Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
chyba zawsze a na pewno w większości są miedziane. A stosuje się je dlatego że miedź jest odporniejsza na korozję niż stal.
No więc mieliśmy słoneczną sobotę - czas na prace przy Bravo Zabrałem się za próbę uszczelnienia śrub kolektora wydechowego bo przez nie mi olej cieknie. Przed pracą nie byłem pewny jeszcze tej teorii, ale szczęście - nie szczęście okazała się ona trafna..
CameraZOOM-20130615102441774.jpg CameraZOOM-20130615104035985.jpg
Po wykręceniu jeden ze szpilek mimo, że auto stało już dłuższą chwilę normalnie "rzygło" olejem.. Leciało jak głupie..
Nie zamierzam nawet komentować pomysłów makaroniarzy, którzy zrobili te otwory na przelot..
CameraZOOM-20130615104915170.jpg
Po wykręceniu wszystkich spilek wyglądało to tak:
CameraZOOM-20130615114540492.jpg
Olej leciał jak się nie mylę z 4 otworów. Na pewno górny 1 szego cylinkra, oba 3ciego i jeszcze jakiś.. A może i nawet więcej - nie pamięta.. Czyściłem wszystkie gwinty jak tylko umiałem..
Następnie zabrałem się za wykręcanie urwanej śruby..
Poszło w sumie jak po maśle.. Dojście kiepskie więc musiałem zdemontować wentylator i opuścić chłodnicę (nie odłączając jej) na dół.
CameraZOOM-20130615120842834.jpg CameraZOOM-20130615122259316.jpg CameraZOOM-20130615122646731.jpg
Szpilki umyłem w acetonie ostrym pędzelkiem - odtłuszczone i 100% czyste. Otworów nie za bardzo miałem jak czyścić.. W sumie nie ma na to metody jak silnik jest na swoim miejscu Starałem się mogłem szmatką. Następnie każdy gwint pokryłem masą uszczelniającą Victor Reinz kupioną ostatnio do uszczelniania pokrywy zaworów.. Czytałem trochę czym to uszczelnić i tylko taką propozycję znalazłem..
CameraZOOM-20130615134926141.jpg
Szpilki na swoim miejscu więc zacząłem składać wszystko do kupy. Wentylator od chwili kupna był przyczepiony za pomocą wielkich mocnych opasek zaciskowych. Wentylator jest od fiata, chłodnica od fiata, ale któreś nie jest z tego samochodu dlatego ktoś tak dziwnie zakombinował. Za poszedłem krok dalej i dorobiłem widoczny na zdjęciu kątownik który trzyma wentylator pewnie i normalnie do chłodnicy..
CameraZOOM-20130615170550623.jpg
Na koniec wymieniłem gumy tłumika - pękła tylko jedna, ale wymieniłem dwie gumy. Tylną zostawiłem bo wygląda na nową.. Niestety przyjrzałem się też podwoziu i niby nie duże ale kwiatki z rdzą są Trochę człowiek boi się to ruszać..
CameraZOOM-20130615182338739.jpg
I z takich zupełnych pierdół dorobiłem sobie taki mały wsporniczek mocujący oryginalny wkład z narzędziami do dojazdówki bo mi ten cały plastik na dziurach latał..
CameraZOOM-20130615182356995.jpg CameraZOOM-20130615182406436.jpg
Przed założeniem osłony termicznej dokładnie umyłem dół silnika środkiem K2, wyszorowałem go szczotką i zmyłem wodą że wyglądał jak nowy.. Niestety - po ok 20km trasy widać że już się poci jedna ze szpilek i idzie to już na dół silnika Można by powiedzieć, że praca poszła na marne.. Cholera - czym to uszczelnić? Jak odtłuścić te gwinty wewnątrz??
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dodam jeszcze że autko dziś umyłem bo już zakurzone strasznie było a na domiar złego jakiś ptak ze*** się na sam środek dachu i boczną szybę i to tak perfidnie że z 20 metrów dało się to zobaczyć.. heh
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
wentylator wygląda jak z 1,6 a co do pocenia sie z pod szpilek to olac to - bedziesz dolewałolej i bedziesz miałpewnosc ze zawsze bedzie swieży
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
ale przynajmniej innej uszczelki nie wypcha tylko wyjdzie koło szpilki - ale to fakt ze nikt nie lubi jak coś zostawia za sobą krople oleju
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Mówisz o wymianie przewodów hamulcowych?
Jutro podejście nr 2 do uszczelnienia śrub kolektora wydechowego:
CameraZOOM-20130624120202675.jpg
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Fajny zestawik
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT