Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 36
Like Tree10lubi to!

Temat: Fiat Tipo 1.4 T-Jet wymiana rozrządu  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Minsię ten gówniany kluczyk z zestawu rozleciał.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    ere
    ere jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2023
    Skąd
    Bierutów
    Postów
    32
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2019
    Czasy tandety. Będę musiał wymyślić jakiś swój przyrząd...
    Dla potomnych. Znalazłem numery blokad z oryginału. Może się komuś przyda. Jeśli tak, to bardzo mi miło:
    1860985000 - blokady wkręcane w obudowę i blokujące wałki rozrządu
    2000004500 - blokada wału korbowego
    2000040944 - blokada stosowana do odkręcenia koła wałka rozrządu
    1860987000 - przyrząd do napięcia napinacza
    1871000400 - blokada koła zamachowego celem odkręcenia koła wału korbowego

    Dziękuję Wam Koledzy! Na ten moment nie mam więcej pytań. Ale jeśli jakieś by mi jeszcze przyszło do głowy, to pozwolę sobie napisać tutaj. Dużo dobrego Wam życzę!

  4. #18
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,271
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Ten klucz do napinania napinacza z zestawu często się urywa, w zamian używam szczypiec do segerów prostych lub wygietych.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał ere Zobacz post
    Wszystko co napisałeś wezmę pod uwagę. To dla mnie bardzo cenne. Podpytam jeszcze raz tylko co do napinacza. Czy tym narzędziem z kompletu bez problemu się go napina? Nie jest to narzędzie za delikatne? Bo jak tak, to muszę myśleć przed pracą nad alternatywą. No i pytanie odnośnie koła wałka. Czy tam wiesz jakie narzędzie najlepiej zastosować? Żeby wytrzymało. W razie "W" pytam.
    Wytrzymuje blokada z ww. zestawu, tylko nie pasuje śruba z zestawu która jest M10 jak pisałem wyżej. Najlepiej zastosować śrubę pasowaną M8 która ma część powierzchnii walcowej na fi10.
    ere lubi to.

  5. #19
    ere
    ere jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2023
    Skąd
    Bierutów
    Postów
    32
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2019
    Jutro będę działał prawdopodobnie. Czy śruba mocująca napinacz paska zębatego ma być wkręcona na klej? Jak tak to jaki?
    To samo pytanie w sumie dotyczy śrub koła pasowego paska wielorowkowego, napinacza paska wielorowkowego (gdyby zaszła konieczność wymiany) oraz łapy silnika. Ogólnie jakimi zasadami się kierujecie ustalając czy na klej czy nie?

  6. #20
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,271
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ere Zobacz post
    Jutro będę działał prawdopodobnie. Czy śruba mocująca napinacz paska zębatego ma być wkręcona na klej? Jak tak to jaki?
    To samo pytanie w sumie dotyczy śrub koła pasowego paska wielorowkowego, napinacza paska wielorowkowego (gdyby zaszła konieczność wymiany) oraz łapy silnika. Ogólnie jakimi zasadami się kierujecie ustalając czy na klej czy nie?
    Nic nie wkręcasz na klej. Nakrętka napinacza jest z zabezpieczeniem, koło pasowe przykręcasz na 3 śruby M8. Nie ruszasz śruby centralnej, za pomocą śruby centralnej kręcisz silnikiem. Śruby napinacza nie odkręcasz, napinacz jest napinany sprężyną w napinaczu. Zwalniasz napinacz nakładajac klucz na śrubę rolki napinacza i ciągniesz zgodnie z kierunkiem obrotow zegara.
    ere lubi to.

  7. #21
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Nie wiem jak w tipo ale mnie dzis prawie ch.j strzelil w 500 przy odkręcaniu łapy. Jest tak blisko nadwozia że nie sposób tam włożyć normalnej nasadki z grzechotką. A plaski ryzyko że objedzie śrubę. Nie wyobrazam sobie tego robic tylko na blokady bez naniesienia znakow. Ja bym sie na bank pomylił. Pasek ma 7 lat i 40 kkm przebiegu i moglby dalej spokojnie smigać. A tak wgl to w VW paski przewidziane na 200 kkm i 8 lat czemu tu sie tak nie da?
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 22-04-2023 o 00:56
    ere lubi to.

  8. #22
    ere
    ere jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2023
    Skąd
    Bierutów
    Postów
    32
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2019
    Steyr - dziękuję. Zatem nic nie wkręcam na klej. Co do śruby na kole wału korbowego (tej dużej) to oczywiście wiem. Nie zamierzałem jej ruszać. Chodziło mi o te 3szt. M8 właśnie.
    Co do napinacza paska wielorowkowego, to nie odkręcam. Jednak po ściągnięciu paska sprawdzę rolkę. Jeśli będzie wątpliwa, to mam do wyboru wymienić na rolkę Caffaro lub cały napinacz INA. Nie wiem czy warto ufać Caffaro, więc w razie "W" biorę pod uwagę wymianę całego napinacza paska wielorowkowego. Dlatego pytałem o klej.
    Ale skoro niczego nie wolno wkręcać na klej, to nie wkręcam. Tylko momenty obrotowe z tego wynika. OK.

    Marx30 - dla mnie osobiście te wydłużone wymiany rozrządów są nieco podobne do wydłużonych interwałów wymian oleju. Jakoś nie do końca mnie to przekonuje. Mam teraz 60kkm i wymieniam rozrząd. Wiem, że mógłbym to ciągnąć jeszcze, ale pytanie: po co?
    Osobiście jestem z tych, co wolą zrobić zawczasu i się nie martwić niż ryzykować.
    Co do blokad i znaków. Tak zamierzam robić. Kupiłem blokady, ale znaki też naniosę. Jedna metoda będzie weryfikować drugą. Taki miałem plan, ale dziękuję Ci za sugestię.

  9. #23
    ere
    ere jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2023
    Skąd
    Bierutów
    Postów
    32
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2019
    Po wymianie rozrządu takie chrobotanie lekkie (załączam plik w którym to słychać w tle). Ale mam zaskok. Nie jest to rolka paska wielorowkowego, bo bez paska taki odgłos jest nadal. Nie trze nic o obudowę paska rozrządu jestem pewien. Rozrząd robiony na blokadach i dla większej pewności na znaki dodatkowo. Wszystko szło jak po maśle i wydawało się że wszystko OK. Tylko ten odgłos... Czy ten odgłos to możliwy napinacz/pompa? Proszę o sugestie. Będę musiał to prawdopodobnie rozbierać ponownie i sprawdzić stetoskopem, ale chciałem Was jako bardziej w temacie się doradzić jeszcze zanim zacznę imprezę od nowa.
    Dołączone pliki Dołączone pliki
    Ostatnio edytowane przez ere ; 22-04-2023 o 23:10

  10. #24
    ere
    ere jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2023
    Skąd
    Bierutów
    Postów
    32
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2019
    Nie odpisywaliście, więc wczoraj zabrałem się sam za robotę i powiem tak. Podparłem silnik, zdjąłem łapę silnika i przez okienko rewizyjne w obudowie rozrządu stetoskopem sprawdziłem napinacz i pompę. Cisza. Nic im nie jest. Rozrząd wydaje się zrobiony idealnie. Najlepsze jest to, że ten dźwięk stopniowo ustaje. Dziś już prawie niesłyszalny. Nie wiem co to mogło być, ale chyba problem znika.

