Udało mi się ostatnio zdobyć ciekawa płytkę promocyjną do Bravy. Dobrze że moim drugim hobby są stare komputery to miałem na czym odpalić. Trochę filmików, rysunki techniczne, opisy wyposażenia w tym akcesoriów, konfigurator, historia fiata i wiele innych. Super sprawa. Coś innego niż też filmik La Scelta dostępny na YT lub VHS ;â )
IMG20221022184712.jpg
IMG20221022184444.jpg
Marea Weekend HLX 155 20V
Lybra 2.4 jtd
Grande Punto 1.9 multijet
Niesamowite
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
Jaguar XF 4.2 V8 298KM
Zaczynam działanie na dawcy. W pierwszej kolejności chce wydłubać wiązki elektryczne z wnętrza bo to pierwsza rzecz którą w Bravie będę układał po wygłuszeniu. No i po odsłonięciu blach w bagażniku pokazało się jaki z mareii jest sztrucel ;â )
IMG20221031153406.jpg
IMG20221031153355.jpg
Marea Weekend HLX 155 20V
Lybra 2.4 jtd
Grande Punto 1.9 multijet
Jakby co to będę miał części z HGT na sprzedaż ;â*) wpadł nowy dawca.
IMG20221109145617.jpg
Marea Weekend HLX 155 20V
Lybra 2.4 jtd
Grande Punto 1.9 multijet
Łoooo Panie skąd go wyrwałeś? Szkoda na dawcę, czemu nie jeździsz?
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
Jaguar XF 4.2 V8 298KM
W przód było bum?
Jest: FIAT CROMA EMOTION 1.9 JTD 150 KM AUTOMAT
Był: Fiat Stilo DYNAMIC MW 1.9 JTD 140 KM
Był: Fiat Marea Weekend HLX 1.9 TD 100 KM
Na Olx był. Dużo szczegółów do zrobienia, np połamana ramka środkowa, błotnik jeden o zwykłej wersji, ale o dziwo rdzy dużo nie ma mimo że stał sporo na trawie. Alternator do wymianie, paski rolki itp. ale bez tragedii tak naprawdę. Niestety braki formalne uniemożliwiają jeżdżenie po drogach. Stąd los przesądzony.
Jakoś dawno temu, ale było naprawione, to co widać to brak ozdobnej ramki i brak zamka maski.
Marea Weekend HLX 155 20V
Lybra 2.4 jtd
Grande Punto 1.9 multijet
No i kilka fotek pacjenta. Na razie z tego co sprawdziłem silnik wydaje się ok Jak go sobie oglądam to mi go trochę szkoda. Oczami wyobraźni widzę już go uzupełnieniu ubytków, po polerce i regeneracji felg. No ale niestety, trzeba będzie zrobić co trzeba....
IMG20221111123458.jpg
IMG20221111123527.jpg
IMG20221111123617.jpg
Marea Weekend HLX 155 20V
Lybra 2.4 jtd
Grande Punto 1.9 multijet
A czemu idzie na żyletki? Kurcze przytuliłbym jeszcze raz HGT
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
Jaguar XF 4.2 V8 298KM
Wszystko idzie zorganizować
Jest: FIAT CROMA EMOTION 1.9 JTD 150 KM AUTOMAT
Był: Fiat Stilo DYNAMIC MW 1.9 JTD 140 KM
Był: Fiat Marea Weekend HLX 1.9 TD 100 KM
Rozbieram sobie Maryśkę w tej chwili, bo do Bravki w pierwszej kolejności po wygłuszeniu trafi cała instalacja elektryczna i niestety jest to smutny widok. Dobrze to pokazuje co z autem może się dziać, zwłaszcza jeśli tak jak w tym przypadku jest naprawione po kosztach.
IMG20221204182719.jpg
IMG20221204182927.jpg
IMG20221205164829.jpg
IMG20221205164836.jpg
Marea Weekend HLX 155 20V
Lybra 2.4 jtd
Grande Punto 1.9 multijet
Z drugiej strony pamiętaj że nic nie jest wieczne a Ty rozkręcasz auta które mają ponad 20lat. Przy czym to miały być i był "tanie auta". Tak więc nic dziwnego. Rzekłbym że nawet jest dobrze to kupno zdrowego jest bardziej dziwne
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
Jaguar XF 4.2 V8 298KM
Jasne zgadzam się, ale bardziej chodzi mi o co innego. Marea tak na oko miała robiona podłogę jakieś 7-8 lat temu. Naprawa została przeprowadzano bardzo niechlujnie.
- pod pasażerem od spodu podłogi została przyspawa nowa blacha na dziury, co zrobiło przestrzenie między stara a nowa nawet na 2cm. Zabezpieczenie tylko powierzchowne i zaczęło to gnić od środka;
- pod kierowcą zrobione łaty, ale np łączenie progu z błotnikiem i grodzią zostało wycięte i zlepione, nie ma całego wewnętrznego poszycia progu. Dobrze widać to na 4 fotce
- w bagażniku i na błotnikach dużo łatek, całe łączenie wnęki koła i tylnej ściany było robione. Zostawione zostały niezaślepione dziury w bagażniku w miejscach gdzie powinny być gwinty od mocowań bagażu
- wszystkie izolacje w miejscach napraw zostały zerwanie i nikt nie nałożył nowych, dywanik pod pasażerem i kierowcą leżał bezpośrednio na podłodze, zamiast na 4cm izolacji biutumiczno-filcowej której resztki zostały tylko na tunelu środkowym
- instalacja elektryczna położona luzem bez mocowań
Trzeba bardzo nie dbać o dwoje bezpieczeństwo żeby zrobić w ten sposób naprawy. Teraz się to w rekach rozpada... To jest jednak rzecz wtórna. Bo nie zgadzam się że auto tanie to i powinno tak być. O ile Brava/Bravo ceny zaczynały od 30 000zł to Marea startowała od 40 000 do prawie 100 000zł w topowej wersji. To nie było najtańsze auto. Niestety technologia ta sama co wszystko na bazowej płycie Tipo i jej pochodnych. Zobacz na najdroższe auto na tej samej płycie, czyli Lancia Lybra która koroduje tak samo, a cenowo rozjazd ogromny. W zasadzie Tipo/Tempra/Coupe/155/146/145/GTV/Spider/Dedra/Delta/Bravo/Brava/Marea/Multipla/Lybra/156/147 wszystkie są na jednej płycie tylko najwyżej na jednej z jej 4 generacji. Dlatego ja uważam że te auta są skazane na korozje przez producenta i jego politykę ceną, ale niekoniecznie wynikającą z pozycjonowania danego modelu, tylko oszczędności po całości produkcji całej gamy. Dopiero Stilo/Delta/Bravo jako ostatnia 4 generacja płyty C-Platform/Type Two Platform/Type Three Platform zyskały dobre zabezpieczanie. Takie jest moje zdanie Koniec dygresji
Marea Weekend HLX 155 20V
Lybra 2.4 jtd
Grande Punto 1.9 multijet