Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Posty od 76 do 90 z 131
Like Tree29lubi to!

Temat: System start - stop  

  1. #76
    Klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2017
    Skąd
    gka
    Wiek
    30
    Postów
    150
    Auto
    Tipo sw pop 1.6
    Rocznik
    2018
    Tak, bo silnik z s&s po minucie od zatrzymania wysycha i trzeba go dodatkowo smarować żeby przez ułamek sekundy po odpaleniu przypadkiem się nie zatarł. To forum coraz bardziej przypomina mi forum alfy romeo, przesada w każdym aspekcie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,289
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał szutawaldemar Zobacz post
    Tak, bo silnik z s&s po minucie od zatrzymania wysycha i trzeba go dodatkowo smarować żeby przez ułamek sekundy po odpaleniu przypadkiem się nie zatarł. To forum coraz bardziej przypomina mi forum alfy romeo, przesada w każdym aspekcie.
    Za to nie traci chłodzenia olejem od razu po zatrzymaniu np. z wyższych obrotów po jeździe. Nic o zacieraniu silnika nie pisałem, a jeżeli napisałem, to wskaż gdzie to zrobiłem To Ty to napisałeś, więc wypisz proszę mądrości na temat turbiny jak żeś taki znawca - jakie łożysko, co się dzieje z olejem i łożyskiem, gdy bez obiegu oś się obraca. Do tego napisz co się dzieje z filtrem oleju na wejściu do turbiny. Pewnie nie tylko ja czekam na wieści.

    Wysychanie oleju w silniku, hmmm, pewnie o filmie olejowym żeś nie słyszał, co najwyżej może spłynąć - ale wyschnąć? Rozszerz temat proszę. Wiedzy nigdy za wiele. Skoro się czepiasz, to sam nie pisz bzdur, o wyprzedzaniu myśli nie wspomnę. Jestem szamanem, ale widzę dość miernym.

    Jeśli tak pewien swego jesteś, to proponuję pokusić się o analizę składu chemicznego oleju w aucie, w którym używany jest S&S i nie. W którym oleju będzie więcej PPM metalu? O zatarciu wspomniałeś, więc wiadomo bez badania
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 01-12-2018 o 11:37

  4. #78
    Klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2017
    Skąd
    gka
    Wiek
    30
    Postów
    150
    Auto
    Tipo sw pop 1.6
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Za to nie traci chłodzenia olejem od razu po zatrzymaniu np. z wyższych obrotów po jeździe.
    Jest jeszcze chłodzenie wodą.
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Do tego napisz co się dzieje z filtrem oleju na wejściu do turbiny
    nic.
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    pewnie o filmie olejowym żeś nie słyszał
    słyszał
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Skoro się czepiasz, to sam nie pisz bzdur,
    czepiasz się ty,wszystkiego.

  5. #79
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,289
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał szutawaldemar Zobacz post
    Jest jeszcze chłodzenie wodą.
    Rozumiem, że "woda" chłodzi i smaruje łożysko ślizgowe i oś turbiny? Do tego przy zatrzymanej pompie "wody"? Oś turbiny obracajac się bez ciśnienia i przepływu oleju nie degraduje i nie przypala oleju, zanim z obrotów nie zejdzie? Może jest lepiej, gdy schodzi z wyższych obrotów, obracając się odpowiednio dłużej? Może natychmiast się zatrzymuje?
    W dieslach turbiny nie są chłodzone płynem że względu na niższą temperaturę spalin, więc jak tam z chłodzeniem przy nagłym wyłączeniu silnika sprawa wygląda?

    Cytat Napisał szutawaldemar Zobacz post
    nic.
    Może i nic, tylko skąd "karmel" w sitku potrafi się zrobić i zatkać? Następuje to szybciej, gdy jest więcej cykli rozruchu i zatrzymana silnika.

    Widzę, że bardzo źle traktuję silnik i turbinę, bo czekam 10s po zatrzymaniu, zanim silnik wyłączę, a po butowaniu ponad minutę... Co ciekawe, w instrukcji o ostrej jeździe piszą. Na swoim aucie tego scenariusza nawet nie zamierzam testować, bo zapewne S&S od razu wyłączy silnik.

    Pierwszy właściciel to może mieć to gdzieś, sprzeda przed 100tys.km, a bujał się będzie następny - wszelkie "oszczędności" weźmie na klatę.
    Jak dla mnie S&S to zło i tyle. Jeśli ktoś lubi, to jego sprawa, no i następnego właściciela.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 01-12-2018 o 13:47
    nightingale79 lubi to.

  6. #80
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    434
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014

    System start - stop

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Rozumiem, że "woda" chłodzi i smaruje łożysko ślizgowe i oś turbiny? Do tego przy zatrzymanej pompie "wody"? Oś turbiny obracajac się bez ciśnienia i przepływu oleju nie degraduje i nie przypala oleju, zanim z obrotów nie zejdzie? Może jest lepiej, gdy schodzi z wyższych obrotów, obracając się odpowiednio dłużej? Może natychmiast się zatrzymuje?
    W dieslach turbiny nie są chłodzone płynem że względu na niższą temperaturę spalin, więc jak tam z chłodzeniem przy nagłym wyłączeniu silnika sprawa wygląda?


    Może i nic, tylko skąd "karmel" w sitku potrafi się zrobić i zatkać? Następuje to szybciej, gdy jest więcej cykli rozruchu i zatrzymana silnika.

    Widzę, że bardzo źle traktuję silnik i turbinę, bo czekam 10s po zatrzymaniu, zanim silnik wyłączę, a po butowaniu ponad minutę... Co ciekawe, w instrukcji o ostrej jeździe piszą. Na swoim aucie tego scenariusza nawet nie zamierzam testować, bo zapewne S&S od razu wyłączy silnik.

    Pierwszy właściciel to może mieć to gdzieś, sprzeda przed 100tys.km, a bujał się będzie następny - wszelkie "oszczędności" weźmie na klatę.
    Jak dla mnie S&S to zło i tyle. Jeśli ktoś lubi, to jego sprawa, no i następnego właściciela.
    Jakbyś nie miał S&S to czekanie na schłodzenie turbo miało by sens a tak to tylko niepotrzebnie marnujesz paliwo i zatruwasz atmosferę.
    Turbiny z S&S są przystosowane do natychmiastowego gaszenia silnika, do tego system nie zgasi silnika w nieodpowiednich warunkach. Wystarczy mieć załączony S&S, jeśli po zaparkowaniu system zgasi silnik to ok, jeśli nie to wtedy dopiero trochę czekamy ze zgaszeniem.
    Miałem okazję zrobić nieco większy przebieg trzema wozami ze S&S - Alfa Romeo Giulietta 1,4 MA 170KM, Seat Arona 1,0 TSI 95KM i moja Lancia 1,2 8V 69KM. W każdym z tych wozów system działał nieco inaczej ale w dwóch pierwszych z Turbo , system w pewnych warunkach nie gasił silnika, jeśli parametry pracy nie były ku temu sprzyjające. W Lanci bez turbo nie ma tego problemu, S&S nie wyłączy silnika tylko wtedy, gdy silnik nie jest rozgrzany lub akumulator słabo naładowany.
    Nie róbmy z inżynierów imbecyli, jeśli samochód nie byłby dostosowany do SS , to turbiny i inne podzespoły siadały by po dużo mniejszych przebiegach niż 100 tys.
    Najlepszym przykładem pozytywnego wpływu na wytrzymałość turbo po przystosowaniu do S&S jest Giulietta - wersje 1,4 mają ten system a 1,8 nie. W 1,4 turbo jest pancerne a w 1,8 zdarzały się przypadki wymian na gwarancji przy przebiegach 40-80 tys. Niestety, nie każdy czeka na ostudzenie turbiny jak Ty , a przy klasycznym turbo bez SS może się to zemścić.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez ŻuczekM ; 01-12-2018 o 18:12

  7. #81
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2018
    Skąd
    wielkopolska
    Postów
    18
    Auto
    skoda a może później Tipo
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Jakbyś nie miał S&S to czekanie na schłodzenie turbo miało by sens a tak to tylko niepotrzebnie marnujesz paliwo i zatruwasz atmosferę.
    Turbiny z S&S są przystosowane do natychmiastowego gaszenia silnika, do tego system nie zgasi silnika w nieodpowiednich warunkach. Wystarczy mieć załączony S&S, jeśli po zaparkowaniu system zgasi silnik to ok, jeśli nie to wtedy dopiero trochę czekamy ze zgaszeniem.
    Miałem okazję zrobić nieco większy przebieg trzema wozami ze S&S - Alfa Romeo Giulietta 1,4 MA 170KM, Seat Arona 1,0 TSI 95KM i moja Lancia 1,2 8V 69KM. W każdym z tych wozów system działał nieco inaczej ale w dwóch pierwszych z Turbo , system w pewnych warunkach nie gasił silnika, jeśli parametry pracy nie były ku temu sprzyjające. W Lanci bez turbo nie ma tego problemu, S&S nie wyłączy silnika tylko wtedy, gdy silnik nie jest rozgrzany lub akumulator słabo naładowany.
    Nie róbmy z inżynierów imbecyli, jeśli samochód nie byłby dostosowany do SS , to turbiny i inne podzespoły siadały by po dużo mniejszych przebiegach niż 100 tys.
    Najlepszym przykładem pozytywnego wpływu na wytrzymałość turbo po przystosowaniu do S&S jest Giulietta - wersje 1,4 mają ten system a 1,8 nie. W 1,4 turbo jest pancerne a w 1,8 zdarzały się przypadki wymian na gwarancji przy przebiegach 40-80 tys. Niestety, nie każdy czeka na ostudzenie turbiny jak Ty , a przy klasycznym turbo bez SS może się to zemścić.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Inżynierowie mój drogi to są imbecyle, którzy zaprojektują wszystko co zechce łunia i łekolodzy i będą mieli w dupie to czy to się rozsypie po 100 000 km czy wcześniej. Byleby nie na gwarancji a potem to jest już zmartwienie klienta. Zresztą przy obecnej wiedzy można spokojnie skonstruować auto, które wytrzyma milion kilometrów i tak ze 20 lat. To byłaby wtedy prawdziwa ekologia bo wyprodukowanie samochodu a potem jego utylizacja kosztuje i strasznie obciąża środowisko. Nikt o tym nie mówi ale obecne auta nie są ekologiczne bo są robione na góra 5 lat bezproblemowej eksploatacji a potem to już szrot. Klient ma kupować co 5 lat nowe auto, żeby był całe życie na kredycie albo ciągle płacił za wynajem auta. Koncerny tworzą takie programy żeby uzależnić klienta od siebie bo zniewolonymi ludźmi rządzi się lepiej zbyt wiele mają do stracenia. Dlatego między innymi nie będzie już powtórki z lat 80 w Polsce. Wtedy nasi rodzice nie mieli nic do stracenia a zyskać mogli wolność ( tak im się wydawało ) obecnie jak się okazuje tej wolności mamy coraz mniej bo mamy zobowiązania kredytowe na samochód na dom itp itd . Robią z nami co chcą. A tak swoją drogą jaki sens ma gaszenie silnika na pół minuty a potem powtórne odpalanie ? Jakie to daje oszczędności ? Zadne ale dla producenta to niezly biznes bo szybciej padaja rozruszniki i akumulatory, ktore sa oczywiscie wykoanane w specjalnej o wiele drozszej technologii. Tu nie chodzi o ekologie a o dojenie klienta. Zrozum to a nie powtarzaj bzdury z TV o ekologii i ociepleniu klimatu, ktorego nie ma zreszta.

  8. #82
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    434
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Jeśli negujesz ocieplenie klimatu to się nie dogadamy, także nie będę się odnosił do Twojego postu ale absolutnie się z nim nie zgadzam. Twierdzisz, że Fiaty były wytrzymalsze 30 lat temu niż obecne modele bo nikt się nie przejmował ekologią ? He,he , dobre.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  9. #83
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2018
    Skąd
    wielkopolska
    Postów
    18
    Auto
    skoda a może później Tipo
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Jeśli negujesz ocieplenie klimatu to się nie dogadamy, także nie będę się odnosił do Twojego postu ale absolutnie się z nim nie zgadzam. Twierdzisz, że Fiaty były wytrzymalsze 30 lat temu niż obecne modele bo nikt się nie przejmował ekologią ? He,he , dobre.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Nie ma globalnego ocieplenia. To stwierdzenie jest ukute przez rządzących by wprowadzać nowe podatki i zarabiać na pseudo ekologii. Różnice temperatury wynikają z różnej aktywności słońca a nie z emisji szkodliwych gazów. Wpływ człowieka jest niewielki i mało znaczący. Wystarczy, że naraz wybuchły by duże wulkany i takie np. Yelostowne i mamy globalne ochłodzenie bo dymy z tych wulkanów zatrzymają promienie słoneczne. A tu masz artykuł na ten temat:
    https://www.ekologia.pl/srodowisko/o...tml#komentarze

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    i poczytaj jeszcze to: https://www.ekologia.pl/srodowisko/o...niem,8635.html

  10. #84
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    1,807
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Przemko_2007 Zobacz post
    Wystarczy, że naraz wybuchły by duże wulkany i takie np. Yelostowne
    Co do wpływu człowieka na globalne ocieplenie to jestem również sceptyczny, ale z tym Yellowstone to trochę przegiąłeś. Jak pie...nie to wyginiemy jak kiedyś dinozaury. I nawet EU nie pomoże.

  11. #85
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2018
    Skąd
    wielkopolska
    Postów
    18
    Auto
    skoda a może później Tipo
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Co do wpływu człowieka na globalne ocieplenie to jestem również sceptyczny, ale z tym Yellowstone to trochę przegiąłeś. Jak pie...nie to wyginiemy jak kiedyś dinozaury. I nawet EU nie pomoże.
    teren Yellowstone to przecież krater ogromnego wulkanu co w tym dziwnego, że kiedyś się może obudzić ?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    dla mnie najciekawsza jest ta opinia komitetu geologicznego i fakt, że w średniowieczu było cieplej niż teraz.

  12. #86
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    1,807
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Przemko_2007 Zobacz post
    teren Yellowstone to przecież krater ogromnego wulkanu co w tym dziwnego, że kiedyś się może obudzić ?
    Tak, kiedyś (być może niedługo) się obudzi, ale to nie będzie jakieś tam ochłodzenie klimatu tylko globalna katastrofa - tak jak napisałem, w wyginiemy jak dinozaury.

  13. #87
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2018
    Skąd
    wielkopolska
    Postów
    18
    Auto
    skoda a może później Tipo
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Tak, kiedyś (być może niedługo) się obudzi, ale to nie będzie jakieś tam ochłodzenie klimatu tylko globalna katastrofa - tak jak napisałem, w wyginiemy jak dinozaury.
    No właśnie i co wtedy system start&stop nam pomoże

  14. #88
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 sierpień 2018
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    32
    Postów
    30
    Auto
    Tipo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2017
    Kiedyś się mówiło, że wulkany, że krowy pierdzą, że aktywność słoneczna itp. Ale od kilkunastu lat mamy wykresy takie jak te: 1, 2. Globalne ocieplenie spowodowane przez ludzi to fakt, być może politycy i koncerny doją nas przy okazji jak mogą, ale bez jaj, żeby w 2018 globalne ocieplenie negować.

  15. #89
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2018
    Skąd
    wielkopolska
    Postów
    18
    Auto
    skoda a może później Tipo
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał rafalg Zobacz post
    Kiedyś się mówiło, że wulkany, że krowy pierdzą, że aktywność słoneczna itp. Ale od kilkunastu lat mamy wykresy takie jak te: 1, 2. Globalne ocieplenie spowodowane przez ludzi to fakt, być może politycy i koncerny doją nas przy okazji jak mogą, ale bez jaj, żeby w 2018 globalne ocieplenie negować.
    A dlaczego by nie negować głupoty. Pomiary ciepła robi się od ok 200 lat i to nie wszędzie. Jaki to jest miarodajny wynik do porównania z tym co było wcześniej. W okolicach Zielonej Góry były winnice i co nie było cieplej ? Czy dinozaury wyginęły bo się poprzez globalne ocieplenie nagle zrobiło zimno a że było globalne ocieplenie to fakt przecież dinozaury miały samochody i zapewne z silnikami diesla i w ogóle łykaj dalej tą medialną papkę którą nas karmią w TV i innych mediach. Politycy kochają takich pożytecznych idiotów co łykają wszystko co oni powiedzą i nakażą. W Francji właśnie ludzie protestują z powodu podwyżek cen benzyny, która podobno drożeje ze względów ekologicznych. A prawda jest taka, że kalifat francuski ma na utrzymaniu bandę muzułmańskich nierobów, którzy wyciągają łapy po coraz większy socjal i dlatego Makaronik wymyślił podwyżki cen paliwa a właściwie akcyzy na nie bo jakoś te żądania musi spełnić inaczej mu łeb utną muzułmanie.
    nightingale79 lubi to.

  16. #90
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,289
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Miałem okazję zrobić nieco większy przebieg trzema wozami ze S&S - Alfa Romeo Giulietta 1,4 MA 170KM, Seat Arona 1,0 TSI 95KM i moja Lancia 1,2 8V 69KM. W każdym z tych wozów system działał nieco inaczej ale w dwóch pierwszych z Turbo , system w pewnych warunkach nie gasił silnika, jeśli parametry pracy nie były ku temu sprzyjające. W Lanci bez turbo nie ma tego problemu, S&S nie wyłączy silnika tylko wtedy, gdy silnik nie jest rozgrzany lub akumulator słabo naładowany.
    A to ciekawe, bo w instrukcjach serwisowych jest wpisanych dużo więcej warunków, niż te, które wymieniłeś.

    Masz sporą niewiedzę w tym temacie. Sprawdzane jest zamkniecie drzwi, wciśnięcie sprzęgła, bieg wsteczny (nazywają to przejściem w tryb manewrowy), pozycja neutralna lewarka zmiany biegów, temperatura zewnętrzna, ma wpływ automatyczna klima, zużycie akumulatora, naładowanie akumulatora, podciśnienie wspomagania hamulców itd. Za to nie ma nic o rozgrzanej turbinie, schodzeniu z wysokich obrotów, a w instrukcji obsługi jasno piszą, że wtedy ma o to zadbać kierownik.

    Rozumiem, że sprawdziłeś dlaczego S&S nie wyłączał silnika, czyli przeglądałeś logi? Wszystko w tym temacie jest zapisywane i podane są przyczyny braku aktywności S&S.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Nie róbmy z inżynierów imbecyli, jeśli samochód nie byłby dostosowany do SS , to turbiny i inne podzespoły siadały by po dużo mniejszych przebiegach niż 100 tys.
    Najlepszym przykładem pozytywnego wpływu na wytrzymałość turbo po przystosowaniu do S&S jest Giulietta - wersje 1,4 mają ten system a 1,8 nie. W 1,4 turbo jest pancerne a w 1,8 zdarzały się przypadki wymian na gwarancji przy przebiegach 40-80 tys.
    Byś się zdziwił. W 500X mam turbinę podwyższonego ryzyka - zacinający się zawór Waste. Na forum u nas jest przynajmniej jeden przypadek wymiany turbiny na gwarancji z tego powodu, na zagranicznych forach też występuje. FCA wprowadziło poprawiona turbinę, bodajże w 2017, z adnotacją o zmianie podzespołów turbiny na poprawione, więc jak to z tymi inżynierami jest? Akumulator bez używania S&S nie dociągnął do 2 lat, rozumiem, że przy korzystaniu z S&S lepiej by było?

    Przy 1.4 TSI EA111, czy jak mu tam, tak silnik zaprojektowali, że w znakomitej liczbie przypadków sypał się na gwarancji.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 01-12-2018 o 22:24


 
Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. System Start-Stop
    Napisany przez 1950 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 12-08-2018, 18:33
  2. Start&stop
    Napisany przez real3000 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-07-2017, 00:10
  3. Start stop punto evo 1.4 v8
    Napisany przez oczzko na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 13-11-2016, 23:31
  4. S&S start/stop
    Napisany przez mrozek na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-09-2014, 12:16
  5. Start Stop
    Napisany przez wypity na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-04-2014, 19:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tipo start-stop

fiatclibpolska wylaczenie startstop tipo ii

jak ominac stop start w fiacie tipo

bravo start stop rozrusznik

bravo ss wylaczyc

start stop punto evo awaria

Akumulator do fiata Tipo sedan start Stop

fiat tipo system start stop

start stop niedostepny abarth

rozrusznik fiat tipo 1.4 t jet stsrt stop

star stop multiair uzywac

system start stop w pandzie

fiat doblo 1 3 mjt nie dziala startstop

tipo brak przycisku start stop

fiat punto evo star&stop nie dostepny

start stop po swapie fiat

fiat start.costop

fiat tipo start stop

fist start stop jak

jak dziala system start stop we fiacie

instalacja gazowa a system start stop

dezaktywacja start stop fiat

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl