Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 23 z 23

Temat: Za Mocne Hamulce  

  1. #16
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał umcys Zobacz post
    mozna jakos zmniejszyc sile wspomagania serwo?? jakos zdlawic podcisnienie idace z silnika do serwo??
    Broń Cię żadnych takich numerów! Tak jak pisze ata na hamulcach sie nie oszczędza - jeżeli masz awarie to trzeba ją usunąć i już.. Życie jest naprawdę bezcenne!
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2009
    Skąd
    Stargard Szczecinski
    Postów
    16
    Auto
    Palio Weekend 1.2 HL (2000r.)
    zgadzam sie z wami... nie mam zamiaru ingerowac w uklad hamowani, tylko jedynie w jego wspomaganie... kiedys wspomaganie hamulcow (tzw. serwo) nie bylo standardem w autach i teoretycznie uklad hamulcowy BEZ serwa bedzie ukladem sprawnym...
    narazie oslabianie wspomagania serwa sobie odpuszcze... wymienie plyn hamulcowy i przejrze ogulnie wszystko od przedu...

    pozatym serwo w moim aucie nie wyglada na wymieniane, i raczej nie bylo ruszane od dnia wyprodukowania auta...
    gdybym mial pewnosc ze po wymianie serwa za 50-100zl hamulce zaczelyby dzialac poprawnie nie wachalbym sie wydac tych pieniedzy...

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    panowie już sie tak ze mnie nie wyśmiewajcie bo korektorek przy pierwszym hamowaniu nierówno koryguje hamowanie ale przy drugim naciśnięciu już sie ciśnienie wyrównuje i jest git. Tylko w nagłych sytuacjach auto krzywo łapie. Przy stopniowym naciskaniu pedału hamulca jest dobrze diagnosta nic nie wykrył tylko przy nagłym tąpnięciu.

  5. #19
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Darksaience Zobacz post
    panowie już sie tak ze mnie nie wyśmiewajcie bo korektorek przy pierwszym hamowaniu nierówno koryguje hamowanie ale przy drugim naciśnięciu już sie ciśnienie wyrównuje i jest git. Tylko w nagłych sytuacjach auto krzywo łapie. Przy stopniowym naciskaniu pedału hamulca jest dobrze diagnosta nic nie wykrył tylko przy nagłym tąpnięciu.
    Napisałem ile kosztuje naprawa. Chcesz ryzykować za 200 zł?

    Cytat Napisał umcys Zobacz post
    zgadzam sie z wami... nie mam zamiaru ingerowac w uklad hamowani, tylko jedynie w jego wspomaganie... kiedys wspomaganie hamulcow (tzw. serwo) nie bylo standardem w autach i teoretycznie uklad hamulcowy BEZ serwa bedzie ukladem sprawnym...
    narazie oslabianie wspomagania serwa sobie odpuszcze... wymienie plyn hamulcowy i przejrze ogulnie wszystko od przedu...
    Kiedyś nie były powszechnie stosowane hamulce tarczowe.

    pozatym serwo w moim aucie nie wyglada na wymieniane, i raczej nie bylo ruszane od dnia wyprodukowania auta...
    gdybym mial pewnosc ze po wymianie serwa za 50-100zl hamulce zaczelyby dzialac poprawnie nie wachalbym sie wydac tych pieniedzy...
    Mam 90% pewności że wymiana pompy/serwa rozwiąże problem. Zakładam że korektor siły hamowania tyłu sprawdziłeś? On też może być do wymiany, poza serwem.
    Tam nie ma za wiele elementów które potencjalnie mogą powodować podobne objawy. Przewód podciśnienia, serwo, pompa, korektor. Ewentualnie błąd w podłączeniu. ABS nie masz. Szczęki i klocki w dobrym stanie? tarcze i bębny w normie?

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2009
    Skąd
    Stargard Szczecinski
    Postów
    16
    Auto
    Palio Weekend 1.2 HL (2000r.)
    Jeszcze niczego nie sprawdzalem... Obecnie nie mam za wiele wolnego czasu aby pogrzebac przy fiacie... Mam drugie auto ktorym jezdze na codzien... Fiat jest zony i obecnie wiecej stoi niz jezdzi... Postaram sie po weekendzie zajrzec pod auto... Wymienic plyn... Sprawdzic tarcze klocki i zaciski... Sprawdzic korektor sily hamowania...
    Jak to nic nie pomoze to wymienie serwo z pompa...

  7. #21
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Szkoda że nie ma podsumowania (czy i co pomogło).

    No więc (nie zaczynamy od więc) trafiła mi się padlina z identycznymi objawami. Nie pierwszy raz zresztą, ale tym razem przeczuwam problemy.
    Palio identyczne jak moje. Nawet instalacja LPG jest taka sama jak była w moim przed remontem.
    Hamulec działa na zasadzie zero-jeden, muśnięcie pedału powoduje "normalne" (jak w innych egzemplarzach Palio/Sieny) hamowanie a lekki nacisk blokuje koła (nie od razu, ale blokuje). Prawie jednocześnie przód i tył, bez rzucania samochodem na boki (dobrze że tak, ogólnie kiepska sprawa).
    Nie robiłem jeszcze pełnej diagnostyki, ale kolega usilnie domaga się pomocy i w długi weekend mi nie odpuści. Samochód sobie kupił, wmordejeża! Jak kupował to nie zapytał, a teraz molestuje ... ehh te człowieki.

    Na pewno najpierw pojadę padliną na diagnostykę żeby sprawdzić działanie hamulców (głównie siłę hamowania) i stan amortyzatorów. Na razie sprawdziłem że nic nie cieknie i niczego nie brakuje. Reduktor na tyle jest, sprawny albo nie ale jest (na oko działa, tyle wiem bez rozbierania).
    Wóz jest w środku "tuningowany" (oklejki i różne zbędne gadżety), nie mam pojęcia co z mechanizmami - do sprawdzenia. Zestaw naprawczy wahaczy na tyle wymieniony (obie strony), coś mi nie pasuje ze sztywnością tylnego zawieszenia (możliwe że dał sprężyny od Sieny) - sprawdzę.
    Części mam, w razie czego wyjmuję ze swojego. Nie problem, akurat mam jeszcze jednego grata do jeżdżenia w razie gdybym unieruchomił swojego Paliowoza.
    Hamulce nie są zapowietrzone (sam sprawdziłem, dwa razy), pompa/serwo org. nie wymieniane, wężyki wglądają bardzo dobrze (na pewno nie mają 190k km przebiegu, z wyglądu 2-3 lata) ale w razie potrzeby mam nowy komplet. Nic nie cieknie, pedał hamulca org. i zamontowany tam gdzie trzeba oraz tak jak należy.
    Na początek mam zamiar wymienić pompę + serwo (mam używaną ale sprawną - testowaną) oraz reduktor siły hamowania. Chyba w odwrotnej kolejności.
    A potem to nie wiem.
    Jeśli macie pomysł co jeszcze - piszcie.
    Poprzedni właściciel auta był z lekka nawiedzony (to się chyba nazywa "hobbysta"?), i mógł zrobić coś czego ja bym nie zrobił. Tak że "głupie pomysły" również rozpatrzę, i sprawdzę jeśli zawiedzie standardowa procedura. Czemu? bo podobno serwis (ASO) który miał to zrobić rok temu (jeszcze przed sprzedażą) zawołał ponad 1500 PLN, i podobno była to cena "po znajomości". Czyli na moje oko nie znaleźli przyczyny i chcieli wymienić wszystko jak leci. Albo prawie wszystko, bo 1500 PLN w ASO nie wystarczy na wymianę naprawdę "wszystkiego" w układzie hamulcowym.
    Sprawa była by prostsza gdyby przesłuchać sprawcę (byłego właściciela), ale jest to tak trudne że praktycznie niemożliwe. Naprawdę, bez ściemy, takie układy.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2009
    Skąd
    Stargard Szczecinski
    Postów
    16
    Auto
    Palio Weekend 1.2 HL (2000r.)
    ja problemu w Palio nie rozwiazale...

    tesciu na codzien jezdzi autem i chyba przywyknol...

    ale jesli uda Ci sie zagatke "cyfrowego" dzialania hamulcow rozwiazac to daj info...

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2012
    Skąd
    Sokołów Młp
    Postów
    119
    Auto
    Punto II 1.2 8V
    Rocznik
    2001
    Miałem podobną sytuację, mianowicie blokowało mi prawe tylne koło przy hamowaniu. W zimę było to wyjątkowo uciążliwe,szczególnie gdy przyczepność jest niewielka. Wszedłem pod auto i okazało się że korektor siły hamowania stał w miejscu. Przy użyciu WD40 udało mi się go rozruszać.Drugiego potraktowałem profilaktycznie w ten sam sposób. Wymieniłem sprężyny na obu i pojechałem na SKP na sprawdzenie. Wszystko było juz OK. Jeśli tylko nie cieknie, zawsze można coś z nim zrobić, w przeciwnym wypadku tylko wymiana.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. hamulce
    Napisany przez cwebb na forum Stilo
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 26-11-2013, 23:38
  2. Hamulce (Tył)
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 21-06-2010, 12:53
  3. hamulce
    Napisany przez jack85 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-05-2010, 13:58
  4. hamulce 2.4 td
    Napisany przez szymszy007 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-04-2010, 15:49
  5. Hamulce 1,8
    Napisany przez bob96 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-07-2008, 19:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

za mocne hamulce

https:fiatklubpolska.plsiena-palio-443za-mocne-hamulce-15762

reduktor hamulca palio

zbyt mocne hamulce

mocne hamulce

seicento korektor hamowania objawy

zbyt mocne hamulce tylne fiat brava

serwo do fiata paulio

fiat seicento bardzo mocny hamulec

fiat palio weekend hamulce

fiat palio weekend za mocne hamulceza mocne tylne hamulceczy fiat siena hl ma abssiena z abshttp:fiatklubpolska.plsiena-palio-443za-mocne-hamulce-15762fiat palio weekend kombi przewod do serwa zbyt mocne hamulce w aucie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl