Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 8 z 13 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni
Posty od 106 do 120 z 188
Like Tree10lubi to!

Temat: Fiat Brava_ELX 100 16v  

  1. #106
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Wiek
    42
    Postów
    209
    Auto
    kilka różnych samochodów :)
    Rocznik
    2004
    Tak, zdecydowanie auta grupy fiata końca ubiegłego wieku miały problemy z korozją podłogi. Ale mnie bardziej gryzie to że nie było żadnych sensownych silników benzynowych. Albo ukręcały panewki albo.... ukręcały panewki albo nie jechały szukam jakiegoś ciekawego daily za saaba no i nie ma nic ciekawego z włoszczyzny nad czym bardzo ubolewam.
    Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
    Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
    Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
    Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
    Jaguar XF 4.2 V8 298KM



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #107
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    466
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Tak, zdecydowanie auta grupy fiata końca ubiegłego wieku miały problemy z korozją podłogi. Ale mnie bardziej gryzie to że nie było żadnych sensownych silników benzynowych. Albo ukręcały panewki albo.... ukręcały panewki albo nie jechały szukam jakiegoś ciekawego daily za saaba no i nie ma nic ciekawego z włoszczyzny nad czym bardzo ubolewam.
    Bo Panie Fiat to prekursor common-raila i DIESLEM JTD/MJTD stoi
    Bynajmniej stał bo teraźniejszym pseudo eko terroryzmie się nie wypowiadam.
    Jest: FIAT CROMA EMOTION 1.9 JTD 150 KM AUTOMAT
    Był: Fiat Stilo DYNAMIC MW 1.9 JTD 140 KM
    Był: Fiat Marea Weekend HLX 1.9 TD 100 KM

  4. #108
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    197
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Tak, zdecydowanie auta grupy fiata końca ubiegłego wieku miały problemy z korozją podłogi. Ale mnie bardziej gryzie to że nie było żadnych sensownych silników benzynowych. Albo ukręcały panewki albo.... ukręcały panewki albo nie jechały szukam jakiegoś ciekawego daily za saaba no i nie ma nic ciekawego z włoszczyzny nad czym bardzo ubolewam.
    Laguna II ph2 z 2.0T, lub jak większy budżet to Laguna III z tym samym silnikiem.
    Marea Weekend HLX 155 20V
    Lybra 2.4 jtd
    Grande Punto 1.9 multijet

  5. #109
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    466
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał rain Zobacz post
    Laguna II ph2 z 2.0T, lub jak większy budżet to Laguna III z tym samym silnikiem.
    Jak w automacie to skrzynie chyba tutaj nie są za trwałe. Elektryka też wariacje potrafi urządzać. Opinia zasłyszana od posiadacza Laguny II z rodziny.
    Jest: FIAT CROMA EMOTION 1.9 JTD 150 KM AUTOMAT
    Był: Fiat Stilo DYNAMIC MW 1.9 JTD 140 KM
    Był: Fiat Marea Weekend HLX 1.9 TD 100 KM

  6. #110
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Wiek
    42
    Postów
    209
    Auto
    kilka różnych samochodów :)
    Rocznik
    2004
    Wiem że włoszczyzna dieslem stoi kusząca jest GT, drugi raz 159. Ale wiem że ja z dieslem mam kontakt dobry ale krótkotrwały. Po kilku miesiącach jazdy znów go znienawidzę. DLatego stilon żony jest na prawdę super. Ale jeżdżę nim sporadycznie i niech tak zostanie
    L II nie zaryzykuję, raczej samobój prędzej drugą alfę z TS/JTS
    L III i to w coupe to łakomy kąsek ale budżet już wysoki i jeżeli taki przeznaczę (nie wykluczone) to do gry wejdzie więcej graczy. Wtedy chociażby gaz do obecnej brery i ogień. Albo 159 V6 + lpg. W budżecie 20-30tys jest już pokaźny wybór satysfakcjonujących aut. W takiej kasie można już rozpatrywać niezawodne W209. Ale kurde poważnie się zastanawiam czy wydawać tyle na auto. Czy jest sens? Frajdy większej mieć na pewno nie będę. Powinienem zyskać na trwałości i niezawodności. Ale czy aby na pewno? Nie mam takiej pewności. Mierząc w auta 2005-2008 można wywalić 3 dychy i bujać się jak z dziadkiem kilkukrotnie tańszym.
    Nie wykluczone że zostanę przy staruszkach. Ale co tu wybrać "niezawodnego" dość szybkiego i z jakimś polotem?
    Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
    Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
    Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
    Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
    Jaguar XF 4.2 V8 298KM

  7. #111
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    197
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    Jak włoskie, z benzyną i fajnie jakby nie Alfa, to polecam Lancie Deltę z TBi 1750 czy też jak zwą 1.8. Ze starszych to faktycznie problem. No niby ośmiozaworowe TS nie są złe, ale to już staruszki, a jako że realnie to tyko 155 jest w zasięgu to: witaj korozjo!

    A Laguny II mi nie demonizuj W benzynie i po lifcie to jest już naprawdę dobre auto a ceny są symboliczne.

    A wracając do tematu Rozbieram sobie Mareę dalej i miałem problem z kołami. W życiu tak zapieczonej felgi na paście nie miałem, czego wina było wieloletnie jeżdżenie na tych samym oponach + rok stania + wisienka: pasta miedziana pod felgę alu Zwykłe walnie młotkiem 1KG nie pomogło. Auto stało dzień zalane WD-40 i też nie dało rady. Dopiero pożyczony młoteczek 10KG pomógł. Felga uratowana, ale jakby nie poszło to zostawał mi palnik co przy alu mogło się źle skończyć.
    Marea Weekend HLX 155 20V
    Lybra 2.4 jtd
    Grande Punto 1.9 multijet

  8. #112
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    645
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    ... Ale co tu wybrać "niezawodnego" dość szybkiego i z jakimś polotem?
    No to może Megane 3 w kupecie 2.0 180KM?

  9. #113
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Wiek
    42
    Postów
    209
    Auto
    kilka różnych samochodów :)
    Rocznik
    2004
    Delta TBI wyglądem mi nie podchodzi. Ale w tym budżecie to przecież 159 TBI będę miał
    Megane III coupe - zawiesiłem oko, nie wykluczone, ciekawa pozycja. Ale to też w budżecie około 30k.

    Rain, a śruby bez problemu poszły? Bo ja kiedyś miałem podobnie ale problemy zaczęły się od śrub.
    Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
    Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
    Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
    Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
    Jaguar XF 4.2 V8 298KM

  10. #114
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    197
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Rain, a śruby bez problemu poszły? Bo ja kiedyś miałem podobnie ale problemy zaczęły się od śrub.
    W sumie to głupi zabrzmi ale nie wiem.

    Nie odkręcał śrub nigdy zwykłymi kluczami tylko tzw. pokrętłem przegubowym. A z tym nie ma różnicy czy zapieczona czy nie Jak odkręcałem to szczerze nie zwróciłem uwagi czy wymagały więcej siły. Natomiast widzę już że zdjęcie tarczy nie będzie proste. Ale chyba to sobie daruje, mam całe zwrotnice luzem w zapasie i je wykorzystam do piaskowania. Ewentualnie w ramach szkolenia z używania palnika spróbuje. Ale przy okazji wyszło nowe druciarstwo. Tarcza jest tylko nałożona piastę, brakuje tych małych śrubek mocujących

    A w temacie dziś dalsze postępy, wiązka pomiędzy kabiną a komorą wyciągnięta bez uszkodzeń Może to głupie ale ciesze się bo to naprawdę wyzwanie żeby ją wydłubać i mnóstwo rzeczy po drodze trzeba zdemontować.
    Marea Weekend HLX 155 20V
    Lybra 2.4 jtd
    Grande Punto 1.9 multijet

  11. #115
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Wiek
    42
    Postów
    209
    Auto
    kilka różnych samochodów :)
    Rocznik
    2004
    Nie słyszałem nigdy o tym pokrętle ale widzę, że to po prostu długi klucz. No ja raz miałem tak zapieczone to ciężko było odkręcić kluczem przedłużonym o słupek ogrodzeniowy.
    A jeżeli chodzi o te śrubki to nie takie druciarstwo. Po prostu ktoś zapewne wyrzucił bo po X razy odkręcaniu ta śruba była obrobiona. Uwierz, lepiej jej nie mieć niż nie móc ich odkręcić we włoszczyźnie one były jeszcze z tą szpilką wspomagające zakładanie felgi (głównie stalowych). Więc trochę bardziej przydatna. Ale inne marki mają po prostu stożkową śrubkę z imbusem. To jest dopiero koszmar z odkręcaniem w starych autach a służy tylko do przytrzymania tarczy (w zasadzie zbędne).
    Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
    Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
    Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
    Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
    Jaguar XF 4.2 V8 298KM

  12. #116
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    197
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    IMG20221218191247.jpg

    IMG20221218191304.jpg

    Dziś prace solidnie do przodu. Kolektor dolotowy zdjęty, serwo, zespół pedałów, wiązka silnika, przewody klimy, sprężarka, alternator. Plan na jutro to nagrzewnica i pozostałe przewody.

    Natomiat mam problem z łączeniem przewodu paliwa, biegnącego od filtra węglowego do baku. O ile te czarne idą łatwo, wystarczy ścisnąć, to to białe za cholerę nie chce puścić. Nie wiem jak się zabrać żeby nie połamać. Ostatecznie przetnę niebieski przewód i potem zrobię złączkę :⁠-⁠\ niestety nie mam lepszej fotki teraz....

    IMG_20221218_223316.jpg
    Marea Weekend HLX 155 20V
    Lybra 2.4 jtd
    Grande Punto 1.9 multijet

  13. #117
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Wiek
    42
    Postów
    209
    Auto
    kilka różnych samochodów :)
    Rocznik
    2004
    Pewnie są na stałe zaciskane jak np w 166. Zostaje ciąć i dorabiać złączki.
    Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
    Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
    Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
    Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
    Jaguar XF 4.2 V8 298KM

  14. #118
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    197
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Pewnie są na stałe zaciskane jak np w 166. Zostaje ciąć i dorabiać złączki.
    Masz racje, zbadałem temat, udało mi się częściowo to rozebrać. W środku po obwodzie są zaczepy działające tylko w jedna stronę. Nie da się tego zacisnąć, a próba podważenia kończy się złamaniem. Ale za to kupiłem nowy filtr węglowy z którym są te przewodu razem z nową złączką. Problem rozwiązany
    Marea Weekend HLX 155 20V
    Lybra 2.4 jtd
    Grande Punto 1.9 multijet

  15. #119
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    38
    Postów
    197
    Auto
    Brava_HGT
    Rocznik
    2005
    Już niedługo zaczynam składanie Brava wstępnie zrobiona i zabezpieczona. Wraca do mnie w poniedziałek.
    Marea Weekend HLX 155 20V
    Lybra 2.4 jtd
    Grande Punto 1.9 multijet

  16. #120
    Klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Wiek
    42
    Postów
    209
    Auto
    kilka różnych samochodów :)
    Rocznik
    2004
    Jak ją tak wypudrujesz to strach będzie jeździć
    Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
    Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
    Grigio Turning Brera 3,2V6 Q4 260KM
    Rosso Competitione Giulietta 1,4MA 170KM
    Jaguar XF 4.2 V8 298KM


 
Strona 8 z 13 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl