Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 8 z 9 PierwszyPierwszy ... 6789 OstatniOstatni
Posty od 106 do 120 z 133
Like Tree37lubi to!

Temat: Parujące szyby  

  1. #106
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2014
    Skąd
    DG
    Wiek
    35
    Postów
    295
    Auto
    VW Up! 1.0 ; TIPO Lounge+business 1.4
    Rocznik
    2016;2019
    Na obiegu zamkniętym przy działającej klimatyzacji (zimą nie zawsze mimo włączenia klimatyzacji będzie ona działać) szyby nie mają prawa parować - od lat jeżdżę na obiegu zamkniętym i to nie jednym autem więc piszę z praktyki.
    pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #107
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,611
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Ja też piszę z praktyki. Przy zamkniętym obiegu w kilku autach szyby zawsze w mniejszym lub większym stopniu były zaparowane.
    Jedynie dobre przewietrzanie (obieg zewnętrzny) auta pomaga.

    Z drugiej strony na dłuższych trasach nie zaryzykował był obiegu zamkniętego. Żeby to samo powietrze krążyło ciągle w środku. Musi być dopływ tlenu z zewnątrz, w przeciwnym razie nieszczęście gotowe.

  4. #108
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    1,925
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Z drugiej strony na dłuższych trasach nie zaryzykował był obiegu zamkniętego. Żeby to samo powietrze krążyło ciągle w środku.
    .... no bo obieg zamknięty nie jest po to, żeby całą drogę kisić się we własnym smrodzie, tylko żeby przetrwać jakieś chwilowe sytuacje typu smrodzący diesel przed nami. Fakt, że niektórzy mają to cały czas zamknięte jest dla mnie cokolwiek szokujący, ale może teraz w gimnazjum uczą o CO2 tylko w kontekście carbon footprint?

  5. #109
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    394
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Druga sprawa: jadę z włączonym ogrzewaniem plus załączona klima na obiegu otwartym. Kończę jazdę i idę do domu. Następnie za np pół godziny znów chcę jechać. Wsiadam- szyby czyste. Odpalam włączam nawiew ciplego powietrza bez klimy i po kilku sekundach szyby mam zaparowane.. Muszę włączyć klimę żeby odparowaly.
    Czy to normalne żeby parowały w opisanej sytuacji?
    Podobno z klimatyzacji wychodzi na zewnątrz samochodu rurka- odpływ? którą ma być drożna.
    Klima manualna.

  6. #110
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    1,925
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał DamianoZaw Zobacz post
    Druga sprawa: jadę z włączonym ogrzewaniem plus załączona klima na obiegu otwartym. Kończę jazdę i idę do domu. Następnie za np pół godziny znów chcę jechać. Wsiadam- szyby czyste. Odpalam włączam nawiew ciplego powietrza bez klimy i po kilku sekundach szyby mam zaparowane.. Muszę włączyć klimę żeby odparowaly.
    Czy to normalne żeby parowały w opisanej sytuacji?
    Podobno z klimatyzacji wychodzi na zewnątrz samochodu rurka- odpływ? którą ma być drożna.
    Klima manualna.
    Tak, normalne. Odpływ skroplin oczywiście jest, ale w układzie pozostaje trochę wilgoci, co wystarcza do zaroszenia szyb. Wyłączaj klimę kilkanaście minut przed zakończeniem jazdy, zostawiając nawiew i ogrzewanie, to trochę zredukujesz to zjawisko. Fizyka, panie... A gdyby odpływ skroplin był niedrożny, to za moment miałbyś w samochodzie jeziorko, a nie tylko zaparowane szyby.

  7. #111
    Klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    440
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    .... no bo obieg zamknięty nie jest po to, żeby całą drogę kisić się we własnym smrodzie, tylko żeby przetrwać jakieś chwilowe sytuacje typu smrodzący diesel przed nami. Fakt, że niektórzy mają to cały czas zamknięte jest dla mnie cokolwiek szokujący, ale może teraz w gimnazjum uczą o CO2 tylko w kontekście carbon footprint?
    Zastanawiam się tylko czemu konstruktor automatycznej klimy wymyślił, że po całkowietym jej wyłączeniu ustawia się ona w aucie na obieg zamknięty. Pytanie do osób posiadających automatyczną klimatyzację, przy ustawieniu jej na opcję full auto i naciśnięciu przycisku MAX DEF aby jak najszybciej odparować przednią szybę wiatraczek chodzi na wolnych obrotach( auto jeszcze nie nagrzane) oczywiście z wzrostem temperatury silnika wentylator przyśpiesza. Myślałem, że po naciśnięciu MAX DEF będzie od razu wiało na maksa a tak nie jest, czy tak być powinno?

