Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 9 z 9 PierwszyPierwszy ... 789
Posty od 121 do 131 z 131
Like Tree29lubi to!

Temat: System start - stop  

  1. #121
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,358
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Bo są dwa tematy: emisja tego syfu z diesla w mieście i tutaj jak najbardziej za. I drugi temat emisja CO2 co właśnie powoduje wysyp różnych porąbanych rozwiązań i tu już z elektrykami w naszym kraju nie jest tak różowo. Ok 87% energii mamy z węgla i w całym łańcuchu sprawności tzn.wytworzenie w elektrowni z żałosną sprawnością 36% (taka jest chyba podawana jako średnia sektora za 2017 mimo że budowane i oddawane są bloki 42-43%, przesłanie po sieci NN, dystrybucja, ładowanie, sprawność akumulatorów, sprawność silników, powoduje że ten interes pod względem emisji CO2 jest ch.. ja warty.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #122
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    2,525
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Stare dozle nie trują i nie nalezy zakazywać im wiązu gdziekolwiek. Pora się nauczyć i potem egzekwować już istniejące prawo. Trują niesprawne aura czy to dizle stare czy nowe czy tez beznzyny. Zepsute i uszkodzone kopca i truja. Wystarczy na badaniach technicznych sprawdzać każde auto czy spełnia normy emisji przewidziane dla niego i jak nie, jak kopci to dać 30 dni na naprawę. Naprawi to badanie na rok, nie naprawi to nie jezdzi. Miałem starego dizla, w chuj kasy wywaliłem na naprawy i nigdy nie kopcił i nie śmierdział, bo był sprawny. Tez mnie szlag trafia jak jadę za jakims kopciuchem śmierdzącym czy to osobowy czy autobus czy ciężarówka ale wiem ze to wynika z mienia w dupie stanu auta... to są po prostu niesprawne auta, które nie powinny nigdy w takim stanie przejść przegladu. Jakby u nas były badania jak w rajchu lub u Szwajcarów to bez ograniczania stref w centrach w całym kraju byłoby przyjemniej jeździć bez trucicieli...

    Czepianie się wszystkich dizli to jest wyolbrzymienie, czepiajmy się tylko niesprawnych aut.
    tygri, DM70 i nightingale79 lubią to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  4. #123
    Klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2018
    Skąd
    Wawa
    Postów
    124
    Auto
    Tipo HB T-Jet
    Rocznik
    02.2018
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Stare dozle nie trują i nie nalezy zakazywać im wiązu gdziekolwiek. Pora się nauczyć i potem egzekwować już istniejące prawo. Trują niesprawne aura czy to dizle stare czy nowe czy tez beznzyny. Zepsute i uszkodzone kopca i truja. Wystarczy na badaniach technicznych sprawdzać każde auto czy spełnia normy emisji przewidziane dla niego i jak nie, jak kopci to dać 30 dni na naprawę. Naprawi to badanie na rok, nie naprawi to nie jezdzi. Miałem starego dizla, w chuj kasy wywaliłem na naprawy i nigdy nie kopcił i nie śmierdział, bo był sprawny. Tez mnie szlag trafia jak jadę za jakims kopciuchem śmierdzącym czy to osobowy czy autobus czy ciężarówka ale wiem ze to wynika z mienia w dupie stanu auta... to są po prostu niesprawne auta, które nie powinny nigdy w takim stanie przejść przegladu. Jakby u nas były badania jak w rajchu lub u Szwajcarów to bez ograniczania stref w centrach w całym kraju byłoby przyjemniej jeździć bez trucicieli...

    Czepianie się wszystkich dizli to jest wyolbrzymienie, czepiajmy się tylko niesprawnych aut.
    Lepiej bym tego nie ujął. Gdyby ludzie dbali o swoje samochody, a nie tylko wozili nimi swoje dupy, to nie byłoby problemu z dieslami. Poprzednim moim samochodem było TDI, które do momentu sprzedaży nie kopciło jak "Batory", pomimo 14-tu lat na karku.

  5. #124
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    343
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Stare dozle nie trują i nie nalezy zakazywać im wiązu gdziekolwiek. Pora się nauczyć i potem egzekwować już istniejące prawo. Trują niesprawne aura czy to dizle stare czy nowe czy tez beznzyny. Zepsute i uszkodzone kopca i truja. powinny nigdy w takim stanie przejść przegladu.

    Czepianie się wszystkich dizli to jest wyolbrzymienie, czepiajmy się tylko niesprawnych aut.
    Niestety utrzymanie w pełnej sprawności diesla bez DPF kosztuje masę pieniędzy -sam powiedziałeś, a jest bagatelizowane, ponieważ ludzie nie wiedzą, że auto jest niesprawne. Zobacz te hasła w internecie - "diesel musi dymić" czy jakoś tak.
    Żadna kontrolka się nie świeci na desce, auto zazwyczaj jedzie tak jak jechało wcześniej. Skutek tego jest taki, że ludzie myślą, że tak ma być.
    A na SKP diagności też nie mają wytycznych, żeby takie auta odrzucać, za duże czepianie się szczegółów powoduje, że za rok klient jedzie gdzieś indziej, a na wyposażeniu nawet nie posiadają urządzeń diagnostycznych. Policja w ogóle takich aut, które dymią nie zatrzymuje. Warsztaty nadal wycinają DPF bezkarnie.
    Krótko mówiąc nikt tego bałaganu nie pilnuje. W takich okolicznościach egzekwowanie bieżącego prawa jest bezcelowe, przynajmniej dopóki nie zmieni się mentalność.

  6. #125
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    41
    Postów
    301
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    Mam drugi samochód z silnikiem diesla i nie kopci pomimo tego że ma już ponad dwanaście lat.Ja mam takie podejście do aut, że gdyby mi przyszło niespodziewanie jechać 1000 km to wsiadam bez zastanowienia i jadę. Wszystko ma być sprawne i koniec. Dymomierze do diesli są na stacjach diagnostycznych - przynajmniej na tej na której ja badam swoje samochody. Wszystko to kwestia właśnie respektowania istniejących przepisów. Wszystkie samochody na świecie odpowiadają za emisję chyba 2% rocznej emisji CO2 na świecie - kiedyś znalazłem taką informację w jakimś opracowaniu. Europa ze swoimi przepisami zwyczajnie sfiksowała. Nie ma to nic wspólnego z troską o ludzi - chodzi o to żeby pod pretekstem ekologii tych ludzi doić ile wlezie i trzymać ich za mordę. Taka współczesna religia zrównoważonego rozwoju.
    DM70 lubi to.

  7. #126
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    2,525
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    No to trzeba respektować te przepisy co są a nie tworzyć fikcje. Wystarczy ze skp będą nie prywatne a państwowe. Diagnosta będzie urzędnikiem a nie biznesmenem. Również tak można wyegzekwować sprawność aut i zyskać czyste powietrze. Nie trzeba wymyślać pseudoekologicznych bzdetów utrudniających życie. Kiedy ludzie zobaczą i zrozumieją te unijne absurdy...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  8. #127
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    41
    Postów
    301
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    Dokładnie - nie potrzeba nic więcej ponad respektowanie przepisów które już są.

  9. #128
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,358
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Dobrze ze stacji ładowania przybywa . choć to Australia to bezsens taki sam.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 04-08-2019 o 10:00
    juri lubi to.

  10. #129
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    434
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Stare dozle nie trują i nie nalezy zakazywać im wiązu gdziekolwiek. Pora się nauczyć i potem egzekwować już istniejące prawo. Trują niesprawne aura czy to dizle stare czy nowe czy tez beznzyny. Zepsute i uszkodzone kopca i truja. Wystarczy na badaniach technicznych sprawdzać każde auto czy spełnia normy emisji przewidziane dla niego i jak nie, jak kopci to dać 30 dni na naprawę. Naprawi to badanie na rok, nie naprawi to nie jezdzi. Miałem starego dizla, w chuj kasy wywaliłem na naprawy i nigdy nie kopcił i nie śmierdział, bo był sprawny. Tez mnie szlag trafia jak jadę za jakims kopciuchem śmierdzącym czy to osobowy czy autobus czy ciężarówka ale wiem ze to wynika z mienia w dupie stanu auta... to są po prostu niesprawne auta, które nie powinny nigdy w takim stanie przejść przegladu. Jakby u nas były badania jak w rajchu lub u Szwajcarów to bez ograniczania stref w centrach w całym kraju byłoby przyjemniej jeździć bez trucicieli...

    Czepianie się wszystkich dizli to jest wyolbrzymienie, czepiajmy się tylko niesprawnych aut.
    Niestety diesle muszą zniknąć z centrów miast i nie ma znaczenia czy nowe czy stare, czy tez stan techniczny. Wydzielają szkodliwe związki stałe - stare modele dużych rozmiarów, które osiadają w płucach i mogą powodować zmiany nowotworowe, widoczne gołym okiem jako czarny dym z rury. W nowoczesnych dieslach DPF je wyłapuje ale co z tego jeśli cząstek stałych małych rozmiarów już nie, a te przedostają się z płuc do krwiobiegu i
    sieją spustoszenie w całym organizmie.
    Mam nadzieje, że nawet u nas zabronią im wstępu do większych aglomeracji. Trzymam za to kciuki.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    gilbert3 lubi to.

  11. #130
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    2,525
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Zwlaszcza te z wyciętym dpfem albo w trakcie wypalania...
    ja wciąż będę obstawał przy swoim, stare ale sprawne. Ten warunek sam wykluczy sporo aut z uwagi na zbyt duży koszt napraw zaniedbanych silników... a te sprawne które zostaną będą nieodczuwalne...
    DM70 i nightingale79 lubią to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  12. #131
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2011
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    42
    Postów
    11
    Auto
    AR Giulia Veloce + AR Giulietta
    Rocznik
    2018 + 2013
    Bez wchodzenia w dyskusje o ekologi S&S w ogólnym rozrachunku, dla tych którzy zainteresowani są automatem ustawiającym S&S domyślnie na wyłączony (w tych Tipo które nie pamiętają ustawienia) po przekręceniu kluczyka (ale pozwalającym go jednak włączyć - np gdybyśmy wjechali w duży korek i jednak chcieli żeby S&S wyłączał silnik), proszę rzuccie okiem na ten post: https://fiatklubpolska.pl/tipo-531/s...5/2#post392411
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 20-07-2020 o 18:43
    https://shop.stuff4car.com

    Obecne auta:
    AR Giulia Veloce 2018 2.0T (od 2018)
    AR Giulietta limitowana seria Veloce 2013 1.4TB (od 2013) 147HP/265Nm

    Były:
    AR 159 SW Elegante 2010 1.75TBi (2015-2018) 240HP/370Nm
    AR 159 Distinctive 2005 1.9JTDm 16V (2009-2015) 190HP/380Nm


 
Strona 9 z 9 PierwszyPierwszy ... 789

Podobne tematy

  1. System Start-Stop
    Napisany przez 1950 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 12-08-2018, 18:33
  2. Start&stop
    Napisany przez real3000 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-07-2017, 00:10
  3. Start stop punto evo 1.4 v8
    Napisany przez oczzko na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 13-11-2016, 23:31
  4. S&S start/stop
    Napisany przez mrozek na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-09-2014, 12:16
  5. Start Stop
    Napisany przez wypity na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-04-2014, 19:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tipo start-stop

fiatclibpolska wylaczenie startstop tipo ii

jak ominac stop start w fiacie tipo

bravo start stop rozrusznik

bravo ss wylaczyc

start stop punto evo awaria

Akumulator do fiata Tipo sedan start Stop

fiat tipo system start stop

start stop niedostepny abarth

rozrusznik fiat tipo 1.4 t jet stsrt stop

star stop multiair uzywac

system start stop w pandzie

fiat doblo 1 3 mjt nie dziala startstop

tipo brak przycisku start stop

fiat punto evo star&stop nie dostepny

start stop po swapie fiat

fiat start.costop

fiat tipo start stop

fist start stop jak

jak dziala system start stop we fiacie

instalacja gazowa a system start stop

dezaktywacja start stop fiat

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl