Kto powiedział, że w cieniu nie widzę aut?
Ja napisałem, że powinny się świecić z prostego powodu:
są delikwenci, którzy zapominają przełączyć na światła mijania z dziennych podczas np. deszczu i stwarzają zagrożenie. Jakby się świeciły tak jak w Tipo zawsze to masz pewność, że takiego zauważysz jak mu się zapomni przełączyć, lub np czujnik zmierzchu nie zadziała. Co z tego, że on dostanie mandat za nieużywanie odpowiednich świateł? sprawca wypadku i tak Ty będziesz jak komuś w dupę wjedziesz. A na autostradzie to jest chwila.
Cytat z KD:
Oddział 3 - Używanie świateł zewnętrznych
Art. 51.
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.
2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.
Proponuję niektórym wydrukowanie tego i naklejenie w widocznym miejscu w samochodzie Tylko ocena warunków normalnej przejrzystości jest subiektywna.
A tak przy okazji, odnośnie autostrad. U nas tego nie ma, ale np. we Włoszech na autostradzie muszą być włączone światła mijania.
PS.
Jak tak czytam punkt 1. to się zastanawiam jakich świateł, i czy w ogóle , należy używać w warunkach nienormalnej przejrzystości powietrza ?
Ostatnio edytowane przez koczis ; 06-08-2018 o 08:46
Tak jak napisałem: stojąc w lesie o tej przykładowej godzinie 20:20 i pogodzie takiej jak teraz jest dzień i normalna przejrzystość powietrza. Można używać świateł dziennych. W praktyce mojego auta może ktoś nie zauwazyć więc dla komfortu psychicznego wolę aby było widoczne z tyłu. Rozwiązanie takie jak w tipo czyli właczone pozycje ze swiatłami dziennymi załatwia ten temat bez konieczności właczania swiateł mijania. Wiem że to nie problem przekręcić ta wajchę ale w praktyce przeklada się to na dziesiatki godzin niepotrzebnie przejechanych na światłach mijania (cenę żarówek H15 pomijam)
koczis ale wydrukowanie nie rozwiązuje problemu, bo i tak się znajdą delikwenci, którzy z tyłu będą mieli wszystko wyłączone i będą stwarzać zagrożenie, przepisy przepisami, a rzeczywistość jest zuepłnie inna
Prawda punkt 1 jest debilny, moim zdaniem powinien brzmieć:
"Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy."
tylko to nie rozwiązuje problemu o którym wspomniałem, czyli osób, które i tak nie załączą świateł mijania i będą dużo gorzej widoczni na drodze
Wszystko jest opisane, czyli jak używać przeciwmgłowych przednich, tylnych, mijania itd. Czego uczyli na kursie na PJ, że się nad tym zastanawiasz? Odpowiedź znajdziesz w Art. 30 "Kodeksu Drogowego".
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dlaczegóż to według Ciebie powinien tak brzmieć? Twoja modyfikacja wyklucza używanie innych świateł w warunkach np. mgły, gdzie to należy używać światła mijania, bądź mijania+przeciwmglowe przód, bądź pozycyjne+przeciwmgłowe przód - tak, jest to dozwolone przepisami, o czym już sprzeczka na forum swego czasu była
Ps. Polecam jednak przypomnienie sobie przepisów, szczególnie o przeciwmgłowym tył (50m)
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 06-08-2018 o 10:36
Kwestia interpretacji przepisów.
Dlaczego uważasz, że moja modyfikacja zabrania używania dodatkowych świateł?
Skoro w taki sposób interpretujesz ten punkt, to obecnie istniejący punkt 1 jednoznacznie wyklucza, idąc Twoim tokiem rozumowania, możliwość używania świateł do jazdy dziennej, bo przecież on nakazuje jazdę z włączonymi światłami mijania, a światła do jazdy dziennej światłami mijania nie są.
Napisałem innych, nie dodatkowych. Twoja zmiana uniemożliwia jazdę na pozycje+przeciwmgłowe przód, czyli bez świateł mijania np. w gęstej mgle - nie ma białej ściany przed autem - nie raz w takiej konfiguracji jeździłem. Twoja Zmiana tyczy się wówczas każdych warunków, a to koliduje z tym, co jest aktualnie wpisane w warunkach ograniczonej widoczności, bo dotyczy wówczas każdych warunków całą dobę, poza okienkiem używania świateł dziennych, bo 2 punkt na to pozwala w Art. 51.
W takim razie musiałbyś przerobić Art. 30.
Przeczytaj jeszcze raz punkt 2, jest słowo kluczowe "zamiast", które upoważnia do jazdy na światłach dziennych bez włączonych świateł mijania. Oczywiście kluczem jest "normalna przejrzystość powietrza".
Dlaczego zatrzymałeś się tylko na 1 punkcie skoro jest ich w Art. 51. 7 ? Wszystkie siedem powinni wpisać w jednym?
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 06-08-2018 o 14:41
No to dodatkowy punkt w którym umieści się informację, że zamiast świateł mijania w przypadku jazdy we mgle można stosować światła pozycyjne + przeciwmgłowe przednie
Podobnie jak z punktem o światłach dziennych, że można używać "zamiast"
I w tym momencie wilk syty i owca cała, nie ma problemu z interpretacją stwierdzenia "normalna przejrzystość powietrza"
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Chociaż z drugiej strony wtedy dodajemy kolejny punkt..
Niechaj będzie po Twojemu
Takowy punkt jest
W KD jest podział na warunki normalnej i zmniejszonej przejrzystości powietrza.Art. 30.
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto:
kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany:
włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie,
A wszystko to nie zmienia faktu że świecące stale pozycyjne mają większy wkład w bezpieczeństwo niż duperele typu brzęczki o pasach.
Jak dla mnie, stale świecące pozycyjne tylne, to brak mandatu od policji jadącej za mną, jeśli zapomnę włączyć/przełączyć na mijania, gdy się zrobiło za ciemno.
Przy h15 z przodu brak mandatu od policji stojacej przy drodze w nocy . Drugi dzien jazdy tipkiem zapomnialem wlaczyc mijania, pazdziernik 22-ga (droga byla oswietlona i nie zauwazylem ich braku) i go testowalem. Przedefilowalem przed nimi kilka razy i nic. Ale to nie regulaoczywiscie. A wgl to do 2009 byl obowiazek zalaczania pozycji z dziennymi. Sam dzwonilem na komende woj. bo mito tego nie mialo. Powiedzieli ze jak jest homologacja to oni nic do tego nie maja
"Spodobał" mi się artykuł o żarówkach H15 :https://nocar.pl/blog/wszystko-co-mu...zarowkach-h15/
Cytat:
Osram H15 12V 15/55W
Żarówka H15 od Osram stosowana jest w lampach przednich, również w nowych samochodach, które dopiero zjeżdżają z taśmy produkcyjnej. Spełnia standardy OEM, wyróżniając się jakością części oryginalnych, przeznaczonych na pierwszy montaż. Zbudowana jest z dwóch włókien o mocy znamionowej 15 i 55 watów. Promień światła, jaki emituje, pozostaje niezmienny przez cały okres jej eksploatacji.
a potem:
Wymiana żarówki? Zawsze parami!
Pamiętajmy, że żarówki wymieniamy zawsze parami â w obu reflektorach, nawet wtedy, gdy przepaliła się tylko jedna z nich. Dlaczego? Ponieważ wkrótce przestanie działać i druga. Układ elektryczny dostarcza moc o takim samym natężeniu â nowa żarówka może więc świecić mocniej niż ta niewymieniona, a reflektory nierównomiernie oświetlą drogę.
Ktoś tu zwiększa obroty firmie OSRAM