  8. #112
    Master
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    44
    Postów
    1,842
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    Jest jak piszesz. A nie wieje od razu na Maxa bo jakbyś dostał zimnym powietrzem na twarz to miałbyś zatoki załatwione.

  9. #113
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    1,925
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał mechanizator9 Zobacz post
    Zastanawiam się tylko czemu konstruktor automatycznej klimy wymyślił, że po całkowietym jej wyłączeniu ustawia się ona w aucie na obieg zamknięty.
    A tego to nie potrafię racjonalnie wytłumaczyć...

  10. #114
    Master
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    44
    Postów
    1,842
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    Może dlatego że jak byłaby wyłączona klimatyzacja to otwarte klapy wpuszczałyby powietrze z zewnątrz. Im szybciej jedziesz tym więcej leci powietrza

  11. #115
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    41
    Postów
    1,735
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Na większość pytań znajdziecie odpowiedź tutaj :
    https://fiatklubpolska.pl/ogrzewanie...-w-tipo-46017/
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  12. #116
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,611
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał mechanizator9 Zobacz post
    Pytanie do osób posiadających automatyczną klimatyzację, przy ustawieniu jej na opcję full auto i naciśnięciu przycisku MAX DEF aby jak najszybciej odparować przednią szybę wiatraczek chodzi na wolnych obrotach( auto jeszcze nie nagrzane) oczywiście z wzrostem temperatury silnika wentylator przyśpiesza. Myślałem, że po naciśnięciu MAX DEF będzie od razu wiało na maksa a tak nie jest, czy tak być powinno?
    Tak powinno być
    Dlaczego? Odpowiedź jest prosta.
    Jak sama nazwa wskazuje MAX DEF, czyli MAX DEFROST, jest to funkcja odszraniania, odmrażania. Powietrze kierowane jest wtedy na przednią szybę i działa osuszacz.
    Na zimnym silniku nie będzie dmuchało zimnem z pełną mocą, bo to do niczego nie prowadzi, dopiero jak silnik nabiera odpowiedniej temperatury, tj około 50 stopni, przynajmniej u mnie, zaczyna dmuchać coraz bardziej.
    Poza tym funkcja ta jest ograniczona czasowo, ile minut nie pamiętam, i wyłącza się do trybu auto lub full auto.

  13. #117
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,633
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Na zimnym silniku nie będzie dmuchało zimnem z pełną mocą, bo to do niczego nie prowadzi, dopiero jak silnik nabiera odpowiedniej temperatury, tj około 50 stopni, przynajmniej u mnie, zaczyna dmuchać coraz bardziej.
    Nie dotyczy aut z grzałką PTC Przy PTC wichura chwilkę po podgrzaniu grzałek.

  14. #118
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,611
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Niestety ja nie mam. Ale poluję ostatnio na tą grzałkę, bo mglista jesienna pogoda za oknem sprawia, że szyby parują coraz częściej.

  15. #119
    Klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    440
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    Ok, dziękuję wszystkim za wyjaśnienie i rozwiania niektórych moich wątpliwości co do prawidłowego działania automatu

  16. #120
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    1,925
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał tedybear Zobacz post
    Może dlatego że jak byłaby wyłączona klimatyzacja to otwarte klapy wpuszczałyby powietrze z zewnątrz. Im szybciej jedziesz tym więcej leci powietrza
    To chyba nie ten trop. U mnie (co prawda klima manual, ale w tym kontekście chyba bez znaczenia?) nawet przy prędkościach autostradowych, bez załączonego wentylatora nawiew jest bardzo słaby (co w sumie ma sens).


 
Strona 8 z 9 PierwszyPierwszy ... 6789 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Strasznie parują szyby!
    Napisany przez mlody9631 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 24-02-2015, 20:54
  2. Strasznie parują szyby!
    Napisany przez mlody9631 na forum Zrób to sam
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-02-2015, 00:02
  3. Dlaczego parują szyby?
    Napisany przez Jankes na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 05-04-2012, 22:16
  4. Parujące szyby;/
    Napisany przez Witek15145 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 19-05-2010, 22:29
  5. Parujące szyby
    Napisany przez Adams_dg na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 20-12-2009, 23:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo parowanie szyb

zwirek parujace szyby forumnawiew parujace szybylancia lybra zaparowane szyby

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl