Na stałe jest podpięte.
Na stałe jest podpięte.
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
Każda amega ? 3, 5 7 ? Niekoniecznie. Sprzedawca amega ze Szczecina przyznaje się, że któraś seria amega "puszczała" elektrolit przez otwory odgazowujące. Film do obejrzenia na kanale mrakumulator. Wina producenta, który coś zmodyfikował w składzie elektrod albo elektrolitu. W szczegóły nie wchodzę, bo amegi nie kupię po takiej wpadce.
https://www.youtube.com/watch?v=6NNO5N6fPZ8
Ostatnio edytowane przez wuhabe ; 06-02-2023 o 21:07 Powód: dodano link
Problem był w Amedze 5 , ja mam akurat Amege 7, która tego problemu nie miała.
Dobry mocny akumulator, ma korki także można kontrolować gęstość elektrolitu, jest w białej obudowie na której jest
zaznaczony poziom MIN i MAX elektrolitu. Testerami wychodzi 850A, a deklarowana na etykiecie jest 790A, także porządny aku.
Ja jestem zadowolony z tego aku.
Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 06-02-2023 o 22:09
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
Nikt nie wspomina o np. polskim Autopart. Na szybko kupiłem Bosch 'a, bo był na już. Na spokojnie kupię Autopart. Złych opinii nie mają.
Bosch cudem nie jest, po roku parametry mu siadły. Jednak jest lepszy od fabrycznego złomu.
Bosch nie produkuje akumulatorów. Co więcej Varta to to samo. Produkowane przez Johnson Controls.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 06-02-2023 o 22:30
Może tak być. Chodziło mi bardziej o postrzeganie marki niż faktyczną jakość, a wszystkie faszystowskie marki, jak np. Bosch, są u nas postrzegane pozytywnie (często niezasłużenie). Natomiast o Amega większość ludzi nawet nie słyszała. A tak w ogóle to teraz akumulatory z Ukrainy są dostępne??
Ostatnio edytowane przez kjk ; 06-02-2023 o 22:42
Ja szczerze nie słyszałem o tej ukraińskiej firmie
Ja mam amege efb już 3 rok leci, tez z korkami i obudowa, przez która widać poziom elektrolitu. Akumulator cały czas jest katowany poborem małego prądu - na postoju godzinami chodzi kamerka, właściwie to nawet dwie kamerki i daje radę.
Autopart trzeba wybierać z rozsądkiem. Jego jakość tez poleciała jak w boschu. Używałem kiedyś boscha i był świetny ale tu są słowa klucze: był i kiedyś. Tak samo jest z wieloma producentami.
Co do wpadki amegi 5 - każdemu się zdarza, najważniejsze jak to potem jest rozwiązane, czy ktoś wychodzi naprzeciw problemowi z jakim jest klient czy się wypina i ma w zadzie, co na ten temat było powiedziane w materiale wspomnianym wyżej? Właśnie z tego powodu zamiast skreślać amege trzeba tym bardziej wziąć pod uwagę ale to tylko moje zdanie.
Lepszy
Power
Gamoniu
czy a-mega ma w swoim portfolio akumulator o parametrach podobnych do polecanego BOSCH S5 63Ah 610A i który zmieści się na podstawowej tacce, ktora jest zamontowana w oryginale?
z tego co wyczytałem są takie:
A-mega EFB
Polecane do pojazdów wykorzystujących technologię Start*Stop lub z wysokim zużyciem energii
A-mega Ultra
Wysokiej klasy model przystosowany do pracy w środowisku o największym poborze energii.
A-mega Premium
Baterie z tej kategorii dedykowane są pojazdom osobowym i dostawczym o wysokich parametrach technicznych, polecane do aut o wysokim zużyciu energii.
A-mega Standard
Odpowiednie do pojazdów z minimalnym zużyciem energii.
Amega efb.png
Amega 7.png
Amega 5.png
Amega 3.png
Ostatnio edytowane przez tedybear ; 07-02-2023 o 13:24
Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear
Jestem prawie pewien, że żaden akumulator o rozsądnej pojemności nie zmieści się na podstawce fabrycznego akumulatora 50Ah. Masz 3 opcje:
- dopasować fabryczną podstawkę przy użyciu noża i brutalnej siły,
- wyrzucić podstawkę i zamontować akumulator bez niej (podobno bez problemu),
- kupić odpowiednią podstawkę od złomiarzy lub w ASO (nie kosztuje majątku).
Ja za 49 zł kupiłem plastikową podstawe pod aku
w obudowie L3, jak przyszła do paczkomatu i otworzyłem paczkę, to podstawa była jak nowa, z naklejkami.
Moja podstawa pod aku w obudowie :
L3 ma numer 52032332, a pod mniejszy aku w obudowie L2 ma numer 52032337.
Tutaj zdjęcie tej mojej L3:
Screenshot_2023-02-07-13-37-40-909-edit_pl.allegro.jpg
Jak masz Start stop to kupuj EFB, ja nie mam star stopu także wybrałem amega 7 Ultra 75Ah 790A.
Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 07-02-2023 o 14:45
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
Wychodzi na to, że u mnie pomimo fabrycznego aku w rozmiarze L2 podstawka jest o rozmiarze dla L3. Można będzie coś większego kupić bez wymiany podstawki
Przepłaciłeś Moja L2, czyli ta średnia:
Zrzut ekranu z 2023-02-07 14-06-32.png
IMG_20211227_185745.jpg
Bierz efb, jest w takim samym rozmiarze jak twoje oryginalne 63. Ja miałem 50 to zmieniałem podstawkę.
Gdzieś w jakims temacie o aku wrzucałem podane tu numery podstawki i zdjęcie. Brałem w aso.
Lepszy
Power
Gamoniu