jeszcze inne narzędzie?

    Pasek wielorowkowy i napinacz oczywiście wymienię przy okazji. Czy zalecasz wymienić przy okazji jeszcze coś?

  15. #14
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ere Zobacz post
    Właśnie z uwagi na to połączenie dwóch wałków zastanawiało mnie dlaczego niektórzy dają dwie blokady. Teoretycznie nie mogą być wałki w różnej pozycji między sobą.
    Dziękuję za link do zestawu.
    Miałem go w ulubionych. Kilka dni temu znalazłem, ale nie byłem pewien czy jest OK.
    No to mam pytanie. Czy narzędzie do napinacza paska rozrządu nie uszkodziło się? Daje radę? Bo opinie są różne. Dodatkowo gdyby była konieczność jednak odkręcenia koła wałka (zakładam że nie ale...) to zdaje się potrzebny jest jeszcze inne narzędzie?

    Pasek wielorowkowy i napinacz oczywiście wymienię przy okazji. Czy zalecasz wymienić przy okazji jeszcze coś?
    Jeśli chodzi o napinacz wystarczy sama rolkę sprawdzić, po co ładować się koszta i cały napinacz zmieniać. Jak wyciagasz wałki z obudowy i rozbierasz górną obudowę to po to każdy wałek ma miejsce na blokadę żeby prawidłowo złożyć. Przy wymianie rozrządu sprawdzić simmering na wałku rozrządu i na wale korbowym. Jak są suche i nie ciekną, zostawić. Z kolei jakbyś chciał zmienić simmering na górnym kole, musisz luzować górne koło. I umiejetnie wyjąć stary simmering w taki sposób żeby nie uszkodzić powierzchni walcowej na wałku rozrządu gdzie przylega warga simmering-a.

  16. #15
    ere
    ere jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2023
    Skąd
    Bierutów
    Postów
    32
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2019
    Wszystko co napisałeś wezmę pod uwagę. To dla mnie bardzo cenne. Podpytam jeszcze raz tylko co do napinacza. Czy tym narzędziem z kompletu bez problemu się go napina? Nie jest to narzędzie za delikatne? Bo jak tak, to muszę myśleć przed pracą nad alternatywą. No i pytanie odnośnie koła wałka. Czy tam wiesz jakie narzędzie najlepiej zastosować? Żeby wytrzymało. W razie "W" pytam.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wymiana rozrządu i paska osprzętu tipo kombi 1.6 multijet 120KM
    Napisany przez safari1225 na forum Silniki Diesla Tipo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-08-2021, 22:24
  2. Wymiana rozrządu Fiat Stilo 1.2 16V
    Napisany przez Miro72 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-10-2020, 18:15
  3. Wymiana rozrządu FIAT GRANDE PUNTO 1,4 8V
    Napisany przez miron012 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 31-05-2015, 13:15
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-11-2014, 18:53
  5. Fiat punto 1.2v8 wymiana rozrządu
    Napisany przez RON1N na forum Punto II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 31-12-2011, 09:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534fiat-tipo-1-4-t-jet-wymiana-rozrzadu-51891

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl