Witamy na Fiat Klub Polska
6lubi to! -
Doświadczony klubowicz
1,4 95hp lpg nie chce zapalić jak jest ciepło
Jak w temacie 1,4 95 hp lpg Tartalini nie chcę zapalić jak jest ciepło na polu tzn. przyjeżdżam do pracy auto postoi na słońcu i po 8 h kiedy wracam w kabinie 60 stopni a on nie chcę zapalić. Łapie i odrazu gaśnie. Rano i po innych postojach krótszych tego objawu nie ma. Dodam że odpala z automatu na pb
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Master
Rano tzn. po nocy, czyli po dłuższym postoju? Za każdym razem się to dzieje? Przed takim dłuższym postojem wypal lpg z przewodów zakręcając wielozawór przy butli, lub po prostu odkręć opaskę na fazie lotnej i spuść gaz pomiędzy wtryskiwaczami lpg a reduktorem. Generalnie:
- mogą być nieszczelne wtryski lpg i puszczają lpg do kolektora ssącego na postoju, przy odpalaniu zimnego silnika silnik jest zalewany PB i lpg znajdującym się w kolektorze,
- może puszczać reduktor, i przyczyna jak wyżej,
- kwestia regulacji instalacji lpg,
2 ww. przyczyny może sprawdzić tak jak napisałem na początku wiadomości. Jeśli reduktor puszcza lpg na podciśnienie, wystarczy przewód podciśnienia od kolektora zanurzyć w szklance wody po jeździe i sprawdzić czy lecą bańki. Z wtryskiwaczami można podobnie. Jak masz gwarancje to uderzaj do ASO, skoro Tartarini to montowane pewnie przez ASO. Jak jeździsz na samej PB to problem dalej występuje?
-
Doświadczony klubowicz
Problem występuje tylko w dzien jak auto postoi około 8h na słońcu. Rano po nocy pali normalnie, podczas pracy jak jeżdżę gaszę i odpalam jest ok. Zastanawiam sie czy moze miec wpływ włączenie zapłonu w celu zamknięcia szyby podczas trgo postoju.
-
Master
Jak przyjedziesz w upalny dzień do pracy to zanim zagasisz przełącz na pb i zgaś po minucie, zobacz czy po robocie łatwiej odpali. Z
-
Master

Napisał
Gomez405
Problem występuje tylko w dzien jak auto postoi około 8h na słońcu. Rano po nocy pali normalnie, podczas pracy jak jeżdżę gaszę i odpalam jest ok. Zastanawiam sie czy moze miec wpływ włączenie zapłonu w celu zamknięcia szyby podczas trgo postoju.
Generalnie ja bym zakręcił lpg i na razie pojeździł na PB żeby wykluczyć instalację lpg.
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
steyr
Generalnie ja bym zakręcił lpg i na razie pojeździł na PB żeby wykluczyć instalację lpg.
Tak zrobię. Jedna z podpowiedzi to to ze mapy pb moga byc rozjechane. Szkoda tylko ze zostało mało gwarancji
-
Master
Ile masz przebiegu? Reduktor Tartarini ma w serwisie przewidzianą regenerację przy przebiegu 60 tys km. Identyczny temat pojawił się u mnie czasami. Ja wlasnie obstawiam ten reduktor, bo jest gówniany tak mysle i ogólnie drogi. Ja sie zblizam pomału do tego przebiegu wiec biore to pod uwage ze moze cos przepuszcza. Przy przegladzie na 60 tys LPG zglosze to i zobacze co na to powiedzą.
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
brylancik13
Ile masz przebiegu? Reduktor Tartarini ma w serwisie przewidzianą regenerację przy przebiegu 60 tys km. Identyczny temat pojawił się u mnie czasami. Ja wlasnie obstawiam ten reduktor, bo jest gówniany tak mysle i ogólnie drogi. Ja sie zblizam pomału do tego przebiegu wiec biore to pod uwage ze moze cos przepuszcza. Przy przegladzie na 60 tys LPG zglosze to i zobacze co na to powiedzą.
17000 km. Ja obstawiam mapy bo nawet ma tak ze jak odpali to go podczas pierwszych metrów coś tak jakby dławiło, tak jak malucha na ssaniu po dociśnięciu gazu. Po 100 metrach wszystko ok. Dziś gaz się skończył ide zaraz butle zakręcić.
-
Master
No to daj znac jak uda sie cos ustalić
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
brylancik13
No to daj znac jak uda sie cos ustalić
Jeśli sytuacja sie powtórzy przy zakręconym lpg to nie wina lpg. Czekam na upały
-
Nowy klubowicz
Zdejmij taki mały wąż który idzie z reduktora do dolotu zaraz po zgaszeniu auta i pozostaw auta na dłuższy postuj np. na noc. Rano podłączasz waz i odpalasz auto, jak auto zapali bez problemu to reduktor puszcza na 100%
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
tyta
Zdejmij taki mały wąż który idzie z reduktora do dolotu zaraz po zgaszeniu auta i pozostaw auta na dłuższy postuj np. na noc. Rano podłączasz waz i odpalasz auto, jak auto zapali bez problemu to reduktor puszcza na 100%
Auto po nocy pali normalnie
-
Nowy klubowicz
Gomez405
Jak często jeździsz na PB?
Albo inaczej jak starą benzynę masz w baku?
Ja jeździłem jak ostatni dusigrosz i zaczął mi strzelać i się dławić na PB, na LPG było ok.
Pojechałem do serwisu i się pytali czy wyjeżdzam cały bak benzyny a ja że jak mam tak z 3/4 to dolewam do pełna i mi powiedzieli że benzyna się zestarzała (około pół roku miałem jedną benzynę w baku).
Wyciągnąłem szybkozłączkę od benzyny i wężykiem zlałem starą benzynę do kanistra, podjechałem na stację na samym gazie i zatankowałem do pełna 95 - po tym zabiegu jak ręką odjął.
Teraz co 2 miechy wypalam benzynę do zera i tankuję świeżą do pełna.
Jak też robisz dolewki przy okazji tankowania gazu to polecam ci wypalenie benzyny i nalanie świeżej
-
Doświadczony klubowicz
Ostatnio z miesiąc temu dolałem z 3 kresek do full. Ale bardzo często robię krótkie odcinki.
-
Doświadczony klubowicz
Po czym mogę poznać że mapy się rozjechały chodzi mi o odczyty z obd?
Podobne tematy
-
Napisany przez Piotr47 na forum Siena, Palio
Odpowiedzi: 11
Ostatni post: 26-08-2017, 18:43
-
Napisany przez Suffering na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 29-10-2015, 20:48
-
Napisany przez Dudix24 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 16-10-2013, 17:01
-
Napisany przez stassz na forum Cinquecento, Seicento
Odpowiedzi: 7
Ostatni post: 28-03-2010, 20:25
-
Napisany przez dexsterek na forum Stilo
Odpowiedzi: 7
Ostatni post: 19-02-2010, 15:19
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:56.
W sieci od 2007 roku.