Też miałem tak z paskiem Conti w Mercedesie. Co prawda był też ciut sparciały ze starości, ale w jednym miejscu właśnie przecięty. Myślę, że to puściło fabryczne łączenie (klejenie) paska.
Też mam podobny zestaw kluczy
Też miałem tak z paskiem Conti w Mercedesie. Co prawda był też ciut sparciały ze starości, ale w jednym miejscu właśnie przecięty. Myślę, że to puściło fabryczne łączenie (klejenie) paska.
Też mam podobny zestaw kluczy
Kurcze zapomniałem że mam tu temat o Stilonie hehe
Trzeba przed zimą ogarnąć parę tematów, więc powoli już zaczynam.
Wczoraj wreszcie było trochę czasu i zamiast śmigać motorkiem wziąłem się za autko.
Zakupiłem oryginalne uszczelki pod pompę vacum i pod kominek/wlew oleju. Trochę się sączyło i wreszcie powinno być sucho. Dodam że dość znacznie sączyło się z przewodu odmy, który jest nasunięty na kominek.
Oryginalna opaska zrobiła się luźna i puszczało na łączeniu.
uszczelki3.jpguszczelki2.jpguszczelki.jpguszczelki4.jpguszczelki5.jpg
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Dobra robota
Dzięki
Na szybkiego w tamtym tygodniu wymieniłem oby dwa tylne zaciski. Autko lepiej hamuje a i ręczny działa lepiej i przede wszystkim nie blokują się koła.
W przyszłym tygodniu powinienem wreszcie udrożnić drugi garaż z kanałem, to wymienię jeszcze linki ręcznego. Wiszą już nasmarowane i czekają
zac.jpgzac2.jpgzac3.jpgzac4.jpgzac5.jpg
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Nie smaruje się nowych linek bo linki fabrycznie mają specjalną powłokę. Smarowanie to taki zabieg, którym można poratować stare przytarte linki, ale to starcza tylko na jakiś czas. Smarowane linki łapią szybko brud i znowu się zacierają.
Widzę że podobnie jak ja nie bawiłeś się w regenerowane. Ja u siebie z lewej mam regenerowany, ale później dałem sobie z nimi spokój i na prawą stronę zamontowałem zamiennik NTY. Mimo początkowych obaw związanych z ciężko pracującą dźwigienką ręcznego zacisk działa bezproblowo - koła po dłuższej trasie nawet nie są ciepłe. Ręczny działa bez zarzutu.
Italians Do It Better
Jak na razie hamuje elegancko, a co dalej to się zobaczy.
Wczoraj czyściłem i zaślepiłem całkowicie zawór EGR no i auto teraz lepiej ciągnie. Trochę kolektor jest obklejony sadzą.....no i oczywiście wyskoczył błąd na desce po zaślepieniu. Musze obczaić ile kosztuje usunięcie go z ECU.
Za to dzisiaj wreszcie linki od hamulca ręcznego doczekały się wymiany. Teraz ręczny to bajka
Przy okazji podmalowałem podkładem parę elementów, bo odparzyło ocynk gdzie nie gdzie i pojawiła się ruda. Wszystko zabezpieczone.
egr.jpgegr_2.jpgegr_3.jpgegr_4.jpg
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Wyprogramowanie EGR to koszt ok. 250 zł. Różne opinie krążą nt takiego zabiegu. Zdaniem niektórych zwiększy się spalanie. Wg mnie mają rację
Italians Do It Better
Też słyszałem że może spalanie wzrosnąć, ale patrząc na kolektor i syf jaki tam jest, mam to gdzieś. To jest rzeźnia dla silnika.
A co smarowania linek do chodzi bardziej o pancerz. W momencie kiedy dostanie się do środka woda przez rozciętą osłonę, ni będzie tak szybko gnić i klinować linki. A w jaki sposób będzie łapać brud?przecież jest szczelna.
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Mialem w stilo wyprogramowany egr, i spalanie nie wzroslo.
@Zielony jak bedziesz zmienial rozrzad wtedy sobie kolektor zrzuc.
o do EGR to spokojnie go wywal programowo, nic sie nie stanie
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Dzisiaj EGR został całkowicie unieszkodliwiony. Już check nie świeci ani deska nie piszczy po odpaleniu. Zostały też sprawdzone parametry silnika podczas pracy i między innymi wyszło że wtrysk nr 2 swoje czasy świetności, ma już dawno za sobą. Wtrysk na wymianę czeka w szczelnym woreczku, więc jak znajdzie się czas to się go wymieni. Teraz autko zbiera się ciut lepiej na poprawionej mapie, no i wreszcie brak checka hehe
Zdjęcie z amputacji EGR-u
stilo EGR.jpg
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Ho ho dawnoooo nic nie pisałem. W sumie za dużo się nie działo.
Po powyższym usunięciu EGRu wymieniłem wszystkie rolki łącznie z paskiem osprzętu.
Oczywiście podczas wymiany okazało się że w sklepie sprzedano mi napinacz od 8v ale sprzedający szybko podwiózł mi odpowiedni na garaż. Na rolkach była data 04 czyli wygląda na to że siedziały tam od nowości.
rolki.jpgrolki2.jpgrolki3.jpg
Następnie padło na wtrysk nr 2 który to został wymieniony na regenerowany w Bosch Pawlik Stalowa Wola
wtrysk1.jpgwtrysk2.jpg
Wymieniłem też klocki hamulcowe z tyłu
klocki.jpg
I to było w tamtym roku 2018.
W styczniu zmieniłem olej, raczej nie ja tylko pierwszy raz pojechałem z tym na warsztat, ponieważ wcześniej opuściłem szpital i nie chciałem do niego wracać.
Nowy olej Motul, filtr oleju i filtr powietrza.
olej.jpg
a na wiosnę zmieniłem klocki z przodu
klocki przód.jpg
W sumie to chyba było by tyle robót przy stilonie. No może nie licząc wymiany wycieraczek czy żarówek.
Na obecną chwilę Stilo stoi i już odpoczywa, ponieważ wszystkie obowiązki Stilona przejęła młodsza siostra, czyli Fiat Croma
Myślę że to tyle w tym temacie, a nie długo będę musiał się pożegnać ze Stilonem za dzielną służbę
Zapomniałem że oddałem Stilona do warsztatu w celu pomalowania progów, ponieważ paskudnie wyglądał lakier poobijany przez kamienie
Ostatnio edytowane przez Zielony ; 21-07-2019 o 21:56
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Gratuluje nowego nabytku Kiedy temat na forum?
A co do Stilo, mocno się umordowałeś z wyjęciem wtryskiwacza? Były spektakularne powody żeby go wymieniać? Ostatnio znajomek wymieniał/regenerował na podstawie sporych korekt w programie diagnostycznym i po odbiorze auta z serwisu Bosch korekty ma jeszcze gorsze...
Ostatnio edytowane przez boch ; 22-07-2019 o 15:09
Italians Do It Better