    Wrócę jeszcze do dwóch parametrów jakie mnie ciekawią w AlfaOBD. Mianowicie: wyprzedzenie zapłonu (w stopniach) oraz kąt zakończenia wtrysku paliwa (również w stopniach).
    Pytanie do szanownego grona mądrzejszych ode mnie: jakie wartości są poprawne?
    Mi w wyprzedzeniu zapłonu na wolnych obrotach czasem na chwilkę mignie jakaś mała wartość na minusie, a tak najczęściej to kilka stopni na plusie faluje, średnio od 2-6. Czasem nieco mniej czasem nieco więcej. Jak jadę to potrafi nawet do 30 stopni podbić. To dobrze?
    W drugim parametrze czyli kąt zakończenia wtrysku mam 296-300 tak zauważyłem.
    Ostatnio edytowane przez ere ; 24-04-2023 o 11:48

  11. #25
    ere
    ere jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2023
    Skąd
    Bierutów
    Postów
    32
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2019
    Powyższy dźwięk raz zanika, a raz nieco wraca. Czy macie pomysł co może być powodem?

  12. #26
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,271
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ere Zobacz post
    Powyższy dźwięk raz zanika, a raz nieco wraca. Czy macie pomysł co może być powodem?
    Wciśnij sprzęgło i daj znać czy dalej to słychać.

  13. #27
    ere
    ere jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2023
    Skąd
    Bierutów
    Postów
    32
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2019
    Wciśnięcie sprzęgła nie zmienia niczego. To nie dwumasa. Właśnie nie mam pojęcia co to. Jakby po stronie rozrządu bardziej ale nie jest to rozrząd bo słuchałem stetoskopem. Dźwięk raz jest, raz nie, ale nie umiem określić skąd dobieka... Auto jedzie idealnie.

  14. #28
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,271
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Jaki rozrząd zamontowałeś? Odpalałeś go przy zdjętej górnej obudowie? Pasek nie trze o śrubę pompy oleju? Jak pasek "nie tańczy" na górnym kole, to stawiałbym że pompa wody wydaje taki dźwięk. Skoro problem pojawił się po wymianie rozrządu.
    ere lubi to.

  15. #29
    ere
    ere jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2023
    Skąd
    Bierutów
    Postów
    32
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2019
    Odpowiadam na wszystkie pytania:
    Jaki rozrząd zamontowałeś? - komplet INA
    Odpalałeś go przy zdjętej górnej obudowie? - tak
    Pasek nie trze o śrubę pompy oleju? - kompletnie nie wiem o czym mowa, zaskoczyłeś mnie Kolego... nie wiem gdzie jest ta śruba, ale nie dopatrzyłem się żeby coś tarło. Możesz przybliżyć mi ten temat?
    Jak pasek "nie tańczy" na górnym kole, to stawiałbym że pompa wody wydaje taki dźwięk. - nie tańczy. Wszystko pracowało równo i stabilnie. Pompę wody sprawdzałem stetoskopem i nie miałem wrażenia, że przykładając stetoskop do pompy "dotykam dźwięku" jaki mnie interesuje.
    Ale kto wie. Może faktycznie ta pompa... Czy to jest niebezpieczne?
    Ostatnio edytowane przez ere ; 11-05-2023 o 10:22

  16. #30
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    A coś z osprzetu? Był demontowany pasek więc...


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wymiana rozrządu i paska osprzętu tipo kombi 1.6 multijet 120KM
    Napisany przez safari1225 na forum Silniki Diesla Tipo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-08-2021, 23:24
  2. Wymiana rozrządu Fiat Stilo 1.2 16V
    Napisany przez Miro72 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-10-2020, 19:15
  3. Wymiana rozrządu FIAT GRANDE PUNTO 1,4 8V
    Napisany przez miron012 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 31-05-2015, 14:15
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-11-2014, 19:53
  5. Fiat punto 1.2v8 wymiana rozrządu
    Napisany przez RON1N na forum Punto II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 31-12-2011, 10:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534fiat-tipo-1-4-t-jet-wymiana-rozrzadu-51891

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534fiat-tipo-1-4-t-jet-wymiana-rozrzadu-518913https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534fiat-tipo-1-4-t-jet-wymiana-rozrzadu-518912

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl