Witamy na Fiat Klub Polska
3lubi to! -
Nowy klubowicz
Duże wahania obrotów zimnego silnika t-jet (film)
Ostatnio w moim Tipo Lounge t-jet + LPG Tartarini, przebieg 34kkm, narasta problem wahania obrotów przy rozruchu zimnego silnika.
Po uruchomieniu (oczywiście na PB) obroty 3 lub 4 razy spadają z 1500 do 1200/1000 lub 900. Nie ma znaczenia czy jest włączona klimatyzacja czy też nie. Po raz pierwszy problem pojawił się rano po długiej trasia (9h, 700km) i od tego czasu powtarza się przy uruchamianiu zimnego silnika, raz mniej lub bardziej widoczny. W trakcie jazdy miejskiej, stojąc na światłach nigdy spadki obrotów czy falowanie nie występuje.
Nagrałem kilka filmików. Link do nagrania na którym problem jest najbardziej widoczny i słyszalny - https://youtu.be/IPoW3vcNnCo
Czy ktoś z Kolegów miał taki problem? Co było przyczyną?
Dzięki za info
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Master
Świece po 30kkm zostały zmienione? Dochodzi kwestia regulacji instalacji lpg, znany temat w t-jet z lpg a ciągnie się od modelu Bravo.
-
Master
Przy spadaniu obrotów silnik chodzi jak sieczkarnia, może w tedy nie pracuje jeden cylinder.
-
Master
Nalać szuwaksu do czyszczenia wtryskiwaczy do baku. Przytykają się od nic nierobienia. I lać benzyny premium i przegonić na benzynie.
Miałem tak w wolnossaku, w tipo stosuję zapobiegawczo.
-
Nowy klubowicz
Samochód zagazowany przy 4kkm u dealera.
Dwie regulacje LPG i przegląd przy 20kkm zrobnione w AGŚ w Katowicach
Świece pierwszy raz wymieniłem przy 18kkm w ramach 2-go przeglądu
Nagranie jest sprzed 3-go przeglądu w trakcie którego wymieniłem olej, filtry i świece
Dziś rano czyli tydzień po przeglądzie jak uruchomiłem to jeden raz spadł z obrotów bez sieczkarni ale jednak obroty spadły.
Staram się co 1500km 100km robić na PB
-
Master

Napisał
marx30
Nalać szuwaksu do czyszczenia wtryskiwaczy do baku. Przytykają się od nic nierobienia. I lać benzyny premium i przegonić na benzynie.
Miałem tak w wolnossaku, w tipo stosuję zapobiegawczo.
W poprzednim Punto 2 FL 1.2 16v zrobiłem 180kkm na lpg, nigdy nic nie lałem do zbiornika. Nigdy nie zatankowałem full zbiornika PB, wolałem regularnie raz na 2-3 miesiące zatankować za 50zł. Nigdy nie miałem problemów z wtryskiwaczami PB, obecnie padlina ma 250kkm i dalej bezproblemowo jeździ. Owszem zawsze dojeżdżałem zbiornik lpg do końca, na PB robiłem wtedy parę km do najbliższej stacji. Może to był klucz do sukcesu. Nie mówię że Twoja teza jest nieprawidłowa, podaje swoje spostrzeżenia.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Polecam pojeździć parę dni na PB tylko, jak problem zniknie to stawiałbym na nieprawidłową regulację instalacji lpg. Znany problem w t-jet i lpg w Bravo, tam dochodził dodatkowo problem że auto gasło po odpaleniu na zimnym silniku. W Bravo w t-jet podobno problem występował tylko przy niskim poziomie PB w zbiorniku. Możliwy scenariusz to problem z wtryskiwaczami lpg, że któryś jest zabrudzony i nie domyka się na postoju i puszcza lpg do kolektora ssącego. W takim wypadku w chwili odpalania na PB silnik zaczyna pracować na PB i lpg i póki "nie przepali" dodatkowego paliwa to mogą dziać się takie cuda. Jak chcesz na szybko wykluczyć wtryskiwacze lpg i reduktor [też zdarza się że puszcza przewodem podciśnienia lpg do silnika na postoju] to przed nocnym postojem "spuść" gaz z przewodu pomiędzy reduktorem a wtryskiwaczami lpg [odkręcając opaskę przy filtrze fazy lotnej i zdejmując przewód elastyczny]. Jak problem rano przy odpaleniu będzie nadal tzn. że wtryski i reduktor nie puszczają lpg do kolektora ssącego. Swoją drogą świece zmieniasz co 15kkm? pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez steyr ; 21-08-2019 o 12:45
-
Master

Napisał
steyr
W poprzednim Punto 2 FL 1.2 16v zrobiłem 180kkm na lpg, nigdy nic nie lałem do zbiornika. Nigdy nie zatankowałem full zbiornika PB, wolałem regularnie raz na 2-3 miesiące zatankować za 50zł. Nigdy nie miałem problemów z wtryskiwaczami PB, obecnie padlina ma 250kkm i dalej bezproblemowo jeździ. Owszem zawsze dojeżdżałem zbiornik lpg do końca, na PB robiłem wtedy parę km do najbliższej stacji.
Się podpisuję obiema rękoma. Citroen, Renault, Skoda. Wszystko ponad 200kkm na lpg, do tej pory jeżdżą i nic się nie dzieje. Bez żadnego srania na PB. Tyle co do zagrzania i 100km przed wymianą filtrów żeby odświeżyć mapy pb do regulacji.

Napisał
marx30
Nalać szuwaksu do czyszczenia wtryskiwaczy do baku. Przytykają się od nic nierobienia. I lać benzyny premium i przegonić na benzynie.
Miałem tak w wolnossaku, w tipo stosuję zapobiegawczo.
Ja się dziwię, że taki ginący gatunek porządnego samochodu z jednym z najlepszych silników dostępnych na rynku w ogóle spod kocyka wyciągasz. Mi by było żal
-
Master
Lepiej obserwuj jak Dacia zaraz zniknie z rynku EU...
-
Master

Napisał
Qvadrat
Lepiej obserwuj jak Dacia zaraz zniknie z rynku EU...
Rozwiń?
-
Master

Napisał
FiatPrime
Rozwiń?

Nowe normy, które będą obowiązywać. Dacia kompletnie nie jest do nich przygotowana i Renaultowi może się nie opłacać trzymać w UE daćkę i kart płacić
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
Master
Pewnie że mi żal że następny samochód będzie z silnikiem podwyższonwgo ryzyka. Np w oplu żeby nie rozdupcyło silnika (lspi) to już nawet magiczny olej trzeba lać. To myślę sobie pozostała renówka i Tce i czytam że lubi nagle płynu do cylindra dostać a że płyn się nie bardzo chce sprężać to korba wychodzi bokiem. O pure techu, ecobooscie pisałem.Co wtym dziwnego że nie chcę się pchać w taki shit?
-
Master

Napisał
FiatPrime
Się podpisuję obiema rękoma. Citroen, Renault, Skoda. Wszystko ponad 200kkm na lpg, do tej pory jeżdżą i nic się nie dzieje. Bez żadnego srania na PB. Tyle co do zagrzania i 100km przed wymianą filtrów żeby odświeżyć mapy pb do regulacji.
kurla-kiedys-to-bylo_2017-12-21_22-10-02.jpg
-
Master

Napisał
FiatPrime
Rozwiń
Szary z grubsza napisał.
Marka pozostanie poza UE i w Rosji dalej jako Renault duster 2.0. Tam mogą wstawiać silniki 2.0 a u nas nawet 1,6 wypadł z daczki...
-
Master
Niektórzy dalej nie chcą zrozumieć że wymuszony normami (słusznymi czy nie to już inna sprawa bo fakt że my tym w centrach miast oddychamy a z klimatem jednak jakieś jaja się dzieją) postęp powoli wykracza poza ramy zdrowego rozsądku. Ja chcę tym bezstresowo jeździć a nie doktoryzować się z tego czy pasek zębaty rozpuści się w oleju, czy głowica nie jeb.nie bo ktoś policzył że aluminium na odlewy to drogie jest i trzeba oszczędzać, albo pierścienie tłokowe grubości włosa trzeba robić bo mniej zużyje w teście o 0.05 litra. Ten tjet przez kilkanaście lat dorobił się swojej dobrej opinii i nie chce być inaczej. Jedynie co mogli skopać w tej edycji to strojenie pod Euro6. Dlatego u Cinka się to poprawi, podleje paliwem i dołoży przy okazji bezinwazyjnie 20 KM i to na LPG. Będzie może palił więcej ale mam to gdzieś (choć fakt będzie mniej eko). LPG dzisiaj kosztuje 1.72. 100 km 17,5 zł a w trasie mniej. Ludzie czego można chcieć więcej. Wsiadam, jadę w góry robię 400 km za mniej niż 60 zł w przyzwoitych warunkach. To jest dla mnie komfort korzystania z auta.
I żadnych obrzędów z odświeżaniem map nie robiłem i nie robię a wtryski (notabene boscha nie fiata) po prostu się zasyfiły a zmiennych tu jest tyle że marka auta przy tym jest na samym końcu.
Fiatprime rozumiem że ci żal że tego tjeta nie wziąłeś ale czepianie się go jest śmieszne.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 22-08-2019 o 00:37
-
Master
No jest śmieszne i dlatego ja się śmieje z tych zaczepek a czasami nawet podłapuję i wtóruje bo sam mam ten cud techniki...
Kurde u mnie gaz wciąż ponad 1,90. A do cinka tez się wybieram...
Podobne tematy
-
Napisany przez Pimpong na forum Forum ogólne o Fiat
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 05-04-2019, 21:37
-
Napisany przez radzio23a na forum Grande Punto
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 26-03-2016, 10:32
-
Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 12
Ostatni post: 15-10-2014, 23:54
-
Napisany przez marian38 na forum Uno
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 19-06-2011, 17:42
-
Napisany przez kubarozavppl na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 10
Ostatni post: 12-05-2010, 06:39
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:05.
W sieci od 2007 roku.