Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Piski podczas podnoszenia wskazówki temperatury
Witam,
Od wczorajszego dnia wydobywają się dziwne dzwięki z okolic licznika (tak mi się wydaje przynajmniej) Piszczenie ujawnia się podczas załączenia zapłonu (film poniżej). Z tego co zauważyłem piszczenie wystepuje podczas podnoszenia wskazówki od temperatury. Może ktoś mi poradzić o co chodzi i czy to coś związane z licznikiem czy coś innego się dzieje ???
W ogóle to proszę o informacje jak to jest u was gdy jest rozgrzane auto jak reaguje wskazówka od tempereatury podczas właczenia zapłonu – u mnie jest roznie :
1) załączenie zapłonu-wskazówka paliwa podnosi się a temperatury duzo póżniej,
2) załaczenie zapłonu-obie wskazówki równomiernie się podnosza
3) po odpaleniu auta wskazuwka temperatury opada i za chwile podnosi się ponownie.
Poniżej linki do filminków zachowania wskazówki temperatury i piszczenia (nie zwracajcie uwagi na date na wyświetlaczu zle ustawiona
)
https://youtu.be/zLDG1SV04Lg
https://youtu.be/wMZnfI6azvY
https://youtu.be/WPxEgUuOoXw
____________________________________
Fiat Croma II 1.9 16v Multijet 150KM
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz
Filmy ustawione jako prywatne, więc nic się obejrzeć nie da
Tak czy owak, jak silnik ma poniżej 50 stopni, to będzie sobie wskazówka cierpliwie czekała aż się nagrzeje.
U mnie po przekręceniu kluczyka na zimnym, paliwowa wskazówka od razu unosi się do aktualnego poziomu, a temperatury leży na 50. Jeżeli przekręcam kluczyk na ciepłym silniku, wskazówka temp unosi się do aktualnego wskazania.
Piszczenie o którym wspominasz nie występuje. Może jakimś cudem mechanizm sterujący wskazówkami Ci się zatarł, ale o czymś takim jeszcze nie słyszałem w autach które mają lekko 10 lat
-
Nowy klubowicz
Sorka filmiki juz zmienione na publiczne.
No właśnie zobacz sobie na filmiku u mnie na rozgrzanym silniku i tak wskazówka podnosi się dużo później.
A do tego mechanizmu da się jakoś dostać i go sprawdzić w sprawny sposób?
-
Klubowicz

Napisał
tykt
Sorka filmiki juz zmienione na publiczne.
No właśnie zobacz sobie na filmiku u mnie na rozgrzanym silniku i tak wskazówka podnosi się dużo później.
A do tego mechanizmu da się jakoś dostać i go sprawdzić w sprawny sposób?
Podłącz komputer i wykonaj testy diagnostyczne wskaźników. Zobaczysz czy wszystko chodzi płynnie w całym zakresie i czy pojawiają się jakieś dźwięki.
-
Klubowicz
Ten pisk to sprzegięłko od sterowania nawiewami klimatyzacji. Temat znany i przerabiany na forum. Nie przejmowałbym się tym.
Co do samej wskazówki to rzeczywiście ciekawe, opóźnienie jest spore. Muszę sprawdzić jak jest u mnie, ale napewno nie trzeba czekać tak długo. Może koledzy z Cromami FL się wypowiedzą
-
Klubowicz
No faktycznie spore opóźnienie, u mnie podnosi się równo ze wskazówką paliwa.
Pozdrawiam
-
Nowy klubowicz
CzarnyGD mówisz ze to sprzegielko tylko dlaczego nigdy wcześniej tego nie słyszałem od czasu jak mam crome. Pojeżdżę troche zobaczymy czy będzie się nasilalo czy mam nadzieje problem sam się rozwiąże. Myślę jeszcze o wyczyszczeniu tego mechanizmu w liczniku.
-
Klubowicz
Nie jest to normalne działanie tego sprzęgiełka, ale ja z tym jeżdżę już półtora roku i jest ok. Z wywiadu jaki zrobiłem w necie, większość użytkowników tak robi.
Spróbuj wyłączyć całkowicie klimatyzacje i nawiew. Po czym zrób test i zobacz czy dźwięk znikł
P.S Też nie cierpię jak mi coś w aucie trzeszczy, ale powoli się leczę z konieczności naprawiania wszystkiego. Z niektórymi rzeczami trzeba nauczyć się żyć
-
Klubowicz

Napisał
tykt
CzarnyGD mówisz ze to sprzegielko tylko dlaczego nigdy wcześniej tego nie słyszałem od czasu jak mam crome. Pojeżdżę troche zobaczymy czy będzie się nasilalo czy mam nadzieje problem sam się rozwiąże. Myślę jeszcze o wyczyszczeniu tego mechanizmu w liczniku.
Zanim zaczniesz rozbebeszać pół auta, zrób tak jak Ci napisałem kilka postóiw wyżej. Podepnij kabelek, jeśli takowy posiadasz, odpal MESa i jak połączysz się ze sterownikiem zegarów w testach diagnostycznych możesz uruchomić autodiagnozę wskaźników. Podczas testu wskazówka przechodzi całą skalę do max i wtedy będziesz miał pewność czy działa prawidłowo i czy to faktycznie ona jest powodem tych dźwięków. Na pewno mniej zachodu niż z rozbiórką zegarów.
-
Nowy klubowicz
Test był z wyłączną klimatyzacja i z wyłączonym nawiewami-nadal piszczalo. Wczoraj jeździłem i nie było żadnego dźwięku. .... może to przejściowe było. Sprawdzę jeszcze mesem wskaźniki. Mam nadzieje ze piszczenie nie powroci. Dzięki wszystkim.
-

Napisał
CzarnyGD
Może koledzy z Cromami FL się wypowiedzą

U mnie obie wskazówki idą równo i razem ruszają. A ten dźwięk który jest na filmiku to też kojarzy mi się z silniczkami od klimatyzacji ale kolega tykt pisze, że piszczy też po wyłączeniu więc nie wiem.
Podobne tematy
-
Napisany przez lexy na forum Stilo
Odpowiedzi: 14
Ostatni post: 28-05-2016, 11:14
-
Napisany przez Taxus na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 30-06-2014, 13:31
-
Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 13-05-2014, 12:13
-
Napisany przez entuzjasta789 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 11-11-2011, 15:28
-
Napisany przez Adams_dg na forum Cinquecento, Seicento
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 03-03-2010, 13:26
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:41.
W sieci od 2007 roku.