Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 9 z 9 PierwszyPierwszy ... 789
Posty od 121 do 132 z 132
Like Tree14lubi to!

Temat: Wydajność klimatyzacji - jednostrefowa  

  1. #121
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    58
    Postów
    2,234
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Strona 5 tego wątku #71
    Też nie jeżdżę długich tras więc trudno to zdiagnozować. Czytałem że we Włoszech też jakiś gościu miał taki problem. W ASO w Bielsku sprawdzili klimę coś (bardzo mało) uzupełnili czynnik ,ale dalej to samo ostatnio koło Częstochowy już osłabła dałem na 2 i dojechałem między Radomsko a Łódź i przed Łodzią musiałem dać na 3 (mowa o wentylatorze) . Jak wracałem z Chorwacji to w Mikulowie już nawet na 3 było cieniutko.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #122
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    35
    Postów
    1,200
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Dla mnie to są po prostu odczucia organizmu. Wsiadasz z cieplego to wszystko co chlodniejsze odpowiada, po jakims czasie organizm sie przyzwyczaja, trzeba by zmienic temp zeby czuc sporą roznicę. Żeby tak oceniać to trzeba termometr w kratki i wtedy mozna cos powiedziec o pracy klimy. W inny sposob to subiektywne odczucia. Kietowca obniza temp a pasazerowi na przyklad juz zimno.

  4. #123
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    58
    Postów
    2,234
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Odpowiem Ci tak też myślałem o tym ,ale żona jest zmarzluchem ,i odczucia dla niej są podobne do moich i innych pasażerów. Nawet myślałem o samym wentylatorze ,bo wydaje się jak gdyby im dłużej tym słabiej dmuchał .

  5. #124
    Klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    31
    Postów
    370
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC
    Rocznik
    2017
    Raczej to nie są odczucia organizmu. Przypomniałem sobie że kiedyś udało mi się wymusić wydajniejsze chłodzenie takie po dłuższej trasie jak przełączyłem w tryb manualny. Ale tak jak mówię, tak rzadko się to zdarza że ciężko czasami pokojarzyć fakty co miało na co wpływ.

  6. #125
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2019
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    30
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.6 Mjet
    Rocznik
    2017
    Cześć

    U mnie również są podobne objawy i też spotkałem się z tym tylko w dłuższej trasie (jechałem 650 km). Po ok 400 km ciężko było schłodzić wnętrze, zwłaszcza jak dałem nawiew na szybę i nogi.
    Raczej wykluczam aktywator klimatronika, bo w poprzednim bravo mimo że był uszkodzony jeden to i tak dało się schłodzić wnętrze auta bez problemu. Podpinałem kompa i błędów żadnych nie ma.

    Widać że objawy u sporej części osób są podobne, zatem albo TTTM (nie cierpię takiego tłumaczenia), albo mamy coś walnięte ( w co bardziej wierzę analizując podobne problemy użytkowników), pytanie tylko co?
    Ja bardziej bym obstawiał jakiś czujnik.

  7. #126
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    58
    Postów
    2,234
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    U siebie sprawdzałem po trasie ciśnienie czynnika ,ale było ok . Niestety u mnie w manualnej nie ma czujników temperatury więc to odpada .W automatach są więc może tu trzeba szukać .

  8. #127
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,012
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Powiecie że gadam jak somsiad janusz nosacz ale wolę klimę manualną. od kiedy pamiętam nie ogarniałem automatów. główną zaletę widzę w dwóch strefach bo zwykle pasażerowi jest chłodniej, kierowca wykonuje jednak jakąś pracę. I to głównie od tego jak "ciężką" (czy losuje w korkach, po parkingach czy sobie spokojnie siedzi w trasie) zależy zapotrzebowanie na chłód. Jakbym automatu nie ustawił zawsze muszę korygować więc za mało zalet w stosunku do problemów jakie się zdarzają.

  9. #128
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    3,679
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Nie piszę bzdur, jak jest zimno to MAX DEF szybko włącza grzanie na szybę i od razu puszcza powietrze przez nagrzewnicę, znacznie szybciej niż w trybie AUTO, gdzie praktycznie nic się nie dzieje dopóki nie rozgrzeje się płyn chłodniczy. Nie wiem jak jest w 500X ale to mnie nie interesuje, ja to piszę z własnych doświadczeń, których ty nie masz przy Tipo, tylko cytujesz instrukcje. A za pyskowanie dostajesz krówka bana na tydzień, aby pohamować trochę twój chamski język.
    No proszę, potrafisz lepiej opisać, ale jeszcze nie do końca. Proponuję sprawdzić przy -10stC jak to się zachowuje
    1. Wieloletnie doświadczenie, to nie 500X, a Grande Punto, 12,5 roku! Automatyka Max Def działa tak samo jak we wszystkich nowych FIAT-ach, różnica jest tylko w LO, gdzie obieg zamknięty działa w trybie automatycznym, a nie wymuszonym zamkniętym. Może się zdziwisz, ale sterowanie klimy w GP bije to co jest w Bravo 2, 500X, Renegade, Tipo,...
    2. Cytowanie instrukcji - nie rozśmieszaj mnie, popatrz powyżej i porównaj staż posiadania Fiatów, czyli mój i Twój.
    3. Przy mrozie jest zwłoka zanim mocniej zawieje wiatrakiem w MaxDef, jest oczekiwanie na temperaturę płynu > 0stC. Wraz ze wzrostem temperatury zwiększa prędkość nawiewu. W przypadku normalnego automatycznego trybu delikatnie wieje na nogi i szybę, przyspiesza po uzyskaniu 50stC płynu. Odrębna sprawa to obecność PTC, gdzie ogrzewanie działa w ciągu kilku sekund i inaczej steruje wiatrakiem.

    Ps. Co do pyskowania. Przypomnieć Twoje wypowiedzi z 2016 roku? Napisz wprost, że chodzi o "autorytet". Przypomnę, że dając mi bana krzywdy mi nie robisz, nie jestem zależny od forum, za to w tym czasie w działach GP, czy 500X nie miał kto pomóc kolegom. Banuj mnie ile sobie chcesz za krytyczne uwagi, ale w zamian z łaski swej przejmij moją rolę tam gdzie wspomniałem Część ma do mnie kontakt, więc jak zadzwonią, to bezinteresownie pomogę, jak to robię do tej pory
    Przypomnę jeszcze, że w pewnym okresie za wyzwiska kierowane w moją stronę nikt nie poniósł konsekwencji poza edycją postów!
    Pozdrawiam szanownego Moderatora i zalecam odrobinę samokrytycyzmu.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 17-08-2019 o 15:43

  10. #129
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    35
    Postów
    1,200
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Dzisiaj 600 km nawinięte, ustawione 21 przy ok 25-26 na dworze i w aucie od samego poczatku do konca tak samo zimno. Nie za bardzo wiem o co wam chodzi. Przy duzym upale odczucia to podstawa, gdy na dworze ok 40 st to musialbys siedziec w zamrazarce zebys byl caly czas zadowolony, w aucie po jakims czasie odczucia sa rozne

  11. #130
    Klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    31
    Postów
    370
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Dzisiaj 600 km nawinięte, ustawione 21 przy ok 25-26 na dworze i w aucie od samego poczatku do konca tak samo zimno. Nie za bardzo wiem o co wam chodzi. Przy duzym upale odczucia to podstawa, gdy na dworze ok 40 st to musialbys siedziec w zamrazarce zebys byl caly czas zadowolony, w aucie po jakims czasie odczucia sa rozne
    Ja zrobiłem przez urlop jednorazowo 500km w czasie 12h praktycznie ze względu na korki i itp, z tego 2h na granicy Chorwacja-Czarnogóra i 2h w korku w Albanii. Silnika nie gasiłem [gasiłem tylko na tankowanie], przez cały dzień praktycznie 35C na zewnątrz i wtedy to odczułem to wrażenie że po 200km i paru h spada wydajność klimy. Przy mniejszych temperaturach może to być nie zauważalne.

  12. #131
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2017
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    39
    Postów
    51
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-jet LPG
    Rocznik
    2017
    Też zauważyłem w TIPO od samego początku użytkowania że przy dłuższych trasach jest coś nie tak i spada wydajność. W poprzednim aucie nigdy to mi się nie przydarzyło, więc musi być coś na rzeczy w TIPO.
    tylko z czym konkretnie?

  13. #132
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    42
    Postów
    42
    Auto
    Fiat Tipo 1.4
    Rocznik
    2016
    Nasz nowy ekologiczny czynnik jest niestety mniej wydajny od poprzednika ,może to jest przyczyna.Tak mi się nasunęło.


 
Strona 9 z 9 PierwszyPierwszy ... 789

Podobne tematy

  1. KLIMATYZACJA AUTOMATYCZNA JEDNOSTREFOWA - właściwe posługiwanie się zimą ;)
    Napisany przez Jaxon na forum Ogrzewanie i klimatyzacja Tipo
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post: 13-02-2018, 21:42
  2. Wydajność klimy w upały 35 stopni.
    Napisany przez Alton88 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 11-07-2016, 15:26
  3. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 16-01-2014, 12:12
  4. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 08-06-2013, 11:38
  5. [ukł. klimatyzacji] Wymiana nagrzewnicy klimatyzacji
    Napisany przez grendi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-07-2010, 06:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

klima tipo 2

tipo kmatyzacja

fiat tipo klimatyzacja

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl