Jak słyszę zachwalanie sprzedającego to śmiać się chce Z tą klimą zwyczajnie nie wierz że działa - gdyby działała to by ją napełnili..
Jak słyszę zachwalanie sprzedającego to śmiać się chce Z tą klimą zwyczajnie nie wierz że działa - gdyby działała to by ją napełnili..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Ehh... to mnie zmartwiłeś. No nic wszystkie te sugestie przedstawię mechanikowi. Zobaczymy jak auto przejdzie testy i przegląd. Lepiej wtopić 200-300 zł w solidny przegląd niż 4000zł w skarbonkę bez dna
Klimatyzacja też zostanie sprawdzona.
Spisałam sobie kilka elementów które mechanik ma sprawdzić i powiedzieć co sądzi :
- Sprawdzenie zużycia elementów użytkowych, co pozwali ocenić sposób eksploatacji samochodu i porównać z przebiegiem na liczniku.
- Kontrola stanu oleju i łatwo dostępnych elementów silnika
sprawdzenie:
-luzów układu kierowniczego
-pracy zawieszenia
-pracy skrzyni biegów
-sprawności i zachowania silnika
- stanu podwozia (korozja układu wydechowego, progów)
- sprawności elementów zawieszenia
- geometria
- wycieków z silnika, zawieszenia, skrzyni biegów
- kontrola elementów konstrukcji (podłużnic) pod kątem wypadkowości
- kontrola zużycia klocków hamulcowych
Na koniec ewentualnie może miernik grubości lakieru i szczelności instalacji klimatyzacji.
Ostatnio edytowane przez Awangarda ; 18-12-2013 o 00:50
Już pisałem, ale powtórzę się:
- zobaczyć co gnije pod wykładziną, i czy podłoga jest z blachy czy z farby.
Ocena stanu skrzyni biegów - trasa, piąty bieg, jak nie zacznie wyć to jest sprawna (albo wpakowali w nią naprawdę dobrą mieszankę smaru i trocin, co wyjdzie po odkręceniu korka)
Koło kierownicy - kolory plastików koła i środka różnią się, ewidentnie coś było robione (org są identyczne, albo "prawie" bo to jednak różny materiał i po latach są DROBNE różnice odcieni).
Tylne lewe drzwi - ślady zalania na tapicerce drzwi i kanapie, na wszystkich tak jest? Tapicerka foteli ma ten sam wzór co boczki? (nie widać na filmie, są pokrowce)
Jest komplet kluczyków? trzy niebieskie (czasem dwa) i czerwony ORAZ karta kodowa?
Wysłałam maila dziś do kolesia z kilkoma pytaniami a reszte sprawdzę w poniedziałek. Generalnie znalazłam jeszcze jedną ofertę jutro pojadę zbadać samochód osobiście.
fiat brava 1.2 steel 2001r Leśniewo ? Tablica.pl
Do Fiata Tempry dali 3 kluczyki. 2 normalne oraz jeden taki ciut inny, który chyba bodajże otwierał tylko zamki do drzwi, ale już nie do wlewu paliwa. Czy coś takiego.
Powinna być przekazana większa ilość kluczyków. To też jakiś dowód, że auto nie było kradzione.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Tak.Teoretycznie.Ale większość tych aut była ściągana po wypadku z drogi do ubezpieczalni a następnie sprzedana z tym co było w aucien czyli jednym kluczykiem bo właściciel liczył kasę z ubezpieczenia w domu i miał wywalone na resztę kluczy czy ksiażkę serwisową.Dużo ludzi pogubiło kluczyki czy karty.Ja mam w domu do dziś drugi kluczyk do Cinquecento,które sprzedałem.Bo go zgubiłem a później się znalazł.
Sie zdziwisz, ale zawsze miałem samochody z kompletem kluczyków i papierów. Hmmm ... może dlatego nie rozsypywały się po kilku miesiącach używania?
Ale ja kupuję dla siebie (ew. rodziny albo znajomych) a nie na handel, nie szukam okazji z najniższą ceną.
A jako anegdotę powiem, ze ostatnio kolega kupił Stilo na przetargu UC (jak dla mnie przepłacił ... napalił się jak szczerbaty na suchary) i wiesz co było w schowku? Komplet kluczyków i komplet dokumentacji. No ale, to już czysty fart bo z przetargu mógł nie mieć ani jednego.
Jeśli chodzi o Fiaty, to na rynku wtórnym jest ich tyle z krajowej dystrybucji i z papierami/kluczykami że nie warto sobie zawracać głowy oglądaniem wraków ściąganych z zachodu i u nas wyklepanych po taniości.
Apropos kluczyków to akurat ta brava 1999 ma komplet (dwa ) plus kartę kodową i radio bez kodu cokolwiek to znaczy... A do gościa z 2001r nie mogę się dodzwonić. Ostatni wpis serwisowy przy 118 tyś a obecnie ma 133tyś
Brava z 1999 prawie na pewno powinna mieć trzy kluczyki (dwa niebieskie i czerwony), bo oba systemy immobilizera stosowane w tym roczniku wymagały klucza-matki (czerwonego). Brak jednego z niebieskich nie jest wielką wadą (chociaż ... zależy jakiej wartości auto, bo to róznie bywa z tymi "zgubionymi" kluczykami), natomiast brak "matki" powoduje dodatkowe utrudnienia przy dorabianiu kluczy - nie można po prostu zrobić z surówki i doprogramować transpondera do immo według instrukcji, bo nie mamy "czerwonego" i trzeba kombinować.
Ten z 2001 też na oko piękny nie jest (ze zdjęć), ale ten drugi sprzedający "trochę" wam naściemniał. Do wyglądu wnętrza zupełnie nie pasuje mi stosunkowo niski przebieg, rozumiem że "używała kobieta, weterynarz" ... bez przesady, ja swoim Palio woziłem psy/koty a nawet sporego tucznika (raz!) i nadal w środku wygląda lepiej (przebieg ponad 200 k km) pomimo że jeździł wcześniej w firmie gdzie miał ze dwudziestu kierowców.
Jasne,że są Fiaty na krajowym rynku.I kupisz Bravo czy Bravę kupioną w polskim salonie.Ale jakie ona ma wyposażenie?Ja kupiłem młodej na początku roku Bravo w Wiedniu.Miało jeden kluczyk i książkę serwisową.Ale ma chyba wszystko co dało się wpakować do Fiata w 2000r plus Webasto i sportowe zawieszenie.Auto blacharsko bez żadnej przygody.Na feldze 17".Kupiłem ją za 400e.Teraz kupuję tutaj w Niemczech Bravo Suite z 2001r dla beżowej skóry i alufelg za 300e.Będę robił przekładkę.A co miały auta na Polskę? Poduszkę kierowcy i centralny zamek?
Kolego, te 200-300-400 EUR to są drobne kwoty, za tyle można kupić dowolne auto choćby po to żeby wyjąć z niego kilka podzespołów a resztę oddać na złom. I na pewno nie stracisz, bo odzyskasz zainwestowane pieniądze tak czy inaczej.
Piszesz o wyposażeniu - a co miały te auta które pokazała koleżanka w tym temacie? nic, jakaś niedziałająca klima i tyle. Oba ściągane z zachodu, diabli wiedzą w jakim stanie. I tu jest problem, bo handlarz nie da za takie auto "aż" 400 EUR choćby miało nie wiem co w standardzie.
A chcą za to 4000 PLN. Tak że nie porównuj cen DE/A z polskimi, to nadal zupełnie różne rynki. Powoli robi się u nas normalniej, ale miną jeszcze lata zanim rynek samochodów używanych będzie u nas "normalny". Na razie jest wolnoamerykanka, a sporą część oferty handlarzy stanowią wraki składane z połówek i ćwiartek. Ze "stanem licznika" poniżej 195 tys km.
W przypadku starych aut z lat 98-03 to nie składa się kolego aut powypadkowych bo to się nie opłaca.Całe auta kupujesz za 400e.I teraz sobie policz.400e za auto.Transport z Wiednia 1000zł.Czyli 1600 +1000 to 2600.Opłaty 1300 zł.2600+1300 to 3900.Zrobiłem sprzęgło,oleje filtry.To już 4500.Tyle mnie kosztowało Bravo.Handlarz da 400e za takie auto bo w Austrii czy w Niemczech jeszcze nie rozdaja aut za darmo.I jeszcze jedno.Teraz standartem licznika jest powyżej 200 tyś.
Dobra, kupiłam
A więc - udaliśmy się do mechanika z autem. Mechanik sprawdził auto wzdłuż i wszerz i... do roboty są sprężyny, jak to określił trochę poci się pompa wspomagania i trzeba to co jakiś czas kontrolować ale tragedii nie ma. Nieszczelna klimatyzacja i był malowany kawałek dachu. Reszta w stanie idealnym jak na taki wiek. Zero rdzy, piękne podwozie zero pleśni pod wykładziną na węch też nic nie czuć z podłogi. Silnik pracuje równo, skrzynia biegów bez zarzutu zawieszenie również. Jak już mówiłam 3 większe usterki to nieszczelna instalacja klimatyzacji, sprężyny do wymiany w najbliższym czasie i ta pompa wspomagania lekko przepuszcza. Wracałam nim na kołach 170km bez problemu jechała 110km a na obwodnicy Trójmiasta i 140 wyciągnęła. Zjadła 11l paliwka na tych 170km. Wszystko pracowało równo jechało się przyjemnie aczkolwiek powyżej 110km już jest dość głośno w samochodzie. Generalnie jestem zadowolona, czeka ją wymiana sprężyn, filtrów, płynów i rozrządu u mojego mechanika i zobaczymy co ten jeszcze znajdzie ciekawego. Gratis dostałam komplet kół letnich na alufelgach i zimowych na zwykłych plus części ze starego silnika, które mogą się przydać. Porobię dokładne zdjęcia i się pochwalę po Świętach.
11 l paliwa na trasie to raczej dobry wynik nie jest..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT