Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 49
Like Tree1lubi to!

Temat: Moje auto zostało zniszczone w karambolu.  

  1. #31
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    51
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał Lutosław Zobacz post
    W sumie w karambolach zasada jest tak, że każdy po trochu odpowiada, bo nie zachowana została dostatecznie bezpieczna odległość i coś w tym jest.
    To dziwna teoria.
    Co z samochodami, które zahamowały przed hamującym pojazdem/przeszkodą, a ktoś im wjechał w tył i wepchnął w pojazd przed nimi?
    Co z samochodami stojącymi w korku, którym ktoś wjechał w tył?
    ____________________
    Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,597
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Najgorszym błędem, jaki popełniają dzisiejsze bezmózgi na drogach, to fakt, że oni przecież mają światła dzienne w samochodzie, to nie muszą o niczym pamiętać. Już nie raz widziałem taką patologię. Późne popołudnie, ale jeszcze nie wieczór. Na 5 km odcinku drogi był najpierw normalny deszcz, potem słonko, aż nagle się ściemniło, zaczął padać ulewny deszcz, widoczność spadła poniżej 100 m, bo nie widziałem kolejnego słupka i widzę w ostatniej chwili takiego patafiana, który jedzie bez żadnego światła z tyłu.
    i własnie to mi się podoba w TIPO, że wraz ze światłami dziennymi, z tyłu świecą się pozycje

  4. #33
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    51
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał Szary83 Zobacz post
    i własnie to mi się podoba w TIPO, że wraz ze światłami dziennymi, z tyłu świecą się pozycje
    W czasie deszczu nie można używać świateł dziennych.
    krowka1978 lubi to.
    ____________________
    Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p

  5. #34
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,597
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    W czasie deszczu nie można używać świateł dziennych.
    Wiem o tym, ale piszę to w kontekście tych delikwentów, którzy zapominają włączać w deszczu mijania. Że dzięki temu rozwiązaniu osoba jadąc za nim i tak zobaczy zapalone światła

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  6. #35
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Szary83 Zobacz post
    wraz ze światłami dziennymi, z tyłu świecą się pozycje
    Ciekawe kto i jakim cudem wydał na to homologację.
    A, sorry, samochody które uzyskały certyfikat w dowolnym innym kraju UE są u nas dopuszczone do ruchu nawet jeśli nie spełniają wymogów polskich przepisów.

    w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
    Obowiązujący w Unii Europejskiej i wielu krajach poza nią Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ (ECE) pozwala na montowanie takich świateł bez potrzeby ich współdziałania z tylnymi światłami pozycyjnymi (w odróżnieniu od pozostałych świateł samochodowych - drogowych, mijania, przeciwmgielnych, postojowych i przednich pozycyjnych). Do roku 2009 polskie przepisy wymagały, by podczas jazdy na światłach dziennych paliły się światła pozycyjne. Było to sprzeczne z prawodawstwem unijnym (Regulamin nr. 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ). Stan rzeczy zmieniło rozporządzenie ministra infrastruktury z 4 maja 2009 r. opublikowane w Dzienniku Ustaw z 20 maja, które zmieniło obowiązujące dotychczas normy, dostosowując je do europejskich przepisów prawnych.
    Ale oczywiście macie rację, światła "dzienne" powodują że połowa samochodów jeździ w deszczu czy mgle bez świateł z tyłu. Co bardziej hardkorowym drajwerom zdarza się też jechać w nocy bez świateł (w mieście). Bo czemu nie?

  7. #36
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    51
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Ale oczywiście macie rację, światła "dzienne" powodują że połowa samochodów jeździ w deszczu czy mgle bez świateł z tyłu. Co bardziej hardkorowym drajwerom zdarza się też jechać w nocy bez świateł (w mieście). Bo czemu nie?
    Tak, to jest kompletny kretynizm. Miałem kiedyś takiego w deszczu o zmierzchu na autostradzie....
    ____________________
    Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p

  8. #37
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,597
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Ata cytujesz niekatualne przepisy, poszukaj noweli, tam już nie ma tej informacji o światłach pozycyjnych z tyłu [emoji6]

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  9. #38
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Szary83 Zobacz post
    Ata cytujesz niekatualne przepisy
    Wiem, czytałem (kiedyś) wersję znowelizowaną. Która zresztą BTW podobno została uchylona albo wygasła, co mnie w ogóle nie wzruszyło. Ten zapis który zacytowałem obowiązywał jak długo? trzy lata?
    W każdym razie za długo jak na kompletną bzdurę.

    Nieważne, światła do jazdy w dzień powinny zostać zlikwidowane razem z obowiązkiem świecenia na słońce. Ciekawe że tak dbają o emisję CO2 , a zwiększanie zużycia paliwa na skutek zbędnego włączenia świateł nikomu nie przeszkadza. Dziwna ta "europejska ekologia", jakaś taka niekonsekwentna.

  10. #39
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    51
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Współczesne auta mają światła dzienne LED. Niewielkie zużycie energii.

  11. #40
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Ciekawe kto i jakim cudem wydał na to homologację.
    A, sorry, samochody które uzyskały certyfikat w dowolnym innym kraju UE są u nas dopuszczone do ruchu nawet jeśli nie spełniają wymogów polskich przepisów.
    Jest znacznie więcej takich nieścisłości, a czasem nawet sprzeczności. Weźmy np. samochody z elektrycznym hamulcem pomocniczym - kierowca nie ma możliwości regulowania siły działania hamulca awaryjnego. Oznacza to, że nie są one zgodne z polskimi przepisami (par 14 rozporządzenia ministra infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich obowiązkowego wyposażenia). Idźmy dalej, stosowane obecnie rozwiązanie zdalnego odpalania silnika, jest niezgodne z art. 60 ust. 2 ustawy prd, bowiem zabrania się oddalania od pojazdu, gdy silnik jest w ruchu. Kolejnym absurdem jest możliwość karania za otwieranie auta z użyciem pilota, gdyż może to być zakwalifikowane, jako naruszenie obowiązku zabezpieczenia pojazdu przed uruchomieniem przez osobę nieuprawnioną (art. 46 ust. 5 ustawy prd).
    Miłego dnia.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  12. #41
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Niewielkie zużycie energii.
    Ale nie zerowe. Oczywiście nie ma zamiaru sie sprzeczać o to jaki wpływ ma te kilka W / samochód na globalne ocieplenie, tym niemniej fakt pozostaje faktem. I od storny bezpieczństwa, i od story ekologii te "ledowe" światełka z przodu to niewypał, a nawet zaryzykował bym stwierdzenie że bzdura.


    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    Miłego dnia.
    Wzajemnie!

    Niedawno dyskutowałem sobie na te tematy z diagnostą, bo oni teraz mają dużo czasu. No tak, bo auto nie może za wcześnie wyjechać za bramę, a moje Subaru ten pan zna dokładnie choćby dlatego że siedział przy nim dwa dni. Zbieżność trzeba było w końcu zrobić, co znaczy że każdą śrubę do regulacji trzeba było jakoś wyrwać i wymienić na nową (auto pełnoletnie). Przy okazji nowe amortyzatory, dwie sprężyny, jakieś tuleje metalowo-gumowe, osłonki przegubów półosi, jeden przegub na wale i podpora ... no takie drobiazgi.

    No więc jak by się literalnie stosować do ustawy i rozporządzeń, to połowa samochodów nie ma prawa dostać wpisu o przejściu okresowego badania. I to wcale niekoniecznie tylko te stare struple, bo w nowych jest to o czym piszesz i jeszcze kilka śmiesznych rzeczy.
    W związku z tym co ma robić diagnosta? jak zwykle - udawać że nie widzi! Bo przecież auta mają dopuszczenie do ruchu, a że z GB albo Cypru ... no i co z tego? Na legalu, przecież mogą być homologowane w dowolnym kraju Unii i diagnoście nic do tego.
    Tak formalnie to mój trupek ściągnięty z Kanady ma "najlepsze papiery", bo ma "naszą" homologację -> mam kopie dopuszczenia do ruchu dokładnie tego modelu /rocznika /wersji ze wszystkimi załącznikami jakie tylko wyprodukowały urzędy przez ostanie 20 lat (poprzedni właściciel odrobił za mnie te lekcje, mnie by się nie chciało).
    Chore to jest, zamiast zająć się poważnymi rzeczami (jak np. dymiące diesle i auta składane z ćwiartek) biurokraci wymyślają przepisy który nie da się stosować. Bo albo są wewnętrznie sprzeczne, albo sprzeczne z innymi przepisami, albo wymyślone procedury służą tylko i wyłącznie ochronie tyłka biurokraty.

  13. #42
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    51
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    od storny bezpieczństwa, i od story ekologii te "ledowe" światełka z przodu to niewypał, a nawet zaryzykował bym stwierdzenie że bzdura.
    Tego nie rozumiem. Fabrycznie zamontowane LED'y dzienne sprawują się bardzo dobrze. Świecą porządnie. Jaki tu problem z bezpieczeństwem?
    ____________________
    Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p

  14. #43
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,584
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Współczesne auta mają światła dzienne LED. Niewielkie zużycie energii.
    Współczesne, czyli? 500X przed liftem (produkcja od końca 2014) do nich się zalicza Zapewne tak, ale w nim wszystkie żarówki zewnętrzne są żarnikowe, z wyłączeniem 3 stop (ledowy) i biksenonów, jeśli auto wysposażone

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    elektrycznym hamulcem pomocniczym
    Tego nie nazywa się hamulcem pomocniczym, a hamulcem postojowym.

  15. #44
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Tego nie rozumiem. Fabrycznie zamontowane LED'y dzienne sprawują się bardzo dobrze. Świecą porządnie. Jaki tu problem z bezpieczeństwem?
    Ano taki, że zazwyczaj świecą tylko z przodu.
    Potem przychodzi taki dzień jak dziś, gdzie mgła zalega do przedpołudnia na drogach. O 7:30 jest już w miarę widno, więc jedzie taki delikwent na dziennych LEDach, bo tak, przecież od tego są i w d..e ma bezpieczeństwo swoje i innych. a potem tłumaczenie, że przecież miał włączone światła na dziennych jechał...

    Takie światła jak najbardziej mają sens, tylko, żeby też kierowcy korzystali z nich w odpowiedni sposób
    Wchodzą w życie kolejne wersjei modele aut z automatycznymi światłami, tylko system ten nie jest doskonały. Czujnik nie widzi mgły, rozpoznaje natężenie światła i od tego uzależnia "decyzję" które światła włączyć...

  16. #45
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,584
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Wchodzą w życie kolejne wersjei modele aut z automatycznymi światłami, tylko system ten nie jest doskonały. Czujnik nie widzi mgły, rozpoznaje natężenie światła i od tego uzależnia "decyzję" które światła włączyć...
    W instrukcji są odpowiednie ostrzeżenia, ale po co ma ktoś to czytać. Jest wyraźnie zapisane, że na mgłę nie reaguje i należy stosować się do odpowiednich przepisów. To samo deszcz.


    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Ano taki, że zazwyczaj świecą tylko z przodu.
    Potem przychodzi taki dzień jak dziś, gdzie mgła zalega do przedpołudnia na drogach. O 7:30 jest już w miarę widno, więc jedzie taki delikwent na dziennych LEDach, bo tak, przecież od tego są i w d..e ma
    To samo mogę napisać o światłach przeciwmgłowych tył. Widoczność na 500-700m, a w mieście i poza banda inteligentnych inaczej siatkówki ludziom wypala - też jest odwołanie do przepisów w instrukcji.
    Może też czujniki na te światła powinni wymyślić? Jak dla mnie wystarczy, że policja będzie za to ścigać i odpowiednio kasować. Szybko jeden z drugim nauczy się rozumu, jak po kieszeni oberwie.
    Dostosowywanie się do ludzi ograniczonych jest krokiem wstecz, a takim dostosowywaniem się można nazwać włączenie pozycyjnych tył z dziennymi.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 19-10-2018 o 14:27


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Witam. Proszę o pomoc. Croma to nowe moje auto
    Napisany przez Sewegr na forum Croma (Klasyczna)
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 07-08-2017, 10:00
  2. Moje następne auto czyli co nam jeździ po głowie...
    Napisany przez boch na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 204
    Ostatni post: 30-06-2015, 19:21
  3. Moje Bravo i moje modyfikacje - OBD2 w kabinie, polerka wnętrza :)
    Napisany przez noname na forum Modyfikacje
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 29-03-2015, 21:08
  4. propozycja dla działu 'moje auto'
    Napisany przez TMK na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 26-11-2013, 22:06
  5. dział moje auto
    Napisany przez lesiu1990xd na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-08-2013, 08:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl