Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2016
    Skąd
    Chorzow
    Postów
    80
    Auto
    Doblo II
    Rocznik
    2011

    S&S a wymiana akumulatora

    Czesc, ktos ma pewne i sprawdzone zrodlo informacji na temat wymiany akumulatora w aucie z systemem s&s mianowicie czy w fiacie tez trzeba w kompie odznaczyc nowy akumulator czy system fiata jest za ubogi na to ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    8
    Auto
    punto 2012
    Rocznik
    2013
    Jak słyszałem to nic nie trzeba odznaczyć

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    828
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał Cross Zobacz post
    Czesc, ktos ma pewne i sprawdzone zrodlo informacji na temat wymiany akumulatora w aucie z systemem s&s mianowicie czy w fiacie tez trzeba w kompie odznaczyc nowy akumulator czy system fiata jest za ubogi na to ?
    wymieniałem w punto evo 1.4 z systemem S&S wystarczyła tylko wymiana akumulatora, nei wiem jak w innych modelach, ale fiat raczej nie komplikuje prostych spraw :-)

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2016
    Skąd
    Chorzow
    Postów
    80
    Auto
    Doblo II
    Rocznik
    2011
    Aku wymienione bez potrzeby programowania. Mozna zamknac

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    48
    Postów
    1,650
    Auto
    500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Dałeś AGM czy EFB?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2016
    Skąd
    Chorzow
    Postów
    80
    Auto
    Doblo II
    Rocznik
    2011
    Centra s&s

  8. #7
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    48
    Postów
    1,650
    Auto
    500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Prawdopodobnie EFB i ok . Jest tańszy niż AGM

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2016
    Skąd
    Chorzow
    Postów
    80
    Auto
    Doblo II
    Rocznik
    2011
    Jaka roznica ?

  10. #9
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    48
    Postów
    1,650
    Auto
    500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Akumulator AGM

    Akumulator AGM czyli Absorbed Glass Mat ma dużo niższy opór wewnętrzny, czyli więcej napięcia w zaciskach. Może też pracować dużo dłużej niż klasyczne akumulatory. Cały elektrolit wchłaniają w nim separatory wykonane z włókna szklanego znajdujące się między płytami ołowianymi. Akumulator AGM ma wmontowany zawór ciśnieniowy, który otwiera się i odprowadza powstały gaz kiedy ciśnienie wewnętrzne nadmiernie wzrośnie. Dzięki temu mamy pewność, że obudowa nie wybuchnie w przypadku przeładowania akumulatora, co bardzo często ma miejsce w zwykłych zasilaczach. AGM cechuje się wysoką jakością i jest szczególnie polecany do samochodów z bogatym wyposażeniem elektrycznym oraz do posiadających system Start/Stop.

    Akumulator EFB

    Akumulator EFB jest rodzajem pośrednim między zwykłym akumulatorem a akumulatorem AGM. Jest używany głównie w samochodach, które posiadają funkcję Start/Stop. Jego ogromną zaletą jest to, że przy częstym włączaniu i wyłączaniu nie traci swojej mocy i nie wpływa to na jego żywotność. Samochody mające wiele elementów wyposażenia zasilanych energią elektryczną, często są zasilane akumulatorem EFB. Charakteryzuje się on dodatkową warstwą poliestru, którym pokryta jest płyta. Dzięki temu masa czynna jest bardziej stabilna, co sprawia, że akumulator jest pełni sprawny nawet przy silnych wstrząsach.

    Kupując akumulator trzeba przede wszystkim zwracać uwagę na wymagania samochodu. Auta z funkcją Start/Stop, które zostały od początku wyposażone w EFB lub AGM, muszą już zawsze korzystać z takiego zasilania. Zmiana akumulatora na inny typ zakłóci pracę funkcji Start/Stop. Samochodom nie mającym bogatego wyposażenia zasilanego energią elektryczną i rzadko użytkowanym w mieście wystarczy zwykły akumulator. Zadbajmy jednak o to, żeby posiadał technologię Carbon Boost, co znacznie przedłuży mu życie.

    Z innego źródła przeczytałem info,że AGM do samochodów z odzyskiem energii,a EFB w zupełności wystarczy do aut bez odzysku energii

    inne dane :AGM czy EFB? - test akumulatorĂłw

    Sam miałem auto z AGM,ale zwykły SS - po nagłym uszkodzeniu wewnętrznym zakupiłem (ale wahałem się ) EFB i jeździ auto ciągle u nowego właściciela ,a u mnie przejeździło całą zimę ,stało pod chmurką i poranny rozruch diesla był na dotyk .
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 15-03-2017 o 16:47


 

Podobne tematy

  1. ładowanie akumulatora
    Napisany przez pablo686 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 19-01-2016, 16:07
  2. osłona akumulatora
    Napisany przez daminah2000 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-03-2014, 21:24
  3. [S] Obudowa/osłona akumulatora
    Napisany przez acmt na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-05-2013, 14:46
  4. ładowanie akumulatora.
    Napisany przez krtwwl34 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post: 03-02-2012, 23:33
  5. Wymiana akumulatora na nowy i brak wspomagania
    Napisany przez Agnieszka1977 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-10-2009, 23:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat punto evo wymiana akumulatora

fiat punto evo wwymiana akumulatora

punto evo wymiana akumulatora

montaz akumulatora z systemem start stop fiat punto evo

start stop bravo zwykly akumulator

doblo rejestracja agm

punto 2 wymiana akumulatora

punto evo akumulator

wymiana akumulatota fiat grande punto

programowanie akumulatora fiat punto evo star&stop

Grande punto wypinanie akumulatora

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl