seth dokladnie jak piszesz, wystarczy troche nia pojezdzic i nic wiecej nie potrzeba
seth dokladnie jak piszesz, wystarczy troche nia pojezdzic i nic wiecej nie potrzeba
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
niestety tak. zamontowany jest po stronie pasażera, więc prawdopodobnie żeby się dostać do pompy paliwowej trzeba go będzie zdemontować. wracając dzisiaj z pracy auto przyszarpywało na benzynie, tak jakby dostawało za mało paliwa. może być tak, że jak jadę rano do pracy (5 km) i auto przełączy mi się po 1 km na gaz, to przez te 4 kiloski silnik jedzie na bardzo bogato dzięki pięknym rozjazdom po temperaturze jakie funduje mi listwa Master. skutkiem tego sterownik benzyny tnie czasy wtrysków, które po popoludniowym odpaleniu dają za ubogą mieszankę. tak to widzę. ale pompy nie wykluczam.
Jak gaz ci wariuje to doprowadź najpierw instalację LPG do porządku a potem zobacz co z benzynką.Wg mnie wtrysk gazu jest uzależniony od wtrysku benzyny a nie na odwrót.Poza tym mapy wtrysków benzyny nie rozjeżdżają się tak szybko jak gazowe.Boch jak masz kabel do LPG to wrzuć jakieś zrzuty z mapy wtrysków i konfiguracji LPG.
Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.
Nie ma czegoś takiego jak mapy gazowe i benzynowe. Problem jest właśnie taki że mapa jest jedna jedyna i musi na niej pracować silnik na PB i na LPG.. To o czym mówisz to mapy mnożnika lpg ale w większości sterowników nie ulega ona automatycznej korekcji.. Warto przyjrzeć się instalacji bo to może być to, ale też nie musi..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Po części się z tobą Byrrt zgodzę ale... przy źle ustawionym mnożniku LPG mapy wtrysków się nie pokrywają.Walczyłem z tym dość długo aż nie zmieniłem miejsca wkręcenia wkrętek gazowych i rozwiercenia dysz na listwie LPG.Od tego czasu jest ok.A skoro nie ma 2 map to dlaczego w sterowniku jest opcja wyświetl mapy-benzyny i gazu i opcja kasuj mapy benzyny i gazu????
Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.
Te mapy o których mówisz nie mają innego znaczenia niż informacja dla instalatora.. One nic nie regulują.. Mapa która się rozjeżdża to ta w ECU silnika
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
no u mnie już Bravki od niedzieli nie ma ;(... została sprzedana
ostatnie mapki znajdziesz tutaj:
http://fiatklubpolska.pl/moje-auto-4...ownia-13708/15
dzisiaj postaram się zrobić aktualną. generalnie wytłumaczenie jest jedno. Wtryskiwacze Master znane ze sporych rozjazdów po temperaturze dają zbyt bogatą mieszankę, co jest korygowane na bieżąco przez sondę lambda cięciem czasów wtrysków benzyny. po kolejnym uruchomieniu auta, ECU przyjmuje te przekłamane (skrócone) czasy i stąd te problemy. od pewnego instalatora usłyszałem, że na sterowniku ESGI2 i na wtryskiwaczach Master nie da się poprawnie tej instalacji zestroić i konieczna jest zmiana wtrysków na coś z wyższej półki. mój sterownik nie posiada korekcji po temperaturze co w połączeniu z niezbyt szczęśliwymi wtryskami daje różne, niekoniecznie pozytywne efekty. co ciekawe ESGI v1 korekcje po temperaturze jak i rozgrzewanie wtryskiwaczy posiadało, kolejna odsłona sterownika ESGI czyli ESGI Black również. wynika z tego, że ESGI2 było sterownikiem okrojonym (czyt. gównem).
@Byrrt.No nie do końca bo nie wiem jak u ciebie ale u mnie jak na LPG chodził jak muł to na PB nie było żadnych problemów.Robiłem kiedyś nawet eksperyment i nie blokowałem mapy PB w sterowniku LPG.Pojeździłem trochę i porównywałem zrzuty z monitora.Różnica praktycznie tylko na maksymalnym obciążeniu na samej górze reszta bez zmian.Za to mapy LPG tańczyły jak chciały nawet bez ruszania mnożnika.
@Boch.Ja u siebie mam najtańszy sterownik Kompakt ct-4 jest tam korekcja po temp.Gazu ale nie mam czujnika w listwie-Valteki czerwone.Widziałem mapkę i prawie by było ok ale jak na moje to trochę wysoko mnożnik i jedyne co pomoże to rozwiercenie delikatne wtrysków o ile to możliwe.Jak rozjeżdża Ci się mapka PB o ile tak twierdzisz to najpierw sprawdziłbym czujnik powietrza zasysanego i czujnik temp.silnika czy poprawnie działają.Najlepiej miernikiem bo z własnego doświadczenia wiem że komputer diagnostyczny wychwyci błąd dopiero wtedy jak nie ma przepływu prądu przez czujnik a nie jak jeszcze źle działa.
Ostatnio edytowane przez artur 2310 ; 18-09-2013 o 11:04
Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.
posiadam duplikaty obu czujników więc przy sprzyjającej pogodzie wymienię. co do mnożnika, mieści się w normie czyli zgodnie z instrukcją programowania ESGI2:
auto na gazie nie szarpie, ładnie wkręca się na obroty. nie wiem tylko jaką średnicę dysz mam na wtryskach. zgodnie z wytycznymi średnica dysz powinna być fi 2,0-2,1.Optymalna wartość korekcji powinna zawierać się w granicach 1,2 do 1,6.
artur 2310 hehe, jeśli na gazie idzie źle a na benzynie dobrze to jest tego przyczyna. Zrozum, że instalacja gazowa jest protezą dla istniejącej instalacji benzynowej. Czasy wtrysku benzyny regulowane przez ECU a ten koryguje je na podstawie przede wszystkim odczytu z sondy lambda. Zadaniem sterownika lpg jest odczytanie czasu otwarcia wtryskiwacza benzynowego i otworzenie wtrysku gazu tak aby energetycznie ta sama ilość paliwa trafiła do cylindra. Jeśli ilość ta będzie inna (źle dobrana krzywa mnożnika w sterowniku lpg lub inne korekty) to ECU będzie to korygował i z czasem zapisywał jako stałą korektę do swoich map. Tak skorygowana mapa (de fakto benzynowa) po przełączeniu na benzynę może być nieadekwatna do zapotrzebowania na paliwo gdyż przed chwilą rozregulował ją gaz. Jeśli różnice są niewielkie to ok - sterownik ECU sobie to będzie korygował w niewielkim stopniu. Jeśli będzie duża mogą być problemy.. To że zbierane przez sterownik mapy LPG "tańczą" oznacza tylko tyle, że algorytm, korekty różnego typu czy wtryski są złe/źle dobrane. Nie oszukujmy się - nasze sterowniki (też mam Compact'a) idealne nie są. Sprawa regulacji dawki gazu nie jest taka prosta ale sama zasada działania centralki LPG jest taka jak opisałem wyżej. Sterownik LPG nic sam nie kalibruje, nie adoptuje itp.. On tylko przelicza dawkę paliwa na dawkę gazu uwzględniając wszelakie korekty typu ciśnienie gazu, temp gazu, temp reduktora, obciążenie i wreszcie model mnożnika.
Czujnik można dołożyć - nawet do valteków ale to nie jest pomiar temp gazu tylko wtrysku. Już lepszy jest trójnik pomiarowy przed wtryskiwaczami lub najlepiej pomiar w strudze. Działa Ci wszystko ok bo sterownik koryguje jakimś dziwnym algorytmem mieszankę od temperatury reduktora (na pewno masz włączoną taką korektę). Jest dobrze do puki nie zrobi się -20.. Wiele też nie widzisz bo wiele zmienia sterownik silnika itp.. Ja ze swojego doświadczenia tylko powiem, że Compact bardzo dziwnie kreśli "mapy wtrysku" - jeździłem i widziałem na żywo że on czasem cuda kreśli mimo że czasy wtrysku są inne..
Uściślając komputer wychwyci błąd jeśli czujnik zacznie pracować poza zakresem możliwym do osiągnięcia w danych warunkach.. Jeśli przekłamuje ale w ramach "widełek" faktycznie błędu nie będzie.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Hej takie pytanie. W Peugeocie (206 1.6 16V 110KM 2002r.) mojej narzeczonej stało się coś następującego. Po odpaleniu silnika jakby było słychać jakiś dźwięk ale sam nie jestem pewien.. Przy wciskaniu sprzęgła są dziwne dźwięki jakby zapowietrzonego siłownika hydraulicznego a przy wciśniętym sprzęgle jest taki szelest, ocieranie.. Po odpuszczeniu sprzęgła cisza. Dźwięk tym większy im wyższe obroty. Auto przez ostatnie 2 lata więcej stoi niż jeździ. Parkowany pod chmurką - wiadomo taka eksploatacja odbija się negatywnie na wielu częściach w szczególności łożyskach itp..
Strzelałbym że to łożysko oporowe, ew. coś ze sprzęgłem.. Ma ktoś jakieś rady, ew. inne wnioski? Biegi wchodzą niezmiennie dobrze, auto jeździ ale dźwięk jest przerażający.. Boję się trochę kosztów :/
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
W jego przypadku tak,to było łożysko i mechanik mu robił przy okazji cały komplet,ale ceny Ci nie podam bo nie pamiętam