Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    510
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000

    Wymiana akumulatora na 50 Ah

    Akumulator orginalny padł. Postanowiłem zakupić całkowicie inny , bo 50 Ah silver.
    Co się okazało Silnik spala o ponad litr benzynki mniej. Silnik 1.4 t jet. W trasie [ autostrada itp] wychodzi poniżej 7 l
    Jak długo wytrzyma alternator, to nie wiem. Ładowanie ma W okolicy 13-13.4 Więc prawie nie ładuje, stąd mniejszy opór i mniejsze spalanie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,210
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Nie zauważyłem takich cudów po wyłączeniu IAM, wcześniej ładowanie w stałych warunkach ruchu spadało nawet do 12,5V. Nowa Varta po 1,5r przy takim użytkowaniu nie chciała się naładować pow. 70% SS przestał działać. Przy wyłączonym IAM ładowanie nie spada poniżej 14V.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    11 grudzień 2020
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    101
    Auto
    Fait Tipo 1.4 16V
    Rocznik
    2020
    Stary akumulator mógł mieć zwarcie miedzy płytami co powodowało duży opór dla alternatora. Do tego była słaba iskra, dłuższe grzanie sondy Lamda i takie tam. Jednak Tipo to nie Tesla, zmiana aku może mieć znaczenie dla spalania, ale raczej trudno zauważalne.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    510
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Nie było by nic dziwnego gdyby spalanie wzrosło przy starym aku. I starych świecach
    Dlatego opisałem to zdarzenie. Przy łagodnej jeździe mieści się w 6.5 l

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2013
    Skąd
    Tichau
    Wiek
    39
    Postów
    82
    Auto
    Grande Punto 1.2 65KM, Fiat Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    07.2007, 08.2017
    Jestem całkowicie zaskoczony, że wymiana akumulatora może mieć jakikolwiek wpływ na spalanie.
    Chociaż sam się zaraz o tym przekonam, dzisiaj żona będąc w Cieszynie po trasie ok 60km nie odpaliła już auta, wystarczy, że temperatura w przeciągu 3h spadał z +8stC do -1stC i dla aku było to już chyba za dużo.
    W punkcie z akumulatorami gdzie była zmuszona kupić akumulator, dowiedziała się, że "nie da się" zamontować większego gabarytowo akumulatora gdyż jest jakaś podstawa która to uniemożliwia i zamiast akumulatora 60Ah który miałem kupić , mamy teraz akumulator Centra Futura CA530 53Ah 540A.
    Podobno dobry, a nawet jest jakiś assistance przez najbliższe 3lata na odpalanie auta przez 24h/7 - ktoś korzystał??

    Ale do czego zmierzam, podstawa która uniemożliwiała zamontowanie większego akumulatora a taki był wskazywany przez katalog w owym sklepie centra plus cb620, okazała się plastikową podkładką z gumowym wężykiem z wytłoczonym miejscem na akumulator którą się jak przypuszczam demontuje przy montażu większego akumulatora.
    Średnie spalanie na trasie według komputera przez ostatnie 1500km to 5,6l (95% trasy i 5% miasta) ale rzeczywiste z tankowania to 6,4l, zobaczę czy u mnie wpłynie na mniejsze spalanie.
    Ostatnio edytowane przez Tomasz Iskiernik ; 27-03-2023 o 21:25

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    52
    Postów
    594
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Poczytaj warunki tego assistance. Działa jeśli akumulator nie jest rozładowany bodajże.
    Miałem kiedyś ale nie korzystałem.

  8. #7
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał Tomasz Iskiernik Zobacz post
    podstawa która uniemożliwiała zamontowanie większego akumulatora a taki był wskazywany przez katalog w owym sklepie centra plus cb620, okazała się plastikową podkładką z gumowym wężykiem z wytłoczonym miejscem na akumulator
    Temat tej podstawki został już na naszym forum rozpracowany ze wszystkich stron (np. https://fiatklubpolska.pl/instalacja...alaniu-51561/2). Są 3 rodzaje (L1, L2, L3), dla różnej wielkości aku, dostępne w ASO i u złomiarzy. Bez podstawki tez podobno da się żyć.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2013
    Skąd
    Tichau
    Wiek
    39
    Postów
    82
    Auto
    Grande Punto 1.2 65KM, Fiat Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    07.2007, 08.2017
    W karcie gwarancyjnej jest napisane, że nawet w przypadku niewłaściwego użytkowania akumulatora z Twojej winy taki assistance przysługuje, w przeciągu 3 lat gwarancji można skorzystać 2 razy na awaryjne odpalenie, podobno usługa świadczona jest przez firmę "starter", 107 serwisantów w całej Polsce czeka na Ciebie aby udzielić Tobie bezpłatnej pomocy
    Ja na dodatek zadzwoniłem z ciekawości na tą infolinię, żeby dopytać co i jak i ku mojemu zaskoczeniu rzeczywiście tak jest.
    Po wezwaniu takiego assistance (czas oczekiwania bliżej nieokreślony), przysługuje nam usługa odpalenia auta z zewnętrznego źródła zasilania i tylko tyle.
    Nie wymieniają aku, nie dają innego w zastępstwo, nie sprawdzają w żaden sposób układu ładowania, instalacji elektrycznej etc, tylko i wyłącznie odpalenie auta.
    Reklamację akumulatora rozpatruje dystrybutor poprzez sprzedawcę akumulatora, co może trwać do 2tyg, przez ten czas chcąc jeździć i tak potrzebujesz akumulator wiec jesteś i tak zmuszony kupić nowy, chyba ze sprzedawca akumulatorów jest na tyle rzetelny, ze ma na stanie akumulatory zastępcze, ktoś takiego zna? oczywiście poza mrakumulator z YT

    W GP wiem, że po tym jak padł mi alternator na samym akumulatorze przejechałem 70km, ale było uruchomione tylko auto, wszystko co elektryczne OFF, ale to był środek lata.
    Odziwo mechanik był w stanie odratować akumulator, bo mówił, że był rozładowany do zera, co podobno już na starcie go skreślało.
    Przypuszczam, że odwrotna sytuacja również jest możliwa gdy to aku pada, ale alternator ciągle działa poprawnie, dojechać do najbliższego lub dalszego warsztatu bez wyłączania auta.
    IMG_20230327_164643aaa.jpg

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,768
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Ja znam, sklep amper na sikorskiego w Białymstoku.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2014
    Skąd
    RZ
    Postów
    465
    Auto
    Tipo 1.4 HB 95 KM / Stilo 1.4 HB 95 KM
    Rocznik
    12.2017 / 12.2004
    Cytat Napisał Tomasz Iskiernik Zobacz post
    Reklamację akumulatora rozpatruje dystrybutor poprzez sprzedawcę akumulatora, co może trwać do 2tyg, przez ten czas chcąc jeździć i tak potrzebujesz akumulator wiec jesteś i tak zmuszony kupić nowy, chyba ze sprzedawca akumulatorów jest na tyle rzetelny, ze ma na stanie akumulatory zastępcze, ktoś takiego zna? oczywiście poza mrakumulator z YT
    W tym tygodniu będę właśnie reklamował exida odpowiednik futury ca530. Nowy akumulator już w samochodzie bo przy temperaturze około zera napięcie spadało do 12,1V bez rozruchu. Zobaczymy jak wygląda ta 3 letnia gwarancja.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2013
    Skąd
    Tichau
    Wiek
    39
    Postów
    82
    Auto
    Grande Punto 1.2 65KM, Fiat Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    07.2007, 08.2017
    Cytat Napisał pablos_206 Zobacz post
    W tym tygodniu będę właśnie reklamował exida odpowiednik futury ca530. Nowy akumulator już w samochodzie bo przy temperaturze około zera napięcie spadało do 12,1V bez rozruchu. Zobaczymy jak wygląda ta 3 letnia gwarancja.
    Hmm a to napięcie 12,1V to jest złe napięcie?
    W żaden sposób tego nie weryfikowałem, czy napięcie mierzone miernikiem na akumulatorze a napięcie wskazywane przez ładowarkę są takie same, jednak mam ładowarka samochodową z wyświetlaczem (wskazuje napięcie akumulatora, napięcie ładowania i prąd ładowania telefonów), napięcie które wskazuje to właśnie 12,1V a raczej dzisiaj było cieplej niż 0stC, jednak świateł dziennych nie da się wyłączyć uruchamiają się zaraz po przekręceniu kluczyka w pozycje MAR, po uruchomieniu auta napięcie to 14V do 14,4V które do tej pory zaobserwowałem, wiec tu jest raczej dobrze.

    https://www.mediaexpert.pl/smartfony...qc-pps-srebrny

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2014
    Skąd
    RZ
    Postów
    465
    Auto
    Tipo 1.4 HB 95 KM / Stilo 1.4 HB 95 KM
    Rocznik
    12.2017 / 12.2004
    Cytat Napisał Tomasz Iskiernik Zobacz post
    Hmm a to napięcie 12,1V to jest złe napięcie?
    W żaden sposób tego nie weryfikowałem, czy napięcie mierzone miernikiem na akumulatorze a napięcie wskazywane przez ładowarkę są takie same, jednak mam ładowarka samochodową z wyświetlaczem (wskazuje napięcie akumulatora, napięcie ładowania i prąd ładowania telefonów), napięcie które wskazuje to właśnie 12,1V a raczej dzisiaj było cieplej niż 0stC, jednak świateł dziennych nie da się wyłączyć uruchamiają się zaraz po przekręceniu kluczyka w pozycje MAR, po uruchomieniu auta napięcie to 14V do 14,4V które do tej pory zaobserwowałem, wiec tu jest raczej dobrze.

    https://www.mediaexpert.pl/smartfony...qc-pps-srebrny
    Akurat exide wymieniam w stilo po 27 miesiącach użytkowania. Niestety napięcie 12,1 V nie pozwala uruchomić auta. Elektronika wariuje a rozrusznik ledwo kreci. Poprzednika exide-a mam w piwnicy i na nim bez problemu auto odpala przy zerze. Problem natomiast pojawiał się przy mrozach Ale to już 8 letni zabytek także ma prawo.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    52
    Postów
    594
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Może gdzieś jest duży pobór przy rozruchu? Przy takim napięciu Stilo powinno odpalić.
    27 miesięcy na aku to trochę mało.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2013
    Skąd
    Sz-n
    Postów
    80
    Auto
    Tipo 1.4 Tjet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał pablos_206 Zobacz post
    Akurat exide wymieniam w stilo po 27 miesiącach użytkowania. Niestety napięcie 12,1 V nie pozwala uruchomić auta. Elektronika wariuje a rozrusznik ledwo kreci. Poprzednika exide-a mam w piwnicy i na nim bez problemu auto odpala przy zerze. Problem natomiast pojawiał się przy mrozach Ale to już 8 letni zabytek także ma prawo.
    Chyba podajesz napięcie spoczynkowe akumulatora. Zmierz napięcie podczas rozruchu, bo to ono jest miarodajne.


 

Podobne tematy

  1. Wymiana akumulatora
    Napisany przez curioso na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post: 18-02-2021, 16:26
  2. wymiana akumulatora
    Napisany przez JacekF na forum Freemont
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 06-10-2020, 15:37
  3. Wymiana akumulatora w Tipo
    Napisany przez Chipo na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 01-04-2020, 20:43
  4. S&S a wymiana akumulatora
    Napisany przez Cross na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-03-2017, 16:41
  5. Wymiana akumulatora na nowy i brak wspomagania
    Napisany przez Agnieszka1977 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-10-2009, 23:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl