Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 9 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 131
Like Tree36lubi to!

Temat: System start - stop  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2015
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    46
    Postów
    456
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    2017

    System start - stop

    Witam. Proszę o informacje na temat silników z systemem start stop oferowanych w Fiacie Tipo. Czy mieliście już jakieś doświadczenia z tym systemem ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał PUNTO1.4 Zobacz post
    Czy mieliście już jakieś doświadczenia z tym systemem ?
    Tak, mam - dwie próby chwilę po zakupie auta. Dla komfortu psychicznego wyłączony
    royalmichael lubi to.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,192
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    No ja wytrzymałem tylko parę dni i wyłączyłem to debilstwo. Jeszcze jakby kontrolka nie musiała mnie o tym cały czas informować, to byłby idealnym zbędnym system
    pietya lubi to.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    396
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał PUNTO1.4 Zobacz post
    Witam. Proszę o informacje na temat silników z systemem start stop oferowanych w Fiacie Tipo. Czy mieliście już jakieś doświadczenia z tym systemem ?
    Tyle mogę powiedzieć, że działa. Moje doświadczenia nie są ani pozytywne ani negatywne, włączam w dużych korkach, normalnie pozostawiam wyłączony, głównie dlatego, że oszczędności są znikome, a potencjalne problemy w późniejszej eksploatacji zniechęcają do używania tego systemu.
    Nie ma problemu z ruszaniem ani wielkiej zwłoki przy uruchamianiu, krótko mówiąc można z tym żyć

    Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    punto 1.4 77 kucy, mam to, w korkach wyłaczam, przejechał 115 tys km, oleju nie bierze, jedynie po 5 latach padł aku (moze moja wina bo tzreba bylo go profilaktycznie co kwartał doładowac, zamiast raz na rok przed zimą), niestety akumulator do SSmana 2 x drozszy od zwykłego aku, auto ma 7 lat wszystko zyje.

    jedyna usterka to termostat (zamknoł sie podczas jazdy...to sie silnik zagotował), wymieniony na nowy 80 zeta, ale to niema nic wspolnego z systemem SS.

    mam go tylko dlatego że dawali z autem (jakas promocja była) i tyle, pewnie jak mialbym doplacac to bym nie brał (dlatego drugie toczydło tego nie ma). nie wiem jak dlugo pociągnie rozrusznik, na razie dziala, może na wiosne go wymontuje aby zobaczyć w jakim stanie są szczotki i go przesmaruje...ale to jak będzi mi się chciało :-)

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2017
    Skąd
    Podkarpacie
    Wiek
    44
    Postów
    44
    Auto
    Tipo HB Lounge T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Od czego to zależy czy w Tipo jest system START/STOP???
    ja mam Loungue T-get z fabrycznym LPG i tego nie mam

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2017
    Skąd
    Tomaszów lub
    Wiek
    49
    Postów
    65
    Auto
    TIPO SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    zależy właśnie od fabrycznego gazu.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2017
    Skąd
    Podkarpacie
    Wiek
    44
    Postów
    44
    Auto
    Tipo HB Lounge T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Więc fabryczny gaz ma wpływ na wiele funkcji w samochodzie
    - brak informacji o spalaniu w komputerze (spory minus - przynajmniej wyświetlało by spalanie PB )
    - brak aktywnego tempomatu (dziwne bo co ma LPG do tempomatu)
    - brak systemu start/stop (to +)
    - brak miejsca na koło zapasowe (oczywiste)
    co jeszcze fabryczne LPG ogranicza?

  10. #9
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał muchac35 Zobacz post
    Więc fabryczny gaz ma wpływ na wiele funkcji w samochodzie
    - brak informacji o spalaniu w komputerze (spory minus - przynajmniej wyświetlało by spalanie PB )

    co jeszcze fabryczne LPG ogranicza?
    Owszem i miałoby to sens jeśli bys jeździł tylko na Pb. przełączenie na gaz dalej powoduje sterowanie do wtryskiwaczy benzynowych przez ECU silnika (ECU nie wie że jedzie na gazie) a co za tym idzie naliczanie spalania na PB. Dało by się to obejść przez zmiany w ECU silnika itp. Mam w alfie gaz dokładany więc mam spalanie chwilowe i średnie. Ale ani jedno ani drugie się nie trzyma kupy. To samo ma znajomy w fabrycznej w oplu(potem opel też to wylaczył).

    Co do ograniczeń - nie zamówisz PTC (ta sama przyczyna co S&S) - mniejszy akumulator.
    Zaleta fabrycznego (poza zmianami materiałowymi głowicy, konstrukcyjnymi dolotu itp), to koła 16 cali w wersji POP (zamiast 15).

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2017
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    3
    Auto
    honda civic
    Rocznik
    2006
    A czy jest różnica w wielkości bagażnika np HB z fabryczna instalacja gazowa a HB bez instalacji ale z kołem zapasowym?

  12. #11
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał lysyfryna1982 Zobacz post
    A czy jest różnica w wielkości bagażnika np HB z fabryczna instalacja gazowa a HB bez instalacji ale z kołem zapasowym?
    Jest wytłoczka ze styropianu podnosząca podłogę bagażnika. Ale w niej są wytłoczenia i można trzymać drobiagi (zestaw do pompowania, hak holowniczy, lejek itp)

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    408
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał lysyfryna1982 Zobacz post
    A czy jest różnica w wielkości bagażnika np HB z fabryczna instalacja gazowa a HB bez instalacji ale z kołem zapasowym?
    Różnica w bagażniku jest kolosalna w HB .... normalnie jest 440l a z LPG 360l w kombi normalnie 550l a z LPG 530l ...dlatego zamiast HB mam KOMBI.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,192
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Ja dla większego bagażnika w HB zrezygnowałem z koła 16" na rzecz dojazdówki.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    42
    Postów
    124
    Auto
    HB T-Jet S-Design
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał muchac35 Zobacz post
    Więc fabryczny gaz ma wpływ na wiele funkcji w samochodzie
    - brak informacji o spalaniu w komputerze (spory minus - przynajmniej wyświetlało by spalanie PB )
    - brak aktywnego tempomatu (dziwne bo co ma LPG do tempomatu)
    - brak systemu start/stop (to +)
    - brak miejsca na koło zapasowe (oczywiste)
    co jeszcze fabryczne LPG ogranicza?
    Z fabrycznym gazem nie można mieć również podgrzewacza PTC, który z kolei i dieslach jest w standardzie.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał kartonik Zobacz post
    Ja dla większego bagażnika w HB zrezygnowałem z koła 16" na rzecz dojazdówki.
    Ja podobnie, wychodząc z założenia że ile razy w ciągu użytkowania auta złapiemy gumę? Raz, dwa... trzy i więcej to już jakiś niefart. Więc na tak rzadkie akcje dojazdówka jest w zupełności wystarczająca opcją i nadal cieszymy się ogromnym jak na HB bagażnikiem.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    37
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Niech się wlascicele wypowiedzią Ale dla mnie ten system jest zbędny. Oszczędza paliwo a co za tym idzie zmniejsza co2. System typowo przygotowany pod testy unijne. A jak jest naprawdę? Droższy rozrusznik, pewnie wiwksze ryzyko awarii ,większy akumulator który zapewne szybciej pada. Nie wiem czy z ekonomicznego punku widzenia ma to sens. Taki diesel pali ok 0.6l na godzinę na biegu jalowym. Czyli godzina stania w korku to 3 zl.


 
Strona 1 z 9 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. System Start-Stop
    Napisany przez 1950 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 12-08-2018, 19:33
  2. Start&stop
    Napisany przez real3000 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-07-2017, 01:10
  3. Start stop punto evo 1.4 v8
    Napisany przez oczzko na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 14-11-2016, 00:31
  4. S&S start/stop
    Napisany przez mrozek na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-09-2014, 13:16
  5. Start Stop
    Napisany przez wypity na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-04-2014, 20:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538system-start-stop-39836

fiat tipo system start stop

Tipo start-stop

fiatclibpolska wylaczenie startstop tipo ii

start stop punto evo awariaAkumulator do fiata Tipo sedan start Stopstart stop niedostepny abarthrozrusznik fiat tipo 1.4 t jet stsrt stopstart stop w Fiat Tipo tiponstart stopFiat system start stoptipo statt stopbravo ss wylaczycbravo start stop rozrusznikjak ominac stop start w fiacie tipofiat doblo 1 3 mjt nie dziala startstoptipo brak przycisku start stopfiat punto evo star&stop nie dostepnystart stop po swapie fiatfiat start.costopfiat tipo start stopfist start stop jakjak dziala system start stop we fiacieinstalacja gazowa a system start stopsystem start stop w pandzie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl