Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 30 z 30
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    Żory
    Wiek
    47
    Postów
    152
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    A to jest taki czas, że przechodzi się na oleje 15W40 ? Zawszę sądziłem, że tak robią handlarze jak trzeba trupa opchnąć... a normalnie jak producent zaleca olej półsyntetyczny 10W40 to tego należy się trzymać ew o lepszych parametrach , a nie gorszych.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2012
    Skąd
    Radom
    Wiek
    38
    Postów
    54
    Auto
    Palio Weekend '98 1.6 16 V
    Rocznik
    1998
    przebieg 145 000 km. Starego czujnika nie mam.

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał aro_77 Zobacz post
    A to jest taki czas, że przechodzi się na oleje 15W40 ?
    Nie ma takiego czasu qolejowy chyba chciał napisać coś innego a wyszło to
    145 tyś to nie takie duży przebieg tak więc bez przesady. Na moje siada czujnik. Olej lej taki jak nakazuje producent, olej mineralny nie załatwi sprawy zbyt niskiego ciśnienia..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #19
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał aro_77 Zobacz post
    A to jest taki czas, że przechodzi się na oleje 15W40 ? Zawszę sądziłem, że tak robią handlarze jak trzeba trupa opchnąć
    robią tak nie tylko handlarze, jeżeli auto ma duży przebieg, wiadomo luzy na panewkach są większe i rzadszy olej nie jest w stanie utrzymać ciśnienia, 15w40 jest bardziej lepki i nie wycieka tak przez luzy w panewkach.
    Normalna rzecz, że w miarę zużywania się podzespołów silnika stosuje się bardziej lepki olej.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    Żory
    Wiek
    47
    Postów
    152
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Piszesz o lepkości kinematycznej w temp 100C czy wskaźniku lepkości? Czy "lepki" w Twojej wypowiedzi znaczy gęstszy?

    PS
    Lotos Semisynthetic:
    Specyfikacja

    Klasa jakości API SL/CF
    Klasa lepkości SAE 10W/40
    Lepkość kinematyczna w temp. 100 st.C 14,8
    Wskaźnik lepkości, min 153
    Temperatura płynięcia, max (st.C) -39
    Temperatura zapłonu COC, min (st.C) 233
    Liczba zasadowa (mgKOH/g) 7,85

    Lotos Mineralny:
    Specyfikacja

    Klasa jakości API SL/CF
    Klasa lepkości SAE 15W/40
    Lepkość kinematyczna w temp. 100 st.C 14,5
    Wskaźnik lepkości, min 133
    Temperatura płynięcia, max (st.C) -36
    Temperatura zapłonu 238
    Liczba zasadowa (mgKOH/g) 7,07

    Obie formuły z najnowszej specyfikacji - obie z formułą Thermal COntrol.
    Jak widać półsyntetyk lotosa ma wyższą lepkość kinematyczną jak i wskaźnik lepkości.
    Ostatnio edytowane przez aro_77 ; 20-11-2012 o 21:36

  7. #21
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał aro_77 Zobacz post
    Czy "lepki" w Twojej wypowiedzi znaczy gęstszy?
    Przyjmijmy że tak, lepki znaczy gęstszy.
    Nie jestem znawcą oleju, a do oleju "Lotos" niestety ale bardzo się zraziłem i omijam tą markę szerokim łukiem, więc ich specyfikacja nie jest dla mnie wykładnią.
    Starsze samochody potrzebują bardziej gęstych olejów, o większej lepkości, z uwagi na większe luzy silnikowe jakie pojawiły się w trakcie eksploatacji.
    Dlatego jak sam piszesz handlarze leją olej mineralny. Silnik taki mimo że jest wyekspoatowany, pracuje ciszej, a wspomniana wyżej kontrolka się nie zapala nawet przy bardzo rozgrzanym silniku.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    Żory
    Wiek
    47
    Postów
    152
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Akurat podałem przykład Lotosa ale to jest przypadek, chciałem tylko pokazać że lepkość oleju mineralnego może być niższa niż półsyntetycznego. Nie lubię nieprecyzyjnych do końca wypowiedzi bo potem ktoś szuka informacji na forum i patrzy: mineralny bardziej lepki, a to lejemy...
    Po drugie jestem całkowitym przeciwnikiem lania na siłę mineralnych do silników, które nominalnie powinny pracować na pół lub pełnych syntetykach, jeśli coś jest niesprawne to to naprawiamy, a nie łatamy prowizorycznie by mi lampka zgasła.

  9. #23
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    O lotosie też dobrych opini nie słyszałem. Olej lejemy taki jaki zaleca producent - tak jak aro_77 napisał:
    Cytat Napisał aro_77 Zobacz post
    jeśli coś jest niesprawne to to naprawiamy, a nie łatamy prowizorycznie by mi lampka zgasła
    I zgadzam się z tym całkowicie..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2012
    Skąd
    Radom
    Wiek
    38
    Postów
    54
    Auto
    Palio Weekend '98 1.6 16 V
    Rocznik
    1998
    zajmę się tym jakoś w przyszłym miesiącu ( w tym nie mam czasu i kasy) i będę opisywał co i jak.
    Widzę, że wątek się rozrósł co bardzo mnie cieszy. Dziękuję za Wasze dotychczasowe jak i przyszłe pomysły.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2012
    Skąd
    Radom
    Wiek
    38
    Postów
    54
    Auto
    Palio Weekend '98 1.6 16 V
    Rocznik
    1998
    No i problem się rozwiązał. Powodem był - tylko się nie śmiejcie proszę - zbyt niski stan oleju. Ja jak ta ciapa sprawdziłem tylko jedną stronę bagnetu. A pokazywała max, bo podczas wyciągania, ta "kulka" która jest przed wskaźnikiem zbierała to co było w rurce bagnetowej. Czuję się jak totalny leszcz...
    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/49579[/url]

  12. #26
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    u mnie zawsze jak wyciągam bagnet to mam idelane wskazanie oleju - nic sie nie zaciąga, przeciąga - robie to srednio 10-15 minut po zgaszeniu - pierwsze wyciągniecie do wytarcia potem drugie daje wiarygodny efekt - zawsze połowa
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  13. #27
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    U mnie też zawsze jedna strona bagnetu jest cała w oleju a 2ga wskazuje właściwy poziom..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2012
    Skąd
    Radom
    Wiek
    38
    Postów
    54
    Auto
    Palio Weekend '98 1.6 16 V
    Rocznik
    1998
    No ja robiłem na całkowicie zimnym silniku, na płaskiej powierzchni.Jedna strona była na maxa i to mnie zmyliło. Wszystkie moje poprzednie auta miały taki sam stan na obydwu stronach bagnetu... Dzisiaj coś mnie tknęło i obróciłem bagnet. No i druga strona kompletnie sucha. Dolałem oleju i lampka się nie zapala. Ponieważ musiałem pojechać po olej to stan sprawdzę jutro.
    Ostatnio edytowane przez Slowik8609 ; 25-11-2012 o 22:50
    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/49579[/url]

  15. #29
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    a jaka była przyczyna ubytku oleju ? ta wymiana czujnika czy jeszcze nie ustaliłes ? sam wymieniałes olej ? jak sam to ile go wlałęs ? a jak zakład to ile go wlał ? bo kontrolka zapala sie sporo ponizej minimum srednio wchodzi po spuszczeniu oleju 3,5l ~ 3,7l
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2012
    Skąd
    Radom
    Wiek
    38
    Postów
    54
    Auto
    Palio Weekend '98 1.6 16 V
    Rocznik
    1998
    przyczyny nie znam. czujnik był wymieniany przy zmianie oleju bo ciekło stamtąd. Oleju sam nie wymieniam bo nie chce mi się bawić z utylizacją tego. Wszystko przy fiaciku robi polecany na forum zakład z Jedlni Letnisko. Będę obserwował. Jak znowu zacznie świecić to znaczy że albo gubi albo spala... wycieków pod autem nie zaobserwowałem jak do tej pory...
    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/49579[/url]


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Czujnik ciśnienia oleju
    Napisany przez negleden na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 17-05-2018, 21:59
  2. Ducato 2004r 2.3JTD kontrolka ciśnienia oleju
    Napisany przez Tomcio541 na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-09-2012, 09:04
  3. [silnik] czujnik ciśnienia oleju
    Napisany przez Drozdzu na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-03-2009, 21:41
  4. Zaświeciła się kontrolka od ciśnienia oleju.
    Napisany przez grunz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 03-03-2009, 20:36
  5. [silnik] Czujnik ciśnienia oleju ?
    Napisany przez bluszczy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-11-2008, 17:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat ducato zapalajaca sie

https:fiatklubpolska.plsiena-palio-443zapalajaca-sie-lampka-cisnienia-oleju-16910

fiatklubpolska.pl 2

cisnienie oleju ducato 2 3

kontrolka oleju fiat siena

fiat ducato mruga kontrolka oleju

co oznacza zapalajaca sie kontrolka oleju przy hamowaniu

http;fiatklubpolska.plsiena-palio

ducato kontrolka cisnienia

zapala sie kontrolka od oleju ducato 1 9

fiat ducato nie odpala miga kontrolka oleju

kontrolka porze fiacie ducato

kontrolka olej sie pali fiat siena

fiat siena kontrolka oleju

swieci sie kontrolka cisnienia oleju siena

bosmal zarobki

zapala sie olej na zakretach w scenic ii

zapala sie kontrolka oleju na zakretach

kontrolka cisnienia oleju

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl