Powrót do kombiaka- Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD

Temat: Powrót do kombiaka- Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD

  1. vielud napisał:
    W swoim dci też miałem problem z odpaleniem w wieksze mrozy i po dolaniu do małej ilości ropy tego LM z puszki i wyjeżdzeniu wszystkiego było zdecydowanie lepiej. Może warto spróbować. U mnie była odczuwalna różnica, także polecam. Za tego spulung diesel płaciłem chyba 48zł.
     

  2. grzes26 napisał:
    A ja pierwszy raz od ponad 10 lat kupiłem benzynę i przy -15 robi bruuum i jadę
     
  3. Avatar Zielony

    Zielony napisał:
    Zakupiłem LM2666 i dolałem do paliwa. Teraz trzeba to wyjeździć, ale raczej to nic nie da.
    Liqui.jpg

    A dlaczego nie Wczoraj zdjąłem pokrywę silnika i przyglądnąłem się pompie. Niestety ale jest cała spocona. Co prawda na razie się z niej nie leje, ani nie kapie, ale to kwestia czasu. Musze z nią coś zrobić a widoczna nieszczelność na pewno ma negatywny wpływ na odpalanie.
    pompa.jpgpompa2.jpg

    Co powiecie na coś takiego Tylko szczerze Pompa wtryskowa Alfa 1.9JDM16V Fiat 1.9 0445010071 (5869860163) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
     
  4. ata napisał:
    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    Co powiecie na coś takiego Tylko szczerze
    Poza tym że sprzedawca ma komentarze nabite zakupami jakichś pierduł?
    Sama regeneracja pompy (albo zakup regenerowanej) nie jest złym pomysłem, problem tylko w tym od kogo i co się kupuje. Sam nie wiem co bym zrobił, szczególnie po tym jak zaprzyjaźniony "Bosch Serwis" trzy razy pod rząd spaprał robotę przy stosunkowo prostych pompach. I jeszcze się kłócili że nie ich wina. Ta jasne, specjalnie im te pompy zepsuliśmy, bo nie mamy nic lepszego do roboty.
    Jest jak jest, nawet serwis mający doświadczenie (i znany osobiści z dobrej jakości) może puścić bubla.
     
  5. Avatar Zielony

    Zielony napisał:
    No właśnie, różnie może być, a pytam o aukcję bo cenowo nie jest źle.

    Zrobiłem dzisiaj próbę przelewową no i wyszło inaczej niż się spodziewałem. Możecie to jakoś skomentować
    Pierwsze zdjęcie zrobione mniej więcej po półtorej minucie.
    Drugie zdjęcie po ponad dwóch minutach.
    Trzecie zdjęcie po trzech minutach.
    Czwarte po czterech minutach i zgaszeniu silnika.
    Według korekt podejrzewałem wtrysk nr 3, ale tutaj ma się tak samo jak pierwszy i drugi.
    p1.jpgP2.jpgP3.jpgP4.jpgP5.jpg
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
     
  6. ata napisał:
    Aha.
    Ładna ilustracja problemu pt. "Komputer w TurboDieslu". Z wykresu to powiem ci że nic widzę, dlatego siedzę cicho. Jak masz czyste wyniki (cvs) to może coś zobaczę. Najlepiej żeby w tym pliku było wszystko co się da, umiem sobie wyłączyć rzeczy niepotrzebne. Jedna sprawa mi się skojarzyła, co prawda inny silnik (VW 1,9) ale zasada będzie pewnie podobna - wynik tego testu zależy od temperatury otoczenia i temperatury silnika. Jakiś sens to ma, bo pamiętam z czasów prehistorycznych że niektóre wtryskiwacze producenci kazali męczyć na maszynce testującej ileś tam minut (krótki test prawie zawsze dawał wynik "uszkodzony wtryskiwacz" z powodu że TTTM). Konstrukcje się zmieniają, podstawowa zasada działania nadal taka sama.
    A może ta twoja pompa nie tylko "poci się" ale robi jeszcze inne numery? Patrząc na obrazki wyszło 25% różnicy na jednym wtrysku, gdzie pozostałe dały wyniki praktycznie identyczne. Test krótki, a różnica bardzo duża. Z drugiej strony co ma do rzeczy pompa w tym przypadku? Daje ciśnienie i na tym jej rola się kończy.
    Kompresję masz ok na wszystkich cylindrach? (pamiętam że było robione coś przy wtryskach, ale chyba wszystkiego wtedy nie sprawdzali?)
    No więc pomysłów mam kilka, lecz szczerze mówiąc ja bym z tym pojechał do znajomego serwisu. Tak, wiem - oni też się nie znają. Ale czasem im się udaje. A ja na dizlach znam się tyle że potrafię rozpoznać kiedy są zepsute (przeważnie), z tym że głównie są to silniki ciut większe. Od mojego samochodu większe (zasilanie przemysłowych generatorów awaryjnych).
     
  7. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    Co Ty masz w tych strzykawkach? Przeźroczysta ropa? :O
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
  8. Avatar boch

    boch napisał:
    Chętnie bym pomógł ale nie wiem jak interpretować wyniki przelewów. Najlepiej znaleźć kogoś polecanego w temacie Common Rail. Zdaje sobie sprawę, że o uczciwego fachowca łatwo nie jest.
    Italians Do It Better
     
  9. maka131 napisał:
    czy przed zrobieniem próby przelewowej wyjeździłeś cały zbiornik z tym środkiem do czyszczenia wtrysków? jeśli to jest Twój osprzęt do sprawdzania przelewów to spróbuj wyjeździć jeszcze ze 2 zbiorniki z dolewką 2T. wszędzie gdzie czytam o tych dolewkach to próby przelewowe wychodzą lepiej po przejechaniu kilku zbiorników z taką mieszanką.
    Pozdrawiam

     
  10. Avatar boch

    boch napisał:
    Właśnie gadałem z kumplem, kierowcą w hurtowni moto. Ostrzegał mnie o coraz "suchszych" paliwach diesla, sam ostatnio załatwił pompę wtryskową. Zdaniem serwisu przyczyną było kiepskie paliwo. Zatem warto dodawać 2T przed tankowaniem.
    Italians Do It Better
     
  11. Avatar Zielony

    Zielony napisał:
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Co Ty masz w tych strzykawkach? Przeźroczysta ropa? :O
    Dokładnie, to jest Dynamic Diesel ze stacji Lotos. Znajomy był jak robiłem próbę i go właśnie zapytałem o ten kolor a on trochę ma do czynienia z tym płynem. Powąchał, popatrzył i powiedział że jest OK, a kolor jest taki bo jest niby więcej nafty na czas zimowy.



    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Chętnie bym pomógł ale nie wiem jak interpretować wyniki przelewów
    No właśnie jest z tym problem. Niby różnicy przekraczającej 30% nie ma, ale nie wiadomo czy przez te 4 minuty wszystkie wtryski nie przelały za dużo. Wiadomo, jak jeden odjedzie to jasna sprawa, a tutaj jest nie jasno



    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    czy przed zrobieniem próby przelewowej wyjeździłeś cały zbiornik z tym środkiem do czyszczenia wtrysków?
    Nie, zostało mi pół baku paliwa z tym środkiem do wtrysków i olejem 2T. Sprzęt jest własnej produkcji, więc będzie na następny raz jak znalazł.


    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Właśnie gadałem z kumplem, kierowcą w hurtowni moto. Ostrzegał mnie o coraz "suchszych" paliwach diesla
    Jakieś dwa miesiące temu, znajomy w LTeku TDI zatarł pompę. Oddał gdzieś do diagnozy i okazało się że się zatarła przez ropę. Nie dobrze.....

    Nie mam pojęcia co teraz robić. Byłem w serwisie Boscha (tam gdzie wymieniałem nie dawno podkładkę pod wtryskiem) i pani mi powiedziała że sprawdzenie czterech wtrysków to 150zł. Nie wiem czy czasem się nie skuszę, ale jedna rzecz mnie troszkę rusza, mianowicie wydam 150zł i dalej nic nie będzie zrobione, jedynie mogę się czegoś dowiedzieć.

    A z nowości to w te mrozy, z dnia na dzień, całkowicie zdechł lewy siłownik tylnej klapy. Kurcze on ma aż 850 N a ja mam problem podnieść klapę......
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
     
  12. Avatar egon

    egon napisał:
    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    Dokładnie, to jest Dynamic Diesel ze stacji Lotos.
    Takze tankuje to paliwo
    Jesli chodzi o probe przelewową u ciebie, to pokazałem to mojemu mechanikowi i stwierdził, ze wg. niego jest wszystko w normie Oczywiscie zalezy czy proba była robiona na ciepłym czy zimnym silniku, bo to tez podobno robi róznice
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
     
  13. Avatar Zielony

    Zielony napisał:
    Dzięki wielkie za pomoc Co do temperatury silnika to nie był on ani ciepły ani zimny, po prostu przyjechałem na garaż, i za nim to przygotowałem to silnik trochę ostygł, ale na pewno nie miał 20 stopni tylko więcej.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
     
  14. Avatar Zielony

    Zielony napisał:
    W dniu dzisiejszym (13.01.2016r), wymieniony został kompletny rozrząd. Stary miał 20 tyś według karteczek ale moim zdaniem, pasek wygląda na większy przebieg niż 20 tyś.
    Zamontowane zostały: pasek Dayco,rolki INA i pompa wody Dolz. Do tego doszedł płyn Borygo 5L.
    Wszystko zostało zrobione w serwisie Boscha
    rozrzad.jpgrozrząd2.jpg
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
     
  15. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    Mój contitech wyglądał lepiej po 70tyś
    Jak to nie zaciągać ręcznego? Niesprawne auto Panie!
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.