Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy ... 4567 OstatniOstatni
Posty od 76 do 90 z 92
Like Tree19lubi to!

Temat: Zimówki...all season.. rozkmina..  

  1. #76
    Klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2018
    Skąd
    wro
    Postów
    216
    Auto
    tipo hb 1.4 95
    Rocznik
    2018
    Ja również używałem od lipca 2018 Michelin CrossClimate (plus) - po 54k km miały ponad 5,5mm bieżnika ale wymieniłem końcem zeszłego roku na nowe (czyli miały około 4,5 roku i 54k km). Wymieniłem na Hankook Kinergy 4s2 h750 bo cena Michelinów w najnowszej wersji 2 wyskoczyła do ponad 530 (hankook 340). Wymieniłem nie dlatego, że były zużyte - przełożyłem do innego auta 'zapasowego'. Wulkanizator też mówił przy przekładaniu, że są jeszcze ok - wiadomo - bieżnik okej ale 5 lat to niepisana granica wieku dla całorocznych.

    Zarówno Micheliny (kilka zim) jak i Hankook (w grudniu przysypało i zmroziło jak dawno nie widziałem) - nie mam podstaw do narzekania. Zero nieorzewidzianych sytuacji, zero niepewności. Hankooki są minimalnie głośniejsze ale mają też więcej bieżnika (ponad 8,5mm).

    Zastanawiałem się czy dokładać do Michelinów ale padło, że sprawdzę Hankook i nie żałuję. Dużo pozytywnych opinii w internecie i yt, sporo się tego sprzedaje.
    Jedno jest pewne - nie widzę podstaw do dwóch kompletów lato/zima. Użytkuję trasy od Wrocławia, Bielsko, Kraków do strony podkarpacia i lubelszczyzny.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    52
    Postów
    780
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał Talarsw Zobacz post
    Rozumiem, że jesteście przekonani ze wielosezon poradzi sobie tak samo dobrze w terenie gorzystym jak opona zimowa tego samego producenta? Ja glupi zmieniam a widze, że to bez sensu...
    weź przeczytaj co napisalem JESZCZE RAZ

    przypomnę :


    Oczywiscie zeby bylo jasne - nie uważam ze wielosezony są równie dobre na sniegu jak zimówki ale w wiekszosci wypadków dają spokojnie radę. Mówię to na podstwie prawie juz 12 lat jezdzenia na wielosezonach w wielu róznych autach. Gdybym mieszkal na jakimś głębokim zadupiu, rzadko odsniezanym albo gdzies w jakiś górach z kiepskim dojazdem to pewnie stosowałbym zimówki ba! kumpel który mieszka na takim wlasnie wygwizdowie uwaza ze od nowych zimówek są lepsze zimowe bieznikowane - wg niego są miększe i mają głębszy bieznik - nie wiem, nie jezdizlem.

    Ale w większosci przypadków wystarczaly wielosezony NAWET jak nawaliło sporo białego guano.
    Stowarzyszenie Blechhammer1944

    https://www.facebook.com/blechhammer1944/

  4. #78
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,106
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał jacekviola Zobacz post
    umpel który mieszka na takim wlasnie wygwizdowie uwaza ze od nowych zimówek są lepsze zimowe bieznikowane - wg niego są miększe i mają głębszy bieznik - nie wiem, nie jezdizlem.
    Jest coś na rzeczy, ponieważ miałem osobiście bieżnikowane w kia sorento (kiedyś) i faktycznie bieżnik był zdecydowanie głębszy. A dodatkowo opona stwarzała wrażenie bardziej miękkiej...
    Tylko że jedna z opon nie wytrzymała czasu użytkowania, i po 2 letnim okresie gwarancji się rozwarstwiła...

  5. #79
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    52
    Postów
    780
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    Jest coś na rzeczy, ponieważ miałem osobiście bieżnikowane w kia sorento (kiedyś) i faktycznie bieżnik był zdecydowanie głębszy. A dodatkowo opona stwarzała wrażenie bardziej miękkiej...
    Tylko że jedna z opon nie wytrzymała czasu użytkowania, i po 2 letnim okresie gwarancji się rozwarstwiła...
    z bieznikowanymi to jest osobna historia.
    Oczywiscie robią je juz nieco lepiej niz za PRLu, kupa ludzi na nich jezdzi ale mimo wszystko balbym się . Moze to obawa niesluszna ale uwazam ze do zwyklego, typowego auta nie ma co oszczedzac. Owszem, jakas tam roznica w cenie jest ( kpl nalewek ok 800, kpl calorocznych nowych ok 1300zl, chiniole nawet 1000zl) ale nie ryzykowałbym - bezpieczenstwo jest najwazniejsze. Co innego do terenówek, aut o nietypowym rozmiarze, zabytkowych - ok.

    Raz mialem zalozone w VectrzeC. Przez miesiąc. Ok, auto jezdzilo normalnie, nie pływało, nie tracilo przyczepności ale hałas jakie generowały był straszny. Może mialem pecha ale wywalilem je.
    20161104_073846.jpg
    Ostatnio edytowane przez jacekviola ; 25-01-2023 o 11:46
    Stowarzyszenie Blechhammer1944

    https://www.facebook.com/blechhammer1944/

  6. #80
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Wszystko zależy od warunków jazdy. Znajomy na 5 letnich wielosezonach Michelin-a z 6 mm bieżnikiem z podwórka nie wyjechal, sądził ze przejeździ tą zimę. Auto świeżo zakupił nie dawno na wielosezonie. Inna osoba z rodziny zakupiła w tym roku wielosezon z Kormorana i chwaliła się że bez problemu po wzniesieniach dawał radę, przy tych dużych opadach. Ale opona nowa, świeża i to też dużo daje. Przekonałem się na zimówkach, które obecnie po 2-3 zimach robią się kiepskie po prostu mimo wysokości bieżnika. Ostatnio przez tydzień miałem zamontowane w Tipo roczne bieżniki zimówki do testów. Dramat taki hałas, że to się nadaję ale do wozu do traktora.

  7. #81
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2022
    Skąd
    PL
    Postów
    26
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2021
    Jestem pełen podziwu, jak co niektórzy po macoszemu traktują kwestię opon. To jest jedyny punkt styku samochodu z jezdnią, jeden z podstawowych elementów decydujących o bezpieczeństwie.

    Różnica zdań na temat opon wynika zapewne z tego, że każdy z nas inaczej użytkuje pojazdy.

    Dla kogoś, kto w co drugą niedzielę wyjedzie przewietrzyć samochód do przysłowiowego "kościoła" na odcinku 2km to pewnie jest bez znaczenia cena i charakterystyka opon - byle się toczyło. Ale dla kogoś, kto dziennie pokonuje dziesiątki czy setki km, w różnych warunkach, normalnie eksploatując samochód to podstawowe znaczenie ma to, czy jedzie na jakimś wyrobie pseudo oponiarskim, czy na czymś, na czym można polegać. Jedna sytuacja awaryjna i dłuższa o 1m droga hamowania pozamiata komuś życie na amen.

    Doskonale pamiętam pierwszy w tym sezonie "atak zimy". W tym dniu musiałem zrobić około 300km po Śląsku, gdzie większość zachowywała się jakby zobaczyli YETI - średnia prędkość na autostradzie 60 km/h, gdzie normalnie i bezpiecznie można było jechać z prędkościami przelotowymi 120-130 km/h (szybciej już ogólnie raczej nie jeżdżę). Dla mnie poczucie takiego komfortu i bezpieczeństwa jest warte dołożenia kilku stówek do opon, czy ich zmiany co sezon. Przy wartości większości samochodów w skali kilku lat to jest jakaś śmieszna kwota. Ludzie rocznie więcej na fajki wydają

    Co do opon bieżnikowanych - w osobówce miałem to raz założone. W kwestii przyczepności wypadały bardzo dobrze, głośniejsze fakt, nieco bardziej były, ale co z tego jak w przeciągu miesiąca dwie sztuki się rozpadły i to obie na autostradzie przy prędkości autostradowej. To był mój jedyny eksperyment z oponami bieżnikowanymi w osobówce. Pewnie są firmy, które robią te opony dobrze, ale temat u nas wydaje się nadal marginalny. Natomiast w branży transportowej w ciężarówkach od lat stosowałem opony bieżnikowane w określonych pojazdach - budowlane, gdzie większe było ryzyko mechanicznego uszkodzenia, niż naturalnego zużycia, czy też środkowe osie w naczepie. Temat bardzo dopracowany, ale i też bieżnikowaniem opon ciężarowych zajmują się raczej poważniejsze firmy, większość z nich można zweryfikować z racji stażu na rynku. Jest to jakaś opcja, ale nie na każdy przypadek. Pod ciężary w ruchu lokalnym po asfalcie nie dawały się.

  8. #82
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,919
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Jak ktoś robi 10000 rocznie to wielosezonowe to ideał. Przy większych przebiegach może być już inaczej.

    Z drugiej strony ceny teraz są takie zapewnię niedługo będę na nie narzekał kupując najtańsze chinczyki. Co to za cyrk aby michelin 205/55/16 zimówki jak i całoroczne ponad 2 kołki kosztowały?
    siwymw lubi to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  9. #83
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    636
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Talarsw Zobacz post
    Rozumiem, że jesteście przekonani ze wielosezon poradzi sobie tak samo dobrze w terenie gorzystym jak opona zimowa tego samego producenta?
    Nie wiem gdzie się tego doczytałeś. Nie nadinterpretuj.
    I producent nie ma tu nic do rzeczy. Ten sam producent może wyprodukować bardzo dobre wielosezonówki i jednocześnie kiepskie zimowe.
    Moim faworytem - w kwestiach opon zimowych - jest inny producent niż w kwestii opon wielosezonowych.

    Cytat Napisał Talarsw Zobacz post
    Ja glupi zmieniam a widze, że to bez sensu...
    Nie przesadzaj...

  10. #84
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2022
    Skąd
    PL
    Postów
    26
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Jak ktoś robi 10000 rocznie to wielosezonowe to ideał. Przy większych przebiegach może być już inaczej.

    Z drugiej strony ceny teraz są takie zapewnię niedługo będę na nie narzekał kupując najtańsze chinczyki. Co to za cyrk aby michelin 205/55/16 zimówki jak i całoroczne ponad 2 kołki kosztowały?
    Daj spokój. Wyjedziesz tylko spod domu i możesz mieć awaryjną sytuację. Dla mnie oszczędność niewarta ani jednej złotówki.

  11. #85
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    52
    Postów
    780
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał Marcin_F10 Zobacz post
    Daj spokój. Wyjedziesz tylko spod domu i możesz mieć awaryjną sytuację. Dla mnie oszczędność niewarta ani jednej złotówki.
    ale nie przesadzajmy.

    Jak trafisz na lód to i wielosezon i nowa zimówka będą się ślizgać.

    na śniegu w mieście wielosezony w dobrym stanie dadzą sobie doskonale radę
    siwymw lubi to.
    Stowarzyszenie Blechhammer1944

    https://www.facebook.com/blechhammer1944/

  12. #86
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał Marcin_F10 Zobacz post
    Daj spokój. Wyjedziesz tylko spod domu i możesz mieć awaryjną sytuację. Dla mnie oszczędność niewarta ani jednej złotówki.
    Od paru lat mamy taki zwariowany klimat, że zmieniając opony zima/lato mamy sporą szansę trafić na +20C w listopadzie z zimówkami na kołach, albo kwietniowy atak zimy z letnimi oponami. Jednocześnie przez większość zimy mamy jesienną pogodę z okazjonalnym śniegiem. Gdyby to dokładnie przeanalizować, może się okazać, że to opony całoroczne przez większość czasu są najbardziej adekwatne do warunków, a więc najbezpieczniejsze.
    Qvadrat lubi to.

  13. #87
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    636
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Z jednej strony masz rację ale opony na zimę wybiera się na te kilka ekstremalnych dni, żeby się nie zabić, nie zabić nikogo innego i w ogóle nie zostać w czarnej d...pie.

  14. #88
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał ochkarol Zobacz post
    Z jednej strony masz rację ale opony na zimę wybiera się na te kilka ekstremalnych dni, żeby się nie zabić, nie zabić nikogo innego i w ogóle nie zostać w czarnej d...pie.
    Tych kilka dość ekstremalnych dni już moje całoroczne opony zaliczyły tej zimy i nie narzekam. A na wypadek totalnej czarnej czy tam białej d. mam jeszcze łańcuchy. :-)
    Qvadrat lubi to.

  15. #89
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    636
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    I cały ten wątek - tak sobie myślę - dotyczy dylematu czy opony wielosezonowe dadzą sobie radę w tych ekstremalnych dniach.
    I zapewne dyskusja będzie długa i namiętna.

    Oczywiście nie należy zapominać, że wśród opon wielosezonowych są te dobre i kiepskie. Tak samo jak wśród sezonowych.
    jacekviola lubi to.

  16. #90
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,919
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    I kierowcy niezależnie jakie opony sobie założą są dobrzy i kiepscy.
    ochkarol lubi to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu


 
Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy ... 4567 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [Koła] Alufelgi 17" zimówki
    Napisany przez DariusBtm na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-09-2020, 06:34
  2. Zimówki
    Napisany przez k66 na forum Croma
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post: 09-12-2019, 20:19
  3. Jakie zimówki?
    Napisany przez MalcolmX na forum Opony i felgi Tipo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-10-2017, 16:37
  4. Jakie zimówki
    Napisany przez sirk667 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-10-2012, 17:06
  5. Bieżnikowane zimówki
    Napisany przez kowal na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 07-11-2010, 17:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl