Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy ... 34567 OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 92
Like Tree19lubi to!

Temat: Zimówki...all season.. rozkmina..  

  1. #61
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,919
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Konto ja mam w innym aucie 2018 i kibel. Bieżnik prawie cały a guma jakby 15 lat miała taka poparciala…. Jakaś seria pewnie trefna była albo okres produkcji.

    Jak dla mnie nokiany z RU są spalone…
    Lepszy
    Power
    Gamoniu



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    34
    Postów
    26
    Auto
    Tipo SW 1.4 16v
    Rocznik
    2018
    W poprzednich autach przerobiłem lato/zima (w dwóch autach), wielosezonówki (w dwóch autach), strasznie wkurzało mnie zmienianie opon, wyciąganie z piwnicy itp, w wielosezonówkach było fajnie przez 2, 3 lata, potem zimą była lipa. Inne auta z spod skrzyżowania startowały jak latem a ja się ślizgałem, o hamowaniu nie wspomnę. Od końcówki 2018 roku powiedziałem sobie, że mam to gdzieś i będę jeździł na zimówkach (cały rok), pod koniec 2022 roku zamieniłem przód-tył i jest spoko, na serio spoko. Opony to dębica frigo (15 cali) i oprócz tego, że przejeżdżając przez ronda (temperatury powietrza +-30 stopni) opony piszczą to nie widzę jakiejś różnicy. Opony kosztowały wtedy nie całe 560zł za 4 sztuki więc mi ich nie szkoda, przez 4 lata przejechałem 34 000 km (wiem, mało), pewnie z 90% to po mieście.
    PS: jeżdżę szybciej niż inni użytkownicy dróg ale tylko wtedy gdy ten żółw może się rozpędzić.

  4. #63
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    636
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    No to ja kiedyś dojeździłem na zimówkach (Nokian WRD4) do temperatur około 20 st C i jeździć się na nich nie dało. Przy prędkościach powyżej 80 km/h bicia takie, że bałem się jechać.
    Potem zmieniłem na letnie. Gdy wróciłem zimą do Nikianów jeździło się na nich bardzo dobrze.
    A wracając do tematu wątku.
    Drugi sezon robię na Michelin Crossclimate+
    Generalnie jestem zadowolony. Roczne opony w dużym śniegu (aki mieliśmy miesiąc temu) spisały się na nieodśnieżonych parkingach bardzo dobrze. Na drodze również.
    Nie testowałem na mocno zaśnieżonej drodze ale na rozjeżdżonym śniegu też było ok.
    Jedyny minus to na wilgotnej nawierzchni, przy temperaturze około 0 st C, zbyt łatwo traciły przyczepność przy ruszaniu.

  5. #64
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał ochkarol Zobacz post
    Drugi sezon robię na Michelin Crossclimate+
    Generalnie jestem zadowolony. Roczne opony w dużym śniegu (aki mieliśmy miesiąc temu) spisały się na nieodśnieżonych parkingach bardzo dobrze. Na drodze również.
    Nie testowałem na mocno zaśnieżonej drodze ale na rozjeżdżonym śniegu też było ok.
    Jedyny minus to na wilgotnej nawierzchni, przy temperaturze około 0 st C, zbyt łatwo traciły przyczepność przy ruszaniu.
    Ja od kilku miesięcy mam Michelin CrossClimate2, więc mogę już coś powiedzieć. W warunkach letnich subiektywnie są cichsze od fabrycznych letnich Bridgestone. Na mokrym jestem pozytywnie zaskoczony przyczepnością. W śniegu (w grudniu sypnęło u mnie konkretnie, drogowcy zaskoczeni jak zwykle) nie widzę różnicy w porównaniu z zimówkami, których trochę już w życiu zużyłem. Brzmi jak reklama, ale faktycznie staję się fanem opon całorocznych (to moje pierwsze!). Tak naprawdę w naszym klimacie przez dużą część roku warunki nie są ani typowo letnie, ani zimowe, więc opony całoroczne wydają się optymalnym rozwiązaniem. Ciekawe co będzie jak się trochę zużyją/zestarzeją...
    Ciekawy jest też wygląd tych opon, bo bieżnik zupełnie nie wygląda na zimowy (coś jak w ciągniku rolniczym, brak lamelek, raczej twarda guma), ale pozory mylą
    Ostatnio edytowane przez kjk ; 17-01-2023 o 23:49

  6. #65
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,919
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Mnie ciekawią rzetelne opinie w 3 i 4 roku użytkowania całorocznych.
    matejpl i joy78 lubią to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  7. #66
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2021
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    9
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    2019
    Cześć, ja końcem grudnia zmieniłem 4 letnie Goodyear Vector 4 Season Gen-2 (opony z 2018 jeżdżone od marca 2019) po przebiegu 54 tyś km i jedna oś miała ok 4.5 mm druga 5.5 mm i jeszcze dawały radę.
    Założyłem kolejne wielosezony takie same tylko nowszy model Gen-3.
    Według mnie wielosezony są ok. jeździłem w przeróżnych warunkach i nigdy się nie zawiodłem.

  8. #67
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2022
    Skąd
    PL
    Postów
    26
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2021
    Wszystko zależy od warunków pogodowych oraz jakości opon. Kilka lat temu kupiłem samochód na całorocznych noname Made In China i o ile w lato zadziwiająco dobrze kleiły, o tyle po pierwszych opadach śniegu zaraz je zmieniłem na typowe zimówki. Nie dało się na tym czymś jakkolwiek pewnie prowadzić samochodu. Faktem, że było to przednionapędowe 180 km, ale no po prostu nie. Szkoda nerwów i ewentualnych problemów po jakimś dzwonie. Zdrowie ważniejsze.

  9. #68
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Mnie ciekawią rzetelne opinie w 3 i 4 roku użytkowania całorocznych.
    Jest na YouTube test zrobiony przez jakichś Amerykanów, który moim zdaniem wygląda na uczciwy (https://youtu.be/PXOE1DpjQGg). Porównywali mocno zużytą CrossClimate2 z nową zimówką klasy budżetowej, i CC2 wypadł zadziwiająco dobrze.

    Cytat Napisał Marcin_F10 Zobacz post
    Wszystko zależy od warunków pogodowych oraz jakości opon. Kilka lat temu kupiłem samochód na całorocznych noname Made In China i o ile w lato zadziwiająco dobrze kleiły, o tyle po pierwszych opadach śniegu zaraz je zmieniłem na typowe zimówki. Nie dało się na tym czymś jakkolwiek pewnie prowadzić samochodu. Faktem, że było to przednionapędowe 180 km, ale no po prostu nie. Szkoda nerwów i ewentualnych problemów po jakimś dzwonie. Zdrowie ważniejsze.
    Sorry, ale uważam że porównywanie noname'ów z Chin z CC2 albo GY Vector 4s to lekkie nieporozumienie
    Ostatnio edytowane przez kjk ; 20-01-2023 o 13:55

  10. #69
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2022
    Skąd
    PL
    Postów
    26
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Jest na YouTube test zrobiony przez jakichś Amerykanów, który moim zdaniem wygląda na uczciwy (https://youtu.be/PXOE1DpjQGg). Porównywali mocno zużytą CrossClimate2 z nową zimówką klasy budżetowej, i CC2 wypadł zadziwiająco dobrze.


    Sorry, ale uważam że porównywanie noname'ów z Chin z CC2 albo GY Vector 4s to lekkie nieporozumienie
    Sorry, ale czy ja gdziekolwiek porównuję CC2, GY Vector 4s, czy co tam jeszcze z noname? Przeczytaj ze zrozumieniem co napisałem.
    Dla przypomnienia temat nie brzmi "porównanie wyżej wymienionych", tylko zupełnie inaczej. Wyraziłem swoją opinię na temat opon całorocznych na podstawie i w poparciu doświadczenia jakiego posiadam i tyle. Chyba od tego jest forum.

  11. #70
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    585
    Auto
    Tipo sw
    Rocznik
    2017
    Wróciłem wlasnie z Bukowiny Tatrzanskiej i mam pewne przemyślenia. Zastanawialem sie kiedys nad wielosezonowymi ale dobrze ze sie zdecydowalem na zimowy i letni komplet. Jedynymi autami, które niepodjechaly po tym jak sypnęło sniegiem to byly wlasnie te co mialy wielosezonowe i oczywiscie letnie (ci co pojechali na letnich w gory to juz totalne...) Ja nawet na budzetowych ale zimowych Dębica omijalem inne auta. Rozmawialem pozniej z paroma osobami z tamtych stron i właśnie mają takie spostrzeżenia. Oczywiscie mozna zalozyc łańcuchy ale niechcialo by mi sie w takiej sniezycy ich zakładać...

  12. #71
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    636
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Rozmawiałeś z tymi, co nie dojechali czy po drodze oglądałeś ich opony?
    Bo bardzom ciekaw skąd takie informacje.
    Takie generalizowanie to d...pę potłuc. Miałem kiedyś zimówki tak kiepskie, że wolałbym zimą jeździć na letnich. To były jakieś Firestone'y.
    siwymw lubi to.

  13. #72
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    52
    Postów
    780
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał Talarsw Zobacz post
    Wróciłem wlasnie z Bukowiny Tatrzanskiej i mam pewne przemyślenia. Zastanawialem sie kiedys nad wielosezonowymi ale dobrze ze sie zdecydowalem na zimowy i letni komplet. Jedynymi autami, które niepodjechaly po tym jak sypnęło sniegiem to byly wlasnie te co mialy wielosezonowe i oczywiscie letnie (ci co pojechali na letnich w gory to juz totalne...) Ja nawet na budzetowych ale zimowych Dębica omijalem inne auta. Rozmawialem pozniej z paroma osobami z tamtych stron i właśnie mają takie spostrzeżenia. Oczywiscie mozna zalozyc łańcuchy ale niechcialo by mi sie w takiej sniezycy ich zakładać...
    to zabawne ale ostatnimi czasy dosc mocno sypało i jakos nie mialem problemu z wykopaniem sie ze sniegu na wielosezonach. Zastanawia mnie również jak to stwierdziłeś które auta miały jakie opony - wysiadałeś z auta, podchodziles i oglądałeś ? czy z gory, według założonego stereotypu uznałeś że ci co nie wjechali = wielosezony ?

    Oczywiscie zeby bylo jasne - nie uważam ze wielosezony są równie dobre na sniegu jak zimówki ale w wiekszosci wypadków dają spokojnie radę. Mówię to na podstwie prawie juz 12 lat jezdzenia na wielosezonach w wielu róznych autach. Gdybym mieszkal na jakimś głębokim zadupiu, rzadko odsniezanym albo gdzies w jakiś górach z kiepskim dojazdem to pewnie stosowałbym zimówki ba! kumpel który mieszka na takim wlasnie wygwizdowie uwaza ze od nowych zimówek są lepsze zimowe bieznikowane - wg niego są miększe i mają głębszy bieznik - nie wiem, nie jezdizlem.

    Ale w większosci przypadków wystarczaly wielosezony NAWET jak nawaliło sporo białego guano.
    Inna rzecz ze wielu ludzi jezdzi po 5 lat na jednym kpl wielosezonów a po takim czasie rzeczywiscie mogą już nie do konca spełniać swoją rolę. Ale to samo jest z letnimi i zimowymi - guma się starzeje.

    Wybór wielosezonów jest pewnym kompromisem wynikłym - nie ukrywam - z lenistwa. Nie chce mi się babrać co pół roku z wymianą kół/opon ale liczę sie z tym że przy moich rocznych przebiegach jeden kpl starczy mi na maks 4 lata. W tipo wywalilem fabryczne letniaki przy przebiegu 5tys km - sierpien 2020. W tej chwili mam 61tys km, bieznik jest ok, zimę spokojnie przejechałem ( i to nie wokół komina bo od grudnia zdazylem byc dwa razy nad morzem , raz ma mazurach i ze dwa razy na DŚ) i póki co dają radę ale licze sie z tym że jeszcze jeden sezon zimowy i bedzie trzeba kupić nowe.

    DSC_2812.JPG
    Ostatnio edytowane przez jacekviola ; 24-01-2023 o 13:20
    siwymw lubi to.
    Stowarzyszenie Blechhammer1944

    https://www.facebook.com/blechhammer1944/

  14. #73
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    585
    Auto
    Tipo sw
    Rocznik
    2017
    Sluchajcie, z Bialki do Bukowiny jest pod gore ok 1km dosyc mocno. Byly auta w kolejce pod gore ale powolutku wszystko szlo. Nagle zaczelo buksowac auto trzecie czy czwarte przed nami wiec wysiedlismy aby pomoc popchnac. Kierowca od razu mi powiedzial ze przeprasza ale niewiedzial ze jego wielosezonowki nie dadza rady. Rzeczywiscie nasze pchanie nic nie dalo bo jak przestalismy to stawał. Wszyscy co mogli to go eymineli ale niestety z gory zjeżdżał BUS ktory wszsytkich informowal ze szkoda naszego czasu w tym slimaczym tepie i abysmy jechali przez Nowy Targ do Zakopanego bo w poprzek stoi auto tam dalej na wielosezonowkach. Skad wiedzial nie wiem ale kolejnym zdarzeniem dzien wczesniej byl facet ktory wynajmowal kwatere obok co piłowal sprzęgło i mial letnie z tego co mowil gospodarz naszego domu bo mu pomagal wyjechac. Patrzac na te sytuacje utwierdzilem sie ze wielosezon czy letnie to niedobry pomysl na wyjazdy w gory.

  15. #74
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    636
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Teraz piszesz o jednym przypadku a wcześniej użyłeś liczby mnogiej.
    O letnich oponach nie ma co pisać, bo wiadomo.

  16. #75
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    585
    Auto
    Tipo sw
    Rocznik
    2017
    Rozumiem, że jesteście przekonani ze wielosezon poradzi sobie tak samo dobrze w terenie gorzystym jak opona zimowa tego samego producenta? Ja glupi zmieniam a widze, że to bez sensu...


 
Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy ... 34567 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [Koła] Alufelgi 17" zimówki
    Napisany przez DariusBtm na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-09-2020, 06:34
  2. Zimówki
    Napisany przez k66 na forum Croma
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post: 09-12-2019, 20:19
  3. Jakie zimówki?
    Napisany przez MalcolmX na forum Opony i felgi Tipo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-10-2017, 16:37
  4. Jakie zimówki
    Napisany przez sirk667 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-10-2012, 17:06
  5. Bieżnikowane zimówki
    Napisany przez kowal na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 07-11-2010, 17:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl