Dokładnie. Spalanie oleju silnikowego zaciąganego przez nieszczelność w turbinie. Ciekawe czy w Stilo też się to zdarza. Niby jest klapa gasząca...
Dokładnie. Spalanie oleju silnikowego zaciąganego przez nieszczelność w turbinie. Ciekawe czy w Stilo też się to zdarza. Niby jest klapa gasząca...
Italians Do It Better
Choroba szalonych diesli Widziałem rozbiegane Stilo na autostradzie przed Brnem.Chciałem pomóc gościowi ale już nie zdążyłem niestety
Nic przyjemnego niestety.....
Zakupiłem kabel ELMa i troszkę poklikałem. Jest tego tyle że można się zgubić hehe.
Zamontowałem do wszystkich napędów klap w klimie, sprzęgiełka i niestety ale ten od ciepło-zimno ani nie drgnął. Musiałem wyjąć go jeszcze raz i po rozebraniu silniczka okazało się że rozleciały/zużyły się pseudo szczotki z blaszek i pozamiatane. Muszę kupić nówkę
silniczek.jpg
Możecie mi powiedzieć o co chodzi z tą temperaturą parownika, bo przy takiej wartości w aucie powinno być gorąco
błąd.jpg
No i dzisiaj niestety ale Stilon znów wydoił ze mnie ojro.... Zapodałem nowy aku
nowy aku.jpg
Pierwszy test jutro rano. Mam nadzieję że skończy się tylko na aku, bo jak nie to trzeba będzie się wziąć za cały układ paliwowy.....
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Na temperaturę parownika nie patrz, bo pokazuje bzdury. U mnie jest tak samo. Ja swój aku będę wymieniał na przyszły rok. W tym roku bez nadmiernego użytkowania grzałek PTC powinien jeszcze dać radę. Pytanie mam, wężyki do overboosta masz nowe? Gdzie można takie nabyć?
Italians Do It Better
Co z przepływomierzem?
Widoczny wężyk jest produkcji FESTO do pneumatyki https://www.festo.com/cat/pl_pl/products_QSK
Cała pneumatyka w obrabiarkach numerycznych jest robiona właśnie tymi przewodami.Taki miałem pod ręką więc taki kawałek założyłem, bo jak przenosiłem zawór na górę to musiałem to lekko przerobić.
Ja nie mogłem czekać z aku, bo przy -5 był już problem a wiecie że z dnia na dzień będzie tylko gorzej z temperaturą na zewnątrz.
A co do przepływki to mi się nie spieszy. Do marei kupiłem nowego Boscha, ale cena przepływki do tego stilo jest wypadkową skąpstwa i chciwości właścicieli firmy Bosch. Bez aku nigdzie nie pojadę a bez przepływki śmiało sobie pomykam i na razie tak zostanie
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Przeczysc przepływomierz. Czy może wywala błąd i się juz nie da?
Błędu nie ma ale obcina strasznie moc. Dodatkowo zamontowany jest przepływomierz nie od tego silnika....
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Niestety ale stało się to czego się obawiałem, mianowicie -15 stopni prawie dało mu radę. Prawda jest taka, że dla tego typu silnika to powinna być kaszka z mlekiem a nie jest. Teraz ciekawi mnie czy to któryś wtrysk leje czy może pompa nie daje rady nabić ciśnienia
Objaw jest taki że przy kręceniu rozrusznikiem, silnik w ogóle się nie odzywa, czyste kręcenie. Po chwili wcisnąłem gaz i raz zaklekotał no i oczywiście od razu puściłem kluczyk przez co równie szybko silnik ucichł. Ponowne kręcenie z wciśniętym pedałem gazu i silnik zaczął kaszleć, z tyłu zaczęły pojawiać się jakieś dymy a ja dalej trzymałem na rozruszniku. Po jakiś 8-10 sekundach wreszcie złapał "na dobre" i dopiero wtedy puściłem kluczyk. Z tyłu oczywiście dym jak ze stara hehe. Po tym wszystkim już zaczął palić jak nowy hehe.
Pojechałem na garaż i sprawdziłem korekty na prawie rozgrzanym silniku i pokazało mi się takie coś
korekty.jpg
Czy jesteście w stanie mi coś powiedzieć o wtryskach
Zrobiłem mały wykres z korektami i po podniesieniu obrotów, trzeci wtrysk (żółta linia) zaczyna totalnie odjeżdżać
wykres.jpg
Czyżby wtrysk numer 3 był nie teges i przez niego pompa ma problem nabić poprawne ciśnienie do odpalenia
Kurcze muszę to zrobić bo autko nocuje tylko i wyłącznie na polu a do pracy trzeba śmigać. Jak się dowiedzieć kto jest winowajcą
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Nie znalazłem jak do tej pory danych serwisowych mówiących o dopuszczalnych odchyłkach korekcji. Jedni mówią, że powyżej 1mm3/w trzeba zacząć działać, inni znów że powyżej 3mm3/w. Inni znów piszą, że najlepszym sygnałem do sprawdzenia wtrysków są pierwsze problemy z odpalaniem. Poszukaj informacji nt. logów rozruchowych.
Italians Do It Better
A próbowałeś jeździć z dolewką 2T do paliwa? U mnie delikatnie poprawiło korekty. Widac różnice w odpalaniu. Na wielu forach czytam odczucia ludzi z poprawa rozruchu.
Pozdrawiam
Wczoraj wlałem pierwszy raz więc na razie muszę trochę pojeździć.
Muszę oglądnąć jeszcze pompę czy czasem nie jest spocona lub mokra, ale nie w taki mróz....
Dzisiaj rano odpalałem przy -16.5 no i sytuacja analogiczna do poprzedniego mojego posta. Oczywiście udało się w końcu odpalić, ale to takie męczenie. A jak będzie -20
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Paliwo masz już zimowe czy przejściowe? Próbowałeś depresatorów typu SKYDD? Ja bym się na zimę w olej 2T nie bawił. Może lepiej zafundować sobie płukanie układu wtryskowego jak na filmie poniżej:
Italians Do It Better
Ja tam mam cały czas w baku olej lm 1052 i żadnych problemów nie mam. Auto pali na dotyk jak zawsze. W takiej proporcji na prawdę nie powinno być problemu. Przy -15 olej w bańce był płynny, więc nie sądzę, by w proporcji 1:200 to on miał spowodować choćby zmętnienie paliwa.