Spokojnie można taki akumulator uratować, trzeba mu podnieść gęstość elektrolitu do 1.28.
Ale żeby podnieść gęstość elektrolitu to trzeba ładowarki która ładuje aku napięciem 16.4 wolta i prądem 0.8 A.
Trzeba wtedy taki ładujący akumulator ciągle obserwować i badać gęstość elektrolitu np. refraktometrem.
Jak gęstość elektrolitu dojdzie do 1.28 to będzie jak nowy.
Żadna ładowarka automatyczna mikroprocesorowa nie podaje napięcia 16.4 wolta, dlatego takimi ładowarkami nie postawicie na nogi akumulatora.
Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 22-12-2020 o 00:54
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
Jak ręka odjął :-)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
I po kilku dniach do tygodnia znowu terkotanie wraca, im zimniej tym szybciej...
Miernik pokazuje doby, lepszy miernik pokazuje dobry-doładuj, porządny miernik pokazuje parametry, a te są sporo poniżej tych z etykiety, a prawdę powie opornica. Po tych wszystkich testach tylko potwierdziłem, ze jak terkocza zegary a ladowanie aku tylko na chwile pomaga to pora zmienić... i pomogło... tylko kupujcie porządne aku a nienaukowe tani badziew...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dobrze prawisz, ja to robiłem na oryginalnym aku kulonem 912, gęstość po takim zabiegu dochodziła do 1,3 i co? Po pierwsze mutlu jest z odpadów robiony i mimo takikich zabiegów nie trzyma parametrów, po rozładowaniu do 10,5V okazuje się, ze nie trzyma swojej pojemności i z 50Ah zostało niecałe 40Ah do dyspozycji. Z gowna bata nie ukrecisz.
Dlatego teraz kupilem porządny aku i planuje 1-2 razy w roku wyjąc, naładować, doładować właśnie nieskim prądem i napięciem ponad 16V, rozładować do 10,5V i znowu naładować i doładować (wysycic), w ten sposób przywraca się gęstość i odbudowuje pojemność aku... ale jak gowniany aku to te zabiegi nie pomogą na dluzej...
To napięcie ponad 16V ładowania służy temu aby elektrolit zaczął gazować i się wymieszał, wtedy gęstość od góry do dołu jest jednakowa i ładnie się odbudowuje. Ladowanie standardowym nawet 14,7V nie usuwanie zjawiska rozwarstwienia elektrolitu, na gorze 1,29 a na dole prawie nic... taki aku to krótkodystansowiec...
Temat rzeka...
Lepszy
Power
Gamoniu
Jaki akumulator kupileś ten dobry? Do benzyny 1.4 95 KM takie parametry jak fabrycznego starcza? 12V 50Ah 250A
Ostatnio edytowane przez bahamut24 ; 21-12-2020 o 22:35
Ja ten 50Ah miałem w tjet z lpg fabrycznym, teraz siedzi amega efb 65Ah mimo ze nie mam wcale start stopu. Kosztowała mnie 340zl.
Amega ma rezystancje wewnętrzna 3,62 a ten oryginalny miał ponad 8, po przećwiczenie jak wyżej opisałem rezystancja nie schodziła poniżej 7 mimo prawidłowej gęstości elektrolitu a im większa rezystancja tym trudniej naładować aku.
Rozejrzyj się za jakims aku pow. 60Ah, banner pro, amega 7 lub 5, może moll jak kasy styknie.
Amegi nie polecam do aut, które długo nieużywane stoją, ma trochę wieksze samorozładowania od np. Bannera ale za to przez swoją konstrukcje pozwala się rozładować do 0 i po naładowaniu dalej działa, ma dłuższa żywotność ale trzeba o nią zadbać odpowiednio...
Jak zdecydujesz się na większy aku to pamietaj zmienić plastikowa podkładkę pod aku, bo 50Ah jest w obudowie chyba L2 a te wieksze już w L3. Podkładkę kupiłem za 38zl w aso.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
To 250A rozruchu to w normie IEC chyba, popatrz na etykietę, w normie EN napisane na niej ze ma 420A rozruchu i szukając aku do tego się odnoś.
Ja uważam, ze to stanowczo za mały aku do każdego tipo i ze wstawili go księgowi z oszczędności...
Ostatnio edytowane przez Qvadrat ; 24-12-2020 o 12:44
Lepszy
Power
Gamoniu
Bahamut24 Włożyłem 62 Ah .Centre Plus .
Ostatnio edytowane przez Robs ; 22-12-2020 o 08:45
Dzięki Panowie za pomoc, szukam akumulatora bo już mnie denerwują te wskazówki.
Kupiłem aku Tuborg 64Ah .
Co to jest i kto to robi, w jakiej technologii płytki ma?
Lepszy
Power
Gamoniu
Made in Poland, chyba auto part produkuja uzywajac technologii bartona .
W reszte nie wnikałem srednio mnie to interesuje. Kosztowal 260zł jak wytrzyma 3 lata i wiecej niz fabryczny bede happy a 90zł/rok nie majatek 😁
Witam. Odświeżam temat. Mam tipo 1,4 T-Jet z 2017 roku. Zaczęły opadać mi wskazówki zegarów identycznie jak na filmiku z początku postu. Moje pytanie czy wymiana akumulatora rozwiązuje temat opadających wskazówek czy jeszcze jakiś inny problem powoduje ten objaw. Moje auto ma równe 93 tysiące przebiegu a akumulator wygląda na oryginalny z oznaczeniami Lancia Fiat 63Ah na 450 HD (EN2) . auto wyposażone Start stop i niby inteligentny alternator który ładuje kiedy chce.
Jak opadają wskazówki przy rozruchu silnika to aku masz do wymiany.
Wymiana aku rozwiązuje te problemy.
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
Nic nie trzeba adoptować, tylko wystarczy wymienić aku.
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry