Witam,
zastanawiam się nad kupnem nowego fiata Tipo. Który silnik polecacie 95 czy 120 KM
Pozdrawiam
Witam,
zastanawiam się nad kupnem nowego fiata Tipo. Który silnik polecacie 95 czy 120 KM
Pozdrawiam
Jeździłem obydwoma i z czystym sumieniem mogę polecić 120 konną jednostkę. Poczytaj trochę forum 95konne biorą ponoć olej i to sporo, a dynamiką umywają się do 120 konnych jednostek.
Nie jeździłem 95-konnym tipkiem ale mam 120 w swoim i jestem usatysfakcjonowany. Silnik jest elastyczny i dynamiczny na kązdym biegu. Wydaje mi się ze do auta ważącego 1270 kg taka moc to minimum. Pozdrawiam
Ja też polecam 120 KM.
Serdecznie dziękuję za odpowiedzi
Pozdrawiam
które nadwozie będziesz brać bo najcięższy jest
kombi: tjet 1305kg z lpg 1320kg, 1.4 95km 1205kg, 1.6 1320kg,
HB" tej 1275kg z lpg 1305kg, 1.4 95km 1195kg, 1.6 1310kg
instrukcja obłsugi strony od 231-233
sedan: tjet lpg 1270kg, 1.4 95km 1150kg, 1.6 1205kg,
instrukcja obsługi strona 200
Ostatnio edytowane przez juri ; 27-11-2017 o 14:42
FIAT MI AMORE
https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
BP-168KM/LPG-162KM
Sporo? Ile wg Ciebie to sporo?
Nie dolewasz nic jak nie ciśniesz a jak piłujesz + LPG to jakieś śmieszne ilości a Ty napisałeś jak by to był silnik TSI.
Co do mocy to róznica niby tylko 25 koni ale silnik 95km musisz wysoko kręcić i ja bym brał 120km teraz. Nie wiem czy jest wersja 120km ze skrzynią siedmiobiegową ale jak jest to bym to brał bo przy 160-170km/h mój silnik jest dość głośny i sporo pali. Jak jezdzisz autostradami do 150 to 95 wystarczy bo jest cicho i spalanie koło 9litrów (przy 80-90km/h po płaskim spali ponizej 5l - jak chcesz oszczędzać to 95km jest lepszym rozwiązaniem ale ja bym brał 120 osobiście - pomyśl jakie masz priorytety).
Z silnikiem 95KM w stosunku do T-Jeta (i nie tylko) jest taki problem, że dynamikę ma jak emeryt, jednemu to wystarczy, drugiemu nie. Ja zaliczam się do tych drugich.
Robotę robi moment obrotowy.
Emeryt? Sprawdziłeś wyzsze obroty? Bez przesady, jezdziłem wcześniej autem o podobnej wadze i 140KM i wielkiej róznicy nie ma a tjet ma pewnie podobne wyniki. Jak Ci zalezy na oleju to znalazłem coś takiego Technika | Silnik Fiata 1.4 T-Jet â opinie i typowe problemy | DailyDriver.pl - "Pewnym problemem silnika 1.4 T-Jet jest jego ponad normatywne zużycie oleju (ok. 0,3-0,5 l na 1000 km). Problem pojawia się zazwyczaj przy większych przebiegach (powyżej 100 tys. km), jednak póki co ma on charakter incydentalny. Zdarza się jednak, że w niektórych egzemplarzach zużycie oleju przekracza 1 litr na 1000 km! Jednak na tle jednostek napędowych 1.6 THP BMW czy 1.4 TSI Volkswagena włoski motor wypada na tyle dobrze, że można przyjąć, że póki co problem nadmiernego zużywania oleju silnikowego prawie nie występuje. "
natomiast 95km raczej nie bedzie brał oleju wcale przy spokojnej jezdzie (przy dynamicznej ponizej 100ml/1000km powinno być jak nie masz LPG a na LPG ponizej 300ml i to jak ciśniesz, więc przy oszczędności kasy na paliwie wartość pomijalna i bym LPG zakładał).
Reasumując - jak chcesz oszczędnie to 95km a jak trochę dynamiczniej a przede wszystkim elastyczniej to tjet (podkreślam słowo "trochę" bo 120 koni przy takiej masie to tez nie jest dynamit). Ja bym teraz brał tjeta.
Określenie emeryt nie użyłem żeby kogokolwiek obrazić tylko jako przenośnia
A co do osiągów, to na papierze te 95 KM wygląda dobrze, ale moja dupohamownia stwierdza, że te konie są jakoś takie niemrawe
Kolego ostatnio rozmawiałem z znajomym taksówkarzem i powiedział mi ,że 1l na 1000km oleju bierze jego fiacior 95KM w sieci też można przeczytac o podobnych przypadkach , więc uważam to za sporo! Ten artykuł niestety ale jest nierzetelny idz sobie na to forum https://nuovabravoklub.pl/index.php i poczytaj na temat brania oleju w tych jednostkach czy takowy w ogóle wystepuje, silnik 120KM jest od wielu lat na rynku i był montowany międzyinnymi w fiacie bravo tam 90% osób twierdzi jadnoznacznie ,że problem brania oleju ich nie dotyczy , natomiast właściciele jednostek 95 konnych już tak szczęsliwi nie sa poczytaj sobie nawet to forum gdzie co chwilę pojawia się temat brania oleju w jednostkach nieuturbionych. Co do TSi miałem przez rok od firmy seata leona sw 2016 z silnikiem tsi 1,2 110KM i po roku jeżdżenia nie musiałem dolewać ani grama oleju silniki tsi są poprawione i już nie biorą oleju. Życie i doswiadczenie ludzi szybko weryfikuje żetelnośc takich artykułów.
Ostatnio edytowane przez piteros333 ; 27-11-2017 o 22:33
Dostepny blisko wartosci maksymalnej w relatywnie szerokim zakresie obrotow a nie peak w gornym zakreaie obrotomierza. Ale ja tak sie przyzwyczilem juz do tej charakterystyki (tyle ze w aucie lzejszym o 200 kg wiec to jeszcze ujdzie) ze tjetem musze sie obchodzic jak z jajkiem bo na budziku za duzo sie robi. Jak juz do tipo wkladaja wolnossaka to mogli zenic 1.6 bez automatu i byloby w sam raz.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
W zasadzie jak bierze olej to mozna wydluzyc interwaly wymiany bo przeciez stale dolewany jest swiezy
tylko 1.4 ma 95km i 127Nm a tjet 120km ale 215Nm czyli o prawie sto więcej a to duża różnica w mocy.
FIAT MI AMORE
https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
BP-168KM/LPG-162KM