Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 112
Like Tree16lubi to!

Temat: Docieranie silnika  

  1. #61
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał harry.wesoly Zobacz post
    Właśnie gadałem z zaufanym mechanikiem. On również twierdzi żeby wymienić olej i filtr bo auto do około 5tys ulega docieraniu. Mam też lać cały czas selenie i zakładać oryginalny filtr oleju a napewno nie bawić się później w jakieś motule i valvoline bo są najczęściej podrabiane. Co do śruby odradził jej wymianę bo jest za filtrem i to bezcelowe. Prawdopodobnie po weekendzie dam znać czy były opiłki, może nawet jakaś fotorelację się uda zrobić.
    Selenia też nie jest najwyższych lotów, ale przez okres gwarancji też bym zalewał silnik tym olejem dla świętego spokoju. Filtr oleju w układzie jest ciśnieniowy, więc jest na początku układu smarowania to raczej by co najmniej dziwne by było żeby filtr na wejściu do turbiny był za głównym filtrem. Tutaj chodzi o kwestie trwałości tego filtra w śrubie tak jak krówka1978 pisze.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,111
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Nie ważne co myślicie o łysym i jego porogramach. Moje doświadczenie życiowe potwierdza że olej warto wymienić na początku eksploatacji samochodu. Koszty nie zabiją, sumienie nie boli, a dla silnika zawsze to lepiej. Jak myślicie- mały ciamkacz (dzieciak znaczy) woli chodzić w jednym pampersie 24 godz? czy jest bardziej zadowolony gdy tego pampersa "starzy" wymienią kilka razy w ciągu doby.......

    Ot taka zagwoztka przyrodnicza. Może opornym rozjaśni coś pod ciasnym deklem....... Tak na początek dnia
    U mnie już od rana słońce ładnie świeci.....

  4. #63
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,117
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    Ot taka zagwoztka przyrodnicza. Może opornym rozjaśni coś pod ciasnym deklem......
    Żadna zagwozdka przyrodnicza. Opornym pod ciasnym deklem? Opornym na co? Wiedzę jak wygląda współczesna motoryzacja, jak wygląda produkcja silników teraz.

    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    Moje doświadczenie życiowe potwierdza że olej warto wymienić na początku eksploatacji samochodu.
    Podziel się proszę konkretnymi doświadczeniami z życia. Chętnie się czegoś tutaj nauczymy.

    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    Koszty nie zabiją, sumienie nie boli, a dla silnika zawsze to lepiej.
    Oczywiście, że nie zaszkodzi i koszt niewielki. Można wymieniać olej i co 1000 km - nie zaszkodzi. Pytanie jeszcze o ekonomiczny sens.

    Mimo wzrostu sprzedaży indywidualnej z roku na rok - najwięcej ciągle kupują floty. Nikt się tam nie bawi w wymiany po 3 tyś. km. - auta zazwyczaj nie są używane lekko, trzaskają km, interwały co 30 tyś. (jak to w dieslu) i jeżdżą, wały bokami nie wychodzą itd. itp, kupuje potem Kowalski i też 3-5 lat jeździ.

    Nie zwalajmy braku podstawowej wiedzy na ciekawostki przyrodnicze wyssane z palca.

    Łysego nie komentuje, bo warsztat już w pomorskim bardzo znany - nie koniecznie z dobrej strony - a pod publiczkę można wszystko na YT wrzucić i plebs będzie klaskał. Czujny jak zawsze krowa zauważył - po ch, ktoś takim autem przyjechał tam - przecież jest na gwarancji - przynajmniej powinien być - chyba, że nabrojone i już nie ma.

    Wymiana oleju po 3 tyś. km. "delikatnej jazdy", która ma na celu docieranie jest w ogóle bezsensu - już lepiej od razu po odbiorze. Co z tego, że ktoś delikatnie "docierał" jak po drodze lekko 6-10 typa pałuje na zimnym przy załadunku pomiędzy łajbami, pociągami, lawetami, serwisem i salonem. Jak coś miało gdzieś zostać, polecieć itp to już dawno zrobiło co miało zrobić i jest w filtrze.

    Choć orły jak widać ciągle się znajdują. Kilka miesięcy temu był tutaj egzemplarz, któremu wcisnęli, że auto cały czas stało w ogrzewanej hali oklejone i czekało aż ktoś go kupi
    pawka, DM70 i joy78 lubią to.

  5. #64
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    41
    Postów
    1,582
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Wymiana oleju po 3 tyś. km. "delikatnej jazdy", która ma na celu docieranie jest w ogóle bezsensu - już lepiej od razu po odbiorze. Co z tego, że ktoś delikatnie "docierał" jak po drodze lekko 6-10 typa pałuje na zimnym przy załadunku pomiędzy łajbami, pociągami, lawetami, serwisem i salonem. Jak coś miało gdzieś zostać, polecieć itp to już dawno zrobiło co miało zrobić i jest w filtrze.
    w punkt

  6. #65
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2011
    Skąd
    Ansbach
    Postów
    132
    Auto
    Bravo 1,6Mj sportpack
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Łysego nie komentuje, bo warsztat już w pomorskim bardzo znany - nie koniecznie z dobrej strony
    ciekawy temat , rozwiń

  7. #66
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    42
    Postów
    769
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał Godfrey Zobacz post
    ciekawy temat , rozwiń
    Czekam również na informacje

  8. #67
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Gomez405 Zobacz post
    Czekam również na informacje
    Odrobina wysiłku z Google i opinie się znajdzie.

  9. #68
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    777
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał harry.wesoly Zobacz post
    Zakupiłem olej z dobrego nietaniego źródła oraz oryginalny filtr oleju i śrubę od turbo z podkładkami. W weekend stuknie 2000km i planuję sam zmienić olej. Różne są na ten temat opinie ale pewnym jest, że taka wymiana nie zaszkodzi. Dla sceptyków wstawiam link wart zobaczenia
    https://youtu.be/nhxYLPvTQOo

    Sprawdzał ktoś stan naszych olejów po pierwszej zmianie?
    Witam, wracając do tematu to wczoraj zlałem olej po przebiegu 2200km. Była to pierwsza zmiana wykonana we własnym zakresie. Olej jak na tak mały przebieg wydaje się dość czarny choć na bagnecie jak sprawdzałem to na taki nie wyglądał. Dziś przelałem olej przez sito na którym umieściłem jeszcze złożoną gazę. Następnie sprawdziłem gazę jedynym magnesem jaki posiadałem czyli takim prostym chwytakiem do śrub z biedronki. Efekt taki, że nic nie wyłapał. Załączam filmik. Może słabo to widać ale gwarantuję, że olej bez opiłków także Ci którzy nie zlali oleju chyba nie mają się o co martwić. Jedynie kolor sugeruje, że dość się on już umęczył po tak małym przebiegu. Nie wykluczam sprawdzić jeszcze filtra pod kątem opiłków ale innym razem. Pozdrawiam forumowiczów.
    https://youtu.be/3sdJ13hoOLg

  10. #69
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    514
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Moja opinia jest jednoznaczna. Nawet aktualnie produkowane silniki wymagają dotarcia. Czy wymieniać olej, nie wiem. Ja wymieniłem po 4 000 km. Dlaczego tak sądzę. Bo nawet toyota tego wymaga. Nie załączą gazu dopóki nie dotrzesz silnika.

  11. #70
    Klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2017
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    118
    Auto
    Tipo 1.4 Sedan
    Rocznik
    11.2016
    Nie rozumiem z tą Toyota, osobiście znam użytkowników nowych aut tej marki, którzy mają instalacje landi renzo dokładane w salonie - wyjechali z nimi od razu, a nie po okresie dotarcia.

  12. #71
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    514
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Fakt faktem, tak sobie zażyczyli. Mimo wszystko nie wierzę w idealne dopasowanie części silnika.

  13. #72
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    275
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95 km, Tipo SW 1.4 16V T-JET
    Rocznik
    2020
    Wymieniłem u siebie olej oraz filtr przy przebiegu 3.500 km i powiem ze za klarowny to on nie był , ale czarny też nie . Zobaczymy co dalej obserwuję .

  14. #73
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,004
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    A ja tam wymieniłem olej zgodnie z instrukcją i do tej pory czyli nalatane 60 000 nic się nie dzieje. Fakt nie kręciłem silnika powyżej 3000 obrotów i starałem się nie latać na początku na tempomacie

  15. #74
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,073
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał tedybear Zobacz post
    nie kręciłem silnika powyżej 3000 obrotów
    A ja powtórzę po raz kolejny, że gorsze dla silnika (w szczególności nowego) jest męczenie na zbyt niskich obrotach niż okazjonalne skorzystanie z całego zakresu obrotów (oczywiście nie mówimy tu o przyspieszaniu jak debil, do odcięcia, na każdych światłach ).
    siwymw lubi to.

  16. #75
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,004
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    Każdy robi jak uważa. Nie jechałem na 5 biegu 50 na godzinę a 3000 obrotów uważam za optymalne w moim odczuciu. Ale jakoś nie mam przekonania do latania na A2 160km z obrotami 5000 czy 6000.
    Jednakże ja ze swojego sposobu po 60 000 jestem zadowolony.


 
Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-08-2016, 22:15
  2. Docieranie silnika
    Napisany przez jasiek22 na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 24-04-2016, 02:47
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-07-2013, 23:58
  4. Fiat Brava 1.6 16V - Problem z pracą silnika po nagrzaniu silnika
    Napisany przez Virusek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 20-03-2012, 13:14
  5. [osprzęt silnika] problem z uruchomieniem silnika seicento 9
    Napisany przez sgotowy na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-10-2009, 20:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

docieranie nowego silnika benzynowego

tipo obroty silnika

docieranie na tempomacie

fiat tipo docieranie

jakie najlepsze obroty na trwalosc silnika

jak docierac nowe auto z salonu benzyna

jaka predkosc na dotarciu fuat tipo

docieranie silnika fiat tipo

docieranie tipo 1.4

docieranie nowefo fiata tipo

docieranie silnika po remoncie benzyna 16v jakie obroty

docieranie fiata tipo

docieranie tipo

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534docieranie-silnika-34621

1.4 t-jet jak docierac

docieranie silnika forum

tipo czy docierac silnik

fiat tipo ile czasu ukladanie silnika

docieranie silnika

jakie sa najlepsze obroty dla dlugiej trwalosci silnika

tipo jak docerac

ile oleju wchodzi do silnika fiat tipo 1.6 benzyna

najleprze obroty dla trwalosci silnika

jakie.obroty na dotarciu

docieranie silnika opilki

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl