Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 9 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 131
Like Tree29lubi to!

Temat: System start - stop  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2015
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    42
    Postów
    340
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    2017

    System start - stop

    Witam. Proszę o informacje na temat silników z systemem start stop oferowanych w Fiacie Tipo. Czy mieliście już jakieś doświadczenia z tym systemem ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,289
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał PUNTO1.4 Zobacz post
    Czy mieliście już jakieś doświadczenia z tym systemem ?
    Tak, mam - dwie próby chwilę po zakupie auta. Dla komfortu psychicznego wyłączony
    royalmichael lubi to.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,072
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    No ja wytrzymałem tylko parę dni i wyłączyłem to debilstwo. Jeszcze jakby kontrolka nie musiała mnie o tym cały czas informować, to byłby idealnym zbędnym system

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    343
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał PUNTO1.4 Zobacz post
    Witam. Proszę o informacje na temat silników z systemem start stop oferowanych w Fiacie Tipo. Czy mieliście już jakieś doświadczenia z tym systemem ?
    Tyle mogę powiedzieć, że działa. Moje doświadczenia nie są ani pozytywne ani negatywne, włączam w dużych korkach, normalnie pozostawiam wyłączony, głównie dlatego, że oszczędności są znikome, a potencjalne problemy w późniejszej eksploatacji zniechęcają do używania tego systemu.
    Nie ma problemu z ruszaniem ani wielkiej zwłoki przy uruchamianiu, krótko mówiąc można z tym żyć

    Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    825
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    punto 1.4 77 kucy, mam to, w korkach wyłaczam, przejechał 115 tys km, oleju nie bierze, jedynie po 5 latach padł aku (moze moja wina bo tzreba bylo go profilaktycznie co kwartał doładowac, zamiast raz na rok przed zimą), niestety akumulator do SSmana 2 x drozszy od zwykłego aku, auto ma 7 lat wszystko zyje.

    jedyna usterka to termostat (zamknoł sie podczas jazdy...to sie silnik zagotował), wymieniony na nowy 80 zeta, ale to niema nic wspolnego z systemem SS.

    mam go tylko dlatego że dawali z autem (jakas promocja była) i tyle, pewnie jak mialbym doplacac to bym nie brał (dlatego drugie toczydło tego nie ma). nie wiem jak dlugo pociągnie rozrusznik, na razie dziala, może na wiosne go wymontuje aby zobaczyć w jakim stanie są szczotki i go przesmaruje...ale to jak będzi mi się chciało :-)

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2017
    Skąd
    Podkarpacie
    Wiek
    39
    Postów
    44
    Auto
    Tipo HB Lounge T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Od czego to zależy czy w Tipo jest system START/STOP???
    ja mam Loungue T-get z fabrycznym LPG i tego nie mam

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2017
    Skąd
    Tomaszów lub
    Wiek
    45
    Postów
    65
    Auto
    TIPO SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    zależy właśnie od fabrycznego gazu.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2017
    Skąd
    Podkarpacie
    Wiek
    39
    Postów
    44
    Auto
    Tipo HB Lounge T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Więc fabryczny gaz ma wpływ na wiele funkcji w samochodzie
    - brak informacji o spalaniu w komputerze (spory minus - przynajmniej wyświetlało by spalanie PB )
    - brak aktywnego tempomatu (dziwne bo co ma LPG do tempomatu)
    - brak systemu start/stop (to +)
    - brak miejsca na koło zapasowe (oczywiste)
    co jeszcze fabryczne LPG ogranicza?

  10. #9
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,357
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał muchac35 Zobacz post
    Więc fabryczny gaz ma wpływ na wiele funkcji w samochodzie
    - brak informacji o spalaniu w komputerze (spory minus - przynajmniej wyświetlało by spalanie PB )

    co jeszcze fabryczne LPG ogranicza?
    Owszem i miałoby to sens jeśli bys jeździł tylko na Pb. przełączenie na gaz dalej powoduje sterowanie do wtryskiwaczy benzynowych przez ECU silnika (ECU nie wie że jedzie na gazie) a co za tym idzie naliczanie spalania na PB. Dało by się to obejść przez zmiany w ECU silnika itp. Mam w alfie gaz dokładany więc mam spalanie chwilowe i średnie. Ale ani jedno ani drugie się nie trzyma kupy. To samo ma znajomy w fabrycznej w oplu(potem opel też to wylaczył).

    Co do ograniczeń - nie zamówisz PTC (ta sama przyczyna co S&S) - mniejszy akumulator.
    Zaleta fabrycznego (poza zmianami materiałowymi głowicy, konstrukcyjnymi dolotu itp), to koła 16 cali w wersji POP (zamiast 15).

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2017
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    3
    Auto
    honda civic
    Rocznik
    2006
    A czy jest różnica w wielkości bagażnika np HB z fabryczna instalacja gazowa a HB bez instalacji ale z kołem zapasowym?

  12. #11
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,357
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał lysyfryna1982 Zobacz post
    A czy jest różnica w wielkości bagażnika np HB z fabryczna instalacja gazowa a HB bez instalacji ale z kołem zapasowym?
    Jest wytłoczka ze styropianu podnosząca podłogę bagażnika. Ale w niej są wytłoczenia i można trzymać drobiagi (zestaw do pompowania, hak holowniczy, lejek itp)

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    289
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał lysyfryna1982 Zobacz post
    A czy jest różnica w wielkości bagażnika np HB z fabryczna instalacja gazowa a HB bez instalacji ale z kołem zapasowym?
    Różnica w bagażniku jest kolosalna w HB .... normalnie jest 440l a z LPG 360l w kombi normalnie 550l a z LPG 530l ...dlatego zamiast HB mam KOMBI.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,072
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Ja dla większego bagażnika w HB zrezygnowałem z koła 16" na rzecz dojazdówki.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    38
    Postów
    124
    Auto
    HB T-Jet S-Design
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał muchac35 Zobacz post
    Więc fabryczny gaz ma wpływ na wiele funkcji w samochodzie
    - brak informacji o spalaniu w komputerze (spory minus - przynajmniej wyświetlało by spalanie PB )
    - brak aktywnego tempomatu (dziwne bo co ma LPG do tempomatu)
    - brak systemu start/stop (to +)
    - brak miejsca na koło zapasowe (oczywiste)
    co jeszcze fabryczne LPG ogranicza?
    Z fabrycznym gazem nie można mieć również podgrzewacza PTC, który z kolei i dieslach jest w standardzie.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał kartonik Zobacz post
    Ja dla większego bagażnika w HB zrezygnowałem z koła 16" na rzecz dojazdówki.
    Ja podobnie, wychodząc z założenia że ile razy w ciągu użytkowania auta złapiemy gumę? Raz, dwa... trzy i więcej to już jakiś niefart. Więc na tak rzadkie akcje dojazdówka jest w zupełności wystarczająca opcją i nadal cieszymy się ogromnym jak na HB bagażnikiem.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    33
    Postów
    223
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Niech się wlascicele wypowiedzią Ale dla mnie ten system jest zbędny. Oszczędza paliwo a co za tym idzie zmniejsza co2. System typowo przygotowany pod testy unijne. A jak jest naprawdę? Droższy rozrusznik, pewnie wiwksze ryzyko awarii ,większy akumulator który zapewne szybciej pada. Nie wiem czy z ekonomicznego punku widzenia ma to sens. Taki diesel pali ok 0.6l na godzinę na biegu jalowym. Czyli godzina stania w korku to 3 zl.


 
Strona 1 z 9 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. System Start-Stop
    Napisany przez 1950 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 12-08-2018, 18:33
  2. Start&stop
    Napisany przez real3000 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-07-2017, 00:10
  3. Start stop punto evo 1.4 v8
    Napisany przez oczzko na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 13-11-2016, 23:31
  4. S&S start/stop
    Napisany przez mrozek na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-09-2014, 12:16
  5. Start Stop
    Napisany przez wypity na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-04-2014, 19:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tipo start-stop

fiatclibpolska wylaczenie startstop tipo ii

jak ominac stop start w fiacie tipo

bravo start stop rozrusznik

bravo ss wylaczyc

start stop punto evo awaria

Akumulator do fiata Tipo sedan start Stop

fiat tipo system start stop

start stop niedostepny abarth

rozrusznik fiat tipo 1.4 t jet stsrt stop

star stop multiair uzywac

system start stop w pandzie

fiat doblo 1 3 mjt nie dziala startstop

tipo brak przycisku start stop

fiat punto evo star&stop nie dostepny

start stop po swapie fiat

fiat start.costop

fiat tipo start stop

fist start stop jak

jak dziala system start stop we fiacie

instalacja gazowa a system start stop

dezaktywacja start stop fiat

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl