Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Nie ciepło z silnika idzie na garaż i to wystarczy żeby szyby wyschły.![]()
Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.
Dzisiaj zaświeciła mi się rezerwa paliwa i podskoczyłem na shella zalać cromala. Miałem jakieś punkty na karcie plus kupon i zalałem cały bak ich nowym paliwem v-power nitro+ diesel. Drogie toto jak cholera, po korektach ceny i tak jakieś 30gr więcej od zwykłej. Oczywiście super/hiper wg marketingowców, mniej pali, lepiej czyści itd. Do takiej paplaniny mam duży dystans, ale... do domu wracałem ok 30km od stacji, spalanie przy średniej prędkości 120km/h komp pokazał 5,8l/100km. Przejeżdzę cały zbiornik, zobaczymy. Na razie mam średnią z ok. 4800km na poziomie 6,6l,
Po drodze mam jeden niedziałający, o ruchomych informuje yanosikNa AOW można legalnie do 150km/h.
Kurde raz zalać paliwem lotniczym i już znajdzie się jakiś dowcipniś... Następnym razem wciepnę jeszcze 200ml soku z gumi jagód
Interesują mnie właściwości czyszczące tego paliwa oraz spalanie, reszta nadal w strefie bełkotu marketingowego. Przejeżdżę cały bak, będzie wiadomo. Chociaż gucio, nie będzie. W poniedziałek hamownia, wyssie 3x więcej z baku niż zwykle
ps. dziś po ok 60km, średnia z kompa 5,7l
Podobnie jak ty podchodzę do tego z lekką dozą humoru i niedowierzania. z tym średnim spalaniem to wystarczy trochę więcej stania w korku czy ruszania z zimnego silnika czy tez jazdy w innych warunkach. Może i to paliwo jest dobre ale czy warte ceny? a może wystarczy zwyczajny Skyd?? To i wiele innych pytań zawsze zostanie bez odpowiedzi.
Opłacalne na pewno nie jest (+50gr/1l). Dodatkowo próbowałem przepytać obsługę pod kątem mrozoodporności, bąknęli coś o chyba -21'C czyli ustawowy standard zimowy. Wydałem parę złotych więcej ze względu na wyjazd na hamownie, mam poprzedni wykres na zwykłym paliwie, zrobimy aktualny na gumi jagodach i może coś organoleptycznie wyjdzie. Później moc w górę, a Nm w prawo![]()
Nie jestem dobrym przykładem spalania w cromie, jadę może z 5km po mieście bez żadnych świateł po drodze, później ok 30km AOW gdzie zapinam szóstkę przy jakichś 130km/h i ok 2100 obrotów, później parę kilometrów trasy czyli stówka na piątce. Jeżdżąc po mieście spokojnie można spalić 7,5-8,5l w cromie, ciągłe start stop po Wrocławiu i dwie tony do rozpędzenia.
Po doświadczeniach z kilku ostatnich lat (a raczej zim) polecam V-Power Shella do samochodów z LPG. Niekoniecznie pełny bak (chociaż jest zalecane, bo w dużym stopniu zabezpiecza przed skraplaniem pary wodnej i korozją zbiornika), ale przynajmniej do połowy i ewentualnie potem (miesiąc - dwa) dolać setkę albo dwie setki alkoholu.
Na "zwykłej benzynie" zdarzają się drobne problemy z odpalaniem po nocy na większym mrozie, z zatankowaną benzyną v-power nigdy. A że jazda głównie na gazie, to cena aż tak nie boli. No fakt, na krótkich odcinkach i przy zimnym silniku trochę jej spali ... ale nie tyle żebym zbankrutował.
Jaki stopień chcesz osiągnąć po hamowni?
Pełne 25% mocy - bo chyba max tyle przy dobrym stanie technicznym auta można osiągnąć- czy może trochę zapasu mocy zostawiasz?
Sąsiad ma alfe 159 sportback (kombi), wywalił dpfa i chipa. Autko rewelacyjnie się zbiera, ogólnie podobają mi się te auta, tak jak croma. Dwa wymarzone auta![]()
Silnik nominalnie miał 120KM/280Nm, mój po usunięciu samej "ekologi" zyskał 133KM/303Nm (tak swoją drogą, piękny bonus). Tuner wykręcił 149KM/367Nm tylko... jeździłem na tym od wiosny i w końcu zorganizowałem dzień urlopu, aby pojechać na korektę. Chce aby przeniósł max moment wyżej i trochę go obniżył, w okolice 2500obrotów, moc do ok 160KM oraz wygładzenie momentu. Teraz mam mocny dół, efekt przyjemny, ale wymagający żonglowania lewarkiem.
Sprzęgło i dwumasa w 8V jest takie samo jak w 16V czyli 240mm i wytrzymujące ponad 400Nm, powinno być dobrze po korekcie
Obecny:
p8op.jpg
to co chciałbym osiągnąć (Cinek jak zawsze na wzór):
99_106.jpg
ps. boch - nie interesowałem się LPG w fiacie, może źle dobrana instalacja?
Skrzydeł nie spodziewam się, ale nadal średnia 5,8l po przejechanych 94km i chyba trochę ciszej chodzi.
Ostatnio edytowane przez TMK ; 12-12-2013 o 19:22