Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 60
Like Tree4lubi to!

Temat: samodzielna naprawa turbosprężarki  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013

    samodzielna naprawa turbosprężarki

    Witam. Chciałem się podzielić z Wami koledzy kilkoma informacjami na temat samodzielnej naprawy turbiny - może się przydać w celu zaoszczędzenia sporej kwoty. U mnie mianowice po przejechaniu ok. 115 tyś km. zaczeło mi kopcić na siwo moje Stilo 19,JTD tuż po odpaleniu. Kopciło tylko z 5 sekund ale za to intensywnie. Oprócz rego zauważyłem że zaczął szybciej znikać olej. Po stwerdzeniu że rura za Turbiną jest zaolejona domyśliłem się przyczyny. Po zorientowaniu się w temacie dowiedziałem się że koszt regeneracji Takiej turbiny ze zmienną geometrią wynosi 1000-1500 zł. Stwierdziłem że to za dużo i postanowiłem kupić "zestaw naprawczy" za tylko 130zł. Oczywiście musiałem wszystko sam wymontować i rozmontowac ale powiem Wam że się opłaciło. Teraz już jeżdżę i nic nie kopci i w ogóle jest bardzo dobrze. Jak ktoś trochę zna się na mechanice to to naprawdę nic strasznego. Ja zaoszczędziłem ponad 1000 zł więc uważam że waro się pokusić. Jeśli ktoś by miał obawy to niech pisze powiem co i jak.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,870
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    To ja zapytam.Co prawda moja turbina ma się na razie jeszcze w miarę i nie mogę na nią nic złego powiedzieć,ale różnie to bywa.
    Podstawowe pytanie to jak pewnie się domyślasz,co z wyważaniem po jej rozebraniu.Ile czasu na niej śmigasz po remoncie i co w niej wymieniałeś.
    Ja już swoją wyjmowałem więc problemu większego nie ma ale jest sporo roboty,bo wiadomo jak to jest ze śrubami w układzie wydechowym
    No i też mam zmienne geo u siebie.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ciekawy temat. Edward, możesz opisać coś więcej, przebieg naprawy i tak dalej?
    I jak z tym wyważeniem? Chyba, że pominąłeś ten etap.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    No więc tak. Najpierw ją wymontowałem i rozebrałem by wiedzieć ile części zamiennych zamówić. Okazało się że wirnik jest w idealnym stanie więc postanowiłem go nie wymieniać - zaoszczędzone 130 zł. Zamówiłem więc w firmie "turbo Car" tulejki ,uszczelniacze , podkładki i po 3 dnaich to otrzymałem. Niestety ale samochód stał przez 5 dni bo przed wymontowaniem turbiny nie wiedziałem ile części zamówić a nie chciałem zamawiać na wyrost żeby nie iść w koszta. W sumie fajan sprawa bo nic nie jest zapieczone gdyż demontaż wnętrza robimy od strony sprężarki więc wszystko jest naoliwione. Trzeba tylko pamiętać co w jakiej kolejności było założone i którą stroną. To ważne bo ja przez nieuwagę nie zapisałem sobie krok po kroku demontażu więc musiałem dzwonić do tej firmy i prosić o pomoc, ale się udało. Po rozbiórce najlepiej wszystko umyć w benzynie bo ciągle gdzieś wycieka olej - w sumie trochę brudna robota. Trzeba tylko uważać żeby nie połamać takich małych pierścieni uszczelniających (podobne do takich jakie są w tłokach tylko mniejsze). Co do wyważania to nic nie wyważałem bo wirnik był ten sam więc raczej nic się nie zmieniło. Ważne jest też to żeby założyć taki osłonowy talerzyk od strony turbiny właściwą stroną żeby nie był luźny-musi się opierać o wewnętrzne gniazdo. I uważajcie na taki pierścień wewnątrz od strony turbiny co steruje tymi łopatkami ze zmiennej geometrii, chodzi o to że jest prowadzony w takich trzech mały rolkach zamocowanych na trzech luźnych sworzniach -to lubi wylatywać i można to zgubić. Najlepiej po otwarciu strony turbo od razu go wyjąć i wszystko zdemontować i schować. Przejechałem od wymiany 1500 km i jest super. Wiem że to nie dużo ale słyszałem że źle naprawione turbo siada ponoć nie raz po kilkudziesięciu kilometrach. Ale uważam że nawet gdyby tyle nie wytrzymało co fabryczne nowe to za 130 zł warto było zaryzykować. Jak coś jeszcze będziecie chcieli wiedzieć to śmiało pytajcie.

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,527
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Czy masz może zdjęcia z tej operacji, bądź jesteś w stanie zrobić manual dla potomnych?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,870
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Pewnie mówisz o tych rolkach

    Turbina_3.JPG
    Mi na szczęście nic nie zginęło wygląda na to że w razie czego trzeba będzie samemu pogrzebać przy turbiszczu
    Fajnie jak byś miał jakieś foty bo ja swoją opstrykałem jak mogłem
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Wiesz Zielony coś w tym stylu ale u mnie to wyglądało nieco inaczej. Bo u Ciebie widzę że one są wewnątrz gwintowane a u mnie są na gładkich bolcach. I ja mam te rolki nie z tej strony tylko w pokrywie gdzie są te "łapki" co sterują geometrią. Masz trochę inny model. No i niestety ale fotek nie zrobiłem,szkoda.
    Ostatnio edytowane przez edwardo65 ; 30-12-2011 o 17:50

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 styczeń 2012
    Skąd
    kedzierzyn
    Wiek
    43
    Postów
    1
    Auto
    alfa
    lepiej bez wywazenia nie zakladac wirnikow, bo mozesz stracic caly silnik ,chociaz po wywazeniu rozkreca sie os wirnikow zeby zlozyc to wszystko ale staraja sie w tym samym miejscu skrecic ,a pozniej troszke chodzi na specjalnej maszynie ,tak powinno byc a roznie to bywa

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Wiesz Dawid wydaje mi się że jak zakładam ten sam wirnik co tam był to w kwestii wyważenia nic się nie zmienia.

  11. #10
    oli
    oli jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2012
    Skąd
    Zamość
    Wiek
    46
    Postów
    1
    Auto
    ford focus
    Witam. Jeśli idzie o turbinę i jej wymianę, to miałem z tym do czynienia. Części zamawiałem stąd części samochodowe i muszę powiedzieć byłem pozytywnie zaskoczony. Zresztą to wcale nie było tak dużo roboty, ale niestety samochód niedługo potem doznał stłuczki (nie z mojej winy), no i klops. Tyle roboty i trzeba nowy samochód kupić.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2012
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    1
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Cytat Napisał edwardo65 Zobacz post
    Witam. Chciałem się podzielić z Wami koledzy kilkoma informacjami na temat samodzielnej naprawy turbiny - może się przydać w celu zaoszczędzenia sporej kwoty. U mnie mianowice po przejechaniu ok. 115 tyś km. zaczeło mi kopcić na siwo moje Stilo 19,JTD tuż po odpaleniu. Kopciło tylko z 5 sekund ale za to intensywnie. Oprócz rego zauważyłem że zaczął szybciej znikać olej. Po stwerdzeniu że rura za Turbiną jest zaolejona domyśliłem się przyczyny. Po zorientowaniu się w temacie dowiedziałem się że koszt regeneracji Takiej turbiny ze zmienną geometrią wynosi 1000-1500 zł. Stwierdziłem że to za dużo i postanowiłem kupić "zestaw naprawczy" za tylko 130zł. Oczywiście musiałem wszystko sam wymontować i rozmontowac ale powiem Wam że się opłaciło. Teraz już jeżdżę i nic nie kopci i w ogóle jest bardzo dobrze. Jak ktoś trochę zna się na mechanice to to naprawdę nic strasznego. Ja zaoszczędziłem ponad 1000 zł więc uważam że waro się pokusić. Jeśli ktoś by miał obawy to niech pisze powiem co i jak.
    Witam na forum

    Jaki masz model turbiny w Stilo? Zastanawiam się czy w swojej alfie mam taki sam skoro to nie taka straszna robota. Obawiam się tylko, że w ten sposób można usprawnić tylko zabrudzoną turbinę. wymiana jakichkolwiek elementów ruchomych może spowodować konieczność wyważania.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał drizzt666 Zobacz post
    Witam na forum

    Jaki masz model turbiny w Stilo? Zastanawiam się czy w swojej alfie mam taki sam skoro to nie taka straszna robota. Obawiam się tylko, że w ten sposób można usprawnić tylko zabrudzoną turbinę. wymiana jakichkolwiek elementów ruchomych może spowodować konieczność wyważania.
    Modelu Ci konkretnie nie podam tyle tylko że ze zmienną geometria. A co do wyważenia. Tam nie ma żadnych ruchomych elementów które trzeba wyważac oprócz samego wirnika. A on i tak sie kreci i tak. Jak go przy demontażu nie naruszysz czyli nie wygniesz łopatek już nie mówiąc o ośce to nie trzeba nic wyważać. Dodam tylko że akurat dziś wracałem z wczasów autostradą a4 z legnicy do katowic(270km) i cały czas turbina pracowała na pełnej mocy bo jechałem ok 160 km/h i nic się przez parę godzin nie działo. I tak od zimy, więc twierdzę że wyważanie nie jest potrzebne

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ile już +/- kilometrów zrobiłeś na tak zregenerowanej turbosprężarce?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Ile już +/- kilometrów zrobiłeś na tak zregenerowanej turbosprężarce?
    Zrobiłem ok.10tyś. kilometrów

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    36
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Też interesowałem się tematem naprawy turbiny odkąd zapłaciłem 800zł za turbine w VW LT i jest niewiele lepsze niż przed naprawą ;/
    Co sądzicie o takim wyważeniu wałka ?? wiem że powinna być do tego maszyna kręcoą go do 10000obr czy nawet więcej ale, taki sprzęt jak pokazałem można zrobic nawet samemu koszta prawie zerowa a w przypadku złego wyważenia zawsze coś nam wyjdzie i polepszymy trochę sprawe.


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] Turbosprężarka NOWA do 1.3 JTD
    Napisany przez djmatti91 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-11-2011, 14:06
  2. [silnik] Punto II 1.2 16V Rozrząd samodzielna wymiana.
    Napisany przez bobikpl na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 28-10-2011, 19:25
  3. Naprawa zderzaka
    Napisany przez 19gringo91 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 24-03-2011, 20:51
  4. Naprawa rozrusznika
    Napisany przez madmodeno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-05-2010, 20:46
  5. naprawa wgniecenia.
    Napisany przez mb3366 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-08-2009, 10:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

samodzielna regeneracja turbiny

zestaw naprawczy turbo

samodzielna naprawa turbiny

zestawy naprawcze turbinregeneracja turbiny forumsamodzielna naprawa turboregeneracja turbiny samemuzestawy naprawcze do turbinwymiana turbiny krok po krokuregeneracja turbiny krok po krokukomplet naprawczy turbinyzestaw regeneracyjny turbinywymiana rdzenia turbinyzestaw naprawczy do turbinyjak naprawic turbine samemuregeneracja turbiny ford focuszestawy naprawcze turbosprezarek

